Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 otomatik şanzuman arıza

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50143
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 01:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 otomatik şanzuman arıza
Mesajı Yazan: Munezz
Konu: 307 otomatik şanzuman arıza
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2020 Saat 10:06
Sanzuman özellikle 1. Vitesten 2 ye geçerken devir yükseliyor bi saniye sonra tak diye atıyor gaza yüklenmedigin zama vuruntusuz atıyor aracı alırken experde sanzuman vuruntusuz cıktı grafik verileri iyiydi ama son viteste yüklendiler gaza aldıgım kişi selenoid valfleri ve yagı yeni değişti daha dedi az alışsın araba yüklenmeyin gaza dedi. Vites geçişlerindeki devir artması dahasa sıklaştı sizce arıza nedir valf mi baskı balatamı yoksa iç dişli aksamlarındamı sanzuman yazılımıyla düzelirmi ?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2020 Saat 08:21
aracınızda bakı balata yok hocam. hidrolik yağ basıncı ile selenoidler tarafından vites geçişleri yapılır. isterseniz aracınızın akü kutup başını söküp 30 dk bekleyin sonra tekrar kontrol edin. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: arifbsrn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2020 Saat 11:34
muhtemelen selenoid valflerinizde sorun var gibi.

peki bu vuruntuyu araç sadece sıcakken mi yapıyor.
aynı araçtan bir tanıdığımda vardı, soğukken pek sorun yok ama araç ısınınca 2'den 3'e geçişlerde ufak bir vuruntu yapıyordu.
yağ soğutucusunu değiştirdi ve sorun çözüldü diye hatırlıyorum.


Mesajı Yazan: Munezz
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2020 Saat 14:04
Soğukken daha iyi vitesleri ama yüklendin mi vites atma boşlugunda gaza bastıgım kadar devir cıkıyor aniden birden tutuyo araba gazı sonra devirde yüksek oldugu icin şanzuman aniden kavrıyo vuruyo tak diye 1den ikiye geçerken cok fazla 2 üç arası daha az ne kadar az yük o kadar az kaçırıyo


Mesajı Yazan: Munezz
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2020 Saat 14:07
Selenoid valf ve yagları yeni değişti  bikaç kişi 300 500 km kullan selenoidler alıssın dedi ama mekanik aksam bu biseyi degiştirirsin olursa olur olmazsa sonradan düzelir diye bişeymi var pek inandırıcı gelmedi


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2020 Saat 13:48
Hocam araç eski kasa sanırım benimde aynı ben sakin kullanmayı öğrendim. Banada herkes yağ soğutucusu değiştirilecek diyor muhtemelen sorunumuz aynı ya nazik basacaksın gaza o ince ayarı tutturacaksın 


Mesajı Yazan: Munezz
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2020 Saat 14:28
Usta ben. İlk defa biniyorum bu arabaya daha once binmedi sanzuman boyleyse zaten yaptırmam ben arıza var sayıyorum işim yogun bunara ustaları arıyorum şanzuman gidik acıp bakıcaz diyolar şanzuman acmaya yer arıyolar sanki belki ufak bi problemi var 130 binda daha araç 2004 model cok yorulmuş olcagını sanmıyorum sanzumanın bilmedigim icin şanzumanıda boş yere açtırmak istemiyorum bilen birinden fikir bekliyorum


Mesajı Yazan: Munezz
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2020 Saat 14:29
Bugün servise gidip beyine baglattırıcam yazılım güncelleme yaptırıcam bakalım geçerse inşallah


Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2020 Saat 16:56
Eğer düzelirse burdan bildirirsen sevinirim.
İstanbul trafiğinde ufak ilerlemelerde manuale al ve 2 ye atmasın ilerle dur genelde öyle yapıyorum.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 30 Ağustos 2020 Saat 17:20
vites geçişinde boşluk selenoidlerden olmaz yağ soğutucu daha doğrusu ısı eşanjörüde hikaye ondanda olmuyor tıkanmadı yada patlamadıysa satıcı şansını deneyip selenoidleri değiştirmiş olmamış belliki arıza açığa çıkmasın diyede zorlatmamış experde aracı satıp kurtulmuş şanslı kişi siz olmuşsunuz :)
yakında durdugunuz zaman vites boşa çıkmayada başlar..Servisle falan uğraşmayın şanzıman içine müdahale yapılacak ama şanzıman inmeden hallediyor kamil usta bursa çözüm otomatik şanzıman bence ona gidin bu al4 şanzımandan çok iyi anlıyor


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: ercalt
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 17:45
Selamlar hocam bu Kamil ustanın telefonu varmı


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 18:10
Orjinalini yazan: ercalt ercalt Yazdı:

Selamlar hocam bu Kamil ustanın telefonu varmı
Google a çözüm otomatik şanzıman kamil usta yazın çıkar.


Mesajı Yazan: MelBoz
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 19:45
Merhaba arkadaşlar,

Bu araç 1. viteste normalde çok az duruyor. Sıkışık trafikte bile 2-3 metre gittiğinizde ikiye atıyor. 10 metre bile gitmeden durunca tekrar 1'e atıyor. Yani normal manuel viteste yapmayacağınız bir şeyi sürekli yapmış oluyor. Buda şanzumanı zorluyor. Bir sorun yaratmadı çok şükür şimdiye kadar ama  bende arkadaşın dediği gibi çok sıkışık trafikte manuele alıyorum ve 2 ye atmamasını sağlıyorum. 

Yeni konu açmak istemedim belki ilintilidir diye buradan sormak istedim. Benimkinde şöyle bir sorun olmaya başladı. 1 ay önce Muğla'ya doğru yola çıktım 350 km gittim bu sürede yüksek hızda gittim. Sollamak için dip gazda yaptım şanzımanda hiç bir sıkıntı yoktu. Hatta öncesinde de uzun yol yaptım sorun yoktu. Ne kadar sıkıştırsam da tıkır tıkır çalışıyordu. Yolda önce LPG kapandı. Açtım kapattım olmadı. Bende benzinle devam ettim. 100-150km daha gittim ve vitesler 4000 devirlerde geçmeye başladı. 10 km ya gittim gitmedim baktım hararet çok garip yükseliyor hemen durdum. Kapağı açtım ama içinde su yok. Hortumun bir tanesi ufak delinmiş 100-150 km su damlatmış ve LPG'ye sıcak su gitmediği için kendini kapatmış. Şanzuman da soğutucuya su gitmediği için vuruntulu ve geç atmaya başlamış. Sonra hortum hepten patlamış ve tüm suyu boşaltmış. Neyse çekici ile Manisa'ya gittik hortumu değiştirdik herşey normal.

Fakat bu olaydan sonra uzun yolda 100 -150 km gittikten sonra önüme bir yokuş gelir ve aracı biraz devirli kullanmak zorunda kalırsam araç yine 4000 devirde vites atmaya başlıyor. Mola verip yağ soğuyunca normale dönüyor biraz daha yol yapınca yine aynı. Çok şükür araçta her hangi bir hata kodu ya da şanzuman kitleme gibi bir durum yok ve şehir içinde bir sıkıntı yok çünkü muhtemelen şanzuman yağı o kadar ısınmıyor. Benim tahminim hortum patlayıp yağ soğutucuya su gitmediğinde yağ özelliğini kaybetti ve ısındığında aşırı inceliyor ve görevini tam yapamadığı için şanzuman sapıtıyor. Sizden başına böyle birşey gelen var mı? Sizce sorun nerede?


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2020 Saat 23:32
Orjinalini yazan: MelBoz MelBoz Yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

Bu araç 1. viteste normalde çok az duruyor. Sıkışık trafikte bile 2-3 metre gittiğinizde ikiye atıyor. 10 metre bile gitmeden durunca tekrar 1'e atıyor. Yani normal manuel viteste yapmayacağınız bir şeyi sürekli yapmış oluyor. Buda şanzumanı zorluyor. Bir sorun yaratmadı çok şükür şimdiye kadar ama  bende arkadaşın dediği gibi çok sıkışık trafikte manuele alıyorum ve 2 ye atmamasını sağlıyorum. 

Yeni konu açmak istemedim belki ilintilidir diye buradan sormak istedim. Benimkinde şöyle bir sorun olmaya başladı. 1 ay önce Muğla'ya doğru yola çıktım 350 km gittim bu sürede yüksek hızda gittim. Sollamak için dip gazda yaptım şanzımanda hiç bir sıkıntı yoktu. Hatta öncesinde de uzun yol yaptım sorun yoktu. Ne kadar sıkıştırsam da tıkır tıkır çalışıyordu. Yolda önce LPG kapandı. Açtım kapattım olmadı. Bende benzinle devam ettim. 100-150km daha gittim ve vitesler 4000 devirlerde geçmeye başladı. 10 km ya gittim gitmedim baktım hararet çok garip yükseliyor hemen durdum. Kapağı açtım ama içinde su yok. Hortumun bir tanesi ufak delinmiş 100-150 km su damlatmış ve LPG'ye sıcak su gitmediği için kendini kapatmış. Şanzuman da soğutucuya su gitmediği için vuruntulu ve geç atmaya başlamış. Sonra hortum hepten patlamış ve tüm suyu boşaltmış. Neyse çekici ile Manisa'ya gittik hortumu değiştirdik herşey normal.

Fakat bu olaydan sonra uzun yolda 100 -150 km gittikten sonra önüme bir yokuş gelir ve aracı biraz devirli kullanmak zorunda kalırsam araç yine 4000 devirde vites atmaya başlıyor. Mola verip yağ soğuyunca normale dönüyor biraz daha yol yapınca yine aynı. Çok şükür araçta her hangi bir hata kodu ya da şanzuman kitleme gibi bir durum yok ve şehir içinde bir sıkıntı yok çünkü muhtemelen şanzuman yağı o kadar ısınmıyor. Benim tahminim hortum patlayıp yağ soğutucuya su gitmediğinde yağ özelliğini kaybetti ve ısındığında aşırı inceliyor ve görevini tam yapamadığı için şanzuman sapıtıyor. Sizden başına böyle birşey gelen var mı? Sizce sorun nerede?
Iki ihtimal var birisi dediginiz gibi yağ özelliğini kaybetmiş.
Ikincisi ise yag soğutucu kavrulduğu için  ısınınca  sıkıntı yapıyor. 
Bence ikisini de değiştirin. Hatta yag soğutucusunu dizellerinkinden alın daha kalın olduğu için daha iyi soğutur.


Mesajı Yazan: MelBoz
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2020 Saat 22:55
Teşekkürler, Haklısınız yağ soğutucuda da problem yaşanmış olabilir. Eğer yağ değişimine gidirsek zaten o arada söktürüp en azından incelemeyi ve temizletmeyi düşünüyorum. Eğer gerekliyse değiştiririz. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net