|
Hararet sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
kaju
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2018 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 21:45 |
Söz konusu aracın kalorifer peteğini 4 ay önce kalorifer peteğinin uçlarının genleşmesinden dolayı borudan su kaçırdığı gerekçesiyle değiştirdik.ilk başlarda kalorifer sistemi sorunsuz çalışıyor sıcacık üflüyordu.daha sonra araç,ustanın kalorifer peteğine giren boruları düzgün takamamasından dolayı su boşalttı.usta boruları yerıne sabıtledı ve sıkıntı olmayacağını söyledi daha sonra aracın kaloriferini sıcakda açtığımda ilk zamanlar sıcak daha sonraları soğuk üflediğini farkettim ve ustama başvurdum.kendısı usta olmadığından olsa gerek hiç bişey anlamadı ve kendısıne lanet okuyup yanından ayrıldım. Şimdi bu arabanın hararet yaptığı gerekçesiyle güvendiğim bi ustama bu sorunu danıştım kendısı motor ustasıdır. devirdaim termostat yada borularda bi tıkanıklık olabilir dedi. önce borulardan emın olduk tıkanıklık yoktu.hatta gaz beynını bıle sokup baktık.daha sonra devirdaim ve termostatı değiştik.Aracın contası yanık dediğinizi duyar gibiyim.O durum en başında aklımıza geldi fakat araçta su eksiltme gibi bi durum yok bunun yanı sıra su hortumlarında şişlik de yok.yani contası sağlam.ayrıca radyatör kapağını açtığımıda köpürme ve suyu dışarı atma gibi bi durumda yok.contanın yanmadığına ustada karar verdi. Son olarak bugun ortaklaşa vardığımız karar olan radyatörün tıkanmış olabileceği üzerine radyatör tamiri ve değişimi yapan bi ustanın yanına gittik.kendisi 306 ların radyatörünün tıkanmayacağını iddia etti ve eğer kafanızda öyle bir soru işareti varsa radyatörü değiştirin gitsin dedi.tabi söylemesi kolay.radyatör şuan olduğu gibi duruyor.neyse henüz sorunu çözmedik ve buradaki topluluğa sorunumu danışıp belki bunun gibi bi durumla karşılaşmış olabilecek arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum. Ayrıca aracı sıkıştırınca yani 3 bin devirin üzerinde seyrederken hararet yükseliyor.Mesela rolantide bekleyince 90 la 95 arası sabitleniyor.Araçla giderken hararet yükseldiği esnada durduğunuzda hararet gözle görünür bi şekilde 95 civarına iniyor. okuyan herkese teşekkür ederim iyi forumlar arkadaşlar
|
KvncKR
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 1999 Peugeot 106 XR 1.4 Kayıt Tarihi: 10 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 70 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
radyatörün havasını aldınız mı hocam ?
|
kaju
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2018 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Radyatörden motordan ve kalorifer peteği girişinde bulunan vanadan havası alındı.
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Peteğe giren borular ters takılmış olabilir mi? Giriş ve çıkış borularının ters takılma ihtimali geldi benim aklıma.
|
kaju
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2018 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
şöyleki
motordan gelen su hortumuna t atılmış ve lpg regülatörüne su verilmiş diğer hortumda kalorifer peteğine verilmiş. kalorifer peteğinden çıkan boruya da t atılmış ve lpg regülatöründen dönüş yapan su buraya aktarılmış. araştırmalarıma göre bu paralel bağlantı oluyor ve bağlantı doğru.
|
kaju
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2018 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar konu günceldir İstanbul avrupa yakası iyi bir usta varsa önerebileceğiniz benim için çok iyi olur özellikle pejodan anlayan biri olursa dahada iyi olur
Teşekürler
|
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
merhaba, benzer sorunu 206 aracımda yaşadım . Her parçasını elden geçirdim. Kendimde hobi olarak tamir işleriyle uğraşıyorum. En son radyatör değiştirdim hararet 87-91 sabitlendi.
Kesinlikle radyatör tıkalı ve 3000 devirden sonra tıkalı radyatör nedeniyle devridaim zorlaşıyor. Soğutma verimi düşüyor. Size 306 ların radyatörü tıkanmaz diyen usta müsveddesinin kapısından geçmeyin bir daha. Tıkanmaması için suyun temas ettiği tüm metal parçalar .( Radyatör, devridaim, termostat, motor bloğu, kalorifer petegi vb.) aksamın 316 kalite krom olması , ayrıca sistemdeki suyun damıtılmış saf su olmasi gerekir. Bir sn ben bir Peugeot kataloğundan bakayım belki de otomotiv mühendislerinin canı sıkılmış böyle yapmışlardır...
|
kaju
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2018 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
tecrübeniz benim için çok önemli ve benimde üzerinde yoğunlaştığım şey aslında radyatör.
bu civarda kime sorduysam bana önerilen radyatör ustasına gittim aslında. Alibeyköy'de bir usta isim vermek istemiyorum.benim aracımda da rölantide çalışırken asla hararet yükselmiyor.fakat 3 bin devire yaklaştığında maalesef hararet oluşuyor.Sanırım sorunum sizinki ile aynı. Ayrıca ilgiliniz için minnettarım.
|
Karacocuk24
2. Vites Yaşı : 33 Aracı : 2001 Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 679 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karacocuk24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
dostum ayni sorun benim 206 da vardi rolantide 90 bilemedin 95 ama hafif rampa yada dediginiz gibi 3000 devirlere gelince 110 a cok rahat cikiyordu hatta 120 ye dogru yol aliyordu ustama bunu anlattim direk radyator degistir dedi cunku fan aciyordu arac su eksilme yada yaga su karisma yok ve degistirdim hararet dustu ancak yine zorlayinca 100 u buluo cok nadir olsada 100 u bir miktar geciyor bu seferde bakimda musurleri degistirecegim olmadi fan rezistansi yani sanirim 2.derece fan acmiyor benim arac
|
kaju
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2018 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ben ustama devirdaimi değiştirmesi söylediğimde kendisi elektirikçiye 2. fanıda 90 dereceye gelince açması için müşür taktırmıştı.Yinede etkisi olmadı bilginize
|
blue107
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 2000 Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 40 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selamlar, Aracınıza antifriz koydunuz mu bence kırmızı olan antifriz den koymadıysanız deneyin derim. Paslanma varsa delinebilir ama yoksa açacağını düşünüyorum. Ayrıca aracın hararetinide düşürür. Radyatör tıkanmaz diyen ustayada gitmeyin biridaha o nasıl bir düşünce anlamadım :) benimki sadece bir öneri etkisinin olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca herhangi bir delinme olmazsa bundan sonrada antifriz koyun derim. Diğer bir yöntem ise radyatör 306 larda 5 kanallı olması lazım eğer tıkalı kanal varsa bu kanalı açamazlarsa iptal edilip 4 kanala düşürüyorlar. Bir arkadaşımın 306sında öyle yapmışlardı sorunu düzelmişti. Diğer başka şey üst kapak contası sağlam demiş ama bence değiştirin 50 tl birşeyi ayrıca üst kapak ı kontrol ettirin derim herhangi bir kılcal çatlak olabilir. Birde aracı benzinde denediğinizdede aynı sorunu yapıyormu eğer yapmıyorsa lpg den sorun olmuş olabilir. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. İnşallah sorununuz düzelir kısa zamanda
|
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba, kırmızı antifiriz eski ve özellikle antifiriz kullanılmamış bir araçta her yeri deler. Sorun sayısı ve masraf artar sadece. Bu araçta kullanılması gereken mavi antifriz dir. Üst kapak contası dediğiniz parça 50 lira yalnız işçiliği vs en iyi ihtimalle 600-700 TL Ayrıca bu zamanda radyatör temizliği diye birsey kalmadı artik. Öyle 5 kanal 4 kanal diyerek olmaz o iş. Yenisi alınıp takilacak sorun radyatör de.
Düzenleyen RP393 - 24 Ağustos 2018 Saat 22:10 |
Levent206xt
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xt ov Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Levent206xt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
conta yandımı üst kapak contası yanmaz bilip bilmeden konuşmayın.sibob kapağıyla pistonların olduğu bloğunun arasındaki conta yanar.
|
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
35 yıllık tamirci çocuğuyum. Bu işlerin içinde büyüdüm. 7 senedir de kendim uğraşıyorum. Conta yanması durumunda silindir kapağı ve blok arasındaki conta yanar. Silindir kapağı sökülür . Eğilme çürüme durumuna göre taşlanır. (150 TL) taşlama ile kurtarılamaz ise yeni silindir kapağı alinir. Blok yüzeyi taşlama gerekebilir. Yağı , suyu , devridaim pompası ve trigeri kayısı yenisi ile değiştirilir. (300TL ) Ardından ustasına yerine göre işçilik ücreti verilir (200-300 TL) Bahsettiğiniz sibop değil subaptır. Subap kapağı contası 40-50 TL dir . Ayrıca hitap şeklinizi gözden geçirmeniz dileğiyle..
Düzenleyen RP393 - 24 Ağustos 2018 Saat 21:45 |
Levent206xt
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xt ov Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Levent206xt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
e benim dediğimden farklı bişeymi yazdın şimdi.silindir kapağı yerine yanlışlıkla SİBOB kapağı yazmışım.oda SİBOB ların çalıştığı yer olduğu için.
|
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
beyefendi yukarıda yazdığınız mesajı okuyun lütfen tekrar.
"Diğer başka şey üst kapak contası sağlam demiş ama bence değiştirin 50 tl birşeyi ayrıca üst kapak ı kontrol ettirin derim herhangi bir kılcal çatlak olabilir. " Burda çok basit ucuz birşey gibi anlatmışsınız. Bende o kadar basit ve ucuz olmadığını söyledim. Zaten dediğiniz gibi kılcal çatlak vs .olsa araç hortum şişirir. Basınç artınca genleşme kabı kapağı suyun bir kısmını buhar halinde tahliye eder. Yani su eksiltme de gözlenir. Bu arkadaşın sorunu tekrar söylüyorum eski ve tıkalı radyatör. İyi bayramlar.
Düzenleyen RP393 - 25 Ağustos 2018 Saat 09:45 |
Levent206xt
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 xt ov Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Levent206xt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
onu yazan ben değilim.siz iyi okuyun
|
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
evet mobil tarayıcımdan kaynaklı ben yanlış görmüşüm. Kusura bakmayın.
|
Ertanbur
1. Vites Yaşı : 57 Aracı : 307 1.6 XT Kayıt Tarihi: 25 Ocak 2018 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
merhaba, kendinize ait bir işyeriniz var mı yoksa yalnızca kendi arabanıza ya da eşe dosta mı yardımcı oluyorsunuz? Eğer bir tamirhaneniz varsa gelip tanışmak; bilgi ve tecrübelerinizden istifade etmek isterim. |
||
"İnsan kıyafetiyle karşılanır, ilmiyle ağırlanır ve edebiyle uğurlanır"
|
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
||
Merhaba, yukarda bahsettiğim gibi baba mesleği ve hobi olarak yapıyorum.kendi aracımla, eşe dosta yardımcı oluyorum. Kendim çevre mühendisiyim. Kocaeli de ikamet ediyorum. Yolunuz düşerse her konuda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Özelden mesaj ile de ulaşabilirsiniz. 1 sene kadar İzmir Aliağa da yaşadım. O çevreden de arkadaşlarım var. Onlara da yönlendirebilirim. İyi akşamlar.
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |