Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 otomatik şanzuman arıza
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 otomatik şanzuman arıza

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Munezz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020
Konum: Kocarli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Munezz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 otomatik şanzuman arıza
    Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2020 Saat 10:06
Sanzuman özellikle 1. Vitesten 2 ye geçerken devir yükseliyor bi saniye sonra tak diye atıyor gaza yüklenmedigin zama vuruntusuz atıyor aracı alırken experde sanzuman vuruntusuz cıktı grafik verileri iyiydi ama son viteste yüklendiler gaza aldıgım kişi selenoid valfleri ve yagı yeni değişti daha dedi az alışsın araba yüklenmeyin gaza dedi. Vites geçişlerindeki devir artması dahasa sıklaştı sizce arıza nedir valf mi baskı balatamı yoksa iç dişli aksamlarındamı sanzuman yazılımıyla düzelirmi ?
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2020 Saat 08:21
aracınızda bakı balata yok hocam. hidrolik yağ basıncı ile selenoidler tarafından vites geçişleri yapılır. isterseniz aracınızın akü kutup başını söküp 30 dk bekleyin sonra tekrar kontrol edin. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
arifbsrn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı arifbsrn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2020 Saat 11:34
muhtemelen selenoid valflerinizde sorun var gibi.

peki bu vuruntuyu araç sadece sıcakken mi yapıyor.
aynı araçtan bir tanıdığımda vardı, soğukken pek sorun yok ama araç ısınınca 2'den 3'e geçişlerde ufak bir vuruntu yapıyordu.
yağ soğutucusunu değiştirdi ve sorun çözüldü diye hatırlıyorum.
Yukarı Dön
Munezz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020
Konum: Kocarli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Munezz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2020 Saat 14:04
Soğukken daha iyi vitesleri ama yüklendin mi vites atma boşlugunda gaza bastıgım kadar devir cıkıyor aniden birden tutuyo araba gazı sonra devirde yüksek oldugu icin şanzuman aniden kavrıyo vuruyo tak diye 1den ikiye geçerken cok fazla 2 üç arası daha az ne kadar az yük o kadar az kaçırıyo
Yukarı Dön
Munezz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020
Konum: Kocarli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Munezz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2020 Saat 14:07
Selenoid valf ve yagları yeni değişti  bikaç kişi 300 500 km kullan selenoidler alıssın dedi ama mekanik aksam bu biseyi degiştirirsin olursa olur olmazsa sonradan düzelir diye bişeymi var pek inandırıcı gelmedi
Yukarı Dön
muzzy35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 287
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muzzy35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2020 Saat 13:48
Hocam araç eski kasa sanırım benimde aynı ben sakin kullanmayı öğrendim. Banada herkes yağ soğutucusu değiştirilecek diyor muhtemelen sorunumuz aynı ya nazik basacaksın gaza o ince ayarı tutturacaksın 

Düzenleyen muzzy35 - 14 Ağustos 2020 Saat 13:51
Yukarı Dön
Munezz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020
Konum: Kocarli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Munezz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2020 Saat 14:28
Usta ben. İlk defa biniyorum bu arabaya daha once binmedi sanzuman boyleyse zaten yaptırmam ben arıza var sayıyorum işim yogun bunara ustaları arıyorum şanzuman gidik acıp bakıcaz diyolar şanzuman acmaya yer arıyolar sanki belki ufak bi problemi var 130 binda daha araç 2004 model cok yorulmuş olcagını sanmıyorum sanzumanın bilmedigim icin şanzumanıda boş yere açtırmak istemiyorum bilen birinden fikir bekliyorum
Yukarı Dön
Munezz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020
Konum: Kocarli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Munezz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2020 Saat 14:29
Bugün servise gidip beyine baglattırıcam yazılım güncelleme yaptırıcam bakalım geçerse inşallah

Düzenleyen Munezz - 14 Ağustos 2020 Saat 14:29
Yukarı Dön
muzzy35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 287
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muzzy35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2020 Saat 16:56
Eğer düzelirse burdan bildirirsen sevinirim.
İstanbul trafiğinde ufak ilerlemelerde manuale al ve 2 ye atmasın ilerle dur genelde öyle yapıyorum.
Yukarı Dön
EmSul Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 874
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EmSul Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ağustos 2020 Saat 17:20
vites geçişinde boşluk selenoidlerden olmaz yağ soğutucu daha doğrusu ısı eşanjörüde hikaye ondanda olmuyor tıkanmadı yada patlamadıysa satıcı şansını deneyip selenoidleri değiştirmiş olmamış belliki arıza açığa çıkmasın diyede zorlatmamış experde aracı satıp kurtulmuş şanslı kişi siz olmuşsunuz :)
yakında durdugunuz zaman vites boşa çıkmayada başlar..Servisle falan uğraşmayın şanzıman içine müdahale yapılacak ama şanzıman inmeden hallediyor kamil usta bursa çözüm otomatik şanzıman bence ona gidin bu al4 şanzımandan çok iyi anlıyor
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"
Yukarı Dön
ercalt Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2018
Konum: Aydın/Merkez
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ercalt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ağustos 2020 Saat 17:45
Selamlar hocam bu Kamil ustanın telefonu varmı
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ağustos 2020 Saat 18:10
Orjinalini yazan: ercalt ercalt Yazdı:

Selamlar hocam bu Kamil ustanın telefonu varmı
Google a çözüm otomatik şanzıman kamil usta yazın çıkar.
Yukarı Dön
MelBoz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2020
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MelBoz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ağustos 2020 Saat 19:45
Merhaba arkadaşlar,

Bu araç 1. viteste normalde çok az duruyor. Sıkışık trafikte bile 2-3 metre gittiğinizde ikiye atıyor. 10 metre bile gitmeden durunca tekrar 1'e atıyor. Yani normal manuel viteste yapmayacağınız bir şeyi sürekli yapmış oluyor. Buda şanzumanı zorluyor. Bir sorun yaratmadı çok şükür şimdiye kadar ama  bende arkadaşın dediği gibi çok sıkışık trafikte manuele alıyorum ve 2 ye atmamasını sağlıyorum. 

Yeni konu açmak istemedim belki ilintilidir diye buradan sormak istedim. Benimkinde şöyle bir sorun olmaya başladı. 1 ay önce Muğla'ya doğru yola çıktım 350 km gittim bu sürede yüksek hızda gittim. Sollamak için dip gazda yaptım şanzımanda hiç bir sıkıntı yoktu. Hatta öncesinde de uzun yol yaptım sorun yoktu. Ne kadar sıkıştırsam da tıkır tıkır çalışıyordu. Yolda önce LPG kapandı. Açtım kapattım olmadı. Bende benzinle devam ettim. 100-150km daha gittim ve vitesler 4000 devirlerde geçmeye başladı. 10 km ya gittim gitmedim baktım hararet çok garip yükseliyor hemen durdum. Kapağı açtım ama içinde su yok. Hortumun bir tanesi ufak delinmiş 100-150 km su damlatmış ve LPG'ye sıcak su gitmediği için kendini kapatmış. Şanzuman da soğutucuya su gitmediği için vuruntulu ve geç atmaya başlamış. Sonra hortum hepten patlamış ve tüm suyu boşaltmış. Neyse çekici ile Manisa'ya gittik hortumu değiştirdik herşey normal.

Fakat bu olaydan sonra uzun yolda 100 -150 km gittikten sonra önüme bir yokuş gelir ve aracı biraz devirli kullanmak zorunda kalırsam araç yine 4000 devirde vites atmaya başlıyor. Mola verip yağ soğuyunca normale dönüyor biraz daha yol yapınca yine aynı. Çok şükür araçta her hangi bir hata kodu ya da şanzuman kitleme gibi bir durum yok ve şehir içinde bir sıkıntı yok çünkü muhtemelen şanzuman yağı o kadar ısınmıyor. Benim tahminim hortum patlayıp yağ soğutucuya su gitmediğinde yağ özelliğini kaybetti ve ısındığında aşırı inceliyor ve görevini tam yapamadığı için şanzuman sapıtıyor. Sizden başına böyle birşey gelen var mı? Sizce sorun nerede?


Düzenleyen MelBoz - 31 Ağustos 2020 Saat 22:19
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ağustos 2020 Saat 23:32
Orjinalini yazan: MelBoz MelBoz Yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

Bu araç 1. viteste normalde çok az duruyor. Sıkışık trafikte bile 2-3 metre gittiğinizde ikiye atıyor. 10 metre bile gitmeden durunca tekrar 1'e atıyor. Yani normal manuel viteste yapmayacağınız bir şeyi sürekli yapmış oluyor. Buda şanzumanı zorluyor. Bir sorun yaratmadı çok şükür şimdiye kadar ama  bende arkadaşın dediği gibi çok sıkışık trafikte manuele alıyorum ve 2 ye atmamasını sağlıyorum. 

Yeni konu açmak istemedim belki ilintilidir diye buradan sormak istedim. Benimkinde şöyle bir sorun olmaya başladı. 1 ay önce Muğla'ya doğru yola çıktım 350 km gittim bu sürede yüksek hızda gittim. Sollamak için dip gazda yaptım şanzımanda hiç bir sıkıntı yoktu. Hatta öncesinde de uzun yol yaptım sorun yoktu. Ne kadar sıkıştırsam da tıkır tıkır çalışıyordu. Yolda önce LPG kapandı. Açtım kapattım olmadı. Bende benzinle devam ettim. 100-150km daha gittim ve vitesler 4000 devirlerde geçmeye başladı. 10 km ya gittim gitmedim baktım hararet çok garip yükseliyor hemen durdum. Kapağı açtım ama içinde su yok. Hortumun bir tanesi ufak delinmiş 100-150 km su damlatmış ve LPG'ye sıcak su gitmediği için kendini kapatmış. Şanzuman da soğutucuya su gitmediği için vuruntulu ve geç atmaya başlamış. Sonra hortum hepten patlamış ve tüm suyu boşaltmış. Neyse çekici ile Manisa'ya gittik hortumu değiştirdik herşey normal.

Fakat bu olaydan sonra uzun yolda 100 -150 km gittikten sonra önüme bir yokuş gelir ve aracı biraz devirli kullanmak zorunda kalırsam araç yine 4000 devirde vites atmaya başlıyor. Mola verip yağ soğuyunca normale dönüyor biraz daha yol yapınca yine aynı. Çok şükür araçta her hangi bir hata kodu ya da şanzuman kitleme gibi bir durum yok ve şehir içinde bir sıkıntı yok çünkü muhtemelen şanzuman yağı o kadar ısınmıyor. Benim tahminim hortum patlayıp yağ soğutucuya su gitmediğinde yağ özelliğini kaybetti ve ısındığında aşırı inceliyor ve görevini tam yapamadığı için şanzuman sapıtıyor. Sizden başına böyle birşey gelen var mı? Sizce sorun nerede?
Iki ihtimal var birisi dediginiz gibi yağ özelliğini kaybetmiş.
Ikincisi ise yag soğutucu kavrulduğu için  ısınınca  sıkıntı yapıyor. 
Bence ikisini de değiştirin. Hatta yag soğutucusunu dizellerinkinden alın daha kalın olduğu için daha iyi soğutur.
Yukarı Dön
MelBoz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2020
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MelBoz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2020 Saat 22:55
Teşekkürler, Haklısınız yağ soğutucuda da problem yaşanmış olabilir. Eğer yağ değişimine gidirsek zaten o arada söktürüp en azından incelemeyi ve temizletmeyi düşünüyorum. Eğer gerekliyse değiştiririz. 
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4242 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40010 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 366 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 18867 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 5894 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 233 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 572 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 13099 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 2 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 5 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 1168 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 760 0 ergunasaf
konu icon Peugeot 206 kilit unutma sorunu son mesaja git 1557 0 Sabri45
konu icon 2008 Turbo Hava Hortumu Yağlanması son mesaja git 3003 1 Peugeotturkey123
konu icon 2023 Model Peugeot 208 GT kablosuz şarj hk son mesaja git 1046 0 mhakan71
konu icon 2008 Kedi Çiziği Kırmızı ELIXIR son mesaja git 1162 0 55adige1919
konu icon 2004 1.4 HDI Klima ile ilgili son mesaja git 1161 0 Samet1697
konu icon Lastik basınç sensörü son mesaja git 7 0 DVRM77
konu icon 3008 2022 Far yüksekliği ayarı ve motor titremesi son mesaja git 1008 0 berter
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
Warcry 2
tunakrf 1
barisF 1
Ebulfeth 1
sedatdizin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English