Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Stop Etme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47394
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 20:39
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Stop Etme
Mesajı Yazan: kayaca
Konu: Stop Etme
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 08:41
arkadaslar hayırlı günler

206 aracım var feline 1.4 modeli lpg +benzin olarak  geçen ay 100 liralık bi benzin almıstım  haliyle ısık su an yanıyor sabah arac benzinle calısıyor iyi güzel bi 2 3 dk yolda veya rolanti de dururken araba stop ediyor tekrardan calıstırıyorsun ondan sonra kendine geliyor yolda da araba boguluyo gibi oluyor gaza basıyorsun ama devir 2 yi geçmiyor mesela gazdan cektin mi ayagını stop edip kalıyor tekrar calıstırıyorum düzeliyor

bu benzin var ama ısıgı yanıyor bittigini farzedip benzini mi kesiyor
ya da lpg soguk oldugu icin ısınmayıp arac direk lpg yi alıp bogduruyor mu ? 

ya da zengin karısım mı var bunda lpg +benzini aynı anda mı alıyor yada yakıyor ?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 10:38
zengin fakir karışımında yapar kardeşim. ya benzin kesici yada lpg kesici arızalı kaçırıyor olabilir. buda aracın boğulmasına ve stop etmesine sebep oluyor.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 11:50
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

zengin fakir karışımında yapar kardeşim. ya benzin kesici yada lpg kesici arızalı kaçırıyor olabilir. buda aracın boğulmasına ve stop etmesine sebep oluyor.


bunu sadece araç sogukken belli ediyor onun haricinde yapmıyor bende direk benzinin ceyrek deponun altında oldugu içine bağladım bir nevi bittigini düsünüyor herhalde ?


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 12:30
Havalarin sogumasiyla bende yolda kasiste yavaşlayinca stop etme sorunlari yasamaya basladim
2-3 kez oldu. Sonra birkaç gün sadece benzinde kullandim araci 1 kez stop eder gibi oldu.
Gittim 4 adet buji aldim bujileri degiştirdim(zaten degismesi gerekiyordu) Şuanda benzin+lpg bir sorun yok gibi.


-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: eneseren
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2018 Saat 10:48
Aynı sorunu gaz kelebeği kalibrasyonu yaptırarak çözmüştüm. 30tl aldı özel servis.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2018 Saat 17:14
lpg ci ye gittim biraz önce benzinden lpg ye geçme derecesi 30 muş onu 39 a çıkardık dedi bi de böyle bi bak sabah ama dedi benzin emilsüyon ms lerin çok yüksek bi tamirciye gitmen gerek dedi pek anlamadık 2.5ms 3.ms mi ne olması gerekiyomus benimkiler 4.30 4.50 ms aralarında oynuyor cok yakar böyle dedi. benim düsüncem hava soguk oldugu için lpg beyni ısınmadıgından dolayı stop ettiriyor gibime geliyor  araba ısınınca bu problemi ortadan kalkıyor 


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2018 Saat 08:19
 bunun birkaç sebebi oluyor.
1-lambada sensörleri işlevini yapamıyor olabilir (bu sensörler belli yıldan sonra iyi işlev görmüyor)
2-katalizör tıkanıklığı olabilir. (aracını devirsis kullanıyor olabilirsin)
3-enjektör proglemin olabilir (püskürtme yapmıyordur)
4-buji nin biri arızalı olabilir (egzozda patlama veya çekişte ara ara kasma hissi verir)
5-hava filtresi olabilir aracın motor yağı standartlara uygun yağ kullanmamış olabilirsin en iyi yağ en pahalı olanı 0W30 (soğuk havalarda en iyi yağ bu)
araban var derdin var arkadaş 



-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2018 Saat 09:59
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

 bunun birkaç sebebi oluyor.
1-lambada sensörleri işlevini yapamıyor olabilir (bu sensörler belli yıldan sonra iyi işlev görmüyor)
2-katalizör tıkanıklığı olabilir. (aracını devirsis kullanıyor olabilirsin)
3-enjektör proglemin olabilir (püskürtme yapmıyordur)
4-buji nin biri arızalı olabilir (egzozda patlama veya çekişte ara ara kasma hissi verir)
5-hava filtresi olabilir aracın motor yağı standartlara uygun yağ kullanmamış olabilirsin en iyi yağ en pahalı olanı 0W30 (soğuk havalarda en iyi yağ bu)
araban var derdin var arkadaş 



 1 incisin bilmiyorum
2cisi katalizörü bosaltımıstım
3.cüsü bilmiyorum :)
4. egzoz da patlama yapıyor sürekli ama buji,leri de yeni yeni değiştirmiştim
5. 5w30 yağ katıldı en son 


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 08:38
sabah gene bekledim benzinden lpg ye geçmesini sıcaklıgını yükseltmiştik gene stop etti araç  neye bakacagımı düsünmeye başladım enjektör temizleyicisine bakayım diyorum bide 20 30  km aracı benzinle mi kullansam map ayarlarını bi düzeltse diye düsünüyorum kendi kendime 


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 08:38
würth benzinli enjektör temizliyicileri varmıs ondan alıp mı denesem diyorum


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 08:46
olabilir denemekte fayda bence 100-150 km benzinde kullan. lpg yide tank üstündeki valftende kapatıp gözlemlermisin

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 10:24
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

olabilir denemekte fayda bence 100-150 km benzinde kullan. lpg yide tank üstündeki valftende kapatıp gözlemlermisin

benzinde bi sıkıntısını görmedim lpg rolesi tık sesi geldiginde araç direk stop edip kalıyor tekrardan calıstırman gerekiyor sadece rolanti halindeyken o da sogukken sıcak oldugunda bi problem yok  aklıma enjektör geliyor direk enjektörlerin dolması sıcakta eriyor sogukda donuk kalıyo arac da tam ısınmıyor o süre zarfında direk stop ettiriyor gibime geldi biraz enjektör temizliyici alayım dedim ya da benzinle bineyim hem map sensörü hemde enjektörler biraz kendine gelsin diye düsünmüştüm 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 11:23
bence lpg ayarı ile ilgili bir sıkıntı var kardeşim. lpg geçiş sıcaklığın kaç derece araçta 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 12:29
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bence lpg ayarı ile ilgili bir sıkıntı var kardeşim. lpg geçiş sıcaklığın kaç derece araçta 

30 dereceydi 39 dereceye aldım sıcaklıgı lpg valfisini açıyor direk o derece de direk stop ediyor. sonra tekrardan calıstırıyorum ama arac ısınınca bi problemi kalmıyor herşey stabil şekilde


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 12:36
hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 13:15
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 13:59
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 14:52
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 14:53
öncelikle filtre ye mi bakıtmam gerekir ?


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2018 Saat 16:22
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2018 Saat 00:05
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.

bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak  ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum


Mesajı Yazan: bilo131
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2018 Saat 10:05
Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.

bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak  ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum

İşte tam stop ettiği anda inip filtreyi kontrol et. Emimin ki buz gibi olmuştur. 
Bir de aklıma şu geldi. Araçta antifriz var mı yoksa su mu? Geçenlerde punto bir araçta başımıza geldi. Araçta mavi antifriz vardı yenilemek amacıyla değiştirdik usta kırmızı antifriz koyalım dedi tamam dedik. Kırmızı antifrizin donma noktası maviye göre daha düşük. Şimdi aracın ısısı 60 san yukarı çıkmaz oldu. Sadece bu değişikliği yaptık. Hani diyorum acaba sende de kırmızı antifriz var da araç ısınmıyor mu?


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2018 Saat 11:01
sanırım gaz kesici kendini kapatıyor ve araç stop ediyor tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorsun bende ara ara bu proglemi yaşıyorum ama gaz kesicinin neden devreye girdiğini çözmeye çalışıyorum en son bu sorunun bende rolantide olduğunu fark ettim 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2018 Saat 11:21
Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

Orjinalini yazan: kayaca kayaca Yazdı:

Orjinalini yazan: bilo131 bilo131 Yazdı:

hocam başıma geldiği için söylüyorum gaz filtresi soğukta donabiliyor az kalsın ben arabayı yakıyordum bu yüzden. gaz filtresi donduğu zaman araç gaza geçince gaz enjektörlere gidemiyor ve stop ediyor. bence aracı sabah çalıştırmadan önce gaz filtresine ve beyne sıcak su dökün sonra çalıştırıp gaza geçmesini bekleyin. #(sonuçta 39 dereceye gelince araç termostat açılmıyor haliyle gaz beyninde hala soğuk su kalıyor, termostat açılıp motor suyu devirdaim edildiğinde gaz beynine sıcak su geçişi sağlanıyor.)# bende gaz filtresinin üzeri karla kaplanmıştı resmen. eğer sorun çözülürse gaz filtresini değiştirmeyi deneyin uzun süre kullanımda tıkanmalara yol açabiliyor.


araç ısınınca normale dönüyor o zamanda stop ettirmesi gerekmiyor mu sıcak su ısındıgı icin gerek kalmıyor  sanırım ama ısınınca neden böyle bi durumla karsılasılmıyor peki ? filtreden yapılıyorsa

eğer ki su bağlantısı termostat devreye girdiğinde tüp beynine aktarılıyorsa, araç ısındığı için sıcaklık 80-90 dereceye ulaşıyor. haliyle termostat devreye girip devirdaimi başlatıyor ve sıcak su gaz beyni içinde dolaşıyor. LPG tüp içerisinde -40 / -60 dereceler arasında sıvı halde bulunur. tüp beyninde sıcak su dolaşımı olduğunda sıvı olan gaz, tüp beyni içindeki gaz odasında sıcaklığı artarak gaz haline geçerek enjektörler ile pistonlara pompalanır ve yanarak dışarı atılır. tüp beyni ısınmadığında ise beyinden gaz -40 derece gibi bir sıcaklıkla geçer, hava da soğuk ise siz düşünün, ve filtrenin donmasına neden olabilir.
yani kısaca gazın ısınarak derecesinin artması lazım ki geçtiği filtrede ve borularda donma meydana gelmesin. 

örneğin düşünün ki filtre olarak bir bulaşık süngeri desek -40 derece ne hale gelir yumuşacık sünger kaskatı kesilir Wink

edit:
bir de söylemeyi unuttum arkadaki tüpten gaz beynine gelen gaz boruları bakırdan yada çelikten olur farkettiyseniz. Çünkü düşük sıcaklıkta bakıra bişey olmaz. Fakat tüp beyninden sonra gaz rölelerine giden borular siyah plastiktir. Çok düşük sıcaklıklarda bu plastik borular dayanamaz aşınır çatlar. O Yüzden bir çok kez söyledim ama affola. Gazın ısısının yükselmesi gerekir.

açıklaman için çok teşekkür ederim hocam sagolasın bir de bu benzin enjektörlerini acan würth varmıs ben bunu aldım bi sıkıntı cıkarır mı ? kullansam veya bi yararı olur mu lpg ye

enjektör temizleyici kullanmadım bilmiyorum ama, ustadan duyduğum kadarıyla söylüyorum gereksiz dedi. ama bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse daha iyi olur. 

yani araç ısındıktan sonra sorun kalmıyor dediniz. acaba diyorum su giriş çıkış hortumları mı yanlış bağlandı? çünkü gaz ısınmadığı için yapıyor. takılı olan filtrede kaç bin km yapıldı. 10 binde değiştirmek gerek. filtreyi değiştirince sorun tam olarak kalkar diyemem. 
sadece nedenin gerçekten ısıdan olup olmadığını anlamak için sabah arabayı çalıştırıp o filtreye ve tüp beynine bi sıcak su döküp ısınmasını sağlamak ve gaza geçmesini beklemek. eğer ki hallolursa su borularına baktırman gerekir diye düşünüyorum.

bu arac 1 senedir bende yazın falan hic böyle bir şey başıma gelmedi hatta kısın aldım aracı böyle bir durum olmadı hic aracın lpg sini oynatmadım diyebilirim 10.000 km olmustur benim aldıgımdan itibaren öncesi de vardır muhakkak  ısınınca araç hic bir şekilde geçmemezlik stop yapmıyor direk rolantisinde devam ediyor. ama sabah ilk çalıştırmada beklerken rolantide aracın lpg valfisini açar açmaz stop etmesi biraz kafa karıstırıyor tekrar çalıştırıyorsun biraz geç çalışıyor cünkü gaz bogma yapıyor. sonra tekrar benzinde çalışıyor tekrar gaza geçmeye çalışıyor stop ediyor 2 kere tekrarladıktan sonra düzeliyor bu durum

İşte tam stop ettiği anda inip filtreyi kontrol et. Emimin ki buz gibi olmuştur. 
Bir de aklıma şu geldi. Araçta antifriz var mı yoksa su mu? Geçenlerde punto bir araçta başımıza geldi. Araçta mavi antifriz vardı yenilemek amacıyla değiştirdik usta kırmızı antifriz koyalım dedi tamam dedik. Kırmızı antifrizin donma noktası maviye göre daha düşük. Şimdi aracın ısısı 60 san yukarı çıkmaz oldu. Sadece bu değişikliği yaptık. Hani diyorum acaba sende de kırmızı antifriz var da araç ısınmıyor mu?


araçda kırmızı antifiriz var marttan bu yana hep antifiriz vardır kırmızı olarak ondan mı ki ?


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2018 Saat 11:22
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

sanırım gaz kesici kendini kapatıyor ve araç stop ediyor tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorsun bende ara ara bu proglemi yaşıyorum ama gaz kesicinin neden devreye girdiğini çözmeye çalışıyorum en son bu sorunun bende rolantide olduğunu fark ettim 


ama yoldayken veya sürüşteyken kapatmıyor sadece araç ısınınana ve ilk çalıştıgı zamanlar yapıyor diger türlü bi problemi yok 


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2018 Saat 19:41
Aynı sorun bendede var  2 nedeni olabilir. 

1- Sorunun çözümü 200 -300 tl hemde bakım niyetine lpg regülatörü eğer brc ise temizlenecek diyaframda kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Sorunu olan arkadaş sabahları aracı çalıştırsın lpg geçtiginde 5 dk sonra stop edip yedek su kapağını dikkatlice açsın gaz kokusu varsa diyafram bitmiş demektir. Ayrıca su kanalları tıkanmış olabiilir. Eğer yerli üretim lpg kiti varsa direk reguletoru değiştir. sorun çok büyük ihtimal çözlecektir.

2- Antifriz geç ısınıyordur ve hava olabilir radyotorde ayrıca  kırmızı( organik) olanlar geç ısınır ve bizim araçlara uygun değildir. ya yeşil yada mavi kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde radyotor patlatabilir kırmızı antifirzler
 


Mesajı Yazan: kayaca
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2018 Saat 23:02
Orjinalini yazan: Aykutemre92 Aykutemre92 Yazdı:

Aynı sorun bendede var  2 nedeni olabilir. 

1- Sorunun çözümü 200 -300 tl hemde bakım niyetine lpg regülatörü eğer brc ise temizlenecek diyaframda kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Sorunu olan arkadaş sabahları aracı çalıştırsın lpg geçtiginde 5 dk sonra stop edip yedek su kapağını dikkatlice açsın gaz kokusu varsa diyafram bitmiş demektir. Ayrıca su kanalları tıkanmış olabiilir. Eğer yerli üretim lpg kiti varsa direk reguletoru değiştir. sorun çok büyük ihtimal çözlecektir.

2- Antifriz geç ısınıyordur ve hava olabilir radyotorde ayrıca  kırmızı( organik) olanlar geç ısınır ve bizim araçlara uygun değildir. ya yeşil yada mavi kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde radyotor patlatabilir kırmızı antifirzler
 

servis kendisi koydu bu antifirizi o da bi sacmalık :)  
regulatör eski olabilir aldıgımda takılıydı bu 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net