Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - TORSİYON ALÇALTMA, 3.5 cm YAY
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

TORSİYON ALÇALTMA, 3.5 cm YAY

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: TORSİYON ALÇALTMA, 3.5 cm YAY
    Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 19:02
Yaptığım küçük bir araştırma sonucu 206 aracıma 3.5 cm lik spor yay ve 1 diş torsiyon alçaltma uygulaması yaptırmak istiyorum. Maksadım aracı basıp da gazlamak değil. Şuan ki haliyle düşük hızlarda dahi virajlarda güvensiz kalıyor, bayağı bi yatıyor. Bu işlemi yapmak yol tutuşunu arttırır mı acaba ? Amortisör veya herhangi başka bir parçayı değiştirmem gerekir mi ? Tek başına yay iş görür mü ? Bilgi sahibi arkadaslardan yardım rica ediyorum. Araba konusunda belki de en anlamadığım konu budur. Şimdiden teşekkür ederim
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 21:30
Fazla fark olmaz diye düşünüyorum.Şuanda kullanılandan biraz daha geniş taban lastik ve dediğiniz gibi yapılırsa araç kendini toplar ama tabi yol tutuşu tek başına yayla kazanılacak bir şey değil malesef.Bu araçlar üretilirken bir sürü mühendislikten geçiyor.Kullanım amacı ve yapıları ortada.


Düzenleyen samet206 - 09 Ağustos 2016 Saat 21:37
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 21:35
Orjinal ebat 185/65/14. Ama şuan 175/65/14 takılı. 195/55/15 veya daha geniş taban düşünüyorum
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 21:37
Benim beklentim, araç yatmasın güven versin. Tabi sadece kesik yay gibi, kazık gibi olduğu için yatmama yolda zıplama gibi değil. Daha stabil olsun. Şase daha az esnesin. Yola daha iyi tutunsun istiyorum.
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 21:41
Sedanları bilmiyorum ama hb kasaların orjinal ölçüsü 175/65/14.Kaliteli spor yay tercih etmenizi öneririm zaten alçalmadan dolayı konforunuz azalacak üstüne birde 65 yanaktan 55 yanağa geçiş olunca araç şuanki kadar yumuşak olmayacaktır.Kayıpsız olarak o dediklerinizin sadece yayla üstesinden gelebileceğinizi sanmıyorum.Spor yay,spor amortisör,daha geniş taban lastikler,kule gergisi kabaca yol tutuşu adına yapılacak şeyler.Daha önce araştırmalarımdan aklımda kalanlar.


Düzenleyen samet206 - 09 Ağustos 2016 Saat 21:45
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 21:59
Uzun bir araştırma, kaliteli malzeme ve işçilik seçimi. Uğraş, emek, masraf biraz zor ve uzun bir süreç. Geniş tabanla başlasam daha hayırlı olacak
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 22:23
Aynen daha bilgili arkadaşlarda yorum yapar,sizde araştırın benim bildiklerim bu şekilde.
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
ALLEX Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1307
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ALLEX Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 22:34
Bu yonde dusunen arkadaslarima kucuk bir tavsiyem olacak.
Arka islemleri yaparken torsiyona el ettiginizda mutlaka tamir takimi olarak burclari yenileyin.isler bittikten kisa bir zaman sonra torsiyon icin mudahele etmek zorunda kalmazsiniz.
MORALİ AĞRIYOR....
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 23:09
ben jantları 16" e yükselttim, 45 yanak geniş taban kullanıyorum, 205/45/16 olması lazım emin değilim, orjinallerle arasında gerçekten ço1111k ciddi fark oluştu. ne yatması var, ne de kendini atması, yapışarak giriyor virajlara. 
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 23:14
Orjinal ebat kaçtı sizin ? Cidden bu denli etki ediyor mu eskiye nazaran ?
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 23:22
araç şimdi park halinde, orjinal jantlarda kışlık lastiklerle şirkette (14" di), 
yarın bakıp ikisinin ölçülerini yazayım. 
ben söylediğim gibi çok ciddi fark görüyorum. 



Düzenleyen maximusti - 09 Ağustos 2016 Saat 23:22
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2016 Saat 23:25
Bunu bi düşüneyim hocam. Çok aşırı ince yanaktan çekiniyorum biraz lastik yararım diye
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2016 Saat 07:56
İlk olarak torsiyon dan başlayabilirsin. Torsiyon bilyalarını değiştirirken ayarını araç tam düz olacak şekilde ayarladik. Hissedilir derecede farketti yol tutuşu. 206 larda aerodinamik hatası olduğu yapılan rüzgar tüneli testinde saptandı. Yani araçta mühendislik hatası var :)
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2016 Saat 14:17
Verilen bilgiler için teşekkür ederim, araştırıp düşünüp mantıklı olandan başlayacağım
Yukarı Dön
Gokcesel Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Gokcesel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2016 Saat 19:53
Spor yay ve torsiyon alçaltmış biri olarak tavsiye ederim. Virajlarda hissedilir fark var. 16" jant var 195/45/16 kullanıyorum lastik ebatı olarak sadece konforun azalacaktır.
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2016 Saat 21:35
175/65/14 orjinal ölçüsü olan 206 lar 205/40/17 takıyor diye biliyorum. 215/45/16 da bana tam uyuyor. Hem konfor çok azalmamış olur. Hem daha iyi basar yere gibi geliyor.
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2016 Saat 11:13
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

175/65/14 orjinal ölçüsü olan 206 lar 205/40/17 takıyor diye biliyorum. 215/45/16 da bana tam uyuyor. Hem konfor çok azalmamış olur. Hem daha iyi basar yere gibi geliyor.


Lastiğin genişliği bazen avantajdan çok dezavantaj olabiliyor. 206 ların lastik açıklığı kısa ve torsiyon olduğu için 407 deki gibi yol tutuşu nu artırır demek yanlış olur.
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2016 Saat 14:10
orjinallerim: 175/65/14  sonradan taktıklarım: 195/45/16
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2016 Saat 15:46
Ne gibi bi dezavantaj verir mesela , maksimum ne kadar büyütmeliyiz ?
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2016 Saat 11:58
benim kendi görüşüme göre maks. 2" orjinalde 14" se 16" , 15" se 17"
daha yukarısını zararlı buluyorum. 

Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 411 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 5980 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 8 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 1861 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 931 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7184 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1080 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1314 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3449 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5625 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 472 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1201 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4983 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40600 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 839 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20054 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6268 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 1442 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 1148 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 14557 6 brs3393brs
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
Murat0642 3
tunakrf 2
Warcry 2
407aziz 2
gulemans 1
GRKN35 1
berter 1
GökhaN 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English