Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Buji Bakımı ve Temizliği
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Buji Bakımı ve Temizliği

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Buji Bakımı ve Temizliği
    Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2009 Saat 16:15

 

Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin – 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.


Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temiliği önemlidir.




Bujinizin bakıma veya temizliğe ihtiyacı olduğunu nasıl anlarsınız;


- Bujilerde ki tırnak aralığı kontrol edilmeli, ayar bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır,

- Bujiler söküldüğünde yağ birikintisi varsa yanma odasına fazla yakıt giriyor demektir,

- Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum varsa karbüratör veya enjeksiyon ayarında bozukluk var demektir,

- Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir,

- Bujiler alınan darbe sonucu hasar görmüşse,





Buji değişimi veya temizliği sırasında dikkat edilecek hususlar;


- Buji söküldüğünde silindirlere yabancı madde, toz, pislik gitesini önlemek için biraz gevetilip etrafının temizlenmesi,

- Buji çok sıkı takılmış ise dişlilere gelecek şekilde yağlanması ve silindir kafasına zarar vermeden bujilerin sökülmesi,

- Bujileri takarken bujinin ve motorun birbirine temas eden yüzeylerinin temizliği,

- Gevşek takılan bujiler silindir kompresyon basınçlarını düşürdüklerinden motorun çekişini düşürür ve yakıt sarfiyatını arttırır,

- Bujilerin önce elle sonra yeni bujiler için 90 derece eski bujiler için 30 dereceyle anahtarla sıkılması gerekmektedir. Konik yüzeyli bujilerde anahtarla sıkma derecesi 15dir.

- Buji kablolarını temizlik esnasında kontrol ediniz, Buji kablolarında çatlak, yanma, sürtünmeden dolayı aşınma ve üzerinde yağ olmamasına özen gösteriniz,

- Buji kablolarınının birbirine temas etmemesine ve gereğinden uzun olmamasına dikkat ediniz,

- Aracınızın orjinal buji markasını kullanmaya devam etmeye özen gösteriniz,

alıntıdır


Düzenleyen EmRaH - 09 Ocak 2009 Saat 16:32
Yukarı Dön
Emin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2008
Konum: Koşuyolu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 658
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Emin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2009 Saat 16:20
Çok güzel konu açmışsın tebrikler.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 4184 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 5706 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 800 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 965 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 252 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 1681 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 1287 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13544 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3483 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22091 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 2193 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5478 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 2056 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 8744 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17606 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 12787 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 3941 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2962 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25242 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 2241 0 tarhansmt
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Fero13 1
206cc57 1
heavyburak26 1
Sarı37 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English