İdeal yakit ekonomisi icin maksimum tork onemlimi
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44096
Tarih: 12 Haziran 2025 Saat 06:34 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: İdeal yakit ekonomisi icin maksimum tork onemlimi
Mesajı Yazan: Karacocuk24
Konu: İdeal yakit ekonomisi icin maksimum tork onemlimi
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 11:23
Arkadaslar 2 gundur arastiriyorum herkes farkli birsey soyluyor birde size danismak istedim yakit ekonomisi icin gaza basma seklini vs geciyorum ancak uzun yolda araci maksimum torkun ulastigi devirdemi kullanmali yoksa 90km hizi gecmemekmi siz degerli arkadaslarimin fikrini ogrenmek istiyorum bu arada aracim 1.4 8v benzinli 206 benim aracin maks torku kac?
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 13:44
En idealı 2.500 - 3.000 devir aralığında aracı kullanmaktır.
------------- 2011 Clio SW Gümüş 2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 14:36
Max Torku 3.400 devirde veriyor araçlarımız hocam. Ama bu yokuşlarda önemli. Yüksek vites ile giderken çok gaza basmanız gerekir. Yokuşlarda araba bağırmayacak veya boğulmayacak şekilde gitmelisiniz. Düz yolda 2000 devir 80 km 2500 90 km hız ile aşağı yukarı aynı yakıyor. Yol durumuna bağlı olarak 2000 devir bandında 5. Vites de daha çok gaza basmak gerekebiliyor.
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 14:51
benzinli uzun yolda 2bin devire ne denk geliyorsa o hızı geçmiceksin 
------------- 106->206->208->207->301->308->3008->C4X
Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr
|
Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 17:20
301 HDI için ( kendi aracımda ) max tork devrinde anlık yakıt göstergesinden ekonomik sürüş olduğunu gözlemliyorum.
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 20:05
GökhaN Yazdı:
benzinli uzun yolda 2bin devire ne denk geliyorsa o hızı geçmiceksin  |
Bende öyle düşünüyorum abi, fakat bazen hafif rampalarda 5. Vites 2.000 devir boğulabiliyor. Bu durumda o yokuşa 90 ile girdiğimde Yani 2500 devir daha az gaza basıyorum. Tabi Yol bilg. Olmadığından dolayı takip edemiyorum anlık olarak.
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 20:06
Dizellerde max tork genelde bildiğim 1750-2500 arası veriyor. Zaten bu da düşük bir devir aralığı. Dizeller için avantaj :)
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 21:21
Ford Focus 2001 lpg ile uzun yolda tam olarak aynı şartlarda (aynı araba aynı yol aynı gaz aynı hava koşulları) bunu iki kere denedik.
1- 2000 devir 5. vites 90kmh sabit hız ile araç 430 km gitti 2- 3000 devir 4. vites 90kmh ile aynı yolda 560 km gitti..
Benim şahin bile 3000 4000 devir arası sabit hızla daha az yakardı..
Dizel 307de ise 1800 2200 devir arası (5.vts 80-100 kmh) minimum yakıt yaktığını gördüm..
Benzinli araçlarda dikkat edilecek husus 3000 devir civarı sabit giderken sıkıntı yok yakıt minimum ancak o devir bandında hızlanmak için gaza çok basarsanız, içer içer..
|
Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 21:26
Ayrıca 1.6 hdi 110 motoru 1800den 4000e kadar 240Nm sabit tork.
2000 devirde araç 240 torku veriyor ama 50 beygir güçle 4000 devirde yine 240 tork ama bu defer 100 beygir.. (yakıt 2 katını geçiyor)
|
Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 22:19
Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.
------------- BLACK LION *Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci) *Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı) *Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 22:36
BLACK LION Yazdı:
Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.
|
Ne eksik ne fazla, birebir dediğini yapıyorum abi ama yok. Karma 7,5-8 litreden aşağı düşmüyor
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: BLACK LION
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 22:42
OguzhanKucuk61 Yazdı:
BLACK LION Yazdı:
Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.
|
Ne eksik ne fazla, birebir dediğini yapıyorum abi ama yok. Karma 7,5-8 litreden aşağı düşmüyor |
Performansta da düşüklük var mı? Eğer varsa zaten aslan biraz bakım istiyor belli =) 7.5-8tl. çok fazla.
------------- BLACK LION *Peugeot 308 1.6 e-HDI Sportium-2013 (Siyah İnci) *Peugeot 307 1.6 HDI Designtech-2007 (Lav Siyahı) *Peugeot 307 1.6 HDI Comfort-2006 (Obsidien Siyah)
|
Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2017 Saat 22:45
Kurban bayramında yollar sakin olduğu saatte istanbuldan çıkıp E5 den çanakkale istikametinde ortalama 90-100 km hızla çeyrek depo benzinle 300 km gittim.
------------- Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2017 Saat 00:22
BLACK LION Yazdı:
OguzhanKucuk61 Yazdı:
BLACK LION Yazdı:
Aracınız benzinliyse ve yol bilgisayarınız yoksa; uzun yolda az yaktırmak istiyorsanız yüksek viteste gitmeye çalışın. Hızınızı sabit tutun. Yani yer yer gazı bırakın veya aynı hızı korumak için yeterince gaz verin. Bulunduğunuz vitesin çekebileceği en düşük devirde seyredin ve bunu sabit tutun. Daha düşük değil daha yüksek değil. Gaza basarken zaten motor sesinden de bunu anlarsınız. Alt vitesi istemeyecek kadar düşük devirde. Gaz ucu diye tabir ettiğimiz gibi.
|
Ne eksik ne fazla, birebir dediğini yapıyorum abi ama yok. Karma 7,5-8 litreden aşağı düşmüyor |
Performansta da düşüklük var mı? Eğer varsa zaten aslan biraz bakım istiyor belli =) 7.5-8tl. çok fazla.
|
Belirgin bi düşüş Yok abi performansta. Sadece geçen gün yokuşta gaza biraz daha basayım dedim, sanki devir artıp hızlanmadı gibi hissettim ama çok ufak yani. Benim kuruntum diye düşünüyorum. Çünkü baskı değişeli 7-8 bin km oldu. Onun dışında bakıma 4-5bin km kadar var. Yine de bir hava filtresi değişeceğim galiba.
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2017 Saat 08:52
En az sallntı titreşim ve ses dizel için en verimli yakıt ölçüsü.
|
|