Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - İdeal yakit ekonomisi icin maksimum tork onemlimi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

İdeal yakit ekonomisi icin maksimum tork onemlimi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Karacocuk24 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 679
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Karacocuk24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: İdeal yakit ekonomisi icin maksimum tork onemlimi
    Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 11:23
Arkadaslar 2 gundur arastiriyorum herkes farkli birsey soyluyor birde size danismak istedim yakit ekonomisi icin gaza basma seklini vs geciyorum ancak uzun yolda araci maksimum torkun ulastigi devirdemi kullanmali yoksa 90km hizi gecmemekmi siz degerli arkadaslarimin fikrini ogrenmek istiyorum bu arada aracim 1.4 8v benzinli 206 benim aracin maks torku kac?
Yukarı Dön
KILIÇ Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3438
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı KILIÇ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 13:44
En idealı 2.500 - 3.000 devir aralığında aracı kullanmaktır.
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 14:36
Max Torku 3.400 devirde veriyor araçlarımız hocam. Ama bu yokuşlarda önemli. Yüksek vites ile giderken çok gaza basmanız gerekir. Yokuşlarda araba bağırmayacak veya boğulmayacak şekilde gitmelisiniz. Düz yolda 2000 devir 80 km 2500 90 km hız ile aşağı yukarı aynı yakıyor. Yol durumuna bağlı olarak 2000 devir bandında 5. Vites de daha çok gaza basmak gerekebiliyor.
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 14:51
benzinli uzun yolda 2bin devire ne denk geliyorsa o hızı geçmiceksin Smile
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
lazianke Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016
Konum: RİZE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı lazianke Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 17:20
301 HDI için ( kendi aracımda ) max tork devrinde anlık yakıt göstergesinden ekonomik sürüş olduğunu gözlemliyorum.
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 20:05
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

benzinli uzun yolda 2bin devire ne denk geliyorsa o hızı geçmiceksin Smile


Bende öyle düşünüyorum abi, fakat bazen hafif rampalarda 5. Vites 2.000 devir boğulabiliyor. Bu durumda o yokuşa 90 ile girdiğimde Yani 2500 devir daha az gaza basıyorum.
Tabi Yol bilg. Olmadığından dolayı takip edemiyorum anlık olarak.
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 20:06
Dizellerde max tork genelde bildiğim 1750-2500 arası veriyor. Zaten bu da düşük bir devir aralığı. Dizeller için avantaj :)
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 21:21
Ford Focus 2001 lpg ile uzun yolda tam olarak aynı şartlarda (aynı araba aynı yol aynı gaz aynı hava koşulları) bunu iki kere denedik.

1- 2000 devir 5. vites 90kmh sabit hız ile araç 430 km gitti
2- 3000 devir 4. vites 90kmh ile aynı yolda 560 km gitti..

Benim şahin bile 3000 4000 devir arası sabit hızla daha az yakardı..

Dizel 307de ise 1800 2200 devir arası (5.vts 80-100 kmh) minimum yakıt yaktığını gördüm..

Benzinli araçlarda dikkat edilecek husus 3000 devir civarı sabit giderken sıkıntı yok yakıt minimum ancak o devir bandında hızlanmak için gaza çok basarsanız, içer içer..
Yukarı Dön
ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1277
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 21:26
Ayrıca 1.6 hdi 110 motoru 1800den 4000e kadar 240Nm sabit tork.

2000 devirde araç 240 torku veriyor ama 50 beygir güçle
4000 devirde yine 240 tork ama bu defer 100 beygir.. (yakıt 2 katını geçiyor)
Yukarı Dön
BLACK LION Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2013
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BLACK LION Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 22:19
Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.

Düzenleyen BLACK LION - 20 Mart 2017 Saat 22:24
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 22:36
Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.


Ne eksik ne fazla, birebir dediğini yapıyorum abi ama yok. Karma 7,5-8 litreden aşağı düşmüyor
Yukarı Dön
BLACK LION Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2013
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BLACK LION Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 22:42
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.


Ne eksik ne fazla, birebir dediğini yapıyorum abi ama yok. Karma 7,5-8 litreden aşağı düşmüyor


Performansta da düşüklük var mı? Eğer varsa zaten aslan biraz bakım istiyor belli =)  7.5-8tl. çok fazla.


Düzenleyen BLACK LION - 20 Mart 2017 Saat 22:50
BLACK LION
*Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci)
*Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı)
*Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2017 Saat 22:45
Kurban bayramında yollar sakin olduğu saatte istanbuldan çıkıp E5 den çanakkale istikametinde ortalama 90-100 km hızla çeyrek depo benzinle 300 km gittim. 
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Mart 2017 Saat 00:22
Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Orjinalini yazan: BLACK LION BLACK LION Yazdı:

Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.


Ne eksik ne fazla, birebir dediğini yapıyorum abi ama yok. Karma 7,5-8 litreden aşağı düşmüyor


Performansta da düşüklük var mı? Eğer varsa zaten aslan biraz bakım istiyor belli =)  7.5-8tl. çok fazla.




Belirgin bi düşüş Yok abi performansta. Sadece geçen gün yokuşta gaza biraz daha basayım dedim, sanki devir artıp hızlanmadı gibi hissettim ama çok ufak yani. Benim kuruntum diye düşünüyorum. Çünkü baskı değişeli 7-8 bin km oldu. Onun dışında bakıma 4-5bin km kadar var. Yine de bir hava filtresi değişeceğim galiba.
Yukarı Dön
Oktkor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 871
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Oktkor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Mart 2017 Saat 08:52
En az sallntı titreşim ve ses dizel için en verimli yakıt ölçüsü.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1000 1 VedatAkçay
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2484 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 71 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9305 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 320 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 155 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 142 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 331 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 222 0 Bayram 0816
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6817 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 158 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 172 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 163 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 743 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 221 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 210 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 903 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 357 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 579 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 419 0 leow
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English