Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kule gergisi & amortisör

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=5105
Tarih: 28 Temmuz 2025 Saat 01:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kule gergisi & amortisör
Mesajı Yazan: Emin
Konu: Kule gergisi & amortisör
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 09:13
Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.

Viraj Çubukları Ne İşe Yarar?

Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.

Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: A.L.P
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 11:05
paylasım icin saol.


Mesajı Yazan: smttali
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 13:27
paylaşım icin saol dostum

-------------
HKS


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 14:02
Birde Cage denilen olay vardır hem kasa esnemesi için hemde güvenlik için tüm rally araçlarında kullanılır
 
 
 
 


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 14:10
Teşekkürler Emin vede Haşim...

-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: İsmail
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 18:14
tşkler ellerine sağlık

-------------
Kalem Yokki İmza Atıyım... xD xP


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 18:24
paylaşım icin tesekkürler


Mesajı Yazan: kann87
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 19:28
hasım abı bızım araclara roll cage bıraz erken yaa :DD

-------------
-küfürbaz gizemli rapci-


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 19:51
Orjinalini yazan: kann87 kann87 Yazdı:

hasım abı bızım araclara roll cage bıraz erken yaa :DD
 
"İnşallah o günleride görürüz" dersem doğru birr şey yapmış olurmuyum diye düşünüyorum birkan.. Big smile


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 19:56
Konu ile yakından ilgilenen arkadaşlar için motaj aşamaları :
 
Kule gergisi montajı basit gibi görünsede bazen olmadık noktalardan sorun çıkarabiliyor.. Hatta dizel motorlarda tam bir işkence, komple Air intake (hava filtresi kabini) değişimi gerekiyor. Hatta bazı 206 larda yanlış akü kullanılmışsa kabinin kaydırılması bile gerekebiliyor. Bu makalemizde omp marka bir kule gergisini resimlerle anlatacağız

Takazun ön tarafa bakan kenarından hiza alarak bant ile amortisör yuvasını işaretliyoruz

4,5 luk matkap dökopaj'ı ile saca uygun noktadan bir delik açıyoruz

deliğin iki yanını dikey işaretliyoruz.

Çizgilerimizden hiza alarak delik ile üst tarafı birleştiriyoruz. (Sağlam bir demir testeresi ile) deliğimiz bir kanal şeklini alıyor.

Sac'ın kesilen yerlerini fitil ile kapatıyoruz.

Gergimizin montajını yaparak işlemi bitiriyoruz. Ayar için işten anlayan sağlam bir rot ustasının yolunu tutuyoruz.

 



Mesajı Yazan: A.L.P
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 20:03
haşim abi sennde eline saglık.ii oldu resimli anlatım


Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2009 Saat 22:59
Paylaşım için teşekkurler



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net