Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

YAĞ BASINCI ÇOK DÜŞÜK / oil pressure too low

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44540
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 09:15
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: YAĞ BASINCI ÇOK DÜŞÜK / oil pressure too low
Mesajı Yazan: zerzevat
Konu: YAĞ BASINCI ÇOK DÜŞÜK / oil pressure too low
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2017 Saat 18:31
s.a.
aracım 207 - 2008 model. 1.4 vti 90 beygir.

otomatik vites. 

125 bin km.

yağ basıncı düşük uyarısı alıyorum. ama SADECE MOTOR ISINDIĞINDA. olayın rölanti devri ile ilgisi yok. zira stabil. 750 de duruyor. motor 60-70 derecedeyken kalorifer fanını birden 4. kademe açıyorum. rölanti her araçta olduğu gibi 700 e inip tekrar 750 ye çıkıyor, sıkıntı yok.

lakin motor 90 dereceye gelince... kendi fan motorunu açınca 700 e inmese bile.. bakıyorum "stop- oil pressure too low" uyarısı geliyor.... dur kalk trafikte rölantide sürekli yanıyor.. yanıyor...

gittim yağ inceldiği için dedim, 10-40 magnatec koydum. yan sanayi filtre ile... bir nebze düzelir gibi oldu.

boğaz kelebeği, eksantrik elekrovalfi temizlendi. adaptasyon yapıldı. iki kez. reset yapıldı serviste. nafile.

serviste orijinal filtreyi taktırdım. bayağı düzeldi. daha seyrek ve kısa süreli yapmaya başladı. uzun süre ikaz yanık kalmıyordu artık. çok ısınınca yanıp sönüyordu....

serviste yağ basıncını ölçtürdüm; 

1000 devir civarında 1,2 bar
4000 devirde ise 3 bar çıkıyor.

şefe göre 1000 devirde 2 bar çıkmalıymış. 
4000 devirdeki normalmiş. pompadan olsa 4 bin devirde de düşük çıkardı dedi.....

teşhisi: "üst kapak değişecek"
aşınmış, fazla yağı gidiyor!!! basıncı düşürüyor.

bu bana pek anlamlı gelmedi.
o sırada öndeki eksantirik plastik kapağını da söktük. baktık kapağın içi bayağı çamurlaşmıştı...

ve dedim ki "ekonomi için sürekli düşük devirde kullanılmış, ve yine ekonomi için önceki sahipleri yağını geç değiştirmiş, pek değiştirmemiş...."

bir iki gün devirli 4 bin - 5 bin devirde kullandım ve sorun bayağı bayağı azaldı. herhalde kanallar temizleniyor, açılıyor diye yorumluyorum. ve bir carbon clean, motor içi temizlik sıvısı atıp yağı tekrar değişmeyi düşünüyorum.


bu kadar uzun bir anlatım sonrası sorum şu:

1-bu aracın 1000 devirdeki yağ basıncı kaç bar olmalı?? fabrika verisi, servis kitapçığı, bu konuda bilgisi olan var mı?

2-daha önce ölçtüren oldu mu? kaç bar çıktı? sorunu nasıl çözdünüz?

3-bazı konularda yataklarda aşınma olunca yapıyor denilmiş. yataklarda aşınma olup, sekmanlar, gömlekler nasıl sağlam kalabilir? benim araç hiç yağ yakmıyor. hiç yağ eksiltmiyor.... (motor performansını hiç ölçtürmedim, bence pek kayıp yok ama bir beygir gücü ölçümü yaptırayım dinamometrede diyorum)

4-pompa bu kadar basabildiğine göre ben sensör arızasından şüpheleniyorum. sonuçta basit bir yay ve bilya dan ibaret. bu yay sertleşmiş, takılmış olabilir? ya da orijinali bir üretim kaynaklı kalibrasyon hatalı olabilir? 0.3 bar da yakması gereken lambayı, 0.6 da yakıyor olabilir mi? rölantideki kritik basınç seviyesi kaç ki?

5-araç bence  en az bir yıldır bu şekilde.. fazlasını bilmem. yağ basınç problemi olsa bu araç çoktan motoru yemez miydi?

cevap ve ilgilniz için şimdiden teşekkürler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2017 Saat 10:12
aynı sorunla karşılaşan bir kullanıcımız daha vardı ama konuyu bulamadım çözümü bulup bulamadığınıda çok hatırlamıyorum. bence yağ sondasını değiştir derim çok pahalı bir parça deil birde hocam yağ değişimi sırasında yağ karterini söktürün ve yağ pompasını kontrol ettirin hemde karterin içini temizlettirin. yağ müşürü 30 tl gibi bir fiyatı var. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Erkan207
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2017 Saat 11:39
benim aracımda 207 1.4 90 hp 2008 model manuel. Aynı sorunu bende yaşadım. Yağ filtresi ve yağ filtre kutusu değişti ve düzeldi. Bir daha da yapmadı.


Mesajı Yazan: ALLEX
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2017 Saat 12:17
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

aynı sorunla karşılaşan bir kullanıcımız daha vardı ama konuyu bulamadım çözümü bulup bulamadığınıda çok hatırlamıyorum. bence yağ sondasını değiştir derim çok pahalı bir parça deil birde hocam yağ değişimi sırasında yağ karterini söktürün ve yağ pompasını kontrol ettirin hemde karterin içini temizlettirin. yağ müşürü 30 tl gibi bir fiyatı var. 


Sonere tamamen katiliyorum.

Bir yildir baska belirtileri de olurdu.sesli ve vuruntulu calisma,kapakta şakırtı gibi.

En basiti yag basinç musuru ve dyno ölcumu ile baslayin


-------------
MORALİ AĞRIYOR....


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2017 Saat 17:19
Orjinalini yazan: Erkan207 Erkan207 Yazdı:

benim aracımda 207 1.4 90 hp 2008 model manuel. Aynı sorunu bende yaşadım. Yağ filtresi ve yağ filtre kutusu değişti ve düzeldi. Bir daha da yapmadı.

öncelikle cevaplar için tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

sorunu yaşayan çok. yüzlerce yerde geçiyor. lakin çözümü kimseler pek yazmamış. sizin dışınızda. filtre kutusunu komple bir elden geçireyim. plastik kapağı değişeyim.

benim sorun dur kalk trafikte aynen devam ediyor. ısınınca yağ, bu sıkıntıyı yaşıyoruz.

bu kadar geniş kitleyi kapsaması üretim hatasını aklıma getiriyor. sanki bu sensör gereğinden fazla hassas. dandik yan sanayi takacağım. bakayım ne olacak..


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2017 Saat 17:20
bu arada çok araştırdım, bin devirdeki basınç değerini bulamadım. bin devirde, ve rölantide kaç bar olmalı bu yağ basıncı nasıl öğreneceğiz.


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2017 Saat 18:27
Orjinalini yazan: zerzevat zerzevat Yazdı:

bu arada çok araştırdım, bin devirdeki basınç değerini bulamadım. bin devirde, ve rölantide kaç bar olmalı bu yağ basıncı nasıl öğreneceğiz.


Eğer elektriksel olarak bir sorun yoksa sorunuz valvetronic sistemle ilgili.
Eksantrik millerinin çark ile bağlandığı yerde oringler var oralardan kaçırıyor olabilir, hidrolik valf iticilerinden kaçırıyor olabilir, eksantrik solenoid valfleri açık kalmış olabilir.





Mesajı Yazan: Erkan207
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2017 Saat 18:31
Sıkıntı bende de aynı şekildeydi. Motor ısınınca rölanti de uyarı veriyor gaz verince kesiliyordu. Ustaya durumu anlattım. Direk yağ filtresini ve kutusunu değiştirdi ve bir daha da olmadı. Ama orjinal parça kullandı. İnşallah sizinki de böyle birşeydir.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2017 Saat 12:55
şöyle bir paylaşım buldum:

CAUTION : Checking the oil pressure is done with the engine hot, or after the cooling fan has triggered for the second time. 
engine TU3A TU5JP4 ET3J4 
Check 1 at 1000 rpm - Minimum pressure 2 bars 1,5 bar 2 ± 0,3 bars 
Check 2 at 2000 rpm - Minimum pressure 3 bars 3 bars 3 ± 0,3 bars 
Check 3 at 3000 rpm - Minimum pressure 4 bars 4 bars 4 ± 0,3 bars 
The values given are in bars for an engine which is run in, at an oil temperature of 80 ° C 

engine DV4TD DV6TED4 DV6ATED4 
Check 1 at 1000 rpm - Minimum pressure 1,3 bar 1,2 bar 1,2 bar 
Check 2 at 2000 rpm - Minimum pressure 2,3 bars 2 bars 2 bars 
Check 3 at 3000 rpm - Minimum pressure 3,3 bars 2,7 bars 2,7 bars 
Check 4 at 4000 rpm - Minimum pressure 3,5 bars 2,9 bars 2,9 bars 
The values given are in bars for an engine which is run in, at an oil temperature of 110 ° C


Kaynak:
http://www.peugeotforums.com/forums/600281-post8.html%20" rel="nofollow - http://www.peugeotforums.com/forums/600281-post8.html

207 1.4 VTİ MOTOR KODUNU BİLMİYORUM. D İLE BAŞLAYAN KODLARIN BASINÇLARI BENİMKİNE UYUYOR. AMA TU DİYE BAŞLIYORSA Kİ servis şefi de 2 bar demişti. benim basınç 1.2 barda idi.

bu arada SDTTN sanırım saadettin beye de çok teşekkür ediyorum. hiçbir yerde rastlamadığım bir bilgi bu. ve sanırım problem buradan kaynaklanıyor. başka fikirleri de lütfen paylaşalım. teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2017 Saat 13:43
@zerzevat hocam motor kodları linki 

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=119

bu arada güzel bir bilgi bulmuşsunuz. Thumbs Up




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2017 Saat 14:03
Basınç değerlerini görsel olarak eklemiştim ben görüyorum problem mi var?

Not: 
EP3 1.4 VTi
EP6 1.6 VTi

Metin olarak da buraya ekleyeyim:
1. EP3 - EP6 tipi motorlar
Yağ basıncı kontrolü, yağ seviyesinin kontrol edilmesinden sonra motor sıcakken yapılır.
80 °C’ye sabitlenmiş yağ sıcaklığı.
Motor devriBasınç
1000 dev/dak2 ± 0,3 bar
2000 dev/dak3,2 ± 0,3 bar
4000 dev/dak3,2 ± 0,3 bar


Mesajı Yazan: serdar2021
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2017 Saat 00:05
merhabalar,
arkadaslar konu bircok forumda acilmis. konu hakkinda bende cok arastirma yaptim. bir suru para harcadim.
filtre
yag musuru
yag pompasi
yatak kollari felan cozum olmadi.
tayin nedeniyle farkli bir ile gittim. kucik bir kaza sonucu servise gittim muhabbet esnasinda mevzu acildi. araca yazilim guncellemesi yaptilar sorun cozuldu.

sorunun cozumu icin ilk olarak filtreye baktirin orjinal degilse serviste degistirin duzelmez ise dedigim gibi yazilim ile ilgili islem yapinca sorun kokten cozuluyor. benden para da almadilar. yaklaskk 150 tl felan demislerdi yapilan islem icin.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2017 Saat 09:18
Orjinalini yazan: serdar2021 serdar2021 Yazdı:

merhabalar,
arkadaslar konu bircok forumda acilmis. konu hakkinda bende cok arastirma yaptim. bir suru para harcadim.
filtre
yag musuru
yag pompasi
yatak kollari felan cozum olmadi.
tayin nedeniyle farkli bir ile gittim. kucik bir kaza sonucu servise gittim muhabbet esnasinda mevzu acildi. araca yazilim guncellemesi yaptilar sorun cozuldu.

sorunun cozumu icin ilk olarak filtreye baktirin orjinal degilse serviste degistirin duzelmez ise dedigim gibi yazilim ile ilgili islem yapinca sorun kokten cozuluyor. benden para da almadilar. yaklaskk 150 tl felan demislerdi yapilan islem icin.

öncelikle aramızaa hoşgeldiniz. Bilgilendirme için teşekkürler. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: bjk1903
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2017 Saat 16:01
arızalı parçayı değiştirdikten sonra aracın beynine bilgisayar bağlayıp resetleme işlemleri yapılması gerekiyor yoksa  arıza devam eder.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2017 Saat 00:30
arkadaşlar merhaba,

geçen süre zarfında dyno ölçümü yaptırdım, motor yüzde 92 (yaklaşık 125bindeyken yaptırdım)

yağ müşirini değiştim.

değişen bir şey olmadı.

lakin aklıma bir çözüm geldi, arkadaşın corsanın yağ müşirini değişirken 0,3 bar olduğunu gördüm. yani 0,3 bar altına düşerse uyarı veriyor.

bizimkiler 0,5 bar.

bizimkine uyan 0,3 bar bulursak sorun çözülecek. zira benim tahminim 0,4 bar altına düşmüyordur. çünkü yanıyor, sönüyor.. tam sınırda kalıyor. ve yağlama 0,5 bar olsa-0,4 bar olsa motora bir zararı olmayacaktır bence...

böyle bir sensör bulan-bilen bana ulaşsın lütfen. ben malatyada bulamadım.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2017 Saat 00:45
şöyle de çeşit çeşit sensör varmış.... 

http://www.daparto.de/Oeldruckschalter/Peugeot/1-579-251" rel="nofollow - http://www.daparto.de/Oeldruckschalter/Peugeot/1-579-251

soket en üsttekinden.. o da bizdeki 0,5 bar işte...
vida yuvaya uysa, söketi söküp değişeyim diyorum... yani takılan fiş kısmını.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2017 Saat 13:37
Orjinalini yazan: serdar2021 serdar2021 Yazdı:

merhabalar,
arkadaslar konu bircok forumda acilmis. konu hakkinda bende cok arastirma yaptim. bir suru para harcadim.
filtre
yag musuru
yag pompasi
yatak kollari felan cozum olmadi.
tayin nedeniyle farkli bir ile gittim. kucik bir kaza sonucu servise gittim muhabbet esnasinda mevzu acildi. araca yazilim guncellemesi yaptilar sorun cozuldu.

sorunun cozumu icin ilk olarak filtreye baktirin orjinal degilse serviste degistirin duzelmez ise dedigim gibi yazilim ile ilgili islem yapinca sorun kokten cozuluyor. benden para da almadilar. yaklaskk 150 tl felan demislerdi yapilan islem icin.

serviste yazılıma da bakmışlardı, güncel demişlerdi. komple resetlediler, yine yok.


Mesajı Yazan: dedore
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2017 Saat 02:57
Benimde başıma geldi. yağ basınç müşürü var. değiştir düzelsin. başka masraf yapma.

-------------
THP


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2018 Saat 20:50
Orjinalini yazan: dedore dedore Yazdı:

Benimde başıma geldi. yağ basınç müşürü var. değiştir düzelsin. başka masraf yapma.

değiştim, düzelmedi. yan sanayi kullandım.
aslında 0,3 bar olan müşirler var. benim üzerindeki de yeni aldığım da yan sanayi idi ve 0,5 bar yazıyordu. yani 0,45 e düşünce ışık yakar. oysa 0,3 olsa 0,3 ün altına düşmedikçe ışık yakmayacak.


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2018 Saat 10:56
Arkadaşım ilk yaptığın hata, motor grubunda yan sanayi parça kullanma ısrarın. Pejo motor yan sanayi parça sevmez. Motor grubunda kesinlikle orjinal parça kullanmanızı tavsiye ederim.


Mesajı Yazan: ykpbklr
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2019 Saat 13:06
Hocam üzerinden baya zaman geçmiş ama çözebildiniz mi

Bizde 1.6 vti 207cc aldık 7 ayda 1 defa kullanabildik oda Eskişehir den aracı getirirken  
Aşırı derece tekleme var zor yürüyor otomatik araç benzin ışığı yandığı anda kaç km hızda olursa olsun 3.vitese kilitleniyor benzin alınca normale dönüyo 

Tekleme bir türlü çözülemedi 'depolotion system faulty' yazdığı zaman araç deli gibi tekliyo

Bunlar için beyinciye gitti. Adam sorun yok üst kapağı sökün dedi. Söküldü subaplar, subap gaytları, yuvaları gözleri hepsi sağlam bi Kapakçıklar tarafından yapıldı aracın üzerinde motora sekman atıldı '1 tanesi kırık çıktı' olacak diye sevindik. Ama olmadı 100 metre gitmedi hata verdi.
1 aydır yine başka beyincideydi tesisat açılıp biirsürü sorun bulduk yapıldı  yazılıma bakıldı. Bizlik sorun yok kapağı sökün diyorlar.. Bu arada bu 2.tamirci ve yakınımız 

Danıştığım Kapakçılar tamirci ler mekanik sorun olsa hep yapar dedi böyle arasıra tekleyip ara sıra normale dönmez diyo . Araç genelde rolantiye düşünce tekleme başlıyor hatayı silene kadar devam  

Şimdide sizin sorun gibi yağ basınç uyarısı çıkıyo rolantide  Gaza basınca sorun yok ve rolantide bu uyarı ya müdahale edilmezse diğer arızayı verip tekleme başlıyo 7000tl harcadık 1 adım gidemedik tekrar motor açılacak diyorlar 13000 TL'yi gözden çık diyolar. 
PSA grubu ustası yağ pompası zayıflamış ondan ısınınca yağ inceliyo basınç düşüyor dedi acaba pompa değişirse sorun düzelir mi? Çünkü bu araçlar yağ basıncıyla çalışıyor Selenoidin biri açsa diğeri açmasa arızaya düşer diye düşünüyorum

Çözüm bulduysanız yardım lütfen


Mesajı Yazan: ykpbklr
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2019 Saat 13:08
Orjinalini yazan: zerzevat zerzevat Yazdı:

Orjinalini yazan: dedore dedore Yazdı:

Benimde başıma geldi. yağ basınç müşürü var. değiştir düzelsin. başka masraf yapma.

değiştim, düzelmedi. yan sanayi kullandım.
aslında 0,3 bar olan müşirler var. benim üzerindeki de yeni aldığım da yan sanayi idi ve 0,5 bar yazıyordu. yani 0,45 e düşünce ışık yakar. oysa 0,3 olsa 0,3 ün altına düşmedikçe ışık yakmayacak.

Size  cevap yazdım forum kullanmayı tam beceremedim galiba yeniyim 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net