Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Buzarre Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 21
Aracı : Peugeot 206 1.4 XR 2001
Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2022
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Buzarre Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!!
    Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2022 Saat 00:08
Arkadaşlar 2001 XR otomatik 1.4 sahibiyim,aracımın V kayışını değiştirmeye ustaya(!) götürdüm.Kayışı taktı ve oturturken levyeyle zorladı oturmadı.Levye ile olmayınca demir sopa ve çekiç ile vura vura kayışı oturtmaya çalışırken kütüğü ortadan ikiye ayırdı.Ardından da bana kütük göbek sarmış,sardığı için oturmayıp kırıldı dedi ve parçayı kaynak yaptırtmaya götürürken farkettim ve kırılan parçaya kaynak yapılmasına müsaade etmedim.Kaynakla eskisinden sağlam olacağını ve ben 20 yıllık ustayım buna kaynak olur(parça alüminyum sanırım)demesinin ardından kabul etmedim.Araba 2 gündür dükkanda yatıyor parça arıyoruz.Parça yaylı olanından.İki sorum var;birincisi bu parça kırılabilecek bir parça mı,göbek sarma muhabbeti doğru mu yoksa ustamın hatası mı.İkincisi ise V kayışında tek rulman mı var iki tane mi?Kırılan parçanın fotoğrafını atacağım.Lütfen değerli cevaplarınızı bekliyorum,şimdiden teşekkür ederim.
Peugeot 206 1.4 XR 2001
Çevrimdışı 206ZL9797 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 feline
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 206ZL9797 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2022 Saat 12:37
Kesinlikle usta hatası kardeşim. Adı üzerinde gergi kütüğü üzerindeki civatayı yıldız ağız yada lokma ile baskı yaptığı istikametin tersine çevirip kolaylıkla kayış değişimi gerçekleşir.
Öyle çekiçle levye ile bu yapılan iş kasaplıktır.
Çevrimdışı Buzarre Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 21
Aracı : Peugeot 206 1.4 XR 2001
Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2022
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Buzarre Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ekim 2022 Saat 21:52
Eyvallah teşekkür ederim.Sorunu hallettik çıkma bulup taktık hesabı da kapattık.İmkan olsa her şeyini kendimiz yapacağız da bazı konularda mecburen birisine emanet etmek zorunda kalıyoruz.
Peugeot 206 1.4 XR 2001
Çevrimdışı Buzarre Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 21
Aracı : Peugeot 206 1.4 XR 2001
Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2022
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Buzarre Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ekim 2022 Saat 21:54
V kayışında 2 rulman mı var peki hocam bilginiz var mı?
Peugeot 206 1.4 XR 2001
Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 201
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2022 Saat 07:52
Geçmiş olsun.v kayışı klimalı klimasız değişiklik göstersede gergisi aynı fakat her ikisinde de kayışı sökmek için gergiyi sökmeye gerek yok.
Direksiyon pompası,gergi rulmanı,avare rulmanı,klima kompresörü,alternatör kasnağı komple krank kasnağından hararet alır.bu sistem içinde iki adet rulman bulunuyor biri sabit biride sizdeki kırılan gibi kayışa baskı yapacak şekildedir.
Gergi ve bağlandığı yer alüminyum oldugundan zamanında vermiş olduğu yıpranmayla basit hatalarda kolay kırılabilir bir malzemedir.burada pahalı olan şey gerginin gövdesidir.rulmanı ayrıca değişebilir.rulmanın değişmesi için gergi gövdesi komple sökülmeden yerinde değişir.
3/8 lokma  gergide bulunan kare bölüme oturtulup kayışın gerdiği bölümün tersine basılıp esnetildikten sonra gergiyi sabit tutmak için bir pim yerleştirilir.
Kırılmada tam buzamanda gerçekleşmiş olabilir.eğer burada gergiyi ters yöne çevirmeye kalkarsa esneme olmayaağı için gergi kırılabilir.
Yine tork anahtarı ile torklamazsa malzeme alüminyum olduğundan civata alüminyumu çok rahat kırıp yalama edebilir.burada sizde sorun gergideymiş.yani bu seçeneği eleyebiliriz.
Geriye iki seçenek kalıyor.ya gerçekten gergi arızalıydı.(gergi arızalı ise yağmurlu havalarda yada klima açıldığında ses yapması kaçınılmaz).yada gergiyi ters yöne esnetilip kırıldı.
Yani parçayı görmeden ne olduğunu anlamak zor olsada olabilir olasılıklar bunlardır.

Çevrimdışı x571 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306 station wagon
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1201
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı x571 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2022 Saat 12:18
Orjinalini yazan: Berkay Erdinç Berkay Erdinç Yazdı:

Geçmiş olsun.v kayışı klimalı klimasız değişiklik göstersede gergisi aynı fakat her ikisinde de kayışı sökmek için gergiyi sökmeye gerek yok.
Direksiyon pompası,gergi rulmanı,avare rulmanı,klima kompresörü,alternatör kasnağı komple krank kasnağından hararet alır.bu sistem içinde iki adet rulman bulunuyor biri sabit biride sizdeki kırılan gibi kayışa baskı yapacak şekildedir.
Gergi ve bağlandığı yer alüminyum oldugundan zamanında vermiş olduğu yıpranmayla basit hatalarda kolay kırılabilir bir malzemedir.burada pahalı olan şey gerginin gövdesidir.rulmanı ayrıca değişebilir.rulmanın değişmesi için gergi gövdesi komple sökülmeden yerinde değişir.
3/8 lokma  gergide bulunan kare bölüme oturtulup kayışın gerdiği bölümün tersine basılıp esnetildikten sonra gergiyi sabit tutmak için bir pim yerleştirilir.
Kırılmada tam buzamanda gerçekleşmiş olabilir.eğer burada gergiyi ters yöne çevirmeye kalkarsa esneme olmayaağı için gergi kırılabilir.
Yine tork anahtarı ile torklamazsa malzeme alüminyum olduğundan civata alüminyumu çok rahat kırıp yalama edebilir.burada sizde sorun gergideymiş.yani bu seçeneği eleyebiliriz.
Geriye iki seçenek kalıyor.ya gerçekten gergi arızalıydı.(gergi arızalı ise yağmurlu havalarda yada klima açıldığında ses yapması kaçınılmaz).yada gergiyi ters yöne esnetilip kırıldı.
Yani parçayı görmeden ne olduğunu anlamak zor olsada olabilir olasılıklar bunlardır.



hocam merhaba direksiyon toz körüklerini değiştirecektim. 306 da  bunun için direksiyon kutusu da sökülecek dediler ama pek mantıklı gelmedi doğru mu bu ? genel gördüğün rotbaşını söküp körüğü alıyorlar.
Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 201
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2022 Saat 13:17
Orjinalini yazan: x571 x571 Yazdı:

Orjinalini yazan: Berkay Erdinç Berkay Erdinç Yazdı:

Geçmiş olsun.v kayışı klimalı klimasız değişiklik göstersede gergisi aynı fakat her ikisinde de kayışı sökmek için gergiyi sökmeye gerek yok.
Direksiyon pompası,gergi rulmanı,avare rulmanı,klima kompresörü,alternatör kasnağı komple krank kasnağından hararet alır.bu sistem içinde iki adet rulman bulunuyor biri sabit biride sizdeki kırılan gibi kayışa baskı yapacak şekildedir.
Gergi ve bağlandığı yer alüminyum oldugundan zamanında vermiş olduğu yıpranmayla basit hatalarda kolay kırılabilir bir malzemedir.burada pahalı olan şey gerginin gövdesidir.rulmanı ayrıca değişebilir.rulmanın değişmesi için gergi gövdesi komple sökülmeden yerinde değişir.
3/8 lokma  gergide bulunan kare bölüme oturtulup kayışın gerdiği bölümün tersine basılıp esnetildikten sonra gergiyi sabit tutmak için bir pim yerleştirilir.
Kırılmada tam buzamanda gerçekleşmiş olabilir.eğer burada gergiyi ters yöne çevirmeye kalkarsa esneme olmayaağı için gergi kırılabilir.
Yine tork anahtarı ile torklamazsa malzeme alüminyum olduğundan civata alüminyumu çok rahat kırıp yalama edebilir.burada sizde sorun gergideymiş.yani bu seçeneği eleyebiliriz.
Geriye iki seçenek kalıyor.ya gerçekten gergi arızalıydı.(gergi arızalı ise yağmurlu havalarda yada klima açıldığında ses yapması kaçınılmaz).yada gergiyi ters yöne esnetilip kırıldı.
Yani parçayı görmeden ne olduğunu anlamak zor olsada olabilir olasılıklar bunlardır.



hocam merhaba direksiyon toz körüklerini değiştirecektim. 306 da  bunun için direksiyon kutusu da sökülecek dediler ama pek mantıklı gelmedi doğru mu bu ? genel gördüğün rotbaşını söküp körüğü alıyorlar.
Merhaba daha önce malesef hiç 306 söküp takmadım dolayısı ile 306 nın sistemiyle hiç karşılaşmadım.
Evet söylediğiniz doğru rotbaşı sökülüp körükler takılıyor fakat körüğün ince kısmı değilde kalın kısmı direksiyon kutusunun gövdesine geçen kısım yanı.bu bölgede kimi araçta ne kol giriyor nede el dolayısı ile bu kısma kelepçe takmak mümkün olmadığından mecburen markaya göre traversi hafif sallandırıp takıyorlar yada direksiyon kutusunu söküp takıyorlar körükleri.
Dediğim gibi daha önce 306 ile hiç uğraşmadığımdan 306nın mühendisliği dediğinize imkan sağlıyormu sağlamıyormu bilmiyorum
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Kısa süreli 2. Çalıştırmada marş basıyor araç çalı son mesaja git 175 0 Kompela Xander
konu icon 307 1,6hdi beyaz duman+tekleme, güç kaybı var son mesaja git 826 3 gorkemerg
konu icon 207 rolantide stop etme. Yarım değil imdaat :( son mesaja git 1027 12 Fatihmft
konu icon Stop halinde iken silecekler ve farların çalışması son mesaja git 335 1 antipollution
konu icon 307 ön cam ızgara ve fitil değişimi son mesaja git 434 2 antipollution
konu icon 308 trim sesi son mesaja git 210 0 Ynukan
konu icon 307 dizel gaz yememesi son mesaja git 572 6 Halilcimen
konu icon Peugeot 206 camlardaki buğulunmayı nasıl çözebilir son mesaja git 550 3 antipollution
konu icon 2020 2008 1.2 GT Line 2-3 vites geçişi titreme son mesaja git 286 0 Atasoy20
konu icon 307 nin ustaları nerde ? son mesaja git 659 2 afx05
konu icon 106 1994 karbüratör son mesaja git 295 0 murataslnts
konu icon 206 GTI Ateşleme Bobini Sorunu son mesaja git 435 0 Babafarabi
konu icon 207 acil yardım son mesaja git 927 5 antipollution
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 12141 6 talip206
konu icon Akü takviyesi ve motor arıza ışığı acil yardım son mesaja git 772 1 Kingdoom
konu icon Satılık 206 sıfır orjinal eurorepar arka amortisör son mesaja git 225 0 206ZL9797
konu icon 208 i-cockpit hakkinda son mesaja git 254 0 Shadow34
konu icon P11AA hata kodu son mesaja git 163 0 derdest01
konu icon 206 motor blok çatlağı son mesaja git 361 1 Berkay Erdinç
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 232 0 ycn35
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2022 ARALıK EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
antipollution 14
Fatihmft 7
Halilcimen 2
gorkemerg 2
afx05 2
gokhan4851 2
talip206 2
Mesutaslan 1
batukerim 1
derdest01 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2022
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English