Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >508 (2011-2018)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 508 Kullanım Teknikleri Hakkında
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

508 Kullanım Teknikleri Hakkında

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
KA3434 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2018
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı KA3434 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 508 Kullanım Teknikleri Hakkında
    Gönderim Zamanı: 16 Şubat 2018 Saat 14:24
Arkadaşlar merhabalar, 

Aranıza yeni katılıyorum 2013 model 508 dizel otomatik araç sahibiyim. Öncelikle daha önce bir çok marka ve model araç kullandım ve 508' in gerçekten bir çok konuda üstün ve tatmin edici bir yapısı var fakat aşağıdaki konularda tecrübeli arkadaşlar eğer yardımcı olursa çok memnun olurum; (daha önce benzer konu açıldı ise lütfen kusura bakmayın)

  • Şehir içi kullanımlarda kırmızı ışıkta durduğunuz zaman vitesi A' dan N konumuna getiriyor musunuz ? 
  • Çok ağır trafiklerde (İstanbul köprü trafiği gibi.) 20 - 40 saniye aralıklarla sürekli dur kalk yaptığınızda vitesi aynı şekilde A - N - A yapıyor musunuz ? 
  • Yokuş aşağı bir trafikte sürekli olarak yarım metre aralıklarla dur kalk yaptığınızda aracı direk N konumuna alarak ayağınız frende bas çek yaparak arabayı indirir misiniz ? 
  • Yine genel olarak yokuş aşağı araç hızlanmaya başladığında otomatik olarak 2. vitesten 3. vitese geçişte biraz sanki gecikme oluyor ve araba kasıyor o an f1 vitesi kullanarak kendiniz vitesi 2' den 3' e getiriyor musunuz ? 
  • Son olarak aracı sürekli olarak sport mod' da kullanmak ilerde şanzıman sıkıntısı oluşturur mu ? 
  Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. Biraz fazla detaylı oldu ama yarı otomatik şanzıman konusunda biraz cahilim :)
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Şubat 2018 Saat 17:32
508 kullanmadim ama otomatik arac kullaniyorum uzun zamandir.
Işıklarda beklerken baktiniz en az 30 40 saniye var N ye alabilirsiniz.
Ama trafikte dur kalk dur kalk yaparken n ye almayın. Çok oynamaya gelmez vites pozisyon salterinin arıza yapma ihtimali artar.

Kesinlikle 1 metre dahi gidecek olsanız. Hareket halinde n ye almayın.

Manuel olarak vitesi f1 ile degistirmenin sıkıntısı olmaz.

Spor mod ile sürekli kullanmak cebinize zarar. Araç geç vites değiştireceği için fazla yakar. Sanziman daha çok yıpranır.

En saglam bilgi araçların kullanım klavuzunda yazar. Okumanızı tavsiye ederim.   
Yukarı Dön
KA3434 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2018
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı KA3434 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Şubat 2018 Saat 19:17
Tesekkur ederim detayli bir sekilde cevaplandirdiginiz icin peki siz de arac rolantide n de calisirken hafif bir titreme yapiyor muydu ? Bunun bir cok sebebi olabilir aslinda ama boyle bir sorunu cozdunuz mu daha once ?
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Şubat 2018 Saat 19:28
Orjinalini yazan: KA3434 KA3434 Yazdı:

Tesekkur ederim detayli bir sekilde cevaplandirdiginiz icin peki siz de arac rolantide n de calisirken hafif bir titreme yapiyor muydu ? Bunun bir cok sebebi olabilir aslinda ama boyle bir sorunu cozdunuz mu daha once ?

Muhtemelen motorla alakalı bir durum çünkü n de şanzımanda yük olmaz. Pekçok nedeni olabilir motor yağından tutun motor kulağına kadar,yakıt kalitesine egzoz sistemine kadar herşey olabilir.
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2018 Saat 11:29
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. sorularınızın cevaplarına gelince

1-çok uzun ise getirme 60-70 sn yana ısışlarda a dan n ye getirmenizde bir sıkıntı olmaz. hocam unutmadan  zaten araçlar bu hususlar göz önüne alarak tasarlanıyor. 
2-çok ağır trafikte sürekli öyle oynarsanız şanzumanı yorarsınız hocam. Baskı balatanızın ömrünü daha da kısaltırsınız.
3-yapmam hocam neden derseniz araç hızlanıp trafi biraz açıldığınız da 40-50 km hıza çıktıgınızda aracı vitese alacaksınız bu durumda şazuman karasızlaşacaktır. vuruntu yada başka bir probleme yol açabilir.
4-bu durum genelde şazuman yüke bindiği için motor freni yaptırır düşük hızlarda siz mesela gaza yüklenirseniz vites geçişleri daha rahat olacaktır. f1 kullanmanızda bir sıkıntı oluşturmaz. 
5-şazuman sıkıntısı oluşturmaz ama yakıt tükeminizi artırır. 
6-motor eğer çok fazla sarsıntılı çalaşıyorsa ve vibrasyon çok fazla ise motor kulakları ve şazuman takozuna baktırın. 


Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
KA3434 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2018
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı KA3434 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Şubat 2018 Saat 15:32
Hoşbulduk hocam öncelikle çok teşekkür ederim detaylı cevaplarınız için aracı kullandıkça ve yavaş yavaş alışmaya başladıkça cevaplarda belirttiğiniz hususları anlamaya başladım. Vibrasyon yoktu ama biraz sarsıntılı çalışıyordu bakımını yaptırdığımızda sarsıntı kayboldu. Bir sorum daha olcak ama araç park halinde çalışırken ve vites N konumunda iken devir saatin 1' e yakın bir değerde olması normal mi ? Yani 0,8 gibi bir göstergede duruyor 
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Şubat 2018 Saat 16:19
ilk çalıştırmada normal hocam park halinde belli bir süre sonra yani motor ısınınca düşer. sıkıntı yok 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
KA3434 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2018
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı KA3434 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mart 2018 Saat 14:50
tekrar teşekkürler hocam bu konuyu burada açmak doğru mu bilmiyorum ama küçük bir konuda tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olurum. Araçtan bazen çalıştıktan 10 saniye sonra rölantide iken bazen de trafikte vites değiştirirken sanki robottan geldiğini tahmin ettiğim böyle 3 - 5 saniye süren ince bir ses duyuyorum (biyonik bir robot sesi gibi ince bir ses ) bu durum acaba normal mi yoksa böyle bir sesin asla gelmemesi mi gerekiyor ? Cevaplarınız için çok teşekkürler.. 
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 70 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 296 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107314 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1447 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2998 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9135 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8527 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 787 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 754 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1546 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55306 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 296 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1116 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 1861 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 256 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2310 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 566 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 1766 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15910 23 M.Emin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
alibozoglu1 1
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English