Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >3008 P84E (2016-)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 3008 allure selection eat6
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

3008 allure selection eat6

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Naturalarch Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2020
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Naturalarch Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 3008 allure selection eat6
    Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2020 Saat 22:15
arkadaşlar merhaba 1.5 dize allure selection 2019 model eat 6 bakıyorum fakat araçla ilgili yeterli bilgi bulamadım bu aracı kullananlar sorunları var mı ya da eat 8 e göre ne değişiklik var piyasası mı yok vs gibi bilgileri verebilir mi ? Sahibinden ilanı ile 0 km fiyatı aracında uçurum olmasının nedeni? 
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Kasım 2020 Saat 08:19

1- Nedir?

Peugeot’nun kompakt crossoverı 3008’in yeni dizel motor seçeneğine sahip versiyonu. Ülkemizde sadece otomatik şanzımanla satılıyor ki bu da diğer bir yenilik; artık 6 vitesli EAT6 yerine 8 vitesli EAT8 hüküm sürüyor.

2- Motor/şanzıman nasıl?

Doğrudan konuya girmek gerçekten iyi fikir. Yeni motor 3008’de kullanılan halinde 130 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Güç verisi 10 HP artmış ama tork değişmedin kalmış. Üstelik maksimum tork devri de 1750 d/d ile aynı. Bu noktada gelişim nerede diyebilirsiniz. Sorun şu ki, Euro 6d Temp emisyon normu bir hayli acımasız. Özellikle azot-oksitlerin filtrelenmesi konusunda başarılması gerekenler bir hayli fazla. Durum böyle olunca motor bir sürü engelleyici filtreye rağmen selefiyle aynı verilere sahip olmakla övünebilir. Dahası motorun bu karmaşık filtreleme sistemleri ağır. 3008 yeni motoruyla 100 kg kadar ağırlaşmış. Hala sınıfının en hafifleri arasında ama yine de eskisine göre daha kilolu. Burada da yeni şanzımanın gelme nedeni ortaya çıkıyor. Daha geniş vites yelpazesi sayesinde 3008’in performans ve tüketim değerleri ağırlık artışından neredeyse hiç etkilenmemiş. Öbür taraftan tüketim değerlerinde küçük bir iyileşme var. Bizim ölçümlerimizde genel ortalama 100 km’de 6,2 litre çıktı ki bu da eski motorla yaptığımız ölçüme göre 0,2 litre daha iyi bir değer anlamana geliyor.

3- Sürüşü nasıl?

Yeni motor selefinden daha rafine çalıştığını ilk anda hissettiriyor. Soğukken sesi daha az duyuluyor ve titreşimleri de hissedilir şekilde daha az. Bu da 3008’in zaten iyi olan konfor disiplininden daha da iyi puanlar almasını sağlıyor. Sürüş sırasında farkedilen değişimler de zaten bundan ibaret. Eğer amaç yeni emisyon normlarına rağmen eldekileri kaybetmemekse bunun başarıldığına kesin gözüyle bakabiliriz. EAT8, temel olarak EAT6’dan geliştirilmiş; eklenen iki tane kavrama setiyle aynı gezegen dişli setlerinden 2 ek vites oranı oluşturulmuş. Bu sırada hem ince ayarları hem de yazılımı elden geçirilmiş. Sonuçta hiç de kötü bir şanzıman olmayan EAT6’ya göre daha hızlı ve daha kararlı bir şanzıman ortaya çıkmış. Vites oranları konusunda PSA gerçekçi yaklaşımını sürdürmüş ve upuzun bir 8. vites oranıyla ya da her an vites yükseltmek için fırsat kollayan bir yazılımla sürüşü berbat etmemiş. Bunun yerine acele etmeden vites yükselten, uygun devirde kalmayı alt devirleri zorlamaya tercih eden bir şanzımanla akıcılığı desteklemiş. Sonuçta yeni motor ve şanzıman çok iyi bir ikili ve 3008 de bu ikiliyle eskisinden çok daha mutlu.

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT8 fiyat listesi için tıklayın.

4- Sonuç?

PSA dizellerin ölmediğini ve daha hala yapılabilecekler olduğunu gösteriyor. 1,5 litrelik motor gerçekten başarılı ve 3008’e de çok yakışmış. 8 vitesli şanzıman da benzer bir başarıya sahip. Hal böyle olunca da modelin başarılı satış rakamlarına devam edeceğini söylemek mümkün.

Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Kasım 2020 Saat 08:20
Fiyat politikası malesef bayilerde araçlar çok geç teslim ediliyor bunuda izgüzar galirici al satçılar fırsata çevirip sıfır aracın parasından daha yüksek meblağlar istiyorlar. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 307 hidrolik direksiyon pompası arzası son mesaja git 2754 4 heffera
konu icon Eksantrik zincir problemi hk. son mesaja git 709 0 Bastro12
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 999 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 1096 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 1035 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 1067 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 1474 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6756 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 1806 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 734 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6910 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 8930 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2560 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 4025 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 324 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 5273 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 4308 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13782 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3601 2 Oğuzhan207
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
BarlasEmirhan 2
heffera 2
Fero13 1
206cc57 1
tolgatumer 1
DezXz 1
Emre.ern 1
Yzcn 1
KaannHS 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English