![]() |
|
Turbonun düşmanları |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:33 |
|
Daha önceki tecrübelerime dayanarak size turbonun kötü huylarından bahsedeceğim.
Öncelikle turbolu araçların (dizel yada benzinli fark etmez) ilk marşına bastıktan sonra minimum 5 dakika sesi dinlenmelidir.Ve ilk marştan sonra kesinlikle gaz verilmemelidir. Turbo, ilk marşa basıldığında 12,000 devir ile dönmektedir.Gazsız 12,000 devir!! 5 dakika süre motorun ısınması için değil, turbonun yağlamayı yapması için gerek süredir. Diyelim ki bunu es geçtik.Bastık marşa çıktık yola. Olası sonuçlar şunlardır. 12,000 devirin üstüne gaz verirsiniz turbo kanadını koparırsınız.(ıslık sesi verir). Egsozdan "kıymık" tabir edilen çok ufak bir parçayı turbonun içine yollarsınız. Gene kanadını kırarsınız. Parça tam yağlanmaz.Kuru çalışması hem turbonun ömründen çalar, hemde cebinize büyük zararlar verir. Aceleniz yoksa 5 dakika bekleyin.Turbo yüksek maliyetli ve uygulanması zor bir sistemdir. Turbo biterse motor biter.Egzantrik kırmadan tutun, conta yakmaya, yatak sarmaya, devirdaim hortumlarını patlatıp hararete yol açacak kadar büyük sonuçlar çıkarabilir.Özellikle turbo dizel kullanıcıları.Lütfen dikkat.Saygılarımla. |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mert bilgiler için teşekkürler
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
paylaşım için tşk
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor Turbo cok yuksek devırlerde doner motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Rica ederim arkadaşlar.Umarım faydalı olur.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Blow off valve güzel bir çözüm.Ayrıca bazı çok bilmişlerin yaptığı gibi gaz verip direk kontak kapatmayınız.Sorduğunuz zaman yağlama yapıyorum derler.İnanmayın.Deran abimin dediği gibi 1 dakika rölanti yeterlidir. |
||
![]() |
||
iLLeGaL ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008 Konum: YenibosnA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 552 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
HATIRDA BULUNMASI GEREKEN KIYMETLİ VE YARARLI BİLGİLER
PAYLAŞIMIN İÇİN SAOLASIN MERT...
|
||
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı? Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün. Yol Mezar'da bitmiyor, GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN |
||
![]() |
||
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
+ aracı çok uzun süreli boşta kullanmayın..
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
1 dk yada daha fazla sen ayarlayabılıyorsun enteresan bir soru olmuş mantıken gider herhalde ![]() |
||
![]() |
||
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bende hep merak etmişimdir.. alfası olan bi arkadaşa sordum. Gaz yemiyormuş araba.. Bu seferde aklıma geldi ya rolantide kaldırıp gidebilirse :) :)
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Çok macera bir soru ama gitmesi zor bir olay.Turbo timer o kadarda gerekli değil.1 dakika çalıştır kapat kontağı.Git evinde huzurla uyu. ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bu bilgiler lazım olacak bana :)
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hasan turbomu koyacan CVR ye ![]() |
||
![]() |
||
Çervato ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2008 Konum: İstanbul / Altu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Haşim Bey, Bu forumu okuduktan sonra yeni bir şey daha öğrenmiş oldum. Turbo HDI motorum için yeni bir püf daha!..
Bu arada arkadaşlar; ömür uzatmak için bana Altunizade AÇI otomotiv servis'ten sabah ilk çalıştırmada özellikle kışın 2 dakikadan fazla ısıtmaya, menzile vardıktan sonra kontak kapatmadan önce global 2 dakika kadar da rölantide bekletmeyi salık verdiler.
Sizin bu süreler / mevsim şartları bağlamında yapacağınız fikir jimnastiklerini merak etmekte fikren katkılarınız için hepinizine peşinen teşekkür etmekteyim.
Gökhan Çervatoğlu
34 F(iliz) V(içe) 1962 (Doğum yılım) / 206 Generation HDI 2009
100 lira kazanıp 101 lira harcıyorsan rezil olursun, ancak 100 lira kazanıp 99 lira harcarsan vezir olursun! |
||
100 lira kazanıp 101 lira harcıyorsan rezil olursun, ancak 100 lira kazanıp 99 lira harcarsan vezir olursun!
|
||
![]() |
||
elenor ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 323 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
mert bey 206 hdi kullanıcısı olarak bizi bilinçlendirdiginiz için teşekkürler turbo motorlarda aracı ısıtmanın bu kadar hayati oldugunu sayenizde ögrenmiş bulunuyorum yukarıda bahsetmiş oldugunuz uyarıları bu günden sonra muhakkak yerine getirecegim ilginiz ve paylaşımınız için sizi tebrik ederim.
|
||
206 HDİ 1,4
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Estafurullah.Bu aileye katılmış olduğunuz için ben sizleri tebrik ederim.Keyifli forumlar ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
blow off ıcın bazıları turboyu bıtırıyor dıyor deran abı daha detaylı bı acıklama yaparmısn rıja etsem |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Emrahcim biraz beklersen resimli anlatım yapacağım |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() Bak şimdi Emrahcım üstteki şemada Turbonun çalışma prensibini anlatmaya çalıştım ![]() Bu şemada da montajını Oncelikle şunu belirtmek istiyorum ülkemizde insanlar BOV u çuff sesi için taktırıyorlar tamam kabul ediyorum çok güzel bir ses fakat BOV un asıl ama Turbo Lag olduğu durumlarda biriken basınçlı havayı tahliye etmesidir ve çok faydalı elzem bir uygulamadır bir nevi düdüklü tencere gibi düşün eğer o hava tahliye edilmesse ya hortuma yada pallere er geç zarar verecektir o yuzden performanslı kullanımın sürekli olduğu otomobillerde kesinlikle takılmasını tavsiye ederim O Turboyu bitiriyor diyenlerin ne sebebple dediklerini merak ediyorum... |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |