Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Hararet sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46954
Tarih: 09 Haziran 2025 Saat 10:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Hararet sorunu
Mesajı Yazan: kaju
Konu: Hararet sorunu
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2018 Saat 21:45
öncelıkle merhaba arkadaslar.bende 2000 model 306 var platinum modelinden yaklasık 6 ay once almış bulundum
Söz konusu aracın kalorifer peteğini 4 ay önce kalorifer peteğinin uçlarının genleşmesinden dolayı borudan su kaçırdığı gerekçesiyle değiştirdik.ilk başlarda kalorifer sistemi sorunsuz çalışıyor sıcacık üflüyordu.daha sonra araç,ustanın kalorifer peteğine giren boruları düzgün takamamasından dolayı su boşalttı.usta boruları yerıne sabıtledı ve sıkıntı olmayacağını söyledi
daha sonra aracın kaloriferini sıcakda açtığımda ilk zamanlar sıcak daha sonraları soğuk üflediğini farkettim ve ustama başvurdum.kendısı usta olmadığından olsa gerek hiç bişey anlamadı ve kendısıne lanet okuyup yanından ayrıldım.
Şimdi bu arabanın hararet yaptığı gerekçesiyle güvendiğim bi ustama bu sorunu danıştım kendısı motor ustasıdır.
devirdaim termostat yada borularda bi tıkanıklık olabilir dedi.
önce borulardan emın olduk tıkanıklık yoktu.hatta gaz beynını bıle sokup baktık.daha sonra devirdaim ve termostatı değiştik.Aracın contası yanık dediğinizi duyar gibiyim.O durum en başında aklımıza geldi fakat araçta su eksiltme gibi bi durum yok bunun yanı sıra su hortumlarında şişlik de yok.yani contası sağlam.ayrıca radyatör kapağını açtığımıda köpürme ve suyu dışarı atma gibi bi durumda yok.contanın yanmadığına ustada karar verdi.
Son olarak bugun ortaklaşa vardığımız karar olan radyatörün tıkanmış olabileceği üzerine radyatör tamiri ve değişimi yapan bi ustanın yanına gittik.kendisi 306 ların radyatörünün tıkanmayacağını iddia etti ve eğer  kafanızda öyle bir soru işareti varsa  radyatörü değiştirin gitsin  dedi.tabi söylemesi kolay.radyatör şuan olduğu gibi duruyor.neyse henüz sorunu çözmedik ve buradaki topluluğa sorunumu danışıp belki bunun gibi bi durumla karşılaşmış olabilecek arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.
Ayrıca aracı sıkıştırınca yani 3 bin devirin üzerinde seyrederken hararet yükseliyor.Mesela rolantide bekleyince 90 la 95 arası sabitleniyor.Araçla giderken hararet yükseldiği esnada durduğunuzda hararet gözle görünür bi şekilde 95 civarına iniyor.
okuyan herkese teşekkür ederim iyi forumlar arkadaşlar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: KvncKR
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2018 Saat 09:59
radyatörün havasını aldınız mı hocam ?


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2018 Saat 10:51
Radyatörden motordan ve kalorifer peteği girişinde bulunan vanadan havası alındı.



Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2018 Saat 21:03
Peteğe giren borular ters takılmış olabilir mi? Giriş  ve çıkış borularının ters takılma ihtimali geldi benim aklıma.


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2018 Saat 17:23
şöyleki
motordan gelen  su hortumuna t atılmış ve lpg regülatörüne su verilmiş diğer hortumda kalorifer peteğine verilmiş.
kalorifer peteğinden çıkan boruya da t atılmış ve lpg regülatöründen dönüş yapan su buraya aktarılmış.
araştırmalarıma göre bu paralel bağlantı oluyor ve bağlantı doğru.


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2018 Saat 22:21
arkadaşlar konu günceldir İstanbul avrupa yakası iyi bir usta varsa önerebileceğiniz benim için çok iyi olur özellikle pejodan anlayan biri olursa dahada iyi olur
Teşekürler


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2018 Saat 22:50
merhaba, benzer sorunu 206 aracımda yaşadım . Her parçasını elden geçirdim. Kendimde hobi olarak tamir işleriyle uğraşıyorum. En son radyatör değiştirdim hararet 87-91 sabitlendi.

Kesinlikle radyatör tıkalı ve 3000 devirden sonra tıkalı radyatör nedeniyle devridaim zorlaşıyor. Soğutma verimi düşüyor.

Size 306 ların radyatörü tıkanmaz diyen usta müsveddesinin kapısından geçmeyin bir daha. Tıkanmaması için suyun temas ettiği tüm metal parçalar .( Radyatör, devridaim, termostat, motor bloğu, kalorifer petegi vb.) aksamın 316 kalite krom olması , ayrıca sistemdeki suyun damıtılmış saf su olmasi gerekir.

Bir sn ben bir Peugeot kataloğundan bakayım belki de otomotiv mühendislerinin canı sıkılmış böyle yapmışlardır...


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2018 Saat 16:06
tecrübeniz benim için çok önemli ve benimde üzerinde yoğunlaştığım şey aslında radyatör.
bu civarda kime sorduysam bana önerilen radyatör ustasına gittim aslında. Alibeyköy'de bir usta isim vermek istemiyorum.benim aracımda da rölantide çalışırken asla hararet yükselmiyor.fakat 3 bin devire yaklaştığında maalesef hararet oluşuyor.Sanırım sorunum sizinki ile aynı.
Ayrıca ilgiliniz için minnettarım.


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2018 Saat 22:39
dostum ayni sorun benim 206 da vardi rolantide 90 bilemedin 95 ama hafif rampa yada dediginiz gibi 3000 devirlere gelince 110 a cok rahat cikiyordu hatta 120 ye dogru yol aliyordu ustama bunu anlattim direk radyator degistir dedi cunku fan aciyordu arac su eksilme yada yaga su karisma yok ve degistirdim hararet dustu ancak yine zorlayinca 100 u buluo cok nadir olsada 100 u bir miktar geciyor bu seferde bakimda musurleri degistirecegim olmadi fan rezistansi yani sanirim 2.derece fan acmiyor benim arac 


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2018 Saat 23:29
ben ustama devirdaimi değiştirmesi söylediğimde kendisi elektirikçiye 2. fanıda 90 dereceye gelince açması için müşür taktırmıştı.Yinede etkisi olmadı bilginize


Mesajı Yazan: blue107
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2018 Saat 14:13
Selamlar, 

Aracınıza antifriz koydunuz mu bence kırmızı olan antifriz den koymadıysanız deneyin derim. Paslanma varsa delinebilir ama yoksa açacağını düşünüyorum. Ayrıca aracın hararetinide düşürür. Radyatör tıkanmaz diyen ustayada gitmeyin biridaha o nasıl bir düşünce anlamadım :) benimki sadece bir öneri etkisinin olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca herhangi bir delinme olmazsa bundan sonrada antifriz koyun derim.

Diğer bir yöntem ise radyatör 306 larda 5 kanallı olması lazım eğer tıkalı kanal varsa bu kanalı açamazlarsa iptal edilip 4 kanala düşürüyorlar. Bir arkadaşımın 306sında öyle yapmışlardı sorunu düzelmişti.

Diğer başka şey üst kapak contası sağlam demiş ama bence değiştirin 50 tl birşeyi ayrıca üst kapak ı kontrol ettirin derim herhangi bir kılcal çatlak olabilir. Birde aracı benzinde denediğinizdede aynı sorunu yapıyormu eğer yapmıyorsa lpg den sorun olmuş olabilir. Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

İnşallah sorununuz düzelir kısa zamanda 


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2018 Saat 14:23
Orjinalini yazan: blue107 blue107 Yazdı:

Selamlar, 

Aracınıza antifriz koydunuz mu bence kırmızı olan antifriz den koymadıysanız deneyin derim. Paslanma varsa delinebilir ama yoksa açacağını düşünüyorum. Ayrıca aracın hararetinide düşürür. Radyatör tıkanmaz diyen ustayada gitmeyin biridaha o nasıl bir düşünce anlamadım :) benimki sadece bir öneri etkisinin olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca herhangi bir delinme olmazsa bundan sonrada antifriz koyun derim.

Diğer bir yöntem ise radyatör 306 larda 5 kanallı olması lazım eğer tıkalı kanal varsa bu kanalı açamazlarsa iptal edilip 4 kanala düşürüyorlar. Bir arkadaşımın 306sında öyle yapmışlardı sorunu düzelmişti.

Diğer başka şey üst kapak contası sağlam demiş ama bence değiştirin 50 tl birşeyi ayrıca üst kapak ı kontrol ettirin derim herhangi bir kılcal çatlak olabilir. Birde aracı benzinde denediğinizdede aynı sorunu yapıyormu eğer yapmıyorsa lpg den sorun olmuş olabilir. Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

İnşallah sorununuz düzelir kısa zamanda 

Merhaba, kırmızı antifiriz eski ve özellikle antifiriz kullanılmamış bir araçta her yeri deler. Sorun sayısı ve masraf artar sadece. Bu araçta kullanılması gereken mavi antifriz dir.

Üst kapak contası dediğiniz parça 50 lira yalnız işçiliği vs  en iyi ihtimalle 600-700 TL

Ayrıca bu zamanda radyatör temizliği diye birsey kalmadı artik. Öyle 5 kanal 4 kanal diyerek olmaz o iş. Yenisi alınıp takilacak sorun radyatör de.


Mesajı Yazan: Levent206xt
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2018 Saat 21:34
conta yandımı üst kapak contası yanmaz bilip bilmeden konuşmayın.sibob kapağıyla pistonların olduğu bloğunun arasındaki conta yanar.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2018 Saat 21:44
Orjinalini yazan: Levent206xt Levent206xt Yazdı:

conta yandımı üst kapak contası yanmaz bilip bilmeden konuşmayın.sibob kapağıyla pistonların olduğu bloğunun arasındaki conta yanar.

35 yıllık tamirci çocuğuyum. Bu işlerin içinde büyüdüm. 7 senedir de kendim uğraşıyorum. Conta yanması durumunda silindir kapağı ve blok arasındaki conta yanar. 

Silindir kapağı sökülür . Eğilme çürüme durumuna göre taşlanır. (150 TL) taşlama ile kurtarılamaz ise yeni silindir kapağı alinir.

Blok yüzeyi taşlama gerekebilir. 
Yağı , suyu , devridaim pompası ve trigeri kayısı yenisi ile değiştirilir. (300TL )
Ardından ustasına yerine göre işçilik ücreti verilir (200-300 TL)

Bahsettiğiniz sibop değil subaptır. Subap kapağı contası 40-50 TL dir . 

Ayrıca hitap şeklinizi gözden geçirmeniz dileğiyle..


Mesajı Yazan: Levent206xt
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 09:01
e benim dediğimden farklı bişeymi yazdın şimdi.silindir kapağı yerine yanlışlıkla SİBOB kapağı yazmışım.oda SİBOB ların çalıştığı yer olduğu için.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 09:45
beyefendi yukarıda yazdığınız mesajı okuyun lütfen tekrar.

"Diğer başka şey üst kapak contası sağlam demiş ama bence değiştirin 50 tl birşeyi ayrıca üst kapak ı kontrol ettirin derim herhangi bir kılcal çatlak olabilir. "

Burda çok basit ucuz birşey gibi anlatmışsınız. Bende o kadar basit ve ucuz olmadığını söyledim. Zaten dediğiniz gibi kılcal çatlak vs .olsa araç hortum şişirir. Basınç artınca genleşme kabı kapağı suyun bir kısmını buhar halinde tahliye eder. Yani su eksiltme de gözlenir. Bu arkadaşın sorunu tekrar söylüyorum eski ve tıkalı radyatör.

İyi bayramlar.


Mesajı Yazan: Levent206xt
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 19:25
onu yazan ben değilim.siz iyi okuyun


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2018 Saat 21:31
evet mobil tarayıcımdan kaynaklı ben yanlış görmüşüm. Kusura bakmayın.


Mesajı Yazan: Ertanbur
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2018 Saat 02:02
Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Orjinalini yazan: Levent206xt Levent206xt Yazdı:

conta yandımı üst kapak contası yanmaz bilip bilmeden konuşmayın.sibob kapağıyla pistonların olduğu bloğunun arasındaki conta yanar.


35 yıllık tamirci çocuğuyum. Bu işlerin içinde büyüdüm. 7 senedir de kendim uğraşıyorum. Conta yanması durumunda silindir kapağı ve blok arasındaki conta yanar. 

Silindir kapağı sökülür . Eğilme çürüme durumuna göre taşlanır. (150 TL) taşlama ile kurtarılamaz ise yeni silindir kapağı alinir.

Blok yüzeyi taşlama gerekebilir. 
Yağı , suyu , devridaim pompası ve trigeri kayısı yenisi ile değiştirilir. (300TL )
Ardından ustasına yerine göre işçilik ücreti verilir (200-300 TL)

Bahsettiğiniz sibop değil subaptır. Subap kapağı contası 40-50 TL dir . 

Ayrıca hitap şeklinizi gözden geçirmeniz dileğiyle..



merhaba, kendinize ait bir işyeriniz var mı yoksa yalnızca kendi arabanıza ya da eşe dosta mı yardımcı oluyorsunuz? Eğer bir tamirhaneniz varsa gelip tanışmak; bilgi ve tecrübelerinizden istifade etmek isterim.

-------------
"İnsan kıyafetiyle karşılanır, ilmiyle ağırlanır ve edebiyle uğurlanır"


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2018 Saat 02:28
Orjinalini yazan: Ertanbur Ertanbur Yazdı:

Orjinalini yazan: RP393 RP393 Yazdı:

Orjinalini yazan: Levent206xt Levent206xt Yazdı:

conta yandımı üst kapak contası yanmaz bilip bilmeden konuşmayın.sibob kapağıyla pistonların olduğu bloğunun arasındaki conta yanar.


35 yıllık tamirci çocuğuyum. Bu işlerin içinde büyüdüm. 7 senedir de kendim uğraşıyorum. Conta yanması durumunda silindir kapağı ve blok arasındaki conta yanar. 

Silindir kapağı sökülür . Eğilme çürüme durumuna göre taşlanır. (150 TL) taşlama ile kurtarılamaz ise yeni silindir kapağı alinir.

Blok yüzeyi taşlama gerekebilir. 
Yağı , suyu , devridaim pompası ve trigeri kayısı yenisi ile değiştirilir. (300TL )
Ardından ustasına yerine göre işçilik ücreti verilir (200-300 TL)

Bahsettiğiniz sibop değil subaptır. Subap kapağı contası 40-50 TL dir . 

Ayrıca hitap şeklinizi gözden geçirmeniz dileğiyle..



merhaba, kendinize ait bir işyeriniz var mı yoksa yalnızca kendi arabanıza ya da eşe dosta mı yardımcı oluyorsunuz? Eğer bir tamirhaneniz varsa gelip tanışmak; bilgi ve tecrübelerinizden istifade etmek isterim.

Merhaba, yukarda bahsettiğim gibi baba mesleği ve hobi olarak yapıyorum.kendi aracımla, eşe dosta yardımcı oluyorum. Kendim çevre mühendisiyim. Kocaeli de ikamet ediyorum. Yolunuz düşerse her konuda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Özelden mesaj ile de ulaşabilirsiniz. 1 sene kadar İzmir Aliağa da yaşadım. O çevreden de arkadaşlarım var. Onlara da yönlendirebilirim.

İyi akşamlar.


Mesajı Yazan: Ertanbur
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2018 Saat 02:45
İlgi ve nezaketiniz için çok teşekkür ederim. Malum uzun bayram tatilinde uyku düzenimiz alt-üst oldu; bu saatte cevap vermeniz bile büyük incelik. Bence Peugeot deyince akla modifiye ve aşırı hız değil, dayanışma ve hassasiyet gelmeli. Güzel sohbetlerde yeniden görüşebilmek dileğiyle sevgiler sunarım. İyi geceler

-------------
"İnsan kıyafetiyle karşılanır, ilmiyle ağırlanır ve edebiyle uğurlanır"


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2018 Saat 16:07
ilginiz için sağolun arkadaşlar aracın radyatörü bugün itibari ile orjinali ile değişti. Bu sırada hortumlar tıkanıklık durumuna karşın tekrar gözden geçirildi. Ama malesef hararet sorunu olduğu gibi duruyor. Yani şaşılacak bi durum şuan ne yapacağımızı şaşırdık. Geriye bir tek conta kalıyor fakat hiç bir conta yanması belirtisi yok. Sanırım conta yanık testi varmış. Son olarak ona başvuracağım. 



Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 00:36
Orjinalini yazan: kaju kaju Yazdı:

ilginiz için sağolun arkadaşlar aracın radyatörü bugün itibari ile orjinali ile değişti. Bu sırada hortumlar tıkanıklık durumuna karşın tekrar gözden geçirildi. Ama malesef hararet sorunu olduğu gibi duruyor. Yani şaşılacak bi durum şuan ne yapacağımızı şaşırdık. Geriye bir tek conta kalıyor fakat hiç bir conta yanması belirtisi yok. Sanırım conta yanık testi varmış. Son olarak ona başvuracağım. 


Merhaba, durum buysa malesef dediğiniz gibi geriye conta kalıyor. Conta da kılcal kaçak veya silindir kapağında eğrilme olabilir. Test sıvısı ile kontrol edebilirsiniz. Eğer conta kesin ve yaptıracak durumunuz hemen yoksa termostat söküp bir süre idare edebilirsiniz.

Umarım kısa zamanda sorununuz çözülür.


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 08:36
şuan termostatı söktük hararet 70 derecenin üzerine çıkmıyor. En son yetkili servise başvurdum fakat onlarda kesin bişey söyleyemedi. Conta yanık değil fakat motor içerisindeki su kanallarında bir tıkanıklık olabilir.yani conta hertürlü değişecek. 


Mesajı Yazan: kaju
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2018 Saat 18:51
uzun bir süre geçti ve bir güncelleme paylaşmak istedim arkadaşlar.
En son radyatör değişimi yapmıştık ve sorunumuz çözülmemişti.Sonunda motoru söktürdüm ve motor bloğunda yatay çatlakların meydana geldiği gördük.contamız hafif hasar almıştı.maddi durum elverişsiz olduğundan bloğa kaynak veya yeni blok alma imkanım olmadığından o şekilde motoru topladık.Şuan aracın su dolaşımında bir sıkıntı yok ve hararet sorunumuz çözüldü.ustamın yatay çatlakların bi süre idare edebileceğinden bahsetmesi üzerine blok sorununu önümüzdeki yaza bırakmayı düşünüyorum.
bu sorunu ileride yaşayabilecek arkadaşlara çok yararlı bir konu olduğunu düşünüyorum herkese ayrı ayrı teşekkür ederim yanıtlarınız ve yardımlarınız için.


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2021 Saat 15:19
Selamualeyküm radyatör ölçülerini yazarmısın Peugeot 206 1.4 2001 model LPG'li otomatik vites aracım var sorum şöyle hararet90dan zamanla100 çıkıyor /devir daim /termostat /fan müşürü /değişti ama hâlâ sorunum devam ediyor380/552 /26 ölçülerde  radyatör tak düzelir diyorlar şimdiki darmış ahmeter_37@hotmail. Com 05076595785 numaram 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2021 Saat 15:41
Orjinal radyatör ölçüleri bu yazdığın değerlerde mi.?
Çünkü şunu düşünüyorum. Radyatör dar veya küçük geliyorsa hararetin her zaman yüksek olur. Arada bir olmaz bence. Çünkü sonuçta radyatör yetersiz geliyorsa. Hep yetersizdir. Şase numarasına göre baktırıp orjinal radyatör taktırmanı önerirm. Tabi sorun radyatördeyse. 


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2021 Saat 23:48
Olmaya bilir 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2021 Saat 00:00
Sadece radyatör temizleme yapan yerlere git. Bir sor derim. Üzerindeki radyatör yeterli mi değil mi.? Hem belki seni daha yetenekli birine yönlendirebilir. Hararet sorunu önemli. Ayrıca bnm eski 206 da bazen 100 lere çıkar. Daha sonra 90 larda dururdu. Sorun olmazdı diye hatırlıyorum. Belki seninki de normaldir. 206 sı olanlara sor bakalım. 


Mesajı Yazan: Kadirato
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2021 Saat 03:03
Hocam bende 206 kullanıcısıyım hararetim düz yolda hareket halinde 90 sabit rölanti veya her hangi bir durma halinde 90 ın üzerindeki çizgiye geliyor daha geçtiğini görmedim normal kabul ediliyor galiba değilse düzeltebilen birisi varsa bu hararet durumunu bende bilgi almak isterim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net