![]() |
|
Ampera yola çıkmaya hazır |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 05 Mart 2009 Saat 08:45 |
![]() Alman otomobil üreticisi Opel'in hybrid modeli Ampera, 79'uncu Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya prömiyerini kutladı. General Motors Europe Başkanı Carl-Peter Forster, genişletilmiş menzilli elektrikli aracı görücüye çıkardı ve bu otomobilin 2011 yılı sonlarında üretime girmesi için planlarını açıkladı. Carl-Peter Forster, Ampera konusunda şu açıklamayı yaptı: “Opel Ampera, elektrikli otomobiller alanında GM’in liderliğini daha da ileri düzeyde göstermektedir. Bir dönüm noktası olan Voltec elektrikli propülsiyon sistemi, otomotiv sanayinin, enerji ve çevre alanındaki mücadelelere yanıt vermesi için bir ihtiyaç olan bir çeşit oyun-değiştirici teknolojidir.” Beş-kapılı, dört-koltuklu Ampera; Opel’in ödül kazanan, heykeltraşlık sanatını Alman titizliği ile birleştiren tasarım dilinden etkilenerek, yenilik ve değişim getiren Flextreme ve GTC Concept otomobillerinden aldığı birçok model tasarımı ipuçlarını birleştiriyor. GME Opel Başkan Yardımcısı Alain Visser dedi ki: “Otomobil sanayinde Opel’in 110 yıllık sürecini kutlamak için Ampera’yı açıklamaktan daha iyi bir yol yoktur.” Ampera’nın tekerlekleri, tüm zamanlarda ve hızlarda elektriksel olarak döndürülüyor. 60 km’ye (MVEG) kadar olan yolculuklar için, 16-kWh’lık lityum-iyon aküye depolanan elektrik enerjisi ile çalışır ve sıfır CO2 emisyonu çıkartıyor. Akünün enerjisi tamamen tüketildiği zaman, bir motor-jeneratöründen gelen elektrik ile, Ampera’nın menzili 500 km’yi aşıyor. Ampera; şarj işlemi için herhangi bir eve ait 230V priz çıkışına fiş ile takılabiliyor. GM Europe, İspanya’dan İberdrola şirketi de dahil, enerji firmaları ile fişli elektrikli otomobillerin yeniden şarj edilmesi için alt-yapı ihtiyaçlarını analiz ediyor. Klasik bir akü-elektrikli aracın aksine, Ampera, “menzil endişesi”ni ortadan kaldırarak sürücüye, tükenmiş bir akü ile karaya oturmayacak şekilde güven ve zihin huzuru veriyor. GME’nin Mühendislik Başkan Yardımcısı Hans Demant, bu konuda şu açıklamayı yaptı: “İleri teknoloji bir lityum-iyon akü sistemi, Ampera’yı tüketicilerin ellerine teslim etmek için en önemli anahtardır. Almanya’da Mainz-Kastel’de yerleşik araştırma ve geliştirme merkezimizdeki mühendisler, müşterilerimizin beklentilerinin karşılanmasını garantilemek için bu aküyü, günde 24 saat, yılda 365 gün test ediyorlar.” Ampera’nın akü paketi, GM tarafından, A.B.D.’de en büyük bir oto yapımcının işleteceği ilk lityum-iyon üretim tesisinde imal edilecek. T-şeklindeki paketin içinde bulunan 220’den fazla lityum-iyon piller, yeterli derecede bol güç sağlıyacak. Hemen hemen tamamen sessiz elektrikli tahrik ünitesi, 150 beygir gücüne eşdeğer 370 Nm anlık tork sağlıyor, sıfırdan 100 km/saat hızlanma yaklaşık dokuz saniyede gerçekleşiyor ve maksimum hız olarak 161 km sürate ulaşabiliyor. Opel; Ampera’da elektrikli sürüş yapılan bir kilometrenin maliyetinin, güncel yakıt fiyatlarında klasik bir benzinli otomobil ile karşılaştırırsak yaklaşık beşte-bir oranında olacağını tahmin ediyor. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
elektorik aracları sevmıyorum araba dedigin kat küt vitese gececek el frenı cektıgınde sankı birinin biryerı yırtılıyormuş gıbı ses gelecek devir saatı cubugunun hareketını ızleyeceksın ne bilim araba dedıgın bıraz sert olur bunlar oyuncak araba gıbı oldu sadece uzaktan kumanda degılde ıcerden kumanda ediyorsun bır 10 sene sonrasını duşunemıyourm tadı tuzu kalmaz artık...
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |