Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Turbonun düşmanları
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Turbonun düşmanları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Turbonun düşmanları
    Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:33
Daha önceki tecrübelerime dayanarak size turbonun kötü huylarından bahsedeceğim.

Öncelikle turbolu araçların (dizel yada benzinli fark etmez) ilk marşına bastıktan sonra minimum 5 dakika sesi dinlenmelidir.Ve ilk marştan sonra kesinlikle gaz verilmemelidir.

Turbo, ilk marşa basıldığında 12,000 devir ile dönmektedir.Gazsız 12,000 devir!!

5 dakika süre motorun ısınması için değil, turbonun yağlamayı yapması için gerek süredir.
Diyelim ki bunu es geçtik.Bastık marşa çıktık yola.
Olası sonuçlar şunlardır.
12,000 devirin üstüne gaz verirsiniz turbo kanadını koparırsınız.(ıslık sesi verir).
Egsozdan "kıymık" tabir edilen çok ufak bir parçayı turbonun içine yollarsınız.
Gene kanadını kırarsınız.
Parça tam yağlanmaz.Kuru çalışması hem turbonun ömründen çalar, hemde cebinize büyük zararlar verir.

Aceleniz yoksa 5 dakika bekleyin.Turbo yüksek maliyetli ve uygulanması zor bir sistemdir.
Turbo biterse motor biter.Egzantrik kırmadan tutun, conta yakmaya, yatak sarmaya, devirdaim hortumlarını patlatıp hararete yol açacak kadar büyük sonuçlar çıkarabilir.Özellikle turbo dizel kullanıcıları.Lütfen dikkat.Saygılarımla.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:36
mert bilgiler için teşekkürler
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:42
paylaşım için tşk
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:43
Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:43
Rica ederim arkadaşlar.Umarım faydalı olur.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:45
Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır


Blow off valve güzel bir çözüm.Ayrıca bazı çok bilmişlerin yaptığı gibi gaz verip direk kontak kapatmayınız.Sorduğunuz zaman yağlama yapıyorum derler.İnanmayın.Deran abimin dediği gibi 1 dakika rölanti yeterlidir.
Yukarı Dön
iLLeGaL Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008
Konum: YenibosnA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 552
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı iLLeGaL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 11:49
HATIRDA BULUNMASI GEREKEN KIYMETLİ VE YARARLI BİLGİLER
 
PAYLAŞIMIN İÇİN SAOLASIN MERT...
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı?
Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün.
Yol Mezar'da bitmiyor,
GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN
Yukarı Dön
hasimayaz Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites

P.T. Demirbaş

Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2422
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hasimayaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 12:01
+ aracı çok uzun süreli boşta kullanmayın..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 12:21
HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 
BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 12:26
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 

BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE


1 dk yada daha fazla sen ayarlayabılıyorsun

enteresan bir soru olmuş mantıken gider herhalde
Yukarı Dön
hasimayaz Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites

P.T. Demirbaş

Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2422
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hasimayaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 12:27
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 
BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE
 
Bende hep merak etmişimdir.. alfası olan bi arkadaşa sordum. Gaz yemiyormuş araba.. Bu seferde aklıma geldi ya rolantide kaldırıp gidebilirse :) :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 12:58
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 
BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE


Çok macera bir soru ama gitmesi zor bir olay.Turbo timer o kadarda gerekli değil.1 dakika çalıştır kapat kontağı.Git evinde huzurla uyu.LOL
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 15:10
Bu bilgiler lazım olacak bana :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2008 Saat 15:21
Orjinalini yazan: HaSSaN HaSSaN Yazdı:

Bu bilgiler lazım olacak bana :)


Hasan turbomu koyacan CVR yeBig%20smileyoksa varmı
Yukarı Dön
Çervato Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2008
Konum: İstanbul / Altu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 140
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Çervato Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 01:23
Orjinalini yazan: hasimayaz hasimayaz Yazdı:

+ aracı çok uzun süreli boşta kullanmayın..
Haşim Bey, Bu forumu okuduktan sonra yeni bir şey daha öğrenmiş oldum. Turbo HDI motorum için yeni bir püf daha!..
 
Bu arada arkadaşlar; ömür uzatmak için bana Altunizade AÇI otomotiv servis'ten sabah ilk çalıştırmada özellikle kışın 2 dakikadan fazla ısıtmaya, menzile vardıktan sonra kontak kapatmadan önce global 2 dakika kadar da rölantide bekletmeyi salık verdiler.
 
Sizin bu süreler / mevsim şartları bağlamında yapacağınız fikir jimnastiklerini merak etmekte fikren katkılarınız için hepinizine peşinen teşekkür etmekteyim.
 
Gökhan Çervatoğlu
34 F(iliz) V(içe) 1962 (Doğum yılım)  / 206 Generation HDI 2009
100 lira kazanıp 101 lira harcıyorsan rezil olursun, ancak 100 lira kazanıp 99 lira harcarsan vezir olursun!
100 lira kazanıp 101 lira harcıyorsan rezil olursun, ancak 100 lira kazanıp 99 lira harcarsan vezir olursun!
Yukarı Dön
elenor Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 323
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elenor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 07:30
mert bey 206 hdi kullanıcısı olarak bizi bilinçlendirdiginiz için teşekkürler turbo motorlarda aracı ısıtmanın bu kadar hayati oldugunu sayenizde ögrenmiş bulunuyorum yukarıda bahsetmiş oldugunuz uyarıları bu günden sonra muhakkak yerine getirecegim ilginiz ve paylaşımınız için sizi tebrik ederim.
206 HDİ 1,4
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 10:47
Orjinalini yazan: elenor elenor Yazdı:

mert bey 206 hdi kullanıcısı olarak bizi bilinçlendirdiginiz için teşekkürler turbo motorlarda aracı ısıtmanın bu kadar hayati oldugunu sayenizde ögrenmiş bulunuyorum yukarıda bahsetmiş oldugunuz uyarıları bu günden sonra muhakkak yerine getirecegim ilginiz ve paylaşımınız için sizi tebrik ederim.


Estafurullah.Bu aileye katılmış olduğunuz için ben sizleri tebrik ederim.Keyifli forumlarClap.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 10:52
Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır


blow off ıcın bazıları turboyu bıtırıyor dıyor deran abı daha detaylı bı acıklama yaparmısn rıja etsem
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 11:06
Orjinalini yazan: EmRaH EmRaH Yazdı:

Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır


blow off ıcın bazıları turboyu bıtırıyor dıyor deran abı daha detaylı bı acıklama yaparmısn rıja etsem


Emrahcim biraz beklersen resimli anlatım yapacağım
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 12:34


Bak şimdi Emrahcım üstteki şemada Turbonun çalışma prensibini anlatmaya çalıştım



Bu şemada da montajını

Oncelikle şunu belirtmek istiyorum ülkemizde insanlar BOV u çuff sesi için taktırıyorlar tamam kabul ediyorum çok güzel bir ses fakat BOV un asıl ama Turbo Lag olduğu durumlarda biriken basınçlı havayı tahliye etmesidir ve çok faydalı elzem bir uygulamadır bir nevi  düdüklü tencere gibi düşün eğer o hava tahliye edilmesse ya hortuma yada pallere er geç zarar verecektir o yuzden performanslı kullanımın sürekli olduğu otomobillerde kesinlikle takılmasını tavsiye ederim

O Turboyu bitiriyor diyenlerin ne sebebple dediklerini merak ediyorum...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon P tuşu son mesaja git 2 0 Ahmet2341
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6042 9 Alphanet
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 486 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 262 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 4988 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 558 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 369 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 579 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 190 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 537 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 749 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2183 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 989 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5434 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4736 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 1912 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 500 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2135 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37129 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Burak307xsi 1
Saido26 1
Alphanet 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English