Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE ALIM-SATIM BÖLÜMÜ >Araç Alım & Satımı
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motor durumu hakkında (bilgi edinme amaçlı)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motor durumu hakkında (bilgi edinme amaçlı)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
cr1me Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cr1me Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motor durumu hakkında (bilgi edinme amaçlı)
    Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2017 Saat 22:18
Arkadaşlar merhaba. Ben aranızda yeniyim ilk defa peugeot sahibi oldum ve bir konuda tecrübelerinize ihtiyacım var. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Aracım 307 1.6 hdi 110 bg 2005 model. Araç konusunda pek bilgili olmadığım için araç alırken 2 tane motor ustasına gösterip o şekilde aldım. Çevremdeki insanların yorumlarından çok sıkıldığım için sizden bilgi edinmek istedim. Şimdi benim aracım 125000 km'de aracı alırken expertizde motor durumu %70 çıktı sizce bu oran bu km'ye göre normal mi bu araç için? Turbo interkol hortumunda ses var dendi peugeot orjinal servisinde expertiz yaptırdım ordayken sordum bir sorun olmadığını söylediler. Motorda yağ kaçağı var dendi bu modellerde çok rastlanan birşeymi? ama gözle görülür pek bişey yok yağ eksiltmeside yok aracın. Sağ aks'ta yağ kaçağı var dendi bu durum sürüş sırasında kendini nasıl belli eder? Son olarak 307 sahibi olup bu km'de bu motor durumu normalmidir ve ortalama bu modellerde bir motor ömrü kaç km'dir?
Yukarı Dön
samet2461 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012
Konum: trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1047
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet2461 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2017 Saat 00:36
Orjinalini yazan: cr1me cr1me Yazdı:

Arkadaşlar merhaba. Ben aranızda yeniyim ilk defa peugeot sahibi oldum ve bir konuda tecrübelerinize ihtiyacım var. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Aracım 307 1.6 hdi 110 bg 2005 model. Araç konusunda pek bilgili olmadığım için araç alırken 2 tane motor ustasına gösterip o şekilde aldım. Çevremdeki insanların yorumlarından çok sıkıldığım için sizden bilgi edinmek istedim. Şimdi benim aracım 125000 km'de aracı alırken expertizde motor durumu %70 çıktı sizce bu oran bu km'ye göre normal mi bu araç için? Turbo interkol hortumunda ses var dendi peugeot orjinal servisinde expertiz yaptırdım ordayken sordum bir sorun olmadığını söylediler. Motorda yağ kaçağı var dendi <b style="font-size: 13.3333px;">bu modellerde çok rastlanan birşeymi?<b style="font-size: 10pt;"> ama gözle görülür pek bişey yok yağ eksiltmeside yok aracın. Sağ aks'ta yağ kaçağı var dendi bu durum sürüş sırasında kendini nasıl belli eder? Son olarak 307 sahibi olup bu km'de bu motor durumu normalmidir ve ortalama bu modellerde bir motor ömrü kaç km'dir?


bendede 2004 model aynı motorlu araçtan var. 132 binde almıştım 3 yıldır bende şu anda 181 binde. ilk aldığımdan beri çok ufak bir ıslık sesi var. ama hiçbir problemi yok geometrili turbo dediler belli devirde o sesi yapar diye belirttiler. 3 yıldırda sorunsuz biniyorum. tek sorunum elektronik benim
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2017 Saat 02:14
Aynı motor benim arabamda da var..

%70 çok düşük bir güç.. Ama test sonucundaki tork değeri önemli.. Tork kaç?
Yukarı Dön
sdttn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015
Konum: Zonguldak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 212
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sdttn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2017 Saat 06:25
Ekspertizlerin yaptığı dyno testi tamamen yanlış ve motor durumu hakkında net bir bilgi vermez. Onun yetine kompresyon testi ve silindir kaçak testi yaptırın, sonuçlar iyi ve de motorda anormal bir gürültü yok ise motor sağlamdır.
Yukarı Dön
cr1me Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cr1me Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2017 Saat 19:54
O islik sesine orj servisi normal bu arabanin kendi sesi dedi dusuk devirde yapiyo. Aracin ivmelemesi cok guzel baya seri kalkis yapip hizlaniyo benim tek dusuncem motor yuzdesinin dusuk cikmasi o normalmi degilmi. Bu diger testleri bi ogrenmem lazim.
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2017 Saat 23:42
Orjinalini yazan: cr1me cr1me Yazdı:

O islik sesine orj servisi normal bu arabanin kendi sesi dedi dusuk devirde yapiyo. Aracin ivmelemesi cok guzel baya seri kalkis yapip hizlaniyo benim tek dusuncem motor yuzdesinin dusuk cikmasi o normalmi degilmi. Bu diger testleri bi ogrenmem lazim.


1800 devirin altında ıslık sesi verir normaldir.. Beygir yanlış çıkabilir ancak tork değeri, motorun durumu özetler..
Yukarı Dön
Oktkor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 871
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Oktkor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2017 Saat 00:00
Motor yüzdesi yaşına göre normal km'sine göre düşük bence.
Yukarı Dön
eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2017 Saat 23:22
Güle güle kullanın. Aynı motora sahip 307'yi 5 yıldır zevkle kullanıyorum. Büyükşehirde yaşına göre bir dizel için arabanızın km'si düşük sayılır. Bu km'de bloktan, üst kapaktan vs. kısaca motor üzerinden yağ kaçağı olması normal değil. Tabi 125 bin km yi çok bakımsız, kötü bir kullanımla geçirmemiş bir motorsa. Önemsiz kaçaklar genelde yağlama hortumları, hava hortumları, krank keçesi, manifold contaları gibi yerlerden olabilir. Böyle kaçakları bu motoru tanıyan bir usta kolayca tespit edebilir. 

Yalnız motor %70 demek, 110 beygirlik arabanın 77 beygir civarı olmasıdır ki bu km için o da çok düşük. Sebep ölçüm hatası mı, benzer güçteki bir arabayı kullanıp anlayabilirsiniz. Ya da 110 beygir gibi gidiyor mu? Bunu anlayacak birine kullandırın. Ölçüm doğru ise bir sorun vardır. Üstüne gidin derim. Böyle kullanırsanız motorun keyfini alamazsınız. Hava kaçağı, turbo bağlantılarında bir sorun, bir sensör bozukluğu gibi basit bir nedenle de çekiş düşük olabilir. Sonuçta ağır bir sorun olsa gösterdiğiniz ustalar ve servis farketmiş olmalıydı.

Fizik kanunlarına göre, çevirdiği tam devir aralığı ölçülen bir motor; güçsüz ama kuvvetli çıkmış olamaz. Kısaca ölçümde Beygir Gücünüz düşükse zaten Torkunuz da düşük çıkmıştır. Çünkü beygir gücü, devire bağlı olarak torktan hesaplanır. Size dinamo verileri (devre bağlı güç ve tork eğrileri) verildiyse bunu, bu motorun katalog verileri ile karşılaştırın derim. Çünkü motor % bilmem kaç çıktı demek, bilimsel bir veri değil, biraz sanayi işi bir kavram.
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Yukarı Dön
fragman Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Mart 2013
Konum: ist çamlıca
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 39
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fragman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Haziran 2017 Saat 23:44
Baba 307 yi 80000 de aldım 125 binde sattım benden önceki baskı balata bile değişmemişti bende değişmeden sattım bakımdan başka hiç bir şey yapmadım hiç üzmedi beni çok güzel bir araçtır kafayı takma üzmez seni inşallah peugeot hakkında herkes bişey söyler dinlesem kanser olurdum sende dinleme bakımını ihmal etme yeter
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2017 Saat 01:42
@cr1me tork kaç tork? tork değeri piston sekman subab durumunu özetler.. Turbo veya enjektörler sıkıntı yaparsa beygir düşer, tork düşmez.. Bak neden tork diyip duruyorum..

Örneğin ben araba bakarken bi 307 dizele ekspertiz yaptırdım motor %70 çıkmıştı.. Tork değeri 160Nm çıkınca vazgeçtim.. 240>>160 Turbo yeniymiş bir de.. Turboyu söksen zaten 200Nm tork ve 75hp verebilmeli..

Başka bir araç %75 çıktı tork 210Nm çıktı.. Zaten 240Nm olmalıydı.. Demekki turbo ve enjektör bakımı yapılacak.. Motor temiz.. Ancak adam fiyat düşmedi vazgeçtim..

Aldığım araba %90 çıktı.. 210Nm tork 100hp..

Bu arada 90bg ve 110bg hdi motorlar hep aynı 240Nm tork.. Devir arttıkça tork düşer dizelde..

Aradaki fark  90lık 2500 devire kadar bu torku verir
               110luk 3500 devire kadar..

beygir= (tork x devir)/5656
Yukarı Dön
eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2017 Saat 09:48
Evet işte % ile değil fiziksel birimlerle yani Nm ve BG ile konuşmak gerek.

Bir düzeltme yapayım 110'luk HDI'lerin maksimum torku 240 Nm değil 260 Nm'dir. 3, 4 ve 5. viteslerde Overboost denen yazılım özelliği ile tam gaz yaptığınızda belli bir süre torku ~20 Nm arttıran bir püskürtme yapıyor. R, 1. ve 2. viteste devreye girmez yani torkunuz küçük viteslerde 240'ta kalır. Bu motorun keyifli özelliklerinden biri.   
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2017 Saat 13:58
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Evet işte % ile değil fiziksel birimlerle yani Nm ve BG ile konuşmak gerek.

Bir düzeltme yapayım 110'luk HDI'lerin maksimum torku 240 Nm değil 260 Nm'dir. 3, 4 ve 5. viteslerde Overboost denen yazılım özelliği ile tam gaz yaptığınızda belli bir süre torku ~20 Nm arttıran bir püskürtme yapıyor. R, 1. ve 2. viteste devreye girmez yani torkunuz küçük viteslerde 240'ta kalır. Bu motorun keyifli özelliklerinden biri.   


Ben bu dediğini motor beyninin beceriksizliği zannediyordum.. Big smile Bazen 90kmh civarı kökleyince gazı turbo 2.0 bar dan 2.2 bara yükseliyor.. Demek sebebi buymuş..Big smileBig smileBig smile
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 12424 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3361 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 21962 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 725 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5369 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 574 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 7188 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 16042 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 11275 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 2498 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2917 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25089 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 767 0 tarhansmt
konu icon 2008 motor arıza ışığı uyarısı son mesaja git 2555 1 GökhaN
konu icon peugeot 308 t9 hayalet ekran son mesaja git 1863 1 GökhaN
konu icon Parkları yakınca hararet yükseliyor son mesaja git 898 1 GökhaN
konu icon 307 sinyal kolu arızası son mesaja git 250 1 GökhaN
konu icon 206 cc tavan piston sorunu son mesaja git 2680 13 bariscam
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 8876 59 Onlinewolf
konu icon Tanısma son mesaja git 9 1 GökhaN
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Saramago 29
Onlinewolf 28
GökhaN 10
durgun293 3
Yunus58 3
Ayhan1126 2
engintunbel 2
Oğuzhan207 2
emirock 1
KillaLee 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English