Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51968
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 02:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!!
Mesajı Yazan: Buzarre
Konu: V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!!
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2022 Saat 00:08
Arkadaşlar 2001 XR otomatik 1.4 sahibiyim,aracımın V kayışını değiştirmeye ustaya(!) götürdüm.Kayışı taktı ve oturturken levyeyle zorladı oturmadı.Levye ile olmayınca demir sopa ve çekiç ile vura vura kayışı oturtmaya çalışırken kütüğü ortadan ikiye ayırdı.Ardından da bana kütük göbek sarmış,sardığı için oturmayıp kırıldı dedi ve parçayı kaynak yaptırtmaya götürürken farkettim ve kırılan parçaya kaynak yapılmasına müsaade etmedim.Kaynakla eskisinden sağlam olacağını ve ben 20 yıllık ustayım buna kaynak olur(parça alüminyum sanırım)demesinin ardından kabul etmedim.Araba 2 gündür dükkanda yatıyor parça arıyoruz.Parça yaylı olanından.İki sorum var;birincisi bu parça kırılabilecek bir parça mı,göbek sarma muhabbeti doğru mu yoksa ustamın hatası mı.İkincisi ise V kayışında tek rulman mı var iki tane mi?Kırılan parçanın fotoğrafını atacağım.Lütfen değerli cevaplarınızı bekliyorum,şimdiden teşekkür ederim.

-------------
Peugeot 206 1.4 XR 2001



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 206ZL9797
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2022 Saat 12:37
Kesinlikle usta hatası kardeşim. Adı üzerinde gergi kütüğü üzerindeki civatayı yıldız ağız yada lokma ile baskı yaptığı istikametin tersine çevirip kolaylıkla kayış değişimi gerçekleşir.
Öyle çekiçle levye ile bu yapılan iş kasaplıktır.


Mesajı Yazan: Buzarre
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2022 Saat 21:52
Eyvallah teşekkür ederim.Sorunu hallettik çıkma bulup taktık hesabı da kapattık.İmkan olsa her şeyini kendimiz yapacağız da bazı konularda mecburen birisine emanet etmek zorunda kalıyoruz.

-------------
Peugeot 206 1.4 XR 2001


Mesajı Yazan: Buzarre
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2022 Saat 21:54
V kayışında 2 rulman mı var peki hocam bilginiz var mı?

-------------
Peugeot 206 1.4 XR 2001


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2022 Saat 07:52
Geçmiş olsun.v kayışı klimalı klimasız değişiklik göstersede gergisi aynı fakat her ikisinde de kayışı sökmek için gergiyi sökmeye gerek yok.
Direksiyon pompası,gergi rulmanı,avare rulmanı,klima kompresörü,alternatör kasnağı komple krank kasnağından hararet alır.bu sistem içinde iki adet rulman bulunuyor biri sabit biride sizdeki kırılan gibi kayışa baskı yapacak şekildedir.
Gergi ve bağlandığı yer alüminyum oldugundan zamanında vermiş olduğu yıpranmayla basit hatalarda kolay kırılabilir bir malzemedir.burada pahalı olan şey gerginin gövdesidir.rulmanı ayrıca değişebilir.rulmanın değişmesi için gergi gövdesi komple sökülmeden yerinde değişir.
3/8 lokma  gergide bulunan kare bölüme oturtulup kayışın gerdiği bölümün tersine basılıp esnetildikten sonra gergiyi sabit tutmak için bir pim yerleştirilir.
Kırılmada tam buzamanda gerçekleşmiş olabilir.eğer burada gergiyi ters yöne çevirmeye kalkarsa esneme olmayaağı için gergi kırılabilir.
Yine tork anahtarı ile torklamazsa malzeme alüminyum olduğundan civata alüminyumu çok rahat kırıp yalama edebilir.burada sizde sorun gergideymiş.yani bu seçeneği eleyebiliriz.
Geriye iki seçenek kalıyor.ya gerçekten gergi arızalıydı.(gergi arızalı ise yağmurlu havalarda yada klima açıldığında ses yapması kaçınılmaz).yada gergiyi ters yöne esnetilip kırıldı.
Yani parçayı görmeden ne olduğunu anlamak zor olsada olabilir olasılıklar bunlardır.



Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2022 Saat 12:18
Orjinalini yazan: Berkay Erdinç Berkay Erdinç Yazdı:

Geçmiş olsun.v kayışı klimalı klimasız değişiklik göstersede gergisi aynı fakat her ikisinde de kayışı sökmek için gergiyi sökmeye gerek yok.
Direksiyon pompası,gergi rulmanı,avare rulmanı,klima kompresörü,alternatör kasnağı komple krank kasnağından hararet alır.bu sistem içinde iki adet rulman bulunuyor biri sabit biride sizdeki kırılan gibi kayışa baskı yapacak şekildedir.
Gergi ve bağlandığı yer alüminyum oldugundan zamanında vermiş olduğu yıpranmayla basit hatalarda kolay kırılabilir bir malzemedir.burada pahalı olan şey gerginin gövdesidir.rulmanı ayrıca değişebilir.rulmanın değişmesi için gergi gövdesi komple sökülmeden yerinde değişir.
3/8 lokma  gergide bulunan kare bölüme oturtulup kayışın gerdiği bölümün tersine basılıp esnetildikten sonra gergiyi sabit tutmak için bir pim yerleştirilir.
Kırılmada tam buzamanda gerçekleşmiş olabilir.eğer burada gergiyi ters yöne çevirmeye kalkarsa esneme olmayaağı için gergi kırılabilir.
Yine tork anahtarı ile torklamazsa malzeme alüminyum olduğundan civata alüminyumu çok rahat kırıp yalama edebilir.burada sizde sorun gergideymiş.yani bu seçeneği eleyebiliriz.
Geriye iki seçenek kalıyor.ya gerçekten gergi arızalıydı.(gergi arızalı ise yağmurlu havalarda yada klima açıldığında ses yapması kaçınılmaz).yada gergiyi ters yöne esnetilip kırıldı.
Yani parçayı görmeden ne olduğunu anlamak zor olsada olabilir olasılıklar bunlardır.



hocam merhaba direksiyon toz körüklerini değiştirecektim. 306 da  bunun için direksiyon kutusu da sökülecek dediler ama pek mantıklı gelmedi doğru mu bu ? genel gördüğün rotbaşını söküp körüğü alıyorlar.


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2022 Saat 13:17
Orjinalini yazan: x571 x571 Yazdı:

Orjinalini yazan: Berkay Erdinç Berkay Erdinç Yazdı:

Geçmiş olsun.v kayışı klimalı klimasız değişiklik göstersede gergisi aynı fakat her ikisinde de kayışı sökmek için gergiyi sökmeye gerek yok.
Direksiyon pompası,gergi rulmanı,avare rulmanı,klima kompresörü,alternatör kasnağı komple krank kasnağından hararet alır.bu sistem içinde iki adet rulman bulunuyor biri sabit biride sizdeki kırılan gibi kayışa baskı yapacak şekildedir.
Gergi ve bağlandığı yer alüminyum oldugundan zamanında vermiş olduğu yıpranmayla basit hatalarda kolay kırılabilir bir malzemedir.burada pahalı olan şey gerginin gövdesidir.rulmanı ayrıca değişebilir.rulmanın değişmesi için gergi gövdesi komple sökülmeden yerinde değişir.
3/8 lokma  gergide bulunan kare bölüme oturtulup kayışın gerdiği bölümün tersine basılıp esnetildikten sonra gergiyi sabit tutmak için bir pim yerleştirilir.
Kırılmada tam buzamanda gerçekleşmiş olabilir.eğer burada gergiyi ters yöne çevirmeye kalkarsa esneme olmayaağı için gergi kırılabilir.
Yine tork anahtarı ile torklamazsa malzeme alüminyum olduğundan civata alüminyumu çok rahat kırıp yalama edebilir.burada sizde sorun gergideymiş.yani bu seçeneği eleyebiliriz.
Geriye iki seçenek kalıyor.ya gerçekten gergi arızalıydı.(gergi arızalı ise yağmurlu havalarda yada klima açıldığında ses yapması kaçınılmaz).yada gergiyi ters yöne esnetilip kırıldı.
Yani parçayı görmeden ne olduğunu anlamak zor olsada olabilir olasılıklar bunlardır.



hocam merhaba direksiyon toz körüklerini değiştirecektim. 306 da  bunun için direksiyon kutusu da sökülecek dediler ama pek mantıklı gelmedi doğru mu bu ? genel gördüğün rotbaşını söküp körüğü alıyorlar.
Merhaba daha önce malesef hiç 306 söküp takmadım dolayısı ile 306 nın sistemiyle hiç karşılaşmadım.
Evet söylediğiniz doğru rotbaşı sökülüp körükler takılıyor fakat körüğün ince kısmı değilde kalın kısmı direksiyon kutusunun gövdesine geçen kısım yanı.bu bölgede kimi araçta ne kol giriyor nede el dolayısı ile bu kısma kelepçe takmak mümkün olmadığından mecburen markaya göre traversi hafif sallandırıp takıyorlar yada direksiyon kutusunu söküp takıyorlar körükleri.
Dediğim gibi daha önce 306 ile hiç uğraşmadığımdan 306nın mühendisliği dediğinize imkan sağlıyormu sağlamıyormu bilmiyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net