|
YAĞ BASINCI ÇOK DÜŞÜK / oil pressure too low |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2017 Saat 18:31 |
|||||||||||||||||||
s.a.
aracım 207 - 2008 model. 1.4 vti 90 beygir. otomatik vites. 125 bin km. yağ basıncı düşük uyarısı alıyorum. ama SADECE MOTOR ISINDIĞINDA. olayın rölanti devri ile ilgisi yok. zira stabil. 750 de duruyor. motor 60-70 derecedeyken kalorifer fanını birden 4. kademe açıyorum. rölanti her araçta olduğu gibi 700 e inip tekrar 750 ye çıkıyor, sıkıntı yok. lakin motor 90 dereceye gelince... kendi fan motorunu açınca 700 e inmese bile.. bakıyorum "stop- oil pressure too low" uyarısı geliyor.... dur kalk trafikte rölantide sürekli yanıyor.. yanıyor... gittim yağ inceldiği için dedim, 10-40 magnatec koydum. yan sanayi filtre ile... bir nebze düzelir gibi oldu. boğaz kelebeği, eksantrik elekrovalfi temizlendi. adaptasyon yapıldı. iki kez. reset yapıldı serviste. nafile. serviste orijinal filtreyi taktırdım. bayağı düzeldi. daha seyrek ve kısa süreli yapmaya başladı. uzun süre ikaz yanık kalmıyordu artık. çok ısınınca yanıp sönüyordu.... serviste yağ basıncını ölçtürdüm; 1000 devir civarında 1,2 bar 4000 devirde ise 3 bar çıkıyor. şefe göre 1000 devirde 2 bar çıkmalıymış. 4000 devirdeki normalmiş. pompadan olsa 4 bin devirde de düşük çıkardı dedi..... teşhisi: "üst kapak değişecek" aşınmış, fazla yağı gidiyor!!! basıncı düşürüyor. bu bana pek anlamlı gelmedi. o sırada öndeki eksantirik plastik kapağını da söktük. baktık kapağın içi bayağı çamurlaşmıştı... ve dedim ki "ekonomi için sürekli düşük devirde kullanılmış, ve yine ekonomi için önceki sahipleri yağını geç değiştirmiş, pek değiştirmemiş...." bir iki gün devirli 4 bin - 5 bin devirde kullandım ve sorun bayağı bayağı azaldı. herhalde kanallar temizleniyor, açılıyor diye yorumluyorum. ve bir carbon clean, motor içi temizlik sıvısı atıp yağı tekrar değişmeyi düşünüyorum. bu kadar uzun bir anlatım sonrası sorum şu: 1-bu aracın 1000 devirdeki yağ basıncı kaç bar olmalı?? fabrika verisi, servis kitapçığı, bu konuda bilgisi olan var mı? 2-daha önce ölçtüren oldu mu? kaç bar çıktı? sorunu nasıl çözdünüz? 3-bazı konularda yataklarda aşınma olunca yapıyor denilmiş. yataklarda aşınma olup, sekmanlar, gömlekler nasıl sağlam kalabilir? benim araç hiç yağ yakmıyor. hiç yağ eksiltmiyor.... (motor performansını hiç ölçtürmedim, bence pek kayıp yok ama bir beygir gücü ölçümü yaptırayım dinamometrede diyorum) 4-pompa bu kadar basabildiğine göre ben sensör arızasından şüpheleniyorum. sonuçta basit bir yay ve bilya dan ibaret. bu yay sertleşmiş, takılmış olabilir? ya da orijinali bir üretim kaynaklı kalibrasyon hatalı olabilir? 0.3 bar da yakması gereken lambayı, 0.6 da yakıyor olabilir mi? rölantideki kritik basınç seviyesi kaç ki? 5-araç bence en az bir yıldır bu şekilde.. fazlasını bilmem. yağ basınç problemi olsa bu araç çoktan motoru yemez miydi? cevap ve ilgilniz için şimdiden teşekkürler.
|
||||||||||||||||||||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|||||||||||||||||||
aynı sorunla karşılaşan bir kullanıcımız daha vardı ama konuyu bulamadım çözümü bulup bulamadığınıda çok hatırlamıyorum. bence yağ sondasını değiştir derim çok pahalı bir parça deil birde hocam yağ değişimi sırasında yağ karterini söktürün ve yağ pompasını kontrol ettirin hemde karterin içini temizlettirin. yağ müşürü 30 tl gibi bir fiyatı var.
|
||||||||||||||||||||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||||||||||||||||||||
Erkan207
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Mayıs 2017 Konum: balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|||||||||||||||||||
benim aracımda 207 1.4 90 hp 2008 model manuel. Aynı sorunu bende yaşadım. Yağ filtresi ve yağ filtre kutusu değişti ve düzeldi. Bir daha da yapmadı.
|
||||||||||||||||||||
ALLEX
3. Vites Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1307 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|||||||||||||||||||
Sonere tamamen katiliyorum. Bir yildir baska belirtileri de olurdu.sesli ve vuruntulu calisma,kapakta şakırtı gibi. En basiti yag basinç musuru ve dyno ölcumu ile baslayin |
||||||||||||||||||||
MORALİ AĞRIYOR....
|
||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
öncelikle cevaplar için tüm arkadaşlara teşekkür ederim. sorunu yaşayan çok. yüzlerce yerde geçiyor. lakin çözümü kimseler pek yazmamış. sizin dışınızda. filtre kutusunu komple bir elden geçireyim. plastik kapağı değişeyim. benim sorun dur kalk trafikte aynen devam ediyor. ısınınca yağ, bu sıkıntıyı yaşıyoruz. bu kadar geniş kitleyi kapsaması üretim hatasını aklıma getiriyor. sanki bu sensör gereğinden fazla hassas. dandik yan sanayi takacağım. bakayım ne olacak..
|
||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
bu arada çok araştırdım, bin devirdeki basınç değerini bulamadım. bin devirde, ve rölantide kaç bar olmalı bu yağ basıncı nasıl öğreneceğiz.
|
||||||||||||||||||||
sdttn
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|||||||||||||||||||
Eğer elektriksel olarak bir sorun yoksa sorunuz valvetronic sistemle ilgili. Eksantrik millerinin çark ile bağlandığı yerde oringler var oralardan kaçırıyor olabilir, hidrolik valf iticilerinden kaçırıyor olabilir, eksantrik solenoid valfleri açık kalmış olabilir. |
||||||||||||||||||||
Erkan207
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Mayıs 2017 Konum: balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|||||||||||||||||||
Sıkıntı bende de aynı şekildeydi. Motor ısınınca rölanti de uyarı veriyor gaz verince kesiliyordu. Ustaya durumu anlattım. Direk yağ filtresini ve kutusunu değiştirdi ve bir daha da olmadı. Ama orjinal parça kullandı. İnşallah sizinki de böyle birşeydir.
|
||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
şöyle bir paylaşım buldum: CAUTION : Checking the oil pressure is done with the engine hot, or after the cooling fan has triggered for the second time. engine TU3A TU5JP4 ET3J4 Check 1 at 1000 rpm - Minimum pressure 2 bars 1,5 bar 2 ± 0,3 bars Check 2 at 2000 rpm - Minimum pressure 3 bars 3 bars 3 ± 0,3 bars Check 3 at 3000 rpm - Minimum pressure 4 bars 4 bars 4 ± 0,3 bars The values given are in bars for an engine which is run in, at an oil temperature of 80 ° C engine DV4TD DV6TED4 DV6ATED4 Check 1 at 1000 rpm - Minimum pressure 1,3 bar 1,2 bar 1,2 bar Check 2 at 2000 rpm - Minimum pressure 2,3 bars 2 bars 2 bars Check 3 at 3000 rpm - Minimum pressure 3,3 bars 2,7 bars 2,7 bars Check 4 at 4000 rpm - Minimum pressure 3,5 bars 2,9 bars 2,9 bars The values given are in bars for an engine which is run in, at an oil temperature of 110 ° C Kaynak: http://www.peugeotforums.com/forums/600281-post8.html
207 1.4 VTİ MOTOR KODUNU BİLMİYORUM. D İLE BAŞLAYAN KODLARIN BASINÇLARI BENİMKİNE UYUYOR. AMA TU DİYE BAŞLIYORSA Kİ servis şefi de 2 bar demişti. benim basınç 1.2 barda idi. bu arada SDTTN sanırım saadettin beye de çok teşekkür ediyorum. hiçbir yerde rastlamadığım bir bilgi bu. ve sanırım problem buradan kaynaklanıyor. başka fikirleri de lütfen paylaşalım. teşekkür ederim.
|
||||||||||||||||||||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
@zerzevat hocam motor kodları linki
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=119 bu arada güzel bir bilgi bulmuşsunuz.
|
||||||||||||||||||||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||||||||||||||||||||
sdttn
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
Basınç değerlerini görsel olarak eklemiştim ben görüyorum problem mi var?
Not: EP3 1.4 VTi EP6 1.6 VTi Metin olarak da buraya ekleyeyim: 1. EP3 - EP6 tipi motorlar Yağ basıncı kontrolü, yağ seviyesinin kontrol edilmesinden sonra motor sıcakken yapılır. 80 °C’ye sabitlenmiş yağ sıcaklığı.
Düzenleyen sdttn - 25 Mayıs 2017 Saat 14:18 |
||||||||||||||||||||
serdar2021
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Kasım 2017 Konum: erzurum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serdar2021
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||||||||||||||||||
merhabalar,
arkadaslar konu bircok forumda acilmis. konu hakkinda bende cok arastirma yaptim. bir suru para harcadim. filtre yag musuru yag pompasi yatak kollari felan cozum olmadi. tayin nedeniyle farkli bir ile gittim. kucik bir kaza sonucu servise gittim muhabbet esnasinda mevzu acildi. araca yazilim guncellemesi yaptilar sorun cozuldu. sorunun cozumu icin ilk olarak filtreye baktirin orjinal degilse serviste degistirin duzelmez ise dedigim gibi yazilim ile ilgili islem yapinca sorun kokten cozuluyor. benden para da almadilar. yaklaskk 150 tl felan demislerdi yapilan islem icin. |
||||||||||||||||||||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
öncelikle aramızaa hoşgeldiniz. Bilgilendirme için teşekkürler.
|
||||||||||||||||||||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||||||||||||||||||||
bjk1903
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2017 Konum: Los Angaras Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
arızalı parçayı değiştirdikten sonra aracın beynine bilgisayar bağlayıp resetleme işlemleri yapılması gerekiyor yoksa arıza devam eder.
|
||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
arkadaşlar merhaba,
geçen süre zarfında dyno ölçümü yaptırdım, motor yüzde 92 (yaklaşık 125bindeyken yaptırdım) yağ müşirini değiştim. değişen bir şey olmadı. lakin aklıma bir çözüm geldi, arkadaşın corsanın yağ müşirini değişirken 0,3 bar olduğunu gördüm. yani 0,3 bar altına düşerse uyarı veriyor. bizimkiler 0,5 bar. bizimkine uyan 0,3 bar bulursak sorun çözülecek. zira benim tahminim 0,4 bar altına düşmüyordur. çünkü yanıyor, sönüyor.. tam sınırda kalıyor. ve yağlama 0,5 bar olsa-0,4 bar olsa motora bir zararı olmayacaktır bence... böyle bir sensör bulan-bilen bana ulaşsın lütfen. ben malatyada bulamadım.
|
||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
şöyle de çeşit çeşit sensör varmış....
soket en üsttekinden.. o da bizdeki 0,5 bar işte... vida yuvaya uysa, söketi söküp değişeyim diyorum... yani takılan fiş kısmını.
|
||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
serviste yazılıma da bakmışlardı, güncel demişlerdi. komple resetlediler, yine yok.
|
||||||||||||||||||||
dedore
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
Benimde başıma geldi. yağ basınç müşürü var. değiştir düzelsin. başka masraf yapma.
|
||||||||||||||||||||
THP
|
||||||||||||||||||||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
değiştim, düzelmedi. yan sanayi kullandım. aslında 0,3 bar olan müşirler var. benim üzerindeki de yeni aldığım da yan sanayi idi ve 0,5 bar yazıyordu. yani 0,45 e düşünce ışık yakar. oysa 0,3 olsa 0,3 ün altına düşmedikçe ışık yakmayacak.
|
||||||||||||||||||||
pusutr
3. Vites Kayıt Tarihi: 04 Şubat 2013 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1083 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||||
Arkadaşım ilk yaptığın hata, motor grubunda yan sanayi parça kullanma ısrarın. Pejo motor yan sanayi parça sevmez. Motor grubunda kesinlikle orjinal parça kullanmanızı tavsiye ederim.
|
||||||||||||||||||||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |