Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Peugeot Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Kilit diferansiyel
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kilit diferansiyel

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kilit diferansiyel
    Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2008 Saat 18:56
Klasik diferansiyeller bir terazi gibi çalışırlar



. şekilde de görüldüğü gibi iki tekerlek aksını döndürmek için en az üç tane dişli gerekir. Her iki aksın eşit dönmesini sağlayan ve diferansiyel tamburasının içinde yer alan ayna mahruti dişlisi ise, diğer diferansiyelin motordan kontrollü çalışan tek parçasıdır. (2. şekil, kırmızı olan) Otomobil yolda düz olarak giderken, tekerleklerden herhangi birine daha fazla ağırlık binmediği için, diferansiyel karpuzunun ortasındaki dişliler tekerleklerle birlikte kendiliklerinden dönerler. Ancak otomobil viraja girerken, bu dişliler devreye girerek otomobilin virajın dışındaki hızlı, virajın içindeki daha yavaş dönen itici tekerleklerinin dönüş oranlarının 1:1 olmasını sağlarlar.

Yukarıda sözünü ettiğimiz normal bir diferansiyelin çalışma esaslarına ek olarak kilitli diferansiyellerde değişik birkaç sistem vardır. Bunlardan birincisinde, küçük sürtünme pulları diferansiyelin ortasındaki her iki tekerleğin eşit olarak dönmesini sağlayan ve denge dişlileri olarak tarif edilebilecek olan dişlilerin dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz bir şekilde gitmeye başlayıncaya kadar devam eder. (Şekil 4)





Bir başka tür de (şekil 5) aksların (şekilde mavi renkli olan) ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak girmediği diferansiyellerdeki kilit türüdür. Burada sözü edilen kısımlar yatık olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla diferansiyele tutturulmuşlardır. Tekerleklerin dönüş hızı arttığında yani otomobil patinaj yapmaya başladığında devreye giren bu sistem, halkaların fren levhalarını sıkıca bastırmasıyla çalışır ve otomobilin tekerleklerindeki dönüş momenti 1:1 olana kadar tutar. Bu sistemin adı dönüş momentli diferansiyel kilididir. 6 numaralı şekilde görülen diferansiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş düz dişli çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman, birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüş momenti 1:1 olana kadar kilitli kalırlar. Basit bir mantıkla kurulmuş olan bu sistem de gelişmiş pek çok otomobilde kullanılmaktadır. 4x4 araçlarda da bu sistemlere ek olarak manuel ve otomatik olarak devreye sokulan kilitler de mevcuttur.





Ayrıca tek yollu difransiyel kilidi gaza yüklenince iki tekerleği birden kitlerken,
2 yollu kilitlerde ayağınızı gazdan çektiğnizdede kilitler drift için uygundur ama günlük kullanıma pek uygun değildir alışmak lazım
 
NOT: Bu bilgiler alıntı değil kendi yazmış olduğum ve diğer tuning forumlarında yayınlaığım makalelerdir.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2008 Saat 10:41
paylaşım için tşk kardeş
Çevrimdışı sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2008 Saat 10:46
Bilgiler için sağol...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2008 Saat 10:55
KİLİTLİ DİFRANSİYELİN FARKI İKİ TEKERLEKTE AYNI UZUNLUKTA PATİNAJA DÜŞÜYOR...

Çevrimdışı İsmailAteş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Kasım - 1987

Yaşı : 32
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008
Konum: Ankara/İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı İsmailAteş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 00:15
Bilgileriniz için Teşekkürler.Merak ettiğim bi konu olduğu için sonuna kadar okudum.Yalnız bir sorum olucak bu kilitli diferansiyel orjinal bi araca daha sonradan yapılabiliormu??
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 00:51
paylaşım için tşk 
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 08:50
Orjinalini yazan: AteSH AteSH Yazdı:

Bilgileriniz için Teşekkürler.Merak ettiğim bi konu olduğu için sonuna kadar okudum.Yalnız bir sorum olucak bu kilitli diferansiyel orjinal bi araca daha sonradan yapılabiliormu??
Tabiki yapılabiliyo yalnız bunu yapmak için orjinal aracın markasının ürettiği diferansiyel yoksa genellikle muadillerini udurarak yapılıyo. Genelde muadil diferansiyeller kullanılıyo soradan yapılanlarda ama sorun fazla çıkarmıyo.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 08:57
MUSTAFACIM PAYLASIMIN ICIN TESEKKUR EDERIM KARDESIM

COK FAYDALI OLACAK
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 09:17
Bu yazıyı ilk didimde okudum hiçbirşey anlamamıştım.Oranın atmosferinden olsa gerek.
 
Şimdi ikinci defa istanbulda okuyorum ve olayı cözüyorum.
 
Biraz daha yalın bir dille herkezin anlaması icin kilitli difransiyelin çalışma prensibinden öte.Amaçı nedir?
 
Konuya eklerseniz kimsenin kafasında soru işareti olmaz.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 09:37
Amacını aslında yukardaki çalışma prensibinden anlıyabilirsiniz ama genel olarak ifade etmek gerekirse her iki aksın aynı yükte çalışıp eşit dengede lastiklere gücü iletmesi için uygulanan bi sistemdir.
 
Ben teşekkür ederim ilginize.
Çevrimdışı İsmailAteş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Kasım - 1987

Yaşı : 32
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008
Konum: Ankara/İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı İsmailAteş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 14:54
İlgilendiğiniz için teşekkürler ilerdeki projelerim arasında kilitli diferansiyelde olucak muhtemelen..
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Mayıs 2008 Saat 11:06
hayırlısı olsun, projeniz nedir ilerde?
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 13:34
Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 15:01
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
 
Drıft dedıgın arkadan cekıslı arac ıle olur. O acıdan senın aracın ıcın drıft dıye bır terım soz konusu olmaz EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed 
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:36
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
 
Drıft dedıgın arkadan cekıslı arac ıle olur. O acıdan senın aracın ıcın drıft dıye bır terım soz konusu olmaz EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed 
İçime su serptin abi sagol :D
Altımızda kilit difransiye araba var diye seviniyorduk. Arada sol ayak frenı deniyorum ama yarı yiyor yarı yemiyor alışana kdr :D
Valla bu yuzden murat 131 bakıyorum 2 3 lıraya :D 2  lırada ben harcasam kı murat 131 ıcın buyuk bı meblaa :D adam olur


Düzenleyen Engin Tepe - 15 Temmuz 2011 Saat 16:41
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:46
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
 
Drıft dedıgın arkadan cekıslı arac ıle olur. O acıdan senın aracın ıcın drıft dıye bır terım soz konusu olmaz EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed 
İçime su serptin abi sagol :D
Altımızda kilit difransiye araba var diye seviniyorduk. Arada sol ayak frenı deniyorum ama yarı yiyor yarı yemiyor alışana kdr :D
Valla bu yuzden murat 131 bakıyorum 2 3 lıraya :D 2  lırada ben harcasam kı murat 131 ıcın buyuk bı meblaa :D adam olur
 
Kılıtlı dıferansıyel vırajlarda rahat rahat gaza basabılmene ımkan tanır ve bır tekerlek kaygan bır yuzeydeyse patınaja kalıpta ılerleyememe durumunun onune gecer.
 
bır nevı tutunumu artırır cekıs kontrolu saglar...
 
Kılıtlı dıferansıyelın olmadıgı bır aracta  vıraj ıcınde gaza basılırsa aracın gucune ve tutunumuna gore onden kayma gorulebılır.
 
senın arabayla deneyebılırsın. dusuk hızda dıyelım 2. vıtes ıle 2000 devırlerde gıderken genıs bır vıraj ıcınde tam gaz basarsan patınaja dusup onu kayması gerekırken senınkının bu hareketı yapmaması gerekır... cekıs sınırlandıgı ıcın kontrolden cıkmanın olmaması gerekır. tabı dıkkatlı ol. gaza uygun oranda bas yanı :)) fazla gelırse gazdan cekersen sorun olmaz


Düzenleyen CeCoLi - 15 Temmuz 2011 Saat 16:50
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:50

Virajlarda Burak bilir :D Kilitli kilitsiz farketmiyor Anasını aglatırım :D  daaa :D

Drift yapmazmı Embarrassed  Ksa mesafede olsa

PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:52
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Virajlarda Burak bilir :D Kilitli kilitsiz farketmiyor Anasını aglatırım :D  daaa :D

Drift yapmazmı Embarrassed  Ksa mesafede olsa

 
Pek sanmıyorum ama olabılırde yanıGöz Kırpma
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:53
Denicemki deniyorumda daha beceremedim :D  Tecrübelerimi paylaşırım bıyere yanyatmazsam tabı ticari ile :D Embarrassed
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 19:40
Abıcım bosver Allah askına partner bunların yapılacagı arac degl. guzel guzel bın bosver drıft mrıftı Sırıtma
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 4978 26 From_hell
konu icon 508 ECO ARIZASI son mesaja git 12470 22 muratkose
konu icon 308 Ekran son mesaja git 453 2 ibrhmogzz
konu icon yağmur tekleme son mesaja git 631 4 ismailkaya
konu icon Ankarada 206 ustası son mesaja git 187 1 Kadir
konu icon paspas altından ıslaklık nerden sızıyordur son mesaja git 8555 30 djserp
konu icon Otomatik vites marş basmıyor son mesaja git 681 6 djserp
konu icon 306 Gaz yememe ve rolanti dalgalanması son mesaja git 1004 6 ismailkaya
konu icon 206 Gaz Yemiyor son mesaja git 14033 11 djserp
konu icon Acil yardim son mesaja git 670 3 djserp
konu icon İlk çalışmada titreme son mesaja git 939 9 djserp
konu icon 206 İçin Orjinal Triger Seti Hk. son mesaja git 300 6 onur206
konu icon Bilgi ekrani Değişimi son mesaja git 215 1 djserp
konu icon peugeot 206 şehir içi hararet yükselmesi son mesaja git 4203 24 djserp
konu icon 206 hdi stop etme sorunu son mesaja git 380 3 djserp
konu icon Benzin lpg araç ısıninca rolantide devir saati dal son mesaja git 248 1 ismailkaya
konu icon 307 KALORİFER FAN SORUNU (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 8201 17 Selocan7874
konu icon Durduk yere araç kalorifer neden çalışmaz son mesaja git 89 0 Selocan7874
konu icon 2008 P24E 2020 GTLINE SWITCH CONTROL PANEL son mesaja git 100 0 ZaferUZUN
konu icon ayna sinyal ışığı son mesaja git 323 0 blgn
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2021 OCAK EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 16
Kadir 16
Safatugan07 15
warem 11
muzzy35 11
djserp 11
Yabanci26 10
KILIÇ 9
ismailkaya 9
Emresertbas 8
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2021
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English