Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - peugeot 306 selenoid valf değişimi (resimli)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

peugeot 306 selenoid valf değişimi (resimli)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı blue107 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (2) Teşekkür(2)   Alıntı blue107 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: peugeot 306 selenoid valf değişimi (resimli)
    Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2018 Saat 21:10
Merhaba Arkadaşlar,

Konuyla ilgili daha önceden arızası diye bir postum vardı.Selenoid valfleri kendim değiştirecektim ve değiştirdim.

Öncelikle tamirci bir arkadaşım var onun dükkanında bu işlemi yaptık.

1-Araç P konumunda olacak.Akü kutup başını sökün.Yağ tıpası internette gördüğüm ve araştırmalarım sonucu her AL4 şanzımanında aynı değilmiş.306 yağ tıpasının seviye ölçüm tıpasını sökünce şanzıman yağının komple boşalması için dış kısmındaki somunu söküyoruz.Resime dikkatlice bakınca dış kısımda somunu göreceksiniz hatta işaretledim.Çıkacak olan yağı ölçebileceğiniz bir bidona doldurmaya çalışınız mesela yağ bidonları olabilir ben öyle yaptım.Yani seviye tıpası bu somunun içinde.

2-Yağı komple boşalttıktan sonra dış kutuyu söküyoruz.Burada dikkat etmeniz gereken birşey kutuda conta var ona zarar vermeyin güzelce temizleyin.

3-Kapağı çıkardıktan sonra üst kısımdaki parçayı söküyoruz.

4-Selenoid valflerin olduğu kutuyu önce elektrik kablolarını çıkarıyoruz.Kablolar soketli çok zor değil çıkarması direk tak çıkar yapmışlar.

5-Selenoid valflerin olduğu kutuyu söküyoruz.Selenoid valflerin içine giren bir pim var resimde gözüküyor.Bu pimi işimiz bittikten sonra gene resimdeki şekli ile vites ayar mekanizmasına oturtacağız.

6-Selenoid valf kutusunu komple söktüm içinden 1 adet filtre çıkıyor çok ufak birşey filtreyi ve tüm parçaları yağ sökücü sprey ile temizledim ve kurumasını bekleyebilirsiniz veya havada tutabilirsiniz.Yeni valfleri yerlerine taktım.Diğer valfleri nasıl söktüyseniz aynı şekilde hizasına bakıp takınız.Kesinlikle şanzımanın içine yağ sökücü sıkmayın.

7-Selenoid valf dış kutusunda paslanmalar vardı bende boyadım.

8-Selenoid valf kutusu yerine takıp elektrik kablolarının soketlerini takın.Vidalarınıda takıp sıkınız.Çok sıkmanıza gerek yok hafif torklayın yeter.

9- Dış kapağı takarken contanın oturacağı yerleri güzelce temizleyin.

10-Hava filtresinin hortumunu sökün.

11-Şanzıman yağ dolum tapasına ulaşmak için vites ayar çubuğunu tutan parçayı sökün.Resimde gözüken yaylı parçaya dokunmayın vites ayarı kaçabilir.

12-Yağ dolum tıpasını sökün.

13-Ben çıkan yağı ölçtüğümde 3 litre yağ çıktı.Yine aynı şekilde 3 litre yeni yağ doldurdum.
0,2 litre eksik veya fazla olabilir.Bu sıkıntı vermezmiş.Araştırmalarım sonucunda böyle bir bilgiye ulaştım.Yağ ayarı ile uğraşmayın gereği yok bence nekadar boşalttıysanız okadar ekleyin

14-Akü kutup başını takın.Sökülen vites ayar çubuğunu tutan parçayı ve hava filtre hortumu yerine takın.

15-Araca binip P konumunda çalıştırın.Tüm vitesleri 10 sn bekleyerek gezinin.

16-Araca biz orjinal peugeot yazılımını elimizde olmadığı için başka bir yazılımla bağlandık adı delphiydi sanırım.Tüm araçlar var içinde.Önce 306 nın şanzımanını bulamadık sonra 206,307 baktık ve son olarak 406 da şanzıman ibaresini gördük ve bağlanmayı denedik araca bağlanabildik.

17-Burada aracın vermiş olduğu şanzıman arızalarını bulduk mesela yağ basınç hatası yazıyordu.Bu arızaların hepsini sildik.

18-En büyük korkum beyaz selenoid yerine siyah selenoid takınca aracımızı güncellemekti.Biz selenoid valf güncellemesini bulamadık böyle bir ibare yazmıyordu.

19-Aracın şanzıman yağ sayacını bulduk yani başka bir deyişle araç şanzıman yağının nezaman değişeceğini sayan bir sayaç bu.Oraya önce 60 bin yazdık fakat arıza ışıklarını yakmaya başladı Spor ve kar modu ışıkları.sonra 20 bin girdik kabul etti ve ışıklar söndü.Bizde 30 bin yazdık ve öylece bıraktık.Tekrardan arıza verip vermediğini kontrol etmek için bağlantıyı söküp tekrardan bağlandık ve hata yoktu.

20-Şanzıman yağının nezaman değiştirildiğini yazabileceğimiz bir tarih ekranı vardı.Denemelerle noktalı veya / olarak denedik kabul etmedi hiç birşey koymadan örn :010118 şeklinde girdik ve kabul etti.Tekrardan arıza verdimi kontrolerini sağladık ve vermedi başarılıydı.

21-Öncelikle valf güncellemesini görmedik ve böyle birşey varmı bilmiyorum fakat ben sanmıyorum.Eski beyaz soketli valfler 50 hz okuma hızına sahipken yeni siyah soketler 100 hz okuma hızına sahip.Yeni valflere güncelleme yapılması gerekli değil çünkü zaten beyinde olan 50 hz okuma hızı var ve 100 hzlik bir valf taktığımızda zaten bu hızı 100 hz olan okuyabiliyor.Durum tam tersi olsaydı 100 hz yerine 50 hz taksaydık ozaman güncelleme olabilirdi.Bence güncelleme dedikleri şey şanzıman yağı değişim sayacının güncellenmesi.Nettede böyle birşey okumuştum.

22-Öncelikle korkulacak birşeyin olmadığını söylemeliyim.Maalesef şanzıman ustaları ülkemizde az olduğu için çok uçuk fiyatlara tamir oluyor.Aracımda Spor ve kar modu ışıkları şanzıman tamirini yaptığımdan beri yanmıyor.Vites geçişleri çok güzel oldu.

23-Vermiş olduğum linklere bakarak değiştirmiştim sizlerde bu linkleri izleyerek yapabilirsiniz veya bilgi sahibi olabilirsiniz.

24-Toplamda harcadığım masraf 420 tldir.Selenoid valfler ikisi 260 tl tuttu 4 litrede yağ aldım 160 tl tuttu.Ancak yağın 3 litresini kullandım 1 litresi kaldı :)

25-Selenoid değişiminin dökümanı var onada bakabilirsiniz.İndirmek için scribd generatör yazın linki koplayıp indirin.

Herkese iyi forumlar saygılarımla.

https://tr.scribd.com/document/77550152/42242112-Gearbox-Auto-Adaptive-Automatic-Gearbox-AL4-Hydraulic-Block-Solenoid-Valves-Removal

Video Linkler :

https://www.youtube.com/watch?v=WsJBWWLtP7w

https://www.youtube.com/watch?v=P4rK6Ufr9ZI

https://www.youtube.com/watch?v=QPaYZi6ZNYE

https://www.youtube.com/watch?v=LoA6DAV0xdk






















































































Düzenleyen blue107 - 12 Temmuz 2018 Saat 09:50
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2184
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2018 Saat 22:56
Süpersin hocam eline sağlık. Güzel olmuş.  Yağ değişim km si gelince yani 30 000 km sonra uyarı verebilir. O zaman tekrar bağlanıp uzatırsınız. 
Çevrimdışı blue107 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue107 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2018 Saat 23:52
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Süpersin hocam eline sağlık. Güzel olmuş.  Yağ değişim km si gelince yani 30 000 km sonra uyarı verebilir. O zaman tekrar bağlanıp uzatırsınız. 

Teşekkür ederim. İnşallah yardımı olur herkese biliyorsunuz bu konu hakkında eksik çok bilgi var. Yağ değişimini 30 binde bir yapmayı düşünüyorum zaten olması gerekende buymuş aslında. Çıkan yağı görseniz bildiğiniz su gibi olmuş çamurlu su gibiydi. 
Çevrimdışı GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Yaşı : 32
Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi
Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11130
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2018 Saat 09:03
anlatım ve fotograflar başarılı teşekkürler.

Konuyu işaretliyorum sabit konu olucak 306 içinde
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot' nun Kalesi -> Peugeot Turkey Fan Club
Çevrimdışı blue107 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue107 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2018 Saat 09:53
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

anlatım ve fotograflar başarılı teşekkürler.

Konuyu işaretliyorum sabit konu olucak 306 içinde

Teşekkürler inşallah faydalı olur.

Çevrimdışı luridline Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 27
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 19 Haziran 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 93
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı luridline Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2018 Saat 12:26
resimler görünmüyor, güncelleyebilir misiniz
Çevrimdışı parabellum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : MEGAN 1 COUPE 1.6 16V
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2018
Konum: MARDİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı parabellum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2018 Saat 12:01
BÜTÜN ARKADAŞLARA ÖNCELİKLE SELAMLAR SAYGILAR.
BİR KONU HAKKINDA YARDIMLARINIZA İHTİYACIM VAR. BENDE 2000 MODEL MAGAN 1 COUPE OTOMATİK VİTES(AL4 DPO) ŞANZUMANLI ARACIM VAR SORUNUMA GELİRSEK ARABA İLK ÇALIŞTIRMAMDA YANİ SOĞUKKEN ISINANA KADAR BİR SIKINTI YOK, ISINDIKTAN SONRA ARABAYA NE OLUYORSA 4 VİTESDE GİDERKEN BİRDE 3 VİTESE GEÇİP AUTO ARIZASI YANIP KORUMAYA GEÇİYOR SONRASINDA KALKIŞLAR SIKINTI SANKİ BALATA SIYIRMIŞ GİBİ HİÇ BİR VİTES İŞLEV GÖRMÜYOR. ŞANZUMANCI USTAYA GİTTİM SELENOİDLER VE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPTI SORUN YİNE DÜZELMEDİ VE AKABİNDE ŞANZIMAN İNDİRMEDEN SORUNUN ÇÖZÜLEMİYECEĞİNİ SÖYLEDİ BİLGİSİ OLAN YADA AYNI ARIZA İLE KARŞILAŞI SORUNUNU ÇÖZENLERDEN YARDIM BEKLİYORUM.
HERKESE AYRI AYRI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
  
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2184
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2018 Saat 16:22
Orjinalini yazan: parabellum parabellum Yazdı:

BÜTÜN ARKADAŞLARA ÖNCELİKLE SELAMLAR SAYGILAR.
BİR KONU HAKKINDA YARDIMLARINIZA İHTİYACIM VAR. BENDE 2000 MODEL MAGAN 1 COUPE OTOMATİK VİTES(AL4 DPO) ŞANZUMANLI ARACIM VAR SORUNUMA GELİRSEK ARABA İLK ÇALIŞTIRMAMDA YANİ SOĞUKKEN ISINANA KADAR BİR SIKINTI YOK, ISINDIKTAN SONRA ARABAYA NE OLUYORSA 4 VİTESDE GİDERKEN BİRDE 3 VİTESE GEÇİP AUTO ARIZASI YANIP KORUMAYA GEÇİYOR SONRASINDA KALKIŞLAR SIKINTI SANKİ BALATA SIYIRMIŞ GİBİ HİÇ BİR VİTES İŞLEV GÖRMÜYOR. ŞANZUMANCI USTAYA GİTTİM SELENOİDLER VE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPTI SORUN YİNE DÜZELMEDİ VE AKABİNDE ŞANZIMAN İNDİRMEDEN SORUNUN ÇÖZÜLEMİYECEĞİNİ SÖYLEDİ BİLGİSİ OLAN YADA AYNI ARIZA İLE KARŞILAŞI SORUNUNU ÇÖZENLERDEN YARDIM BEKLİYORUM.
HERKESE AYRI AYRI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
  
Hocam maalesef revizyon gibi görünüyor. Selenoid cözmediyse ve vites boşa düşüyorsa yapacak pek birşey yok gibi
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 1.6 8v aracı olanlar bakabilir mi? son mesaja git 58 2 Frt-Aydin
konu icon Düşük yağ basıncı uyarısı 207 1,4 vti son mesaja git 659 5 Nurettin46
konu icon peuget 206 1.4 hdi dizel 2006 çekiş sorunu son mesaja git 15 0 uguricyer
konu icon Bu parça nedir? olmaması sorun yaratır mı son mesaja git 228 3 talip206
konu icon Parça bilgisi ve işlevi nedir? son mesaja git 50 0 kaanbayuk
konu icon Soğutma Suyuna Yağ Karışması son mesaja git 1855 17 kaanbayuk
konu icon 206 yağ akıtma sorunu son mesaja git 67 1 kaanbayuk
konu icon Yağ dolum Kapağından yağ gelmesi son mesaja git 206 3 kaanbayuk
konu icon 206 otomatik şanzıman arizasi? son mesaja git 717 8 Frt-Aydin
konu icon rölanti dalgalanma ve bazen stop etme son mesaja git 3975 45 Frt-Aydin
konu icon Otomatik Vites D'ye geçmiyor son mesaja git 415 3 Frt-Aydin
konu icon Buji Tırnak Aralığı Kaç MM Olmalı son mesaja git 286 2 Frt-Aydin
konu icon Hız sabitleme calışmıyor son mesaja git 465 3 iso0625
konu icon Peugeot Hız Sabitleme Arızası Çözümü son mesaja git 107 0 iso0625
konu icon Yardım lütfen son mesaja git 171 0 kaanbayuk
konu icon 207 i.4 HDI Hararet Sensörü Dalgalanması son mesaja git 459 2 xRoot
konu icon Tepee yakıt tüketimi çooookkk! son mesaja git 412 2 ersin61
konu icon 2017 partner tepee allure amortisör sistemi ? son mesaja git 1486 7 Frt-Aydin
konu icon Kendi 206'nın Ustası Ol (GÜNCELLENDİ!) son mesaja git 12707 152 Mert2190
konu icon Merhaba son mesaja git 5 0 Yök
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2019 ŞUBAT EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 75
Frt-Aydin 42
talip206 35
AhmetSehzade 26
Kuzey58 13
Aykutemre92 13
Karacocuk24 13
Cemm 11
uslu01 11
kaanbayuk 11
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2019
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.