Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor durumu hakkında (bilgi edinme amaçlı)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE ALIM-SATIM BÖLÜMÜ
Forum Adı: Araç Alım & Satımı
Forum Tanımlaması: arac alımı ve satımı
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44674
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 21:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor durumu hakkında (bilgi edinme amaçlı)
Mesajı Yazan: cr1me
Konu: Motor durumu hakkında (bilgi edinme amaçlı)
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 22:18
Arkadaşlar merhaba. Ben aranızda yeniyim ilk defa peugeot sahibi oldum ve bir konuda tecrübelerinize ihtiyacım var. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Aracım 307 1.6 hdi 110 bg 2005 model. Araç konusunda pek bilgili olmadığım için araç alırken 2 tane motor ustasına gösterip o şekilde aldım. Çevremdeki insanların yorumlarından çok sıkıldığım için sizden bilgi edinmek istedim. Şimdi benim aracım 125000 km'de aracı alırken expertizde motor durumu %70 çıktı sizce bu oran bu km'ye göre normal mi bu araç için? Turbo interkol hortumunda ses var dendi peugeot orjinal servisinde expertiz yaptırdım ordayken sordum bir sorun olmadığını söylediler. Motorda yağ kaçağı var dendi bu modellerde çok rastlanan birşeymi? ama gözle görülür pek bişey yok yağ eksiltmeside yok aracın. Sağ aks'ta yağ kaçağı var dendi bu durum sürüş sırasında kendini nasıl belli eder? Son olarak 307 sahibi olup bu km'de bu motor durumu normalmidir ve ortalama bu modellerde bir motor ömrü kaç km'dir?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 00:36
Orjinalini yazan: cr1me cr1me Yazdı:

Arkadaşlar merhaba. Ben aranızda yeniyim ilk defa peugeot sahibi oldum ve bir konuda tecrübelerinize ihtiyacım var. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Aracım 307 1.6 hdi 110 bg 2005 model. Araç konusunda pek bilgili olmadığım için araç alırken 2 tane motor ustasına gösterip o şekilde aldım. Çevremdeki insanların yorumlarından çok sıkıldığım için sizden bilgi edinmek istedim. Şimdi benim aracım 125000 km'de aracı alırken expertizde motor durumu %70 çıktı sizce bu oran bu km'ye göre normal mi bu araç için? Turbo interkol hortumunda ses var dendi peugeot orjinal servisinde expertiz yaptırdım ordayken sordum bir sorun olmadığını söylediler. Motorda yağ kaçağı var dendi <b style="font-size: 13.3333px;">bu modellerde çok rastlanan birşeymi?<b style="font-size: 10pt;"> ama gözle görülür pek bişey yok yağ eksiltmeside yok aracın. Sağ aks'ta yağ kaçağı var dendi bu durum sürüş sırasında kendini nasıl belli eder? Son olarak 307 sahibi olup bu km'de bu motor durumu normalmidir ve ortalama bu modellerde bir motor ömrü kaç km'dir?


bendede 2004 model aynı motorlu araçtan var. 132 binde almıştım 3 yıldır bende şu anda 181 binde. ilk aldığımdan beri çok ufak bir ıslık sesi var. ama hiçbir problemi yok geometrili turbo dediler belli devirde o sesi yapar diye belirttiler. 3 yıldırda sorunsuz biniyorum. tek sorunum elektronik benim

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 02:14
Aynı motor benim arabamda da var..

%70 çok düşük bir güç.. Ama test sonucundaki tork değeri önemli.. Tork kaç?


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 06:25
Ekspertizlerin yaptığı dyno testi tamamen yanlış ve motor durumu hakkında net bir bilgi vermez. Onun yetine kompresyon testi ve silindir kaçak testi yaptırın, sonuçlar iyi ve de motorda anormal bir gürültü yok ise motor sağlamdır.


Mesajı Yazan: cr1me
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 19:54
O islik sesine orj servisi normal bu arabanin kendi sesi dedi dusuk devirde yapiyo. Aracin ivmelemesi cok guzel baya seri kalkis yapip hizlaniyo benim tek dusuncem motor yuzdesinin dusuk cikmasi o normalmi degilmi. Bu diger testleri bi ogrenmem lazim.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 23:42
Orjinalini yazan: cr1me cr1me Yazdı:

O islik sesine orj servisi normal bu arabanin kendi sesi dedi dusuk devirde yapiyo. Aracin ivmelemesi cok guzel baya seri kalkis yapip hizlaniyo benim tek dusuncem motor yuzdesinin dusuk cikmasi o normalmi degilmi. Bu diger testleri bi ogrenmem lazim.


1800 devirin altında ıslık sesi verir normaldir.. Beygir yanlış çıkabilir ancak tork değeri, motorun durumu özetler..


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 00:00
Motor yüzdesi yaşına göre normal km'sine göre düşük bence.


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 23:22
Güle güle kullanın. Aynı motora sahip 307'yi 5 yıldır zevkle kullanıyorum. Büyükşehirde yaşına göre bir dizel için arabanızın km'si düşük sayılır. Bu km'de bloktan, üst kapaktan vs. kısaca motor üzerinden yağ kaçağı olması normal değil. Tabi 125 bin km yi çok bakımsız, kötü bir kullanımla geçirmemiş bir motorsa. Önemsiz kaçaklar genelde yağlama hortumları, hava hortumları, krank keçesi, manifold contaları gibi yerlerden olabilir. Böyle kaçakları bu motoru tanıyan bir usta kolayca tespit edebilir. 

Yalnız motor %70 demek, 110 beygirlik arabanın 77 beygir civarı olmasıdır ki bu km için o da çok düşük. Sebep ölçüm hatası mı, benzer güçteki bir arabayı kullanıp anlayabilirsiniz. Ya da 110 beygir gibi gidiyor mu? Bunu anlayacak birine kullandırın. Ölçüm doğru ise bir sorun vardır. Üstüne gidin derim. Böyle kullanırsanız motorun keyfini alamazsınız. Hava kaçağı, turbo bağlantılarında bir sorun, bir sensör bozukluğu gibi basit bir nedenle de çekiş düşük olabilir. Sonuçta ağır bir sorun olsa gösterdiğiniz ustalar ve servis farketmiş olmalıydı.

Fizik kanunlarına göre, çevirdiği tam devir aralığı ölçülen bir motor; güçsüz ama kuvvetli çıkmış olamaz. Kısaca ölçümde Beygir Gücünüz düşükse zaten Torkunuz da düşük çıkmıştır. Çünkü beygir gücü, devire bağlı olarak torktan hesaplanır. Size dinamo verileri (devre bağlı güç ve tork eğrileri) verildiyse bunu, bu motorun katalog verileri ile karşılaştırın derim. Çünkü motor % bilmem kaç çıktı demek, bilimsel bir veri değil, biraz sanayi işi bir kavram.


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 23:44
Baba 307 yi 80000 de aldım 125 binde sattım benden önceki baskı balata bile değişmemişti bende değişmeden sattım bakımdan başka hiç bir şey yapmadım hiç üzmedi beni çok güzel bir araçtır kafayı takma üzmez seni inşallah peugeot hakkında herkes bişey söyler dinlesem kanser olurdum sende dinleme bakımını ihmal etme yeter


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 01:42
@cr1me tork kaç tork? tork değeri piston sekman subab durumunu özetler.. Turbo veya enjektörler sıkıntı yaparsa beygir düşer, tork düşmez.. Bak neden tork diyip duruyorum..

Örneğin ben araba bakarken bi 307 dizele ekspertiz yaptırdım motor %70 çıkmıştı.. Tork değeri 160Nm çıkınca vazgeçtim.. 240>>160 Turbo yeniymiş bir de.. Turboyu söksen zaten 200Nm tork ve 75hp verebilmeli..

Başka bir araç %75 çıktı tork 210Nm çıktı.. Zaten 240Nm olmalıydı.. Demekki turbo ve enjektör bakımı yapılacak.. Motor temiz.. Ancak adam fiyat düşmedi vazgeçtim..

Aldığım araba %90 çıktı.. 210Nm tork 100hp..

Bu arada 90bg ve 110bg hdi motorlar hep aynı 240Nm tork.. Devir arttıkça tork düşer dizelde..

Aradaki fark  90lık 2500 devire kadar bu torku verir
               110luk 3500 devire kadar..

beygir= (tork x devir)/5656


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:48
Evet işte % ile değil fiziksel birimlerle yani Nm ve BG ile konuşmak gerek.

Bir düzeltme yapayım 110'luk HDI'lerin maksimum torku 240 Nm değil 260 Nm'dir. 3, 4 ve 5. viteslerde Overboost denen yazılım özelliği ile tam gaz yaptığınızda belli bir süre torku ~20 Nm arttıran bir püskürtme yapıyor. R, 1. ve 2. viteste devreye girmez yani torkunuz küçük viteslerde 240'ta kalır. Bu motorun keyifli özelliklerinden biri.   


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 13:58
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Evet işte % ile değil fiziksel birimlerle yani Nm ve BG ile konuşmak gerek.

Bir düzeltme yapayım 110'luk HDI'lerin maksimum torku 240 Nm değil 260 Nm'dir. 3, 4 ve 5. viteslerde Overboost denen yazılım özelliği ile tam gaz yaptığınızda belli bir süre torku ~20 Nm arttıran bir püskürtme yapıyor. R, 1. ve 2. viteste devreye girmez yani torkunuz küçük viteslerde 240'ta kalır. Bu motorun keyifli özelliklerinden biri.   


Ben bu dediğini motor beyninin beceriksizliği zannediyordum.. Big smile Bazen 90kmh civarı kökleyince gazı turbo 2.0 bar dan 2.2 bara yükseliyor.. Demek sebebi buymuş..Big smileBig smileBig smile



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net