Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

3008 allure selection eat6

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 3008 P84E (2016-)
Forum Tanımlaması: Peugeot 3008' in 2016'da üretimine başlanan son versiyonudur. 2017 yıllarında Avrupa' da yılın SUV aracı seçilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50460
Tarih: 08 Mayıs 2024 Saat 20:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 3008 allure selection eat6
Mesajı Yazan: Naturalarch
Konu: 3008 allure selection eat6
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2020 Saat 22:15
arkadaşlar merhaba 1.5 dize allure selection 2019 model eat 6 bakıyorum fakat araçla ilgili yeterli bilgi bulamadım bu aracı kullananlar sorunları var mı ya da eat 8 e göre ne değişiklik var piyasası mı yok vs gibi bilgileri verebilir mi ? Sahibinden ilanı ile 0 km fiyatı aracında uçurum olmasının nedeni? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2020 Saat 08:19

1- Nedir?

Peugeot’nun kompakt crossoverı 3008’in yeni dizel motor seçeneğine sahip versiyonu. Ülkemizde sadece otomatik şanzımanla satılıyor ki bu da diğer bir yenilik; artık 6 vitesli EAT6 yerine 8 vitesli EAT8 hüküm sürüyor.

2- Motor/şanzıman nasıl?

Doğrudan konuya girmek gerçekten iyi fikir. Yeni motor 3008’de kullanılan halinde 130 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Güç verisi 10 HP artmış ama tork değişmedin kalmış. Üstelik maksimum tork devri de 1750 d/d ile aynı. Bu noktada gelişim nerede diyebilirsiniz. Sorun şu ki, Euro 6d Temp emisyon normu bir hayli acımasız. Özellikle azot-oksitlerin filtrelenmesi konusunda başarılması gerekenler bir hayli fazla. Durum böyle olunca motor bir sürü engelleyici filtreye rağmen selefiyle aynı verilere sahip olmakla övünebilir. Dahası motorun bu karmaşık filtreleme sistemleri ağır. 3008 yeni motoruyla 100 kg kadar ağırlaşmış. Hala sınıfının en hafifleri arasında ama yine de eskisine göre daha kilolu. Burada da yeni şanzımanın gelme nedeni ortaya çıkıyor. Daha geniş vites yelpazesi sayesinde 3008’in performans ve tüketim değerleri ağırlık artışından neredeyse hiç etkilenmemiş. Öbür taraftan tüketim değerlerinde küçük bir iyileşme var. Bizim ölçümlerimizde genel ortalama 100 km’de 6,2 litre çıktı ki bu da eski motorla yaptığımız ölçüme göre 0,2 litre daha iyi bir değer anlamana geliyor.

3- Sürüşü nasıl?

Yeni motor selefinden daha rafine çalıştığını ilk anda hissettiriyor. Soğukken sesi daha az duyuluyor ve titreşimleri de hissedilir şekilde daha az. Bu da 3008’in zaten iyi olan konfor disiplininden daha da iyi puanlar almasını sağlıyor. Sürüş sırasında farkedilen değişimler de zaten bundan ibaret. Eğer amaç yeni emisyon normlarına rağmen eldekileri kaybetmemekse bunun başarıldığına kesin gözüyle bakabiliriz. EAT8, temel olarak EAT6’dan geliştirilmiş; eklenen iki tane kavrama setiyle aynı gezegen dişli setlerinden 2 ek vites oranı oluşturulmuş. Bu sırada hem ince ayarları hem de yazılımı elden geçirilmiş. Sonuçta hiç de kötü bir şanzıman olmayan EAT6’ya göre daha hızlı ve daha kararlı bir şanzıman ortaya çıkmış. Vites oranları konusunda PSA gerçekçi yaklaşımını sürdürmüş ve upuzun bir 8. vites oranıyla ya da her an vites yükseltmek için fırsat kollayan bir yazılımla sürüşü berbat etmemiş. Bunun yerine acele etmeden vites yükselten, uygun devirde kalmayı alt devirleri zorlamaya tercih eden bir şanzımanla akıcılığı desteklemiş. Sonuçta yeni motor ve şanzıman çok iyi bir ikili ve 3008 de bu ikiliyle eskisinden çok daha mutlu.

http://kampanya.peugeot.com.tr/fiyat-listesi/?ds_rl=1271502&gclid=Cj0KCQjwzunmBRDsARIsAGrt4mvpvYzjp55GVB0H3UdewC0YaOmld4ei3K-mOeP0i-oMN5MrxZIPVcIaAmwHEALw_wcB&gclsrc=aw.ds" rel="nofollow - Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT8 fiyat listesi için tıklayın.

4- Sonuç?

PSA dizellerin ölmediğini ve daha hala yapılabilecekler olduğunu gösteriyor. 1,5 litrelik motor gerçekten başarılı ve 3008’e de çok yakışmış. 8 vitesli şanzıman da benzer bir başarıya sahip. Hal böyle olunca da modelin başarılı satış rakamlarına devam edeceğini söylemek mümkün.



-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2020 Saat 08:20
Fiyat politikası malesef bayilerde araçlar çok geç teslim ediliyor bunuda izgüzar galirici al satçılar fırsata çevirip sıfır aracın parasından daha yüksek meblağlar istiyorlar. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net