Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Buji Bakımı ve Temizliği
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Buji Bakımı ve Temizliği

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Buji Bakımı ve Temizliği
    Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2009 Saat 16:15

 

Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin – 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.


Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temiliği önemlidir.




Bujinizin bakıma veya temizliğe ihtiyacı olduğunu nasıl anlarsınız;


- Bujilerde ki tırnak aralığı kontrol edilmeli, ayar bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır,

- Bujiler söküldüğünde yağ birikintisi varsa yanma odasına fazla yakıt giriyor demektir,

- Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum varsa karbüratör veya enjeksiyon ayarında bozukluk var demektir,

- Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir,

- Bujiler alınan darbe sonucu hasar görmüşse,





Buji değişimi veya temizliği sırasında dikkat edilecek hususlar;


- Buji söküldüğünde silindirlere yabancı madde, toz, pislik gitesini önlemek için biraz gevetilip etrafının temizlenmesi,

- Buji çok sıkı takılmış ise dişlilere gelecek şekilde yağlanması ve silindir kafasına zarar vermeden bujilerin sökülmesi,

- Bujileri takarken bujinin ve motorun birbirine temas eden yüzeylerinin temizliği,

- Gevşek takılan bujiler silindir kompresyon basınçlarını düşürdüklerinden motorun çekişini düşürür ve yakıt sarfiyatını arttırır,

- Bujilerin önce elle sonra yeni bujiler için 90 derece eski bujiler için 30 dereceyle anahtarla sıkılması gerekmektedir. Konik yüzeyli bujilerde anahtarla sıkma derecesi 15dir.

- Buji kablolarını temizlik esnasında kontrol ediniz, Buji kablolarında çatlak, yanma, sürtünmeden dolayı aşınma ve üzerinde yağ olmamasına özen gösteriniz,

- Buji kablolarınının birbirine temas etmemesine ve gereğinden uzun olmamasına dikkat ediniz,

- Aracınızın orjinal buji markasını kullanmaya devam etmeye özen gösteriniz,

alıntıdır


Düzenleyen EmRaH - 09 Ocak 2009 Saat 16:32
Yukarı Dön
Emin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2008
Konum: Koşuyolu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 658
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Emin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2009 Saat 16:20
Çok güzel konu açmışsın tebrikler.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Ariza son mesaja git 80 0 Bayram 0816
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2270 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6716 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 134 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 118 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 123 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 725 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 143 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 163 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 865 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 340 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 540 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 413 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107844 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1651 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3426 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10387 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9343 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1167 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1419 0 ankaralı_emre
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
talip206 3
selahattnsahman 3
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
eRRoR 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English