Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Buji Bakımı ve Temizliği

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=4663
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 01:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Buji Bakımı ve Temizliği
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Buji Bakımı ve Temizliği
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 16:15

 

Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin – 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.


Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temiliği önemlidir.




Bujinizin bakıma veya temizliğe ihtiyacı olduğunu nasıl anlarsınız;


- Bujilerde ki tırnak aralığı kontrol edilmeli, ayar bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır,

- Bujiler söküldüğünde yağ birikintisi varsa yanma odasına fazla yakıt giriyor demektir,

- Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum varsa karbüratör veya enjeksiyon ayarında bozukluk var demektir,

- Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir,

- Bujiler alınan darbe sonucu hasar görmüşse,





Buji değişimi veya temizliği sırasında dikkat edilecek hususlar;


- Buji söküldüğünde silindirlere yabancı madde, toz, pislik gitesini önlemek için biraz gevetilip etrafının temizlenmesi,

- Buji çok sıkı takılmış ise dişlilere gelecek şekilde yağlanması ve silindir kafasına zarar vermeden bujilerin sökülmesi,

- Bujileri takarken bujinin ve motorun birbirine temas eden yüzeylerinin temizliği,

- Gevşek takılan bujiler silindir kompresyon basınçlarını düşürdüklerinden motorun çekişini düşürür ve yakıt sarfiyatını arttırır,

- Bujilerin önce elle sonra yeni bujiler için 90 derece eski bujiler için 30 dereceyle anahtarla sıkılması gerekmektedir. Konik yüzeyli bujilerde anahtarla sıkma derecesi 15dir.

- Buji kablolarını temizlik esnasında kontrol ediniz, Buji kablolarında çatlak, yanma, sürtünmeden dolayı aşınma ve üzerinde yağ olmamasına özen gösteriniz,

- Buji kablolarınının birbirine temas etmemesine ve gereğinden uzun olmamasına dikkat ediniz,

- Aracınızın orjinal buji markasını kullanmaya devam etmeye özen gösteriniz,

alıntıdır



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Emin
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2009 Saat 16:20
Çok güzel konu açmışsın tebrikler.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net