Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Yedek Parçam - Peugeot ve Citroen Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Kilit diferansiyel
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kilit diferansiyel

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kilit diferansiyel
    Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2008 Saat 18:56
Klasik diferansiyeller bir terazi gibi çalışırlar



. şekilde de görüldüğü gibi iki tekerlek aksını döndürmek için en az üç tane dişli gerekir. Her iki aksın eşit dönmesini sağlayan ve diferansiyel tamburasının içinde yer alan ayna mahruti dişlisi ise, diğer diferansiyelin motordan kontrollü çalışan tek parçasıdır. (2. şekil, kırmızı olan) Otomobil yolda düz olarak giderken, tekerleklerden herhangi birine daha fazla ağırlık binmediği için, diferansiyel karpuzunun ortasındaki dişliler tekerleklerle birlikte kendiliklerinden dönerler. Ancak otomobil viraja girerken, bu dişliler devreye girerek otomobilin virajın dışındaki hızlı, virajın içindeki daha yavaş dönen itici tekerleklerinin dönüş oranlarının 1:1 olmasını sağlarlar.

Yukarıda sözünü ettiğimiz normal bir diferansiyelin çalışma esaslarına ek olarak kilitli diferansiyellerde değişik birkaç sistem vardır. Bunlardan birincisinde, küçük sürtünme pulları diferansiyelin ortasındaki her iki tekerleğin eşit olarak dönmesini sağlayan ve denge dişlileri olarak tarif edilebilecek olan dişlilerin dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz bir şekilde gitmeye başlayıncaya kadar devam eder. (Şekil 4)





Bir başka tür de (şekil 5) aksların (şekilde mavi renkli olan) ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak girmediği diferansiyellerdeki kilit türüdür. Burada sözü edilen kısımlar yatık olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla diferansiyele tutturulmuşlardır. Tekerleklerin dönüş hızı arttığında yani otomobil patinaj yapmaya başladığında devreye giren bu sistem, halkaların fren levhalarını sıkıca bastırmasıyla çalışır ve otomobilin tekerleklerindeki dönüş momenti 1:1 olana kadar tutar. Bu sistemin adı dönüş momentli diferansiyel kilididir. 6 numaralı şekilde görülen diferansiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş düz dişli çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman, birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüş momenti 1:1 olana kadar kilitli kalırlar. Basit bir mantıkla kurulmuş olan bu sistem de gelişmiş pek çok otomobilde kullanılmaktadır. 4x4 araçlarda da bu sistemlere ek olarak manuel ve otomatik olarak devreye sokulan kilitler de mevcuttur.





Ayrıca tek yollu difransiyel kilidi gaza yüklenince iki tekerleği birden kitlerken,
2 yollu kilitlerde ayağınızı gazdan çektiğnizdede kilitler drift için uygundur ama günlük kullanıma pek uygun değildir alışmak lazım
 
NOT: Bu bilgiler alıntı değil kendi yazmış olduğum ve diğer tuning forumlarında yayınlaığım makalelerdir.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2008 Saat 10:41
paylaşım için tşk kardeş
Çevrimdışı sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2008 Saat 10:46
Bilgiler için sağol...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2008 Saat 10:55
KİLİTLİ DİFRANSİYELİN FARKI İKİ TEKERLEKTE AYNI UZUNLUKTA PATİNAJA DÜŞÜYOR...

Çevrimdışı İsmailAteş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Kasım - 1987

Yaşı : 31
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008
Konum: Ankara/İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı İsmailAteş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 00:15
Bilgileriniz için Teşekkürler.Merak ettiğim bi konu olduğu için sonuna kadar okudum.Yalnız bir sorum olucak bu kilitli diferansiyel orjinal bi araca daha sonradan yapılabiliormu??
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 00:51
paylaşım için tşk 
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 08:50
Orjinalini yazan: AteSH AteSH Yazdı:

Bilgileriniz için Teşekkürler.Merak ettiğim bi konu olduğu için sonuna kadar okudum.Yalnız bir sorum olucak bu kilitli diferansiyel orjinal bi araca daha sonradan yapılabiliormu??
Tabiki yapılabiliyo yalnız bunu yapmak için orjinal aracın markasının ürettiği diferansiyel yoksa genellikle muadillerini udurarak yapılıyo. Genelde muadil diferansiyeller kullanılıyo soradan yapılanlarda ama sorun fazla çıkarmıyo.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 08:57
MUSTAFACIM PAYLASIMIN ICIN TESEKKUR EDERIM KARDESIM

COK FAYDALI OLACAK
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 09:17
Bu yazıyı ilk didimde okudum hiçbirşey anlamamıştım.Oranın atmosferinden olsa gerek.
 
Şimdi ikinci defa istanbulda okuyorum ve olayı cözüyorum.
 
Biraz daha yalın bir dille herkezin anlaması icin kilitli difransiyelin çalışma prensibinden öte.Amaçı nedir?
 
Konuya eklerseniz kimsenin kafasında soru işareti olmaz.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 09:37
Amacını aslında yukardaki çalışma prensibinden anlıyabilirsiniz ama genel olarak ifade etmek gerekirse her iki aksın aynı yükte çalışıp eşit dengede lastiklere gücü iletmesi için uygulanan bi sistemdir.
 
Ben teşekkür ederim ilginize.
Çevrimdışı İsmailAteş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Kasım - 1987

Yaşı : 31
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008
Konum: Ankara/İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı İsmailAteş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 Saat 14:54
İlgilendiğiniz için teşekkürler ilerdeki projelerim arasında kilitli diferansiyelde olucak muhtemelen..
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Mayıs 2008 Saat 11:06
hayırlısı olsun, projeniz nedir ilerde?
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 13:34
Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 15:01
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
 
Drıft dedıgın arkadan cekıslı arac ıle olur. O acıdan senın aracın ıcın drıft dıye bır terım soz konusu olmaz EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed 
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:36
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
 
Drıft dedıgın arkadan cekıslı arac ıle olur. O acıdan senın aracın ıcın drıft dıye bır terım soz konusu olmaz EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed 
İçime su serptin abi sagol :D
Altımızda kilit difransiye araba var diye seviniyorduk. Arada sol ayak frenı deniyorum ama yarı yiyor yarı yemiyor alışana kdr :D
Valla bu yuzden murat 131 bakıyorum 2 3 lıraya :D 2  lırada ben harcasam kı murat 131 ıcın buyuk bı meblaa :D adam olur


Düzenleyen Engin Tepe - 15 Temmuz 2011 Saat 16:41
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:46
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Konuyu hortlatayım dedim, :)
Partner de 4*2 oldugunu duydum dogrumudur,
Okurken 2 yollu dıfransıyel drıft ıcın uygundr dıyor bu benım araçta varmıdır. Drıftt Embarrassed
Saygılar...
 
Drıft dedıgın arkadan cekıslı arac ıle olur. O acıdan senın aracın ıcın drıft dıye bır terım soz konusu olmaz EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed 
İçime su serptin abi sagol :D
Altımızda kilit difransiye araba var diye seviniyorduk. Arada sol ayak frenı deniyorum ama yarı yiyor yarı yemiyor alışana kdr :D
Valla bu yuzden murat 131 bakıyorum 2 3 lıraya :D 2  lırada ben harcasam kı murat 131 ıcın buyuk bı meblaa :D adam olur
 
Kılıtlı dıferansıyel vırajlarda rahat rahat gaza basabılmene ımkan tanır ve bır tekerlek kaygan bır yuzeydeyse patınaja kalıpta ılerleyememe durumunun onune gecer.
 
bır nevı tutunumu artırır cekıs kontrolu saglar...
 
Kılıtlı dıferansıyelın olmadıgı bır aracta  vıraj ıcınde gaza basılırsa aracın gucune ve tutunumuna gore onden kayma gorulebılır.
 
senın arabayla deneyebılırsın. dusuk hızda dıyelım 2. vıtes ıle 2000 devırlerde gıderken genıs bır vıraj ıcınde tam gaz basarsan patınaja dusup onu kayması gerekırken senınkının bu hareketı yapmaması gerekır... cekıs sınırlandıgı ıcın kontrolden cıkmanın olmaması gerekır. tabı dıkkatlı ol. gaza uygun oranda bas yanı :)) fazla gelırse gazdan cekersen sorun olmaz


Düzenleyen CeCoLi - 15 Temmuz 2011 Saat 16:50
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:50

Virajlarda Burak bilir :D Kilitli kilitsiz farketmiyor Anasını aglatırım :D  daaa :D

Drift yapmazmı Embarrassed  Ksa mesafede olsa

PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:52
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Virajlarda Burak bilir :D Kilitli kilitsiz farketmiyor Anasını aglatırım :D  daaa :D

Drift yapmazmı Embarrassed  Ksa mesafede olsa

 
Pek sanmıyorum ama olabılırde yanıGöz Kırpma
Çevrimdışı Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:53
Denicemki deniyorumda daha beceremedim :D  Tecrübelerimi paylaşırım bıyere yanyatmazsam tabı ticari ile :D Embarrassed
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 19:40
Abıcım bosver Allah askına partner bunların yapılacagı arac degl. guzel guzel bın bosver drıft mrıftı Sırıtma
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 Otomatik Geri Vites Sorunu son mesaja git 170 3 muzzy35
konu icon Otomatik 307 şanzımandaki tuhaf ses son mesaja git 74 0 YK4663
konu icon Arac, silkeliyor, tekliyor son mesaja git 437 10 Recepkuzey
konu icon 307 OTOMATİK ŞANZIMAN SORUNU ACİL son mesaja git 137 1 talip206
konu icon Külbütör kapağı contası son mesaja git 243 3 talip206
konu icon Şükür kavuşturana :) 3008 son mesaja git 7901 55 hasankose15
konu icon 306 Torsiyon Tamiri Hakkında son mesaja git 506 3 talip206
konu icon 306 Griffe Debriyaj Halatı son mesaja git 184 0 dfiratd
konu icon Otomatik cam ayarı bozuldu... son mesaja git 683 3 whisky
konu icon Benzin Pompası Hakkında son mesaja git 521 2 x571
konu icon Yokusta bayılıyor... son mesaja git 1610 10 YK4663
konu icon Yeni 2008 sol önden gelen ses son mesaja git 547 4 Murat062
konu icon 307 bilgi ekranı son mesaja git 307 0 Hazal34
konu icon Peugeot 207 ön camdaki çizikler nasıl gider son mesaja git 255 0 Ahmet34
konu icon Yeni 2008 elektrikli bagaj uygulaması, son mesaja git 244 0 GKTG
konu icon Multimedya sistemi son mesaja git 413 0 Efsanepartnerr
konu icon Orjinal cant son mesaja git 454 4 Kadir2727
konu icon Merhabalar son mesaja git 16 3 TRK
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12503 522 burhanakbass
konu icon Peugeot 307 benzin de gec calisma son mesaja git 935 8 Fbilkan
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2020 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Recepkuzey 1
YK4663 1
muzzy35 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2020
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English