http://otomobil.mynet.com/galeri/opel-ampera/10">
Alman otomobil üreticisi Opel'in hybrid modeli Ampera, 79'uncu
Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya prömiyerini kutladı. General Motors
Europe Başkanı Carl-Peter Forster, genişletilmiş menzilli elektrikli
aracı görücüye çıkardı ve bu otomobilin 2011 yılı sonlarında üretime
girmesi için planlarını açıkladı.
Carl-Peter Forster, Ampera
konusunda şu açıklamayı yaptı: “Opel Ampera, elektrikli otomobiller
alanında GM’in liderliğini daha da ileri düzeyde göstermektedir. Bir
dönüm noktası olan Voltec elektrikli propülsiyon sistemi, otomotiv
sanayinin, enerji ve çevre alanındaki mücadelelere yanıt vermesi için
bir ihtiyaç olan bir çeşit oyun-değiştirici teknolojidir.”
Beş-kapılı,
dört-koltuklu Ampera; Opel’in ödül kazanan, heykeltraşlık sanatını
Alman titizliği ile birleştiren tasarım dilinden etkilenerek, yenilik
ve değişim getiren Flextreme ve GTC Concept otomobillerinden aldığı
birçok model tasarımı ipuçlarını birleştiriyor.
GME Opel Başkan
Yardımcısı Alain Visser dedi ki: “Otomobil sanayinde Opel’in 110 yıllık
sürecini kutlamak için Ampera’yı açıklamaktan daha iyi bir yol yoktur.”
Ampera’nın tekerlekleri, tüm zamanlarda ve hızlarda elektriksel
olarak döndürülüyor. 60 km’ye (MVEG) kadar olan yolculuklar için,
16-kWh’lık lityum-iyon aküye depolanan elektrik enerjisi ile çalışır ve
sıfır CO2 emisyonu çıkartıyor. Akünün enerjisi tamamen tüketildiği
zaman, bir motor-jeneratöründen gelen elektrik ile, Ampera’nın menzili
500 km’yi aşıyor.
Ampera; şarj işlemi için herhangi bir eve ait
230V priz çıkışına fiş ile takılabiliyor. GM Europe, İspanya’dan
İberdrola şirketi de dahil, enerji firmaları ile fişli elektrikli
otomobillerin yeniden şarj edilmesi için alt-yapı ihtiyaçlarını analiz
ediyor.
Klasik bir akü-elektrikli aracın aksine, Ampera,
“menzil endişesi”ni ortadan kaldırarak sürücüye, tükenmiş bir akü ile
karaya oturmayacak şekilde güven ve zihin huzuru veriyor.
GME’nin
Mühendislik Başkan Yardımcısı Hans Demant, bu konuda şu açıklamayı
yaptı: “İleri teknoloji bir lityum-iyon akü sistemi, Ampera’yı
tüketicilerin ellerine teslim etmek için en önemli anahtardır.
Almanya’da Mainz-Kastel’de yerleşik araştırma ve geliştirme
merkezimizdeki mühendisler, müşterilerimizin beklentilerinin
karşılanmasını garantilemek için bu aküyü, günde 24 saat, yılda 365 gün
test ediyorlar.”
Ampera’nın akü paketi, GM tarafından,
A.B.D.’de en büyük bir oto yapımcının işleteceği ilk lityum-iyon üretim
tesisinde imal edilecek. T-şeklindeki paketin içinde bulunan 220’den
fazla lityum-iyon piller, yeterli derecede bol güç sağlıyacak. Hemen
hemen tamamen sessiz elektrikli tahrik ünitesi, 150 beygir gücüne
eşdeğer 370 Nm anlık tork sağlıyor, sıfırdan 100 km/saat hızlanma
yaklaşık dokuz saniyede gerçekleşiyor ve maksimum hız olarak 161 km
sürate ulaşabiliyor.
Opel; Ampera’da elektrikli sürüş yapılan bir
kilometrenin maliyetinin, güncel yakıt fiyatlarında klasik bir benzinli
otomobil ile karşılaştırırsak yaklaşık beşte-bir oranında olacağını
tahmin ediyor.
http://otomobil.mynet.com/galeri/opel-ampera/11">
http://otomobil.mynet.com/galeri/opel-ampera/7">
http://otomobil.mynet.com/galeri/opel-ampera/7 -
http://otomobil.mynet.com/galeri/opel-ampera/11 -
http://otomobil.mynet.com/galeri/opel-ampera/10 -