Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

508 Kullanım Teknikleri Hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 508 (2011-2018)
Forum Tanımlaması: Peugeot 508 'in 2011'de üretimine başlanmış 2018 sonrasında yeni versiyonu çıkmıştır.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46065
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 23:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 508 Kullanım Teknikleri Hakkında
Mesajı Yazan: KA3434
Konu: 508 Kullanım Teknikleri Hakkında
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2018 Saat 14:24
Arkadaşlar merhabalar, 

Aranıza yeni katılıyorum 2013 model 508 dizel otomatik araç sahibiyim. Öncelikle daha önce bir çok marka ve model araç kullandım ve 508' in gerçekten bir çok konuda üstün ve tatmin edici bir yapısı var fakat aşağıdaki konularda tecrübeli arkadaşlar eğer yardımcı olursa çok memnun olurum; (daha önce benzer konu açıldı ise lütfen kusura bakmayın)

  • Şehir içi kullanımlarda kırmızı ışıkta durduğunuz zaman vitesi A' dan N konumuna getiriyor musunuz ? 
  • Çok ağır trafiklerde (İstanbul köprü trafiği gibi.) 20 - 40 saniye aralıklarla sürekli dur kalk yaptığınızda vitesi aynı şekilde A - N - A yapıyor musunuz ? 
  • Yokuş aşağı bir trafikte sürekli olarak yarım metre aralıklarla dur kalk yaptığınızda aracı direk N konumuna alarak ayağınız frende bas çek yaparak arabayı indirir misiniz ? 
  • Yine genel olarak yokuş aşağı araç hızlanmaya başladığında otomatik olarak 2. vitesten 3. vitese geçişte biraz sanki gecikme oluyor ve araba kasıyor o an f1 vitesi kullanarak kendiniz vitesi 2' den 3' e getiriyor musunuz ? 
  • Son olarak aracı sürekli olarak sport mod' da kullanmak ilerde şanzıman sıkıntısı oluşturur mu ? 
  Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. Biraz fazla detaylı oldu ama yarı otomatik şanzıman konusunda biraz cahilim :)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2018 Saat 17:32
508 kullanmadim ama otomatik arac kullaniyorum uzun zamandir.
Işıklarda beklerken baktiniz en az 30 40 saniye var N ye alabilirsiniz.
Ama trafikte dur kalk dur kalk yaparken n ye almayın. Çok oynamaya gelmez vites pozisyon salterinin arıza yapma ihtimali artar.

Kesinlikle 1 metre dahi gidecek olsanız. Hareket halinde n ye almayın.

Manuel olarak vitesi f1 ile degistirmenin sıkıntısı olmaz.

Spor mod ile sürekli kullanmak cebinize zarar. Araç geç vites değiştireceği için fazla yakar. Sanziman daha çok yıpranır.

En saglam bilgi araçların kullanım klavuzunda yazar. Okumanızı tavsiye ederim.   


Mesajı Yazan: KA3434
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2018 Saat 19:17
Tesekkur ederim detayli bir sekilde cevaplandirdiginiz icin peki siz de arac rolantide n de calisirken hafif bir titreme yapiyor muydu ? Bunun bir cok sebebi olabilir aslinda ama boyle bir sorunu cozdunuz mu daha once ?


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2018 Saat 19:28
Orjinalini yazan: KA3434 KA3434 Yazdı:

Tesekkur ederim detayli bir sekilde cevaplandirdiginiz icin peki siz de arac rolantide n de calisirken hafif bir titreme yapiyor muydu ? Bunun bir cok sebebi olabilir aslinda ama boyle bir sorunu cozdunuz mu daha once ?

Muhtemelen motorla alakalı bir durum çünkü n de şanzımanda yük olmaz. Pekçok nedeni olabilir motor yağından tutun motor kulağına kadar,yakıt kalitesine egzoz sistemine kadar herşey olabilir.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2018 Saat 11:29
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. sorularınızın cevaplarına gelince

1-çok uzun ise getirme 60-70 sn yana ısışlarda a dan n ye getirmenizde bir sıkıntı olmaz. hocam unutmadan  zaten araçlar bu hususlar göz önüne alarak tasarlanıyor. 
2-çok ağır trafikte sürekli öyle oynarsanız şanzumanı yorarsınız hocam. Baskı balatanızın ömrünü daha da kısaltırsınız.
3-yapmam hocam neden derseniz araç hızlanıp trafi biraz açıldığınız da 40-50 km hıza çıktıgınızda aracı vitese alacaksınız bu durumda şazuman karasızlaşacaktır. vuruntu yada başka bir probleme yol açabilir.
4-bu durum genelde şazuman yüke bindiği için motor freni yaptırır düşük hızlarda siz mesela gaza yüklenirseniz vites geçişleri daha rahat olacaktır. f1 kullanmanızda bir sıkıntı oluşturmaz. 
5-şazuman sıkıntısı oluşturmaz ama yakıt tükeminizi artırır. 
6-motor eğer çok fazla sarsıntılı çalaşıyorsa ve vibrasyon çok fazla ise motor kulakları ve şazuman takozuna baktırın. 




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: KA3434
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 15:32
Hoşbulduk hocam öncelikle çok teşekkür ederim detaylı cevaplarınız için aracı kullandıkça ve yavaş yavaş alışmaya başladıkça cevaplarda belirttiğiniz hususları anlamaya başladım. Vibrasyon yoktu ama biraz sarsıntılı çalışıyordu bakımını yaptırdığımızda sarsıntı kayboldu. Bir sorum daha olcak ama araç park halinde çalışırken ve vites N konumunda iken devir saatin 1' e yakın bir değerde olması normal mi ? Yani 0,8 gibi bir göstergede duruyor 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 16:19
ilk çalıştırmada normal hocam park halinde belli bir süre sonra yani motor ısınınca düşer. sıkıntı yok 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: KA3434
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2018 Saat 14:50
tekrar teşekkürler hocam bu konuyu burada açmak doğru mu bilmiyorum ama küçük bir konuda tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok memnun olurum. Araçtan bazen çalıştıktan 10 saniye sonra rölantide iken bazen de trafikte vites değiştirirken sanki robottan geldiğini tahmin ettiğim böyle 3 - 5 saniye süren ince bir ses duyuyorum (biyonik bir robot sesi gibi ince bir ses ) bu durum acaba normal mi yoksa böyle bir sesin asla gelmemesi mi gerekiyor ? Cevaplarınız için çok teşekkürler.. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net