|
Motor durumu hakkında (bilgi edinme amaçlı) |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
cr1me
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 2005 Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2017 Saat 22:18 |
Aracım 307 1.6 hdi 110 bg 2005 model. Araç konusunda pek bilgili olmadığım için araç alırken 2 tane motor ustasına gösterip o şekilde aldım. Çevremdeki insanların yorumlarından çok sıkıldığım için sizden bilgi edinmek istedim. Şimdi benim aracım 125000 km'de aracı alırken expertizde motor durumu %70 çıktı sizce bu oran bu km'ye göre normal mi bu araç için? Turbo interkol hortumunda ses var dendi peugeot orjinal servisinde expertiz yaptırdım ordayken sordum bir sorun olmadığını söylediler. Motorda yağ kaçağı var dendi bu modellerde çok rastlanan birşeymi? ama gözle görülür pek bişey yok yağ eksiltmeside yok aracın. Sağ aks'ta yağ kaçağı var dendi bu durum sürüş sırasında kendini nasıl belli eder? Son olarak 307 sahibi olup bu km'de bu motor durumu normalmidir ve ortalama bu modellerde bir motor ömrü kaç km'dir?
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bendede 2004 model aynı motorlu araçtan var. 132 binde almıştım 3 yıldır bende şu anda 181 binde. ilk aldığımdan beri çok ufak bir ıslık sesi var. ama hiçbir problemi yok geometrili turbo dediler belli devirde o sesi yapar diye belirttiler. 3 yıldırda sorunsuz biniyorum. tek sorunum elektronik benim |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynı motor benim arabamda da var..
%70 çok düşük bir güç.. Ama test sonucundaki tork değeri önemli.. Tork kaç? |
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ekspertizlerin yaptığı dyno testi tamamen yanlış ve motor durumu hakkında net bir bilgi vermez. Onun yetine kompresyon testi ve silindir kaçak testi yaptırın, sonuçlar iyi ve de motorda anormal bir gürültü yok ise motor sağlamdır.
|
cr1me
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 2005 Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
O islik sesine orj servisi normal bu arabanin kendi sesi dedi dusuk devirde yapiyo. Aracin ivmelemesi cok guzel baya seri kalkis yapip hizlaniyo benim tek dusuncem motor yuzdesinin dusuk cikmasi o normalmi degilmi. Bu diger testleri bi ogrenmem lazim.
|
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
1800 devirin altında ıslık sesi verir normaldir.. Beygir yanlış çıkabilir ancak tork değeri, motorun durumu özetler.. |
Oktkor
2. Vites Yaşı : 37 Aracı : 407 Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 871 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Motor yüzdesi yaşına göre normal km'sine göre düşük bence.
|
eeccaa
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : 307 1.6 HDI Feline Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 175 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Güle güle kullanın. Aynı motora sahip 307'yi 5 yıldır zevkle kullanıyorum. Büyükşehirde yaşına göre bir dizel için arabanızın km'si düşük sayılır. Bu km'de bloktan, üst kapaktan vs. kısaca motor üzerinden yağ kaçağı olması normal değil. Tabi 125 bin km yi çok bakımsız, kötü bir kullanımla geçirmemiş bir motorsa. Önemsiz kaçaklar genelde yağlama hortumları, hava hortumları, krank keçesi, manifold contaları gibi yerlerden olabilir. Böyle kaçakları bu motoru tanıyan bir usta kolayca tespit edebilir.
Yalnız motor %70 demek, 110 beygirlik arabanın 77 beygir civarı olmasıdır ki bu km için o da çok düşük. Sebep ölçüm hatası mı, benzer güçteki bir arabayı kullanıp anlayabilirsiniz. Ya da 110 beygir gibi gidiyor mu? Bunu anlayacak birine kullandırın. Ölçüm doğru ise bir sorun vardır. Üstüne gidin derim. Böyle kullanırsanız motorun keyfini alamazsınız. Hava kaçağı, turbo bağlantılarında bir sorun, bir sensör bozukluğu gibi basit bir nedenle de çekiş düşük olabilir. Sonuçta ağır bir sorun olsa gösterdiğiniz ustalar ve servis farketmiş olmalıydı. Fizik kanunlarına göre, çevirdiği tam devir aralığı ölçülen bir motor; güçsüz ama kuvvetli çıkmış olamaz. Kısaca ölçümde Beygir Gücünüz düşükse zaten Torkunuz da düşük çıkmıştır. Çünkü beygir gücü, devire bağlı olarak torktan hesaplanır. Size dinamo verileri (devre bağlı güç ve tork eğrileri) verildiyse bunu, bu motorun katalog verileri ile karşılaştırın derim. Çünkü motor % bilmem kaç çıktı demek, bilimsel bir veri değil, biraz sanayi işi bir kavram.
|
|
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline |
fragman
1. Vites Yaşı : 47 Aracı : 308 acces 1.6 vti 120 hp Kayıt Tarihi: 14 Mart 2013 Konum: ist çamlıca Durum: Aktif Değil Mesajlar: 39 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Baba 307 yi 80000 de aldım 125 binde sattım benden önceki baskı balata bile değişmemişti bende değişmeden sattım bakımdan başka hiç bir şey yapmadım hiç üzmedi beni çok güzel bir araçtır kafayı takma üzmez seni inşallah peugeot hakkında herkes bişey söyler dinlesem kanser olurdum sende dinleme bakımını ihmal etme yeter
|
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
@cr1me tork kaç tork? tork değeri piston sekman subab durumunu özetler.. Turbo veya enjektörler sıkıntı yaparsa beygir düşer, tork düşmez.. Bak neden tork diyip duruyorum..
Örneğin ben araba bakarken bi 307 dizele ekspertiz yaptırdım motor %70 çıkmıştı.. Tork değeri 160Nm çıkınca vazgeçtim.. 240>>160 Turbo yeniymiş bir de.. Turboyu söksen zaten 200Nm tork ve 75hp verebilmeli.. Başka bir araç %75 çıktı tork 210Nm çıktı.. Zaten 240Nm olmalıydı.. Demekki turbo ve enjektör bakımı yapılacak.. Motor temiz.. Ancak adam fiyat düşmedi vazgeçtim.. Aldığım araba %90 çıktı.. 210Nm tork 100hp.. Bu arada 90bg ve 110bg hdi motorlar hep aynı 240Nm tork.. Devir arttıkça tork düşer dizelde.. Aradaki fark 90lık 2500 devire kadar bu torku verir 110luk 3500 devire kadar.. beygir= (tork x devir)/5656 |
eeccaa
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : 307 1.6 HDI Feline Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 175 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet işte % ile değil fiziksel birimlerle yani Nm ve BG ile konuşmak gerek.
Bir düzeltme yapayım 110'luk HDI'lerin maksimum torku 240 Nm değil 260 Nm'dir. 3, 4 ve 5. viteslerde Overboost denen yazılım özelliği ile tam gaz yaptığınızda belli bir süre torku ~20 Nm arttıran bir püskürtme yapıyor. R, 1. ve 2. viteste devreye girmez yani torkunuz küçük viteslerde 240'ta kalır. Bu motorun keyifli özelliklerinden biri.
|
|
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline |
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ben bu dediğini motor beyninin beceriksizliği zannediyordum.. Bazen 90kmh civarı kökleyince gazı turbo 2.0 bar dan 2.2 bara yükseliyor.. Demek sebebi buymuş.. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |