Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kompresyon Testi Nasıl yapılır ? ( Resimli Anlatım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=6967
Tarih: 05 Ağustos 2025 Saat 16:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kompresyon Testi Nasıl yapılır ? ( Resimli Anlatım
Mesajı Yazan: elenor
Konu: Kompresyon Testi Nasıl yapılır ? ( Resimli Anlatım
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2009 Saat 21:07
Kullanılan alet : Kompresyon test cihazı ,


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.




İlk olarak ateşleme kablolarımızı cıkartıyoruz, ve sigorta panelini açararak 15A sigortamızı
cıkartıyoruz ( Bu sigorta enjektör sigortası )
Bunu cıkarttıgımızdan emin olmalıyız yoksa enjektörlerden benzin gelebilir.




Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.



Daha sonra bujilerimizi cıkartıyoruz. Burda kısa bir kontrol yapabiliriz,

Bujilerimizi cıkrttıp inceledgmzde daha cok beyaza yakınsa fakir karışım , renk daha
çok siyahsa zengin karısımda oldugunuzu anlamalısınız.


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.



Kompresyon test aletini kullanmadan önce alet kontrol edilmeli zarar görmüş olmamalıdır.Testimizin saglıklı sonuc verebilmesi için bunlar önemlidir.
Daha sonra ilk silindire aletimizi yerleştiriyoruz bujinin girdigi gibi normal bir şekilde yerleştiriyoruz.Suanda marşa basmaya hazır durumdayız. Bir kişi test aletini tutarken diger bir kişide gaz pedalına sonuna kadar basmalıdır.
Pedal sonuna kadar basılı iken marşa basıyoruz.


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.


Test cihazımızı okuyoruz,
Eger cihazınızda bir karısıklık oldugunu düşünürseniz kompresyon test aletini sıfırlayarak
işlemleri 4 silindir içinde teker teker dikkatli bir şekilde uygulayınız.

Yukarda gördügümüz düşük kompresyonlu motor 175-185 psi arasında cıktı.
Oldukca saglıklı.



Şimdide 11.6 sıkıştırmalı motoru test edelim ,


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.



Yukarda anlattıgım prosedürleri yine aynı şekilde tekrarlıyoruz ve testimize başlıyoruz,

İlk silindirimiz 250 psi çıktı !


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.



İkinci silindirimiz yine 250 psi , üçüncü silindirimiz 255 psi !


Bu resim forum düzeni için küçültürmüştür. Orjinal boyut için buraya tıklayın.




Son olarak 4. silindirimiz 250 psi cıktı.Oldukca iyi bir sonuc.Testimizi tamamladıktan sonra sigortamızı buji kablolarımız , dikkatlice takmalıdır ayrıca bujilerde sorunlar gözüküyorsa değiştirilmelidir.


Eger kompresyonunuz düşük veyahut silindirler arası +/- 20psi oynuyorsa motorunuzun pek iyi oldugu söylenemez.
 
ALINTIDIR.


-------------
206 HDİ 1,4



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2009 Saat 21:34
güzel bi paylaşım

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2009 Saat 21:40
otomatik vitesli araçlarda nasıl yapılıyo peki? tam gazla çalışrılıyo ya motor?

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: tugrabozan
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2009 Saat 23:47
eskiden rampa aşşağı giderken vites küçültüp yığılma oluyomu diye bakardık şimdi böyle aletler her yerde iyimi kötümü bilmiyorum ama babadan kalma adetlere devvam bence


Mesajı Yazan: haruncoskun
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2009 Saat 11:55
Orjinalini yazan: horby37 horby37 Yazdı:

otomatik vitesli araçlarda nasıl yapılıyo peki? tam gazla çalışrılıyo ya motor?

+++++


-------------
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda





Mesajı Yazan: Kifanhom
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2010 Saat 23:14
güzel paylaşım

20k km de bir yaptırmak lazım


-------------
fn2
http://img341.imageshack.us/i/unutmayinizq.gif/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: ErkanKurnaz
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2010 Saat 23:20
çok bilgilendirici olmuş, ellerine sağlık

-------------
Erkan KURNAZ

1982/ERZURUM

0 RH +

NİLÜFER/BURSA


Mesajı Yazan: BurçUMUL
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 09:31
Güzel paylaşım teşekkür ederim . 2. el araba alırken bence yapılacilecek en hızlı ve tatminkar test bu gibi gözüküyor . Özellikle yüksek kompresyonlu arabalarda.

-------------
Forever young by my gti


Mesajı Yazan: badcombatant
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 02:36
Güzel paylaşım ilk defa uygulanmış halini gördüm


Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 02:41
Güzel paylaşım

-------------
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 03:00
hakikaten ilk defa görüyorum uygulanışını :)

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net