Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >308 (2014 Sonrası)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı hakanbngl24 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 27
Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP
Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019
Konum: ANTALYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakanbngl24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası
    Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2019 Saat 02:37
Öncelikler herkese merhaba. Forum da yeniyim ve ufakta olsa konulara göz gezdirdim ama benzer bir sorun bulamadığım için konu açma gereği duydum. Yani daha önceden bu konu açılmışsa lütfen kusura bakmayın.

2014 1.2 130 Hp bir 308 aldım. Allure donanıma ek olarak Cam tavan,Anahtarsız çalıştırma ve start-stop mevcut.
Aracımdan çok memnunum fakat çözemediğim bir sıkıntı kafamı çok kurcalıyor ve sizlere danışmak istedim.
Araç Henüz 63 bin km de ve gayet bakımlı ve temiz.
Asıl sıkıntı sürekli yanan motor arızası simgesi...
Ben aracı aldıktan 1 gün sonra motor arızası sembolü yanmaya başladı ama expertiz raporuna ve kendi ustamın aracı incelemesinin sonucuna bakınca araçta hiçbir sorun görünmemekte.
Motor arızası yandıktan sonra motorun kendini korumaya alıp gücü kısıtlaması sonucunda beygirde belirli bir oranda düşüş oldu ( Bunu genelde vuruntu sensörü hata verdiğinde yaparmış) ama bu kesinlikle aracın çekişine, gidişine ya da devirlenmesine yansımadı. Araçta rölantideyken devir düşmesi ya da stop etme de yok, tekleme de yok.
Asıl enteresan bölüm bundan sonra başlıyor. Aracı bilgisayara bağladık ve %95 i geçici olan hata kodlarının hepsi silindikten sonra 2 tanesini bir türlü silemedik
* Kod 1 : P1032 66 Kıvılcımdan önce otomatik ateşleme (gürültü) ( düşük oranda)
* Kod 2 : P3060 66 Vuruntu Sensörü
Bu kodlar bir türlü silinemedi ve aracın uzun uzuunn incelenmesi sonucunda araçta gözle görünür bir problem de bulunamadı. Ustam bu aracın motorunu açıp incelemem  lazım dedi.
Ustamın yorumladığı kadarı ile kötü yakıt kullanımı, Silindir de kurum birikmesi ya da sibop yanması dedi ama bu km ve temizlikteki bir arabanın bunu yapmış olması bana hiç normal gelmedi...
Aracın eski sahibi ile görüştüm ve aynı hatayı kendisinin de aldığını ve ona da motoru açmaları gerektiğini söylemişler. Açtırmış ve temizletmiş, ne gerekiyorsa yapmış fakat yaklaşık 6 ay sonra motor arıza sembolü tekrar ara ara yanmaya başlamış. 
Yani yaklaşık 3-4 ay önce bu arabanın motoru açılmış ve temizlenmiş. Şimdi en az 2-3 bin tl lik masrafı göze alıp motoru açtırmalı mıyım ? Yoksa başka alternatif çözümlere mi yönelmeliyim bilemedim.... Ayrıca eski sahibi Ankara da ki Peugeot bayisinde ki ustasından 308 lerde bu durumun kronik olduğunu duymuş ve bende Antalya da ki kendi ustamdan benzer bir cümle duydum.
Şimdi eğer sorun kötü yakıt kullanımı ise nasıl çözerim ?
Vuruntu sensörü bozuksa nasıl çözerim ? 
Bu vuruntu sensörü motorun neresindedir ve motor açılmadan değiştirilebilir mi ?
Buji ya da ateşleme bobin değişimi ne derece işime yarar ?
Bazı gelişmiş motorlarda, ateşleme bobini bozulan silindire gönderilen yakıtı keserek katalitik konvertörün zarar görmesini engeller gibi bir şeyler okumuştum. Silinen hata kodları arasında katalitik konvertör hatası da vardı ama o şu anda yok.
Motorun hava filtresi ve egzoz kanallarının temizliği hakkında da tavsiye aldım.
Aracı çalıştırdığım zaman yol bilgisayarında " Motor arızası, aracınızı lütfen tamir ettiriniz" yazıyor ve 3 kere bip sesi geldikten sonra uyarı gidiyor. Bilgisayarla hata kodları silindikten sonra araba çalışır durumdayken motor arızası hiç yakmıyor. Sadece ilk marştan sonra yol bilgisayarına uyarı geliyor. Fakat bu akşam araç soğukken biraz devirli kullanmak durumunda kaldım ve araç yürür durumdayken de motor arıza uyarısının sabit şekilde yandığını gözlemledim.
Şu anda tamamen kafam karışmış durumda... Belki de gerçekten motor içerisinde bir arıza var ya da başka bir ufak parçanın yol açtığı bir uyarı hatası var.. Ben içinden çıkamadım size danışmak istedim bu konuda.
Tekrar belirteyim ki araçta tekleme, yığılma, şanzuman hatası, vites geçiş sıkıntısı, devirlenme ya da stop etme gibi bir problem yok . Gayet canavar gibi araç çok da memnunum. Bu konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var, şimdiden okuma nezaketini gösterip yol gösterecek olanlara çok teşekkür ederim.Smile
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 35
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 13317
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2019 Saat 09:42
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dilerim.Hocam sorun kronik olan bir sorundu serviste sanırım bütün gerekli işlemler yapılmış. Muhtemel siz öncelikle bujilerinizi değiştirin. derim. Birde araca würt gibi kaliteli enjektör temizleyici atıp belli bir süre yüksek devirde kullanın. Peki aracınızı hiç yetkili servise götürdünüzmü sanayide genelde üniversal cihazlar ile arıza kodlarına bakılıyor. Orjinal yazılımla bakılması daha iyi olacaktır. Birde serviste güncel yazılım yüklenmişmi araca bu konuda bilginiz varmı.Bana ateşleme sistemi ile ilgili bir sıkıntı var gibi geliyor. 
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı hakanbngl24 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 27
Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP
Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019
Konum: ANTALYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakanbngl24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2019 Saat 10:47
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. İnşallah cümlemiz kazasız belasız bineriz.
Arabayı servise götürmek istedim fakat telefonda arıza tespiti için 400 lira istediler şok oldum. Hiçbir işlem yapmadan sadece tespit için 400 duyunca gözlerim büyüdü açıkçası. Kronik bir sorundu derken benzer sorunları çözümleri olmuş sanırım ? Bu konuda bilginiz varsa daha detaylı anlatabilir misiniz acaba ? Forumda da benzer konu görmeyince sadece benim başıma mı geldi acaba diye düşünmedim değil. Yetkili servise bizzat bağlatıp da baktırmadım, belki de güncelleme gerekiyordur çünkü eski sahibinin de sanayi de bakım yaptırdığını düşünüyorum. Öneriler içinde teşekkür ederim, ustama ilettim değerlendireceğim. Birde şu kod işini sormak isterim. Yazdığım kodları neden internette bulamadım, anlamadımConfused
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 35
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 13317
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2019 Saat 11:42
Rica ederim. dediğim üniversal arıza tespit cihazları bazen böyle farklı kodlar verebiliyor. Onun için en sonuç orjinal cihazla  bakmakıtır. Bazı özel servislerin ellerinde oluyor. 400 tl uçmuş açıkcası servis.Birde sormak istediğim aracın eski aracı özel servistemi yaptırmış yoksa yetkili servistemi. eğer önceki işlemler yetkili serviste yapıldıysa peugeot mekezi arayarak bu sorunun ücretsiz yapılmasını isteyebilirsiniz aracınızın garantisi bitmiş olsa bile bu işlemler ücretsiz yapılıyor. Kurum oluşması durumu genelde aracı düşük devirlerde kullanımdan kaynaklı oluyor. Facebook peugeot 308 grupları var hocam ve sizin durumunuzda olan kullanıcı yorumları okumuştum. Çok fazla detaylı bilgi içinde malesef yetkili servis gitmek gerekiyor. 400 tl çok yüksek  dediğim peugeot genel merkezi arayın yardımcı olacaklardır.
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı hakanbngl24 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 27
Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP
Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019
Konum: ANTALYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakanbngl24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2019 Saat 15:54
Önce başka bir serviste gittim, ardından peugeot yetkili servisine gittim. Sonuç şöyle;
Servis, araçta herhangi bir kusur ya da problem bulamadı. Araçta  tekleme, devir kesme gibi sorunlarda görülmeyince bujiler kontrol edildi. Eski sahibinin bana taahhüt ettiği gibi 60 bin de değişmiş zaten. Araç şu anda 63 bin de. Bujilerin yeni dediler ve bobin konusunda da sorun olmadığını söylediler. Silindirlerin hasar alması durumunda bunun arabanın durumuna yansıması gerektiğini ama aracın çekişinde de herhangi bir problem olmadığını söylediler. Son ihtimal yetkili servise gidip yazılım güncelleme ya da detaylı inceleme kaldı. Bende direk sıcağı sıcağına yetkili servise gittim.
Yetkili servise açık açık garanti kapsamında olmadığı için kendi ustama yaptırdığımı ve araçta gözle görünür herhangi bir problem olmadığını anlattım. 3 ayrı servisin kontrol ettiğini de ilettim.
Sonuç olarak randevu almamı ve aracın bilgisayara bağlanması gerektiğini söylediler. 400 TL sadece tespit için ciddi bir rakam diye ısrar etmeme rağmen diğer markalar arasında en ucuzu biz sunuyoruz gibi bir savunmaları oldu sadece. Yaklaşık 1 gün süreceğini ve gerekirse tek tek her kablonun ölçümü yapılacağını, sorunun kesin bulunacağını söylediler. 
Peki ya gerçekten bir problem yoksa dediğimde bana sadece cihaz bağlama ücreti olarak 250 TL verirsiniz dediler. Umarım bu 250 TL içine güncelleme de dahildir. Çünkü en azından aracı güncellemiş olurum diye düşünüyorum. Acaba başka illerde fiyatlar nasıl ?
Ben bu durumda motor ikaz lambasını söndüremediğim için 400 TL yi gözden çıkartıp bu testi yaptırmaktan başka çare göremiyorum... Sorunuza cevap vermeyi unuttuğum için mesajı düzeltiyorum. Araç hem servis görmüş hem de dışarıda yaptırılmış. Yani düzenli bir yetkili servis geçmişi yok maalesef. Yalnız servis geçmişine bir göz attığımda şunu gördüm ki araç 2-3 kere motor ışığı yanıyor diye not düşülmüş. 2018 in 7. Ayından kalma kayıt bile var... Yani bir sorun olsa şimdiye kadar araç çalışamaz duruma gelirdi diye düşünüyorum.  Beyinde hata olabilir mi ? Çok saçma bir durumun içine düştüm


Düzenleyen hakanbngl24 - 16 Mayıs 2019 Saat 16:04
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
Çevrimdışı dijital elektirik Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 39
Aracı : 2017
Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2019
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı dijital elektirik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2019 Saat 08:34
selam geçmiş olsun bu tarz elektronik arızalar zor çözülüyor benimde bi aracımda basıma gelmişti sizin anlattıklarınıza göre ya bir sensör bu arızayı yaptırıyor yada beyin bence kolay gelsin umarım en kısa zamanda çözülür
Çevrimdışı hakanbngl24 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 27
Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP
Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019
Konum: ANTALYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakanbngl24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2019 Saat 15:58
Teşekkür ederim, bende titiz bir insan olarak umuyorum ki en kısa zamanda çözüme ulaşabilirim.
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Aux Aktifleştirme son mesaja git 2141 17 TeamMcLaren
konu icon [Aranıyor] 207 - Otomatik son mesaja git 420 2 TeamMcLaren
konu icon PEUGEOT 206 1.4 DİZEL TURBO HAVA KUTUSU YAĞ ATTI. son mesaja git 115 0 AHMETKARACA61
konu icon 307 lerin direksiyon pompası hakkında son mesaja git 551 3 x571
konu icon 307 CC DEVİR GÖSTERGE ALTINDAKİ son mesaja git 190 0 byemre07
konu icon PEUGEOT 307 CC ANTALYA son mesaja git 203 0 byemre07
konu icon 2015 3008 gripcontrol lastik tavsiyesi son mesaja git 196 0 cvheneburi
konu icon Antipollution Fault Çözümü son mesaja git 34243 29 Bykariz
konu icon 206 1.4 hdi Rolantide Motor Sesi (şakırtı) son mesaja git 551 4 ukayl
konu icon Satılık teyp ve ekran son mesaja git 1275 5 Fatallius
konu icon 207 Urban MoveTakviyeli Direksiyon Arızası son mesaja git 528 3 iso0625
konu icon Turbo çevresi is hakkında. son mesaja git 268 0 whisky
konu icon satılık 307 makyajlı kasa mercekli far son mesaja git 1152 5 emresensoy307
konu icon 208 Lastik son mesaja git 238 1 sonerkyl
konu icon 308 1.6 vti ilk çalıştığnda çıkan "gıcır gıcr" ses son mesaja git 424 3 sonerkyl
konu icon Afyondan selam son mesaja git 18 2 Ugurdaghan
konu icon Yeni üye yeni araç kronik sorunlar son mesaja git 235 0 Ugurdaghan
konu icon PEUGEOT 2008 YARI OTO ARACIM İLK KALKIŞLARDA SİRK son mesaja git 380 2 Hasan2008
konu icon Arkadan Gelen Ses son mesaja git 277 4 kayaca
konu icon UĞULTU son mesaja git 823 6 sonerkyl
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2019 MAYıS EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 121
burakkurekci 12
pusutr 11
Karacocuk24 10
nqs 10
GökhaN 10
kaan206 9
x571 9
Adem Kurtuldu 9
Fatallius 9
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2019
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.