Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Mazda 6 inceleme
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Mazda 6 inceleme

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Mazda 6 inceleme
    Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2008 Saat 13:34
Mazda6

Japon otomobil üreticisi Mazda, ürün gamındaki modelleri yenilemeye devam ediyor. Yeni bir tasarım felsefesi ile yola çıkan Mazda, bu kapsamda orta sınıfdaki iddialı sedan modeli Mazda6'yı tepeden tırnağa yeniledi.

Yeni Mazda6, sıradışı tasarım çizgisi, yeni nesil verimli motoru ve konforlu iç mekanı ile sınıfındaki rakiplerine meydan okuyor.

Yeni Mazda6'nın dış tasarımı ilk bakışda dikkatleri üzerine çekiyor. Mazda'nın yeni tasarım anlayışı ile şekillendirilen dış tasarım dinamik, atletik ve akıcı yapıya sahip. Yeni Mazda6'nın ilk dikkat çeken dış tasarım öğesi farları. İç içe geçmiş baklava desenleri şeklinde dizayn edilen ön ve arka farlar, uzakdan bakıldığı zaman yeni Mazda6'nın farklı bir araç olduğunu hemen belli ediyor. Aracın farları bu segment için yeni standartlar belirleyen şık, elips şekilleri ve karmaşık bir yüksek teknoloji içeren iç tasarıma sahip.

Pürüzsüz ve şık yan profili, kıvrımlı tavanı ve ilk bakışda dikkat çeken tampon kavisleri, Mazda'nın göz kamaştıran dış tasrımını oluşturuyor. Arkadaki C kolonu, yanlamasına "V" tasarımı sergileyerek hız duygusunu artırıyor.

Ön bölümde Mazda'nın imzası olan beş noktalı ızgaranın müthiş evrimi göze çarparken, spor otomobil hissini destekleyen geniş hava girişi ile birlikte yanlardaki daha küçük hava aralıkları sağlam, agresif ama zarif görünümü destekliyor.

Mazda6'nın istisnai ölçüde hafif olan sağlam gövdesi daha keyifli ve eğlenceli bir sürüşü desteklerken yakıt ekonomisini de olumlu yönde etkiliyor. Yüksek süratlerde giderken dengeyi sağlamaya yardımcı olan üstün aerodinamik performans da yakıt ekonomisine katkıda bulunuyor.

Yeni Mazda6'da Comfort, Dynamic, Dynamic+ ve Exclusive olmak üzere dört farklı donanım seviyesi bulunuyor.Araç iç mekan konforu olarak önceki nesil modellerden daha fazlasını sunuyor. Konforlu bir yolculuk ön planda tutularak tasarlanan iç mekan, tam bir özgürlük ve rahatlık ile maksimum sürüş keyfi yaşamanıza olanak tanıyor. Aracın iç mekanında ilk göze çarpan detaylar konfor hissi ve sportif yapı.

Kabin içindeki sesler, havalandırmalar ve ışıkların tamamı, sürücü ve yolcuları rahat ettirmek üzere tasarlanmış koltuklar ve döşemeler ile birlikte, dikkatli biçimde gözden geçirilmiş.

Yumuşak görünümlü, kıvrımlı gösterge paneli ve sert, metalik görünümlü kontrol paneli, hafiflik ve kesinlik arasında çekici bir kontrast yaratan unsurlar arasında yer alıyor. Göstergeler, çekici bir görünüm ile işlevselliği birleştiriyor. Kadranlardaki dolaylı mavi aydınlatma, çarpıcı bir etki sağlıyor.

Sınıfında en üst düzey sürüş konumu ayarlanabilirliği sunan ve sürgülü bir kolçak barındıran yeni geliştirilmiş koltuklar, uzun süreli veya yüksek hızda yapılan yolculuklarda konforu garanti ediyor. Ayrıca direksiyon simidi ve vites kolunun konumu ile açısı rahat ve kolay işleyiş için sorunsuz tasarlanmış.

Büyük bir torpido gözü, ön orta konsolda çift tabanlı bir eşya gözü ve ön ve arkadaki dahili bardak tutucuları ile, küçük eşyalar için akıllıca tasarlanmış boş depolama alanı yeni Mazda6'nın iç mekanında esnek bir yapı oluşturuyor.

Yeni Mazda6'da serinlemek ya da ısınmak daha kolay. Isıtma, Havalandırma ve Klima (HVAC) sistemi üstün bir kontrol sunarak sürücü ve ön yolcu koltukları için ayrı sıcaklıklar belirlemenize olanak sağlıyor. Bu sayede ısınmak ya da serinlemek için herkese farklı bir seçenek imkanı sunuluyor.

Yeni Mazda6'nın bagaj kapasitesi eskiye oranla 10 litre artırılarak 519 litreye çıkarılmış. Bu sayede uzun yolculuklarda daha fazla eşyayı yanınızda götürme olanağı sağlanmış.

Yeni Mazda6 ülkemizde şimdilik 2.0 litrelik benzinli motor seçeneği ile satışa sunuluyor. 1999 cc hacmindeki bu motor 6500 d/dk'da 147 HP güç ve 4000 d/dk'da 184 Nm tork üretiyor. Test sürüşümüz esnasında 2.0 litrelik bu benzinli motorun orta sınıfdaki böyle bir sedan için oldukça ideal olduğunu gördük. Sıralı Sübap Zamanlaması (S-VT) sistemi, Değişken İndüksiyon Sistemi (VIS), elektronik gaz kontrolü ve çift susturucusu bulunan bu motor, gaza yüklendiğiniz anda kısa sürede tepki veriyor ve lazım olduğunda her daim istenilen çekiş gücünü üretebiliyor.

Yeni Mazda6 2.0 litrelik benzinli motoru ile son sürat olarak saatte 214 km hıza ulaşabiliyor. 0'dan 100 km hıza 9.9 saniyede ulaşan Mazda6 şehir içinde 9.8 litre, şehir dışında 5.4 litre ve ortalamada 7.0 litre yakıt tüketiyor. Bizim elde ettiğimiz test verilerine göre Mazda6 biraz daha yüksek tüketime sahip olsa da genel olarak bakıldığında agresiflikten uzak sakin kullanımlarda tutumlu bir araç olarak gözleniyor.

Mazda6'da yer verilen yeni süspansiyon sistemi bir yandan daha konforlu bir sürüş sağlarken, diğer yandan yüksek kontrol performansı sunuyor. Hızlı girilen virajlarda dengeli bir karakter ortaya koyan araç, sürücüsüne güven veriyor. Ancak bu yeni süspansiyon sistemi bize göre biraz sert bir yapıya sahip. Yol tutuşu ve viraj performansı olarak başarılı olan süspansiyon sistemi, bozuk yollarda biraz rahatsız edici olabilir.

Yeni Mazda6, Euro NCAP'in düzenlediği çarpışma testlerinden 5 yıldız alan araçlar arasında yer alıyor.Pasif emniyet bakımından takviye edilmiş gövde yapısı ve daha güçlü materyaller önden, arkadan ya da yandan bir darbe alınması durumunda endişeye yer bırakmıyor.

Çift-Xenon farlı Adaptif Ön Far Sistemi (AFS), virajlı yollarda görünürlüğü artırıyor ve kavşaklarda yayaların ve bisiklet sürücülerinin fark edilmesini kolaylaştırıyor. Darbelerin etkisini azaltan enerji emici yapılar ve materyaller, yayalara daha ileri düzeyde koruma sağlıyor.

Dinamik Stabilite Kontrolü (DSC) hem sürüş keyfinizi artırıyor hem de aktif bir emniyet özelliği olarak işlev görüyor. Bu özellik motor gücünü azaltmak ve kaymaları önlemek için tekerlek hızınızı, direksiyon açılarını, fren işlevini ve sapma oranlarını denetleyerek uygun olan bir ya da daha fazla tekerleğe fren basıncı uyguluyor.

Yeni Mazda6'nın standart donanımında Mazda gelişmiş darbe önleme sistemi (MAIDAS), ilave sınırlama sistemi (SRS), kilitlemeyi önleyici fren sistemi (ABS), elektronik fren basıncı dağıtımı (EBD), acil fren desteği (EBA), dinamik stabilite kontrolü (DSC), çekiş kontrol sistemi (TCS), çift ön hava yastığı, ön ve arka perde hava yastıkları gibi güvenlik ekipmanları bulunuyor.

Yeni Mazda6 53 bin 900 YTL ile 67 bin 600 YTL arasında değişen fiyatlarla satışa sunuluyor.





Test%20Sürüşü
Motor Sıralı 4 silindir
Motor hacmi (cc) 1999
Maksimum güç (HP) 147 / 6500 d/dk
Maksimum tork (Nm) 184 / 4000 d/dk
Maksimum hız (km/s) 214
Şanzıman Manuel
Aktarma Önden
Frenler (ön/arka) Disk
Yakıt tipi Benzin
Tüketim (şd/şi/ort) (lt/100 km) 5.4 / 9.8 / 7.0
Depo kapasitesi (lt) -
Boş ağırlık (kg) -
Bagaj hacmi (lt) 519
Boyutlar (u/g/y) -


Düzenleyen MELİH - 22 Aralık 2008 Saat 13:34
Yukarı Dön
iLLeGaL Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008
Konum: YenibosnA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 552
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı iLLeGaL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2008 Saat 13:36
paylaşım için teşekkürler araç güzel görünüyor...
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı?
Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün.
Yol Mezar'da bitmiyor,
GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN
Yukarı Dön
musti Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2008
Konum: İSTANBUL 2TELLİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 102
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı musti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2008 Saat 13:37
PAYLAŞIM İÇİN    SAGOL
Yukarı Dön
Kadir 106 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 214
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Kadir 106 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2008 Saat 13:38
ben mazda 6 yı  gordum arkadaşlar cok guzel arkası falan ama piyasaya cıktığını bilmiyodum
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2008 Saat 13:39
Orjinalini yazan: VS 3915 VS 3915 Yazdı:

ben mazda 6 yı  gordum arkadaşlar cok guzel arkası falan ama piyasaya cıktığını bilmiyodum
 
bende aracı ilk arkadan gördüm gercekten güzel olmuş arka kısım
Yukarı Dön
Kadir 106 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 214
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Kadir 106 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2008 Saat 13:39
önden honda civici arkadan toyota corollayı andırıyo sanki
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2008 Saat 13:39
Paylaşım  için teşekkürelr..MAzda alınmaz
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6040 9 Alphanet
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 486 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 262 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 4988 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 558 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 369 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 579 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 190 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 537 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 749 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2183 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 989 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5434 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4736 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 1912 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 500 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2135 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37129 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 107659 591 ersin61
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Burak307xsi 1
Saido26 1
Alphanet 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English