Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Doğalgazlı Otobüs 'doruk' Geliyor
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Doğalgazlı Otobüs 'doruk' Geliyor

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Doğalgazlı Otobüs 'doruk' Geliyor
    Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2009 Saat 08:07

Otokar Tarafından Üretilen Doğalgazla Çalışan Alçak Taban Girişli, 9 Metrelik 'Doruk' Otobüsü Test Edildi.



Otokar tarafından üretilen doğalgazla çalışan alçak taban girişli, 9 metrelik 'Doruk' otobüsü test edildi.

Otokar'ın Adapazarı'ndaki fabrikasında üretilen doğalgazlı 'Doruk 230DG' otobüs modeli İzmit'te tanıtıldı.

Doğalgazlı olması sebebi ile diğer yakıt türlerine oranla daha çevreci bir otobüs olan Doruk 230DG, asit yağmurlarına neden olan gazların atılımında yüzde 50 ila yüzde 90 oranında azalma sağlıyor. Çevreci otobüsün parçacıklı madde atılım oranı ise dizel yakıt ile çalışan otobüslere kıyasla yüzde 50 ila 75 oranında daha az. Düşük bir gürültü seviyesine sahip olan otobüs, yakıt maliyetlerinde önemli düzeyde avantajlar sunuyor.150 metreküplük yakıt kapasitesi bulunan otobüs, daha uzun yol alarak toplu taşımacılık hizmetinin kesintiye uğramamasını sağlıyor.



KULLANILACAĞI COĞRAFYANIN TOPOGRAFİK YAPISINA GÖRE AYARLANABİLİYOR


Doğalgazlı otobüs, araç kullanıcısının talebine uygun olarak, kullanılacağı coğrafyanın topografik yapısına göre ayarlanabiliyor. Otokar'ın Ar-Ge imkanları sayesinde, araca bağlanan bir bilgisayar yardımıyla yol dataları toplanarak işleniyor. Değerlendirilen veriler otobüsün kullanılacağı şehrin yapısına en uygun performans ve düşük yakıt tüketimi sağlamak için yeniden programlandırılıyor. Dünyada geçerli olan 'ECE R 110' numaralı regülasyona uygun olarak tasarlanan Doruk 230DG'de kazalarda devreye giren ve aracın tüm gaz beslemesini tüplerden kesen 'crash sensör' sistemi bulunuyor. Aracın yakıt hatlarına hasar veren şiddette bir kaza olması durumunda, bir patlamanın meydana gelmesi, bu sistem tarafından engelleniyor.

Araçta çıkacak bir yangında tüplerin patlamaması için ekstra güvenlik önlemleri alınan otobüste tüplerin ucunda bulunan ısıya duyarlı tahliye valfleri sayesinde, gaz dışarı tahliye ediliyor ve patlama riski ortadan kaldırılıyor. Düşük egzoz emisyon seviyesine ek olarak modern toplu taşımacılığın gereği olan basamaksız giriş ve iniş kapıları ile yolculara kolay iniş-biniş avantajı sağlayan otobüsteki rampa sistemi sayesinde engelli yolcular tekerlekli sandalye ile çocuklu yolcular bebek arabaları ile otobüse rahatça inip binebiliyorlar. Tek adımda otobüse binilip inilebilmesi ise özellikle yaşlı yolcular için büyük avantaj sağlıyor.

DORUK 230DG'de 25 oturan, 40 kişi ayakta olmak üzere 65 kişilik kapasite sunuluyor. Üstün güvenliğinin yanı sıra çevreciliği, otomatik vitesi, alçak taban girişi ve düşük yakıt giderleri ile modern toplu taşımacılık şartlarını ideal bir biçimde karşılayan otobüsün testi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'ne ait Doğalgaz Dolum İstasyonu'nda yapıldı.
Yukarı Dön
MirakGTI Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: TU5J4L
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 680
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MirakGTI Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2009 Saat 09:14
ne doğalgazı yahu. yürüyen tabut olur bır anda bu otobus
Yukarı Dön
hasimayaz Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites

P.T. Demirbaş

Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2422
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hasimayaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2009 Saat 10:45
Ankarada belediye otobüslerinde kullanılıyordu bi ara..
Yukarı Dön
asi_cocuk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Eylül 2008
Konum: honda kinetic
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 299
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı asi_cocuk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2009 Saat 11:18
doğalgazlı değilde benzinli olsaydı sırf keyif için binilirdi benzin\lpg :d
honda kinetic 34 FD 074
hundaı h 100 34 ZK 8622
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2009 Saat 17:26
Kötüü
Yukarı Dön
cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Şubat 2009 Saat 00:30
guzel bisey bence tamamen cevre dostu bir otobus zaten turkiyede hemen her benzinli aracta tup takili hicde tehlikeli bi uygulama degil bence evlerde kullandigimiz tup bu otobustekinden daha tehlikeli baylasim icin tsklr
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 20 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 304 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 34004 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103228 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 559 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29916 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 53064 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1065 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 16534 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 568 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 428 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 384 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16916 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 1045 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 507 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3896 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 975 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3178 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34639 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 1968 0 tayfuny1
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Mehmetx 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English