Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

peugeot 306 selenoid valf değişimi (resimli)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46806
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 09:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: peugeot 306 selenoid valf değişimi (resimli)
Mesajı Yazan: blue107
Konu: peugeot 306 selenoid valf değişimi (resimli)
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2018 Saat 21:10
Merhaba Arkadaşlar,

Konuyla ilgili daha önceden arızası diye bir postum vardı.Selenoid valfleri kendim değiştirecektim ve değiştirdim.

Öncelikle tamirci bir arkadaşım var onun dükkanında bu işlemi yaptık.

1-Araç P konumunda olacak.Akü kutup başını sökün.Yağ tıpası internette gördüğüm ve araştırmalarım sonucu her AL4 şanzımanında aynı değilmiş.306 yağ tıpasının seviye ölçüm tıpasını sökünce şanzıman yağının komple boşalması için dış kısmındaki somunu söküyoruz.Resime dikkatlice bakınca dış kısımda somunu göreceksiniz hatta işaretledim.Çıkacak olan yağı ölçebileceğiniz bir bidona doldurmaya çalışınız mesela yağ bidonları olabilir ben öyle yaptım.Yani seviye tıpası bu somunun içinde.

2-Yağı komple boşalttıktan sonra dış kutuyu söküyoruz.Burada dikkat etmeniz gereken birşey kutuda conta var ona zarar vermeyin güzelce temizleyin.

3-Kapağı çıkardıktan sonra üst kısımdaki parçayı söküyoruz.

4-Selenoid valflerin olduğu kutuyu önce elektrik kablolarını çıkarıyoruz.Kablolar soketli çok zor değil çıkarması direk tak çıkar yapmışlar.

5-Selenoid valflerin olduğu kutuyu söküyoruz.Selenoid valflerin içine giren bir pim var resimde gözüküyor.Bu pimi işimiz bittikten sonra gene resimdeki şekli ile vites ayar mekanizmasına oturtacağız.

6-Selenoid valf kutusunu komple söktüm içinden 1 adet filtre çıkıyor çok ufak birşey filtreyi ve tüm parçaları yağ sökücü sprey ile temizledim ve kurumasını bekleyebilirsiniz veya havada tutabilirsiniz.Yeni valfleri yerlerine taktım.Diğer valfleri nasıl söktüyseniz aynı şekilde hizasına bakıp takınız.Kesinlikle şanzımanın içine yağ sökücü sıkmayın.

7-Selenoid valf dış kutusunda paslanmalar vardı bende boyadım.

8-Selenoid valf kutusu yerine takıp elektrik kablolarının soketlerini takın.Vidalarınıda takıp sıkınız.Çok sıkmanıza gerek yok hafif torklayın yeter.

9- Dış kapağı takarken contanın oturacağı yerleri güzelce temizleyin.

10-Hava filtresinin hortumunu sökün.

11-Şanzıman yağ dolum tapasına ulaşmak için vites ayar çubuğunu tutan parçayı sökün.Resimde gözüken yaylı parçaya dokunmayın vites ayarı kaçabilir.

12-Yağ dolum tıpasını sökün.

13-Ben çıkan yağı ölçtüğümde 3 litre yağ çıktı.Yine aynı şekilde 3 litre yeni yağ doldurdum.
0,2 litre eksik veya fazla olabilir.Bu sıkıntı vermezmiş.Araştırmalarım sonucunda böyle bir bilgiye ulaştım.Yağ ayarı ile uğraşmayın gereği yok bence nekadar boşalttıysanız okadar ekleyin

14-Akü kutup başını takın.Sökülen vites ayar çubuğunu tutan parçayı ve hava filtre hortumu yerine takın.

15-Araca binip P konumunda çalıştırın.Tüm vitesleri 10 sn bekleyerek gezinin.

16-Araca biz orjinal peugeot yazılımını elimizde olmadığı için başka bir yazılımla bağlandık adı delphiydi sanırım.Tüm araçlar var içinde.Önce 306 nın şanzımanını bulamadık sonra 206,307 baktık ve son olarak 406 da şanzıman ibaresini gördük ve bağlanmayı denedik araca bağlanabildik.

17-Burada aracın vermiş olduğu şanzıman arızalarını bulduk mesela yağ basınç hatası yazıyordu.Bu arızaların hepsini sildik.

18-En büyük korkum beyaz selenoid yerine siyah selenoid takınca aracımızı güncellemekti.Biz selenoid valf güncellemesini bulamadık böyle bir ibare yazmıyordu.

19-Aracın şanzıman yağ sayacını bulduk yani başka bir deyişle araç şanzıman yağının nezaman değişeceğini sayan bir sayaç bu.Oraya önce 60 bin yazdık fakat arıza ışıklarını yakmaya başladı Spor ve kar modu ışıkları.sonra 20 bin girdik kabul etti ve ışıklar söndü.Bizde 30 bin yazdık ve öylece bıraktık.Tekrardan arıza verip vermediğini kontrol etmek için bağlantıyı söküp tekrardan bağlandık ve hata yoktu.

20-Şanzıman yağının nezaman değiştirildiğini yazabileceğimiz bir tarih ekranı vardı.Denemelerle noktalı veya / olarak denedik kabul etmedi hiç birşey koymadan örn :010118 şeklinde girdik ve kabul etti.Tekrardan arıza verdimi kontrolerini sağladık ve vermedi başarılıydı.

21-Öncelikle valf güncellemesini görmedik ve böyle birşey varmı bilmiyorum fakat ben sanmıyorum.Eski beyaz soketli valfler 50 hz okuma hızına sahipken yeni siyah soketler 100 hz okuma hızına sahip.Yeni valflere güncelleme yapılması gerekli değil çünkü zaten beyinde olan 50 hz okuma hızı var ve 100 hzlik bir valf taktığımızda zaten bu hızı 100 hz olan okuyabiliyor.Durum tam tersi olsaydı 100 hz yerine 50 hz taksaydık ozaman güncelleme olabilirdi.Bence güncelleme dedikleri şey şanzıman yağı değişim sayacının güncellenmesi.Nettede böyle birşey okumuştum.

22-Öncelikle korkulacak birşeyin olmadığını söylemeliyim.Maalesef şanzıman ustaları ülkemizde az olduğu için çok uçuk fiyatlara tamir oluyor.Aracımda Spor ve kar modu ışıkları şanzıman tamirini yaptığımdan beri yanmıyor.Vites geçişleri çok güzel oldu.

23-Vermiş olduğum linklere bakarak değiştirmiştim sizlerde bu linkleri izleyerek yapabilirsiniz veya bilgi sahibi olabilirsiniz.

24-Toplamda harcadığım masraf 420 tldir.Selenoid valfler ikisi 260 tl tuttu 4 litrede yağ aldım 160 tl tuttu.Ancak yağın 3 litresini kullandım 1 litresi kaldı :)

25-Selenoid değişiminin dökümanı var onada bakabilirsiniz.İndirmek için scribd generatör yazın linki koplayıp indirin.

Herkese iyi forumlar saygılarımla.

https://tr.scribd.com/document/77550152/42242112-Gearbox-Auto-Adaptive-Automatic-Gearbox-AL4-Hydraulic-Block-Solenoid-Valves-Removal

Video Linkler :

https://www.youtube.com/watch?v=WsJBWWLtP7w

https://www.youtube.com/watch?v=P4rK6Ufr9ZI

https://www.youtube.com/watch?v=QPaYZi6ZNYE

https://www.youtube.com/watch?v=LoA6DAV0xdk























































































Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2018 Saat 22:56
Süpersin hocam eline sağlık. Güzel olmuş.  Yağ değişim km si gelince yani 30 000 km sonra uyarı verebilir. O zaman tekrar bağlanıp uzatırsınız. 


Mesajı Yazan: blue107
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2018 Saat 23:52
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Süpersin hocam eline sağlık. Güzel olmuş.  Yağ değişim km si gelince yani 30 000 km sonra uyarı verebilir. O zaman tekrar bağlanıp uzatırsınız. 

Teşekkür ederim. İnşallah yardımı olur herkese biliyorsunuz bu konu hakkında eksik çok bilgi var. Yağ değişimini 30 binde bir yapmayı düşünüyorum zaten olması gerekende buymuş aslında. Çıkan yağı görseniz bildiğiniz su gibi olmuş çamurlu su gibiydi. 


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2018 Saat 09:03
anlatım ve fotograflar başarılı teşekkürler.

Konuyu işaretliyorum sabit konu olucak 306 içinde


-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: blue107
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2018 Saat 09:53
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

anlatım ve fotograflar başarılı teşekkürler.

Konuyu işaretliyorum sabit konu olucak 306 içinde

Teşekkürler inşallah faydalı olur.



Mesajı Yazan: luridline
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2018 Saat 12:26
resimler görünmüyor, güncelleyebilir misiniz


Mesajı Yazan: parabellum
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2018 Saat 12:01
BÜTÜN ARKADAŞLARA ÖNCELİKLE SELAMLAR SAYGILAR.
BİR KONU HAKKINDA YARDIMLARINIZA İHTİYACIM VAR. BENDE 2000 MODEL MAGAN 1 COUPE OTOMATİK VİTES(AL4 DPO) ŞANZUMANLI ARACIM VAR SORUNUMA GELİRSEK ARABA İLK ÇALIŞTIRMAMDA YANİ SOĞUKKEN ISINANA KADAR BİR SIKINTI YOK, ISINDIKTAN SONRA ARABAYA NE OLUYORSA 4 VİTESDE GİDERKEN BİRDE 3 VİTESE GEÇİP AUTO ARIZASI YANIP KORUMAYA GEÇİYOR SONRASINDA KALKIŞLAR SIKINTI SANKİ BALATA SIYIRMIŞ GİBİ HİÇ BİR VİTES İŞLEV GÖRMÜYOR. ŞANZUMANCI USTAYA GİTTİM SELENOİDLER VE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPTI SORUN YİNE DÜZELMEDİ VE AKABİNDE ŞANZIMAN İNDİRMEDEN SORUNUN ÇÖZÜLEMİYECEĞİNİ SÖYLEDİ BİLGİSİ OLAN YADA AYNI ARIZA İLE KARŞILAŞI SORUNUNU ÇÖZENLERDEN YARDIM BEKLİYORUM.
HERKESE AYRI AYRI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
  


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2018 Saat 16:22
Orjinalini yazan: parabellum parabellum Yazdı:

BÜTÜN ARKADAŞLARA ÖNCELİKLE SELAMLAR SAYGILAR.
BİR KONU HAKKINDA YARDIMLARINIZA İHTİYACIM VAR. BENDE 2000 MODEL MAGAN 1 COUPE OTOMATİK VİTES(AL4 DPO) ŞANZUMANLI ARACIM VAR SORUNUMA GELİRSEK ARABA İLK ÇALIŞTIRMAMDA YANİ SOĞUKKEN ISINANA KADAR BİR SIKINTI YOK, ISINDIKTAN SONRA ARABAYA NE OLUYORSA 4 VİTESDE GİDERKEN BİRDE 3 VİTESE GEÇİP AUTO ARIZASI YANIP KORUMAYA GEÇİYOR SONRASINDA KALKIŞLAR SIKINTI SANKİ BALATA SIYIRMIŞ GİBİ HİÇ BİR VİTES İŞLEV GÖRMÜYOR. ŞANZUMANCI USTAYA GİTTİM SELENOİDLER VE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPTI SORUN YİNE DÜZELMEDİ VE AKABİNDE ŞANZIMAN İNDİRMEDEN SORUNUN ÇÖZÜLEMİYECEĞİNİ SÖYLEDİ BİLGİSİ OLAN YADA AYNI ARIZA İLE KARŞILAŞI SORUNUNU ÇÖZENLERDEN YARDIM BEKLİYORUM.
HERKESE AYRI AYRI ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
  
Hocam maalesef revizyon gibi görünüyor. Selenoid cözmediyse ve vites boşa düşüyorsa yapacak pek birşey yok gibi


Mesajı Yazan: serommm
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2019 Saat 21:03
otomatik 306lar nasıl arkadaşlar ? Çok sorunlu oluyor mu kroniği var mı?

Birde genelde 200bine yakın km de olan bir otomatik 306 alınırmı ?

Kullanan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net