Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Stop Etme
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Stop Etme

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Stop Etme
    Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 23:02
Orjinalini yazan: Aykutemre92 Aykutemre92 Yazdı:

Aynı sorun bendede var  2 nedeni olabilir. 

1- Sorunun çözümü 200 -300 tl hemde bakım niyetine lpg regülatörü eğer brc ise temizlenecek diyaframda kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Sorunu olan arkadaş sabahları aracı çalıştırsın lpg geçtiginde 5 dk sonra stop edip yedek su kapağını dikkatlice açsın gaz kokusu varsa diyafram bitmiş demektir. Ayrıca su kanalları tıkanmış olabiilir. Eğer yerli üretim lpg kiti varsa direk reguletoru değiştir. sorun çok büyük ihtimal çözlecektir.

2- Antifriz geç ısınıyordur ve hava olabilir radyotorde ayrıca  kırmızı( organik) olanlar geç ısınır ve bizim araçlara uygun değildir. ya yeşil yada mavi kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde radyotor patlatabilir kırmızı antifirzler
 

servis kendisi koydu bu antifirizi o da bi sacmalık :)  
regulatör eski olabilir aldıgımda takılıydı bu 
Yukarı Dön
Aykutemre92 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 43
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Aykutemre92 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 19:41
Aynı sorun bendede var  2 nedeni olabilir. 

1- Sorunun çözümü 200 -300 tl hemde bakım niyetine lpg regülatörü eğer brc ise temizlenecek diyaframda kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Sorunu olan arkadaş sabahları aracı çalıştırsın lpg geçtiginde 5 dk sonra stop edip yedek su kapağını dikkatlice açsın gaz kokusu varsa diyafram bitmiş demektir. Ayrıca su kanalları tıkanmış olabiilir. Eğer yerli üretim lpg kiti varsa direk reguletoru değiştir. sorun çok büyük ihtimal çözlecektir.

2- Antifriz geç ısınıyordur ve hava olabilir radyotorde ayrıca  kırmızı( organik) olanlar geç ısınır ve bizim araçlara uygun değildir. ya yeşil yada mavi kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde radyotor patlatabilir kırmızı antifirzler
 
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 11:22
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

sanırım gaz kesici kendini kapatıyor ve araç stop ediyor tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorsun bende ara ara bu proglemi yaşıyorum ama gaz kesicinin neden devreye girdiğini çözmeye çalışıyorum en son bu sorunun bende rolantide olduğunu fark ettim 


ama yoldayken veya sürüşteyken kapatmıyor sadece araç ısınınana ve ilk çalıştıgı zamanlar yapıyor diger türlü bi problemi yok 
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 11:21
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.

bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak  ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum

İşte tam stop ettiği anda inip filtreyi kontrol et. Emimin ki buz gibi olmuştur. 
Bir de aklıma şu geldi. Araçta antifriz var mı yoksa su mu? Geçenlerde punto bir araçta başımıza geldi. Araçta mavi antifriz vardı yenilemek amacıyla değiştirdik usta kırmızı antifriz koyalım dedi tamam dedik. Kırmızı antifrizin donma noktası maviye göre daha düşük. Şimdi aracın ısısı 60 san yukarı çıkmaz oldu. Sadece bu değişikliği yaptık. Hani diyorum acaba sende de kırmızı antifriz var da araç ısınmıyor mu?


araçda kırmızı antifiriz var marttan bu yana hep antifiriz vardır kırmızı olarak ondan mı ki ?
Yukarı Dön
ismailkaya Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2012
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1389
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ismailkaya Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 11:01
sanırım gaz kesici kendini kapatıyor ve araç stop ediyor tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorsun bende ara ara bu proglemi yaşıyorum ama gaz kesicinin neden devreye girdiğini çözmeye çalışıyorum en son bu sorunun bende rolantide olduğunu fark ettim 
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
Yukarı Dön
bilo131 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 128
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bilo131 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 10:05
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.

bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak  ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum

İşte tam stop ettiği anda inip filtreyi kontrol et. Emimin ki buz gibi olmuştur. 
Bir de aklıma şu geldi. Araçta antifriz var mı yoksa su mu? Geçenlerde punto bir araçta başımıza geldi. Araçta mavi antifriz vardı yenilemek amacıyla değiştirdik usta kırmızı antifriz koyalım dedi tamam dedik. Kırmızı antifrizin donma noktası maviye göre daha düşük. Şimdi aracın ısısı 60 san yukarı çıkmaz oldu. Sadece bu değişikliği yaptık. Hani diyorum acaba sende de kırmızı antifriz var da araç ısınmıyor mu?
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2018 Saat 00:05
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.

bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak  ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum
Yukarı Dön
bilo131 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 128
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bilo131 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 16:22
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 14:53
öncelikle filtre ye mi bakıtmam gerekir ?
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 14:52
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye
Yukarı Dön
bilo131 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 128
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bilo131 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 13:59
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.


Düzenleyen bilo131 - 14 Aralık 2018 Saat 14:09
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 13:15
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa
Yukarı Dön
bilo131 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 128
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bilo131 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 12:36
hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.

Düzenleyen bilo131 - 14 Aralık 2018 Saat 12:44
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 12:29
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bence lpg ayarı ile ilgili bir sıkıntı var kardeşim. lpg geçiş sıcaklığın kaç derece araçta 

30 dereceydi 39 dereceye aldım sıcaklıgı lpg valfisini açıyor direk o derece de direk stop ediyor. sonra tekrardan calıstırıyorum ama arac ısınınca bi problemi kalmıyor herşey stabil şekilde
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 11:23
bence lpg ayarı ile ilgili bir sıkıntı var kardeşim. lpg geçiş sıcaklığın kaç derece araçta 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 10:24
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

olabilir denemekte fayda bence 100-150 km benzinde kullan. lpg yide tank üstündeki valftende kapatıp gözlemlermisin

benzinde bi sıkıntısını görmedim lpg rolesi tık sesi geldiginde araç direk stop edip kalıyor tekrardan calıstırman gerekiyor sadece rolanti halindeyken o da sogukken sıcak oldugunda bi problem yok  aklıma enjektör geliyor direk enjektörlerin dolması sıcakta eriyor sogukda donuk kalıyo arac da tam ısınmıyor o süre zarfında direk stop ettiriyor gibime geldi biraz enjektör temizliyici alayım dedim ya da benzinle bineyim hem map sensörü hemde enjektörler biraz kendine gelsin diye düsünmüştüm 
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 08:46
olabilir denemekte fayda bence 100-150 km benzinde kullan. lpg yide tank üstündeki valftende kapatıp gözlemlermisin
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 08:38
würth benzinli enjektör temizliyicileri varmıs ondan alıp mı denesem diyorum
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2018 Saat 08:38
sabah gene bekledim benzinden lpg ye geçmesini sıcaklıgını yükseltmiştik gene stop etti araç  neye bakacagımı düsünmeye başladım enjektör temizleyicisine bakayım diyorum bide 20 30  km aracı benzinle mi kullansam map ayarlarını bi düzeltse diye düsünüyorum kendi kendime 
Yukarı Dön
kayaca Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 358
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayaca Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Aralık 2018 Saat 09:59
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

 bunun birkaç sebebi oluyor.
1-lambada sensörleri işlevini yapamıyor olabilir (bu sensörler belli yıldan sonra iyi işlev görmüyor)
2-katalizör tıkanıklığı olabilir. (aracını devirsis kullanıyor olabilirsin)
3-enjektör proglemin olabilir (püskürtme yapmıyordur)
4-buji nin biri arızalı olabilir (egzozda patlama veya çekişte ara ara kasma hissi verir)
5-hava filtresi olabilir aracın motor yağı standartlara uygun yağ kullanmamış olabilirsin en iyi yağ en pahalı olanı 0W30 (soğuk havalarda en iyi yağ bu)
araban var derdin var arkadaş 



 1 incisin bilmiyorum
2cisi katalizörü bosaltımıstım
3.cüsü bilmiyorum :)
4. egzoz da patlama yapıyor sürekli ama buji,leri de yeni yeni değiştirmiştim
5. 5w30 yağ katıldı en son 
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 290 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 315 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107407 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1496 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3079 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9386 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8670 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 883 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 899 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1577 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55428 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 301 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1212 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2152 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 267 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2504 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 568 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 2041 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15978 23 M.Emin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
alibozoglu1 1
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English