Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

TORSİYON ALÇALTMA, 3.5 cm YAY

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42743
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 23:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: TORSİYON ALÇALTMA, 3.5 cm YAY
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Konu: TORSİYON ALÇALTMA, 3.5 cm YAY
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 19:02
Yaptığım küçük bir araştırma sonucu 206 aracıma 3.5 cm lik spor yay ve 1 diş torsiyon alçaltma uygulaması yaptırmak istiyorum. Maksadım aracı basıp da gazlamak değil. Şuan ki haliyle düşük hızlarda dahi virajlarda güvensiz kalıyor, bayağı bi yatıyor. Bu işlemi yapmak yol tutuşunu arttırır mı acaba ? Amortisör veya herhangi başka bir parçayı değiştirmem gerekir mi ? Tek başına yay iş görür mü ? Bilgi sahibi arkadaslardan yardım rica ediyorum. Araba konusunda belki de en anlamadığım konu budur. Şimdiden teşekkür ederim

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 21:30
Fazla fark olmaz diye düşünüyorum.Şuanda kullanılandan biraz daha geniş taban lastik ve dediğiniz gibi yapılırsa araç kendini toplar ama tabi yol tutuşu tek başına yayla kazanılacak bir şey değil malesef.Bu araçlar üretilirken bir sürü mühendislikten geçiyor.Kullanım amacı ve yapıları ortada.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 21:35
Orjinal ebat 185/65/14. Ama şuan 175/65/14 takılı. 195/55/15 veya daha geniş taban düşünüyorum

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 21:37
Benim beklentim, araç yatmasın güven versin. Tabi sadece kesik yay gibi, kazık gibi olduğu için yatmama yolda zıplama gibi değil. Daha stabil olsun. Şase daha az esnesin. Yola daha iyi tutunsun istiyorum.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 21:41
Sedanları bilmiyorum ama hb kasaların orjinal ölçüsü 175/65/14.Kaliteli spor yay tercih etmenizi öneririm zaten alçalmadan dolayı konforunuz azalacak üstüne birde 65 yanaktan 55 yanağa geçiş olunca araç şuanki kadar yumuşak olmayacaktır.Kayıpsız olarak o dediklerinizin sadece yayla üstesinden gelebileceğinizi sanmıyorum.Spor yay,spor amortisör,daha geniş taban lastikler,kule gergisi kabaca yol tutuşu adına yapılacak şeyler.Daha önce araştırmalarımdan aklımda kalanlar.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 21:59
Uzun bir araştırma, kaliteli malzeme ve işçilik seçimi. Uğraş, emek, masraf biraz zor ve uzun bir süreç. Geniş tabanla başlasam daha hayırlı olacak

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 22:23
Aynen daha bilgili arkadaşlarda yorum yapar,sizde araştırın benim bildiklerim bu şekilde.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: ALLEX
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 22:34
Bu yonde dusunen arkadaslarima kucuk bir tavsiyem olacak.
Arka islemleri yaparken torsiyona el ettiginizda mutlaka tamir takimi olarak burclari yenileyin.isler bittikten kisa bir zaman sonra torsiyon icin mudahele etmek zorunda kalmazsiniz.

-------------
MORALİ AĞRIYOR....


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 23:09
ben jantları 16" e yükselttim, 45 yanak geniş taban kullanıyorum, 205/45/16 olması lazım emin değilim, orjinallerle arasında gerçekten ço1111k ciddi fark oluştu. ne yatması var, ne de kendini atması, yapışarak giriyor virajlara. 

-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 23:14
Orjinal ebat kaçtı sizin ? Cidden bu denli etki ediyor mu eskiye nazaran ?

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 23:22
araç şimdi park halinde, orjinal jantlarda kışlık lastiklerle şirkette (14" di), 
yarın bakıp ikisinin ölçülerini yazayım. 
ben söylediğim gibi çok ciddi fark görüyorum. 



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2016 Saat 23:25
Bunu bi düşüneyim hocam. Çok aşırı ince yanaktan çekiniyorum biraz lastik yararım diye

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2016 Saat 07:56
İlk olarak torsiyon dan başlayabilirsin. Torsiyon bilyalarını değiştirirken ayarını araç tam düz olacak şekilde ayarladik. Hissedilir derecede farketti yol tutuşu. 206 larda aerodinamik hatası olduğu yapılan rüzgar tüneli testinde saptandı. Yani araçta mühendislik hatası var :)

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2016 Saat 14:17
Verilen bilgiler için teşekkür ederim, araştırıp düşünüp mantıklı olandan başlayacağım

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Gokcesel
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2016 Saat 19:53
Spor yay ve torsiyon alçaltmış biri olarak tavsiye ederim. Virajlarda hissedilir fark var. 16" jant var 195/45/16 kullanıyorum lastik ebatı olarak sadece konforun azalacaktır.


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2016 Saat 21:35
175/65/14 orjinal ölçüsü olan 206 lar 205/40/17 takıyor diye biliyorum. 215/45/16 da bana tam uyuyor. Hem konfor çok azalmamış olur. Hem daha iyi basar yere gibi geliyor.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2016 Saat 11:13
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

175/65/14 orjinal ölçüsü olan 206 lar 205/40/17 takıyor diye biliyorum. 215/45/16 da bana tam uyuyor. Hem konfor çok azalmamış olur. Hem daha iyi basar yere gibi geliyor.


Lastiğin genişliği bazen avantajdan çok dezavantaj olabiliyor. 206 ların lastik açıklığı kısa ve torsiyon olduğu için 407 deki gibi yol tutuşu nu artırır demek yanlış olur.

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2016 Saat 14:10
orjinallerim: 175/65/14  sonradan taktıklarım: 195/45/16

-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2016 Saat 15:46
Ne gibi bi dezavantaj verir mesela , maksimum ne kadar büyütmeliyiz ?

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2016 Saat 11:58
benim kendi görüşüme göre maks. 2" orjinalde 14" se 16" , 15" se 17"
daha yukarısını zararlı buluyorum. 



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2016 Saat 12:06
Aracı yorar diyorlar ki doğrudur da 14 E 16 maksimum olmalı katılıyorum. Zaten daha da ince yanakla binilecek bir araba değil.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net