![]() |
|
Kule gergisi & amortisör |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Emin ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2008 Konum: Koşuyolu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2009 Saat 09:13 |
Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.
Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir. Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir? Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır. Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir. Viraj Çubukları Ne İşe Yarar? Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır. Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır. |
|
![]() |
|
A.L.P ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2009 Konum: 01 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
paylasım icin saol.
|
|
![]() |
|
smttali ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
paylaşım icin saol dostum
|
|
HKS
|
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Birde Cage denilen olay vardır hem kasa esnemesi için hemde güvenlik için tüm rally araçlarında kullanılır
![]() ![]() |
|
![]() |
|
HakanGokdemir ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008 Konum: Pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2476 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı HakanGokdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Teşekkürler Emin vede Haşim...
|
|
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019 Pendik / İSTANBUL 26.08.1980 A RH + Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir... |
|
![]() |
|
İsmail ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29 Kasım 2008 Konum: Mekan 35 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 612 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tşkler ellerine sağlık
|
|
Kalem Yokki İmza Atıyım... xD xP
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
paylaşım icin tesekkürler
|
|
![]() |
|
kann87 ![]() 1. Vites ![]() ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2008 Konum: ACIBADEM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 529 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hasım abı bızım araclara roll cage bıraz erken yaa :DD
|
|
-küfürbaz gizemli rapci-
|
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
"İnşallah o günleride görürüz" dersem doğru birr şey yapmış olurmuyum diye düşünüyorum birkan..
![]() |
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Konu ile yakından ilgilenen arkadaşlar için motaj aşamaları :
Kule gergisi montajı basit gibi görünsede bazen olmadık noktalardan sorun çıkarabiliyor.. Hatta dizel motorlarda tam bir işkence, komple Air intake (hava filtresi kabini) değişimi gerekiyor. Hatta bazı 206 larda yanlış akü kullanılmışsa kabinin kaydırılması bile gerekebiliyor. Bu makalemizde omp marka bir kule gergisini resimlerle anlatacağız
Takazun ön tarafa bakan kenarından hiza alarak bant ile amortisör yuvasını işaretliyoruz 4,5 luk matkap dökopaj'ı ile saca uygun noktadan bir delik açıyoruz deliğin iki yanını dikey işaretliyoruz. Çizgilerimizden hiza alarak delik ile üst tarafı birleştiriyoruz. (Sağlam bir demir testeresi ile) deliğimiz bir kanal şeklini alıyor. Sac'ın kesilen yerlerini fitil ile kapatıyoruz. Gergimizin montajını yaparak işlemi bitiriyoruz. Ayar için işten anlayan sağlam bir rot ustasının yolunu tutuyoruz.
|
|
![]() |
|
A.L.P ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2009 Konum: 01 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
haşim abi sennde eline saglık.ii oldu resimli anlatım
|
|
![]() |
|
Carmania ![]() 2. Vites ![]() ![]() 03 - Haziran - 1982 Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 690 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Paylaşım için teşekkurler
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |