Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Sonunda Problem çözüldü...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Sonunda Problem çözüldü...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Sonunda Problem çözüldü...
    Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2018 Saat 21:46
2 aydır yaşadığım problemin sonuna geldiğimi düşünüyorum tam olarak problemim aşırı sarsıntı + rolantide dalgalanma ve stop + sarsıntı esnasında haraket edince boğulma ve egzozdan su atma 
ve bu nedenlerden dolayı yakıt sarfiyatım arttı, çekiş düştü, motor sesli çalışmaya başladı bunlara ek üst oksijen sensöründen motor arıza ışığı sabit yanar oldu antipollution fault hatası ekrana sabitlendi.
son olarak dediğim gibi 2 aydır bu şekilde kullandım aracı özel peugeot servisler buna dahil normal tamirciler problemi çözemedi kalsın bakarız dediler. dün itibariyle akşam işe giderken ilk çalışmada haliyle benzinde çalıştı ilerleyen sürüşte lpg ye geçti ve dur kalklarda gaz yememe ve aşırı sarsıntı başladı sonrası yol bilgisayarında catalytic converter hatası verip motor arıza ışığı yanı yanıp söndü ardından tekrar antipollution fault hatasına yer verdi 2km sonra aracı sürüşe zorlayarak herşey normale döndü.

daha önceki konularım mevcut 



https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45470&title=antipollution-fault


bugün bilgisayara bağladım 1 nci silindir ateşleme hatası mevcut şimdi bu ne demek tüm problemler bobin yada bujiden mi yoksa bu hata benim problemime ekmi !!







Düzenleyen Peugeot35 - 16 Şubat 2018 Saat 00:02
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1868
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2018 Saat 22:23
Bobin olabilir. Kontrol etmesi çok kolay. 307 yi bilmiyorum ama 206 da hemen motor bloğunun üst tarafinda bujilerin üstünde. Iki vida tutuyor. Bobini sökün ucundaki yumusak plastik kısımları çekip çıkartın. Bakır uçlarda oksitlenme varsa, yeşerme varsa bobin arızalıdır. Bobin ariza yaptiysa bujileride bozmuştur.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-16-BENZINLI-BOBIN-ORJINAL,PR-224.html
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ocak 2018 Saat 00:59
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bobin olabilir. Kontrol etmesi çok kolay. 307 yi bilmiyorum ama 206 da hemen motor bloğunun üst tarafinda bujilerin üstünde. Iki vida tutuyor. Bobini sökün ucundaki yumusak plastik kısımları çekip çıkartın. Bakır uçlarda oksitlenme varsa, yeşerme varsa bobin arızalıdır. Bobin ariza yaptiysa bujileride bozmuştur.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-16-BENZINLI-BOBIN-ORJINAL,PR-224.html

307 ninde aynı iki vida tutuyor 1 de soket var ama elektronik kart olduğundan bellide olmayabilir. benimkinin üstünde delphi marka var aynı zamanda orjinal olarak geçiyor peugeot ve cıtroen logosu var peugeotparça sitesinde 240 tl fiyatı var alıp takmayı düşünüyorum aynı zamanda orjinal 4 takım bujiyle beraber değişmeyi planlıyorum. 
Çevrimdışı emretprmz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 32
Aracı : 307 XT
Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017
Konum: Konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 26
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emretprmz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ocak 2018 Saat 16:07
Aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Çok eskidiği için motor takozlarini değiştirdim,boğaz kelebeğide temizlendi ama çözüm olmadı bilginize. Sonuca ulaşırsanız bizide bilgilendirin lütfen...
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ocak 2018 Saat 21:23
Orjinalini yazan: emretprmz emretprmz Yazdı:

Aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Çok eskidiği için motor takozlarini değiştirdim,boğaz kelebeğide temizlendi ama çözüm olmadı bilginize. Sonuca ulaşırsanız bizide bilgilendirin lütfen...

büyük ihtimal bobin diye düşünüyorum hafta sonu tatilimde bobini ve bujileri değişirim sonuç yazarım.

sizin 307 xr mi ?
Çevrimdışı emretprmz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 32
Aracı : 307 XT
Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017
Konum: Konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 26
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emretprmz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ocak 2018 Saat 08:43
2004 model xt hocam. Sizinki düzelirse bizde oyle yapalim.Orjinal bobin var hala üzerinde.

Düzenleyen emretprmz - 22 Ocak 2018 Saat 08:47
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Şubat 2018 Saat 01:42
Son Durum Şöyle;
Bilgisayara bağlandı ve çıkan hatalar;

*Sürekli arıza, yanma teklemeleri silindir 1
*Sürekli arıza, zenginlik düzenlemesi uygunluk
*Aralıklı arıza, 2 fren kontaktörleri arasında uyumsuzluk uygunluk
*Aralıklı arıza, üst oksijen sondası sinyali çalışma bozukluğu
*Aralıklı arıza, silindir aşırı yanma bozukluğu

4 adet orjinal buji takıldı ve deneme amaçlı bobin takıldı ( amaç sorun bobin mi değil mi ) ayrıca üst oksijen sondası arızalı dedi oda değişecek ve yan sanayi delphi marka oksijen sensörü taktı

Bujiler orjinal 70 tl 
Bobin Deneme Takıldı
Üst oksijen sensörü delphi  165 tl 
İşçilik 60 tl 

TOPLAM 295 tl

SONUÇ:  1 nci gün kullandım sorunsuz çalıştı stop olayı hırlama olayı vede motor sallanma + çekiş problemi yaşamadım sadece rölantide ufak bir uğultu vardı yanlız hava sıcaklığı 17 dereceydi 2 nci günü sabah işe giderken herşey sorunsuz ufak uğultu devam ediyor ve iş yerine vardığımda Antipollution fault .. lanet hatayı verdi ve rolanti bozuldu hır hır edip toparladı ve halen uğultu kesilmiş değil bu hatayı soğuk havada veriyor. ve bu 80 derece ısıda ne varsa hararet 80e geldimi olan oluyor. enteresan olan rolantide uğultu var sanki boş bir plastik kutu titriyor gibi ses çıkarıyor.

tekrar götürecem anlaşılan buji bobin oksijen sensörü sorunu yaratmıyor geriye gaz kelebeği kaldı sonrası sibop olabilirmiş güya.

fikirleriniz nedir. 
 
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2018 Saat 21:32
Herşeye rağmen alınan cevap budur vti motor olduğundan lpg yi sevmiyor ondan yapabilir. sorun düzele düzel 80 dereceyi gördü mü stop edecekken belli miktarda araç kendine gaz veriyor rolantiyi tutmaya çalışıyor tutamadımı stop ediyor yani anlayacağınız motor ısındımı bu sorunu yapıyor buna da özel peugeot servisleri çözüm bulamadı arızayı bilmiyorlar onlar bilmiyorsa kim bilecek bende şaşırdım ve aracımı gözden çıkardım sayılır 307 aracımla heran yollarım ayrılabilir. 
Çevrimdışı boruc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 RG
Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 201
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı boruc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2018 Saat 21:49
307'lerde VTİ motor mu varmış
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2018 Saat 22:09
Orjinalini yazan: boruc boruc Yazdı:

307'lerde VTİ motor mu varmış

varmış demek lpg yi sevmeyen motormuş Ermm ben pek lpg den olduğunu düşünmüyorum 6 ay sorunsuz kullandık sorun yaşamadım nasıl bi belaysa bulaştık işte çözülmek bilmiyor.
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 149
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2018 Saat 17:06
LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1868
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 13:11
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.

Evet arkadaşta lpgli honda city var sürekli subap ayarı yaptırıyor bi düzen tutmadı
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 13:37
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.


Doğrudur hocam ama benim sorunum şöyle; ilk çalışmada soğuk olduğundan sorun yok araba sıcağı gördümü denge bozuluyor 70-80 lerde durduğumada yani rölantide bi hafif plastik kutu zıngırdama sesi ve bir defaya mahsus rölanti ďüşmesi sonrası sorun yok yani anlayacağın sıcakta özellikle 80-90 arası rolanti düşmesi olamasa olmaz birkez oldumu bidaha olmuyor bazen bu hiç olmuyor sanki sorun yok gibi bazende yapıyor özel pug serv. Dediki subab olsa araba gitmez benim arabam 175 lere kadar çıkıyor. Yakıt sarfiyatımın artmasının sebebi vardı sorun bujilerden kaynaklı 1.2 clio bujisi verdi parçacı reno yazıyordu yok orjinalle aynı dedi taktırdı 3 ay sonra ateşleme hatası verdi şimdi orjinal ile değiştim hatta bobinden olma ihtimali olabileceğinden deneme bobinle 5 gün denedim sonrun bujiden olduğu çıktı ve şuan sorun yok tek sorun bahsettiğim sorundur. ins birgün çözerim 307 den de ayrılmak istemiyorum. Bakalım artık.

Düzenleyen Peugeot35 - 11 Şubat 2018 Saat 13:43
Çevrimdışı fatihyeşilyurt Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 24
Aracı : PEUGEOUT 206 1.4 X-DESİNG
Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2018
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatihyeşilyurt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 17:14
benim 206 1.4 8v aracımdada rolanti dalgalanması var. genelde 800 900 devir arasında geziniyor pek önemsemedim taki dün gaz bitip benzine geçince e5 te iki kere stop edene kadar. benzinde rölantide stop ediyor biraz gaz verince toparlıyor 5 10 sn sonra aynı. ancak gazda bi sıkıntı yok. klimada açsam farları rezizdansı hepsini açsamda stop etmiyor. benzinde heel and to yaparak vites küçültüyorum korkudan stop etmesin diye :)
-
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 22:56
Orjinalini yazan: fatihyeşilyurt fatihyeşilyurt Yazdı:

benim 206 1.4 8v aracımdada rolanti dalgalanması var. genelde 800 900 devir arasında geziniyor pek önemsemedim taki dün gaz bitip benzine geçince e5 te iki kere stop edene kadar. benzinde rölantide stop ediyor biraz gaz verince toparlıyor 5 10 sn sonra aynı. ancak gazda bi sıkıntı yok. klimada açsam farları rezizdansı hepsini açsamda stop etmiyor. benzinde heel and to yaparak vites küçültüyorum korkudan stop etmesin diye :)

bende kaloriferi açıyorum hararet 70 lerde sabitleniyor bi sorun olmuyor :) korkuyorum 80 ne gelsin birde gaza basınca farlar kısılıyor 4 lüleri yakınca torpidonun lambası kısılıyor açılıyor bu gibi anormalliklerde var aküden desek imkansız herhalde ne alaka diyecez valla bende bilmiyorum elvet birgün çözecez eninde sonunda o arızalı parça tık diyecek :)
Çevrimdışı emretprmz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 32
Aracı : 307 XT
Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017
Konum: Konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 26
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emretprmz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2018 Saat 23:32
Hocam map sensörüne ve debriyaj switchine baktırın derim.Kalkışta titreme ve rolanti gibi sorunlarımdan map sensörünü çıkrıp temizleyerek kurtuldum.Bende buji ve bobin değiştirmeyi düşünüyordum bi kaç gün öncesine kadar. Yağsız bi sprey iş görüyor.Balata yada kontak spreyi gibi.

Düzenleyen emretprmz - 12 Şubat 2018 Saat 23:34
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 479
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2018 Saat 21:37
Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Düzenleyen Peugeot35 - 15 Şubat 2018 Saat 21:40
Çevrimdışı fatihyeşilyurt Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 24
Aracı : PEUGEOUT 206 1.4 X-DESİNG
Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2018
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatihyeşilyurt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Şubat 2018 Saat 09:33
hocam aracın beygir gücünü ölçen cihazlar çok sağlıklı sonuçlar vermiyor. nitekim doğru olduğunu varsaysak bile 2 bg lik fark bi arızaya işaret olarak yorumlanamaz. yağ eksiltme konusunda tecrübeli arkadaşların yorumunu bende merak ediyorum. babamın 96 şahine 12 yıldır biniyoruz o dahi hiç yağ eksiltmiyor.
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 149
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2018 Saat 20:24
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Geçmiş olsun,

Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde 5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında iyi bir gözlemciyseniz hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı Orçun.Dmr Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 24
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014
Konum: .
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 295
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Orçun.Dmr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 03:22
Her üstten egzantrikli araçlar yağ kapağından üfleme yapar ve dizel Peugeot'larda bildiğim kadarıyla iticilerin çalışma mekanizmasından dolayı lıkır lıkır diye ses gelir(Benim aracımda ki gibi). Smile
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 düz yolda hararet son mesaja git 37 2 Veteriner35
konu icon Direksiyon hidroligi yagi eklemek son mesaja git 19 0 Karacocuk24
konu icon TURBO AŞIRI BESLEME SORUNU son mesaja git 151 6 SCREAMN
konu icon Araba Alıyorum Acil Yardım (KILLANDIM) son mesaja git 404 6 RP393
konu icon 207 Alacağım son mesaja git 65 2 runiy06
konu icon 206 belli belirsiz gıcırtı sesi son mesaja git 341 4 breakbeat
konu icon Motor Bölümünde Çıkan Turuncu Plastik son mesaja git 269 7 sonerkyl
konu icon YAKIT TÜKETİMİ son mesaja git 952 22 sonerkyl
konu icon 3008 airbag veya gergili emniyet kemeri arızası.. son mesaja git 423 14 sonerkyl
konu icon 308 amfi elektrik kablosu son mesaja git 122 3 maximusti
konu icon Araç İçi Telefon Tutacağı Önerirmisiniz son mesaja git 174 5 maximusti
konu icon AKLIMDA DELİ SORULAR son mesaja git 472 9 berkvarli
konu icon 207 motor yağı son mesaja git 275 3 x571
konu icon "Double Dın Multimedya" son mesaja git 426 7 Ertanbur
konu icon Rolanti son mesaja git 691 22 RP393
konu icon 206 Motor Bölümü Sigorta Kapağı son mesaja git 168 0 bilo131
konu icon Tek satır ekran vs pioneer bass son mesaja git 353 3 vwadnan
konu icon 206 Triger Kayışı Değişimi son mesaja git 10567 19 Sametk
konu icon 207 stop etme son mesaja git 1465 15 Fevzi192
konu icon Devir saati son mesaja git 132 2 Oktayornek
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 HAZIRAN EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 126
kayaca 27
Selçuk55 24
onlycihan 23
x571 23
breakbeat 19
GökhaN 16
bilo131 16
Turgut58 16
maximusti 16
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.