Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Turbonun düşmanları

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=3959
Tarih: 22 Haziran 2025 Saat 20:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Turbonun düşmanları
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Turbonun düşmanları
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 11:33
Daha önceki tecrübelerime dayanarak size turbonun kötü huylarından bahsedeceğim.

Öncelikle turbolu araçların (dizel yada benzinli fark etmez) ilk marşına bastıktan sonra minimum 5 dakika sesi dinlenmelidir.Ve ilk marştan sonra kesinlikle gaz verilmemelidir.

Turbo, ilk marşa basıldığında 12,000 devir ile dönmektedir.Gazsız 12,000 devir!!

5 dakika süre motorun ısınması için değil, turbonun yağlamayı yapması için gerek süredir.
Diyelim ki bunu es geçtik.Bastık marşa çıktık yola.
Olası sonuçlar şunlardır.
12,000 devirin üstüne gaz verirsiniz turbo kanadını koparırsınız.(ıslık sesi verir).
Egsozdan "kıymık" tabir edilen çok ufak bir parçayı turbonun içine yollarsınız.
Gene kanadını kırarsınız.
Parça tam yağlanmaz.Kuru çalışması hem turbonun ömründen çalar, hemde cebinize büyük zararlar verir.

Aceleniz yoksa 5 dakika bekleyin.Turbo yüksek maliyetli ve uygulanması zor bir sistemdir.
Turbo biterse motor biter.Egzantrik kırmadan tutun, conta yakmaya, yatak sarmaya, devirdaim hortumlarını patlatıp hararete yol açacak kadar büyük sonuçlar çıkarabilir.Özellikle turbo dizel kullanıcıları.Lütfen dikkat.Saygılarımla.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 11:36
mert bilgiler için teşekkürler


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 11:42
paylaşım için tşk


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 11:43
Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 11:43
Rica ederim arkadaşlar.Umarım faydalı olur.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 11:45
Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır


Blow off valve güzel bir çözüm.Ayrıca bazı çok bilmişlerin yaptığı gibi gaz verip direk kontak kapatmayınız.Sorduğunuz zaman yağlama yapıyorum derler.İnanmayın.Deran abimin dediği gibi 1 dakika rölanti yeterlidir.


Mesajı Yazan: iLLeGaL
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 11:49
HATIRDA BULUNMASI GEREKEN KIYMETLİ VE YARARLI BİLGİLER
 
PAYLAŞIMIN İÇİN SAOLASIN MERT...


-------------
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı?
Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün.
Yol Mezar'da bitmiyor,
GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 12:01
+ aracı çok uzun süreli boşta kullanmayın..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 12:21
HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 
BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 12:26
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 

BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE


1 dk yada daha fazla sen ayarlayabılıyorsun

enteresan bir soru olmuş mantıken gider herhalde


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 12:27
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 
BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE
 
Bende hep merak etmişimdir.. alfası olan bi arkadaşa sordum. Gaz yemiyormuş araba.. Bu seferde aklıma geldi ya rolantide kaldırıp gidebilirse :) :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 12:58
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

HERKEZ BİLGİLERİ DAHİLİNDE BİŞEYLER AKTARIYOR.SÜPER.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..TURBO TİMER IN HAVASIDA BİR BAŞKA OLUYOR :)
 
BİŞEY SORMAK İSTİYORUM.ARACI STOP EDİP KONTAĞI ALIYORUZ TURBO TİMER DEVREYE GİRİYOR ARABA HALAA ÇALIŞIYOR 1 DK.BU SIRADA ARABANIN KAPILARI KİTLEMEDİNİZ VE BİRİ ATLADI ARABAYA BASTI GAZA GİDİYOR.GİDEBİLİRMİ?GİDERSE YİNE 1 DK MI GİDER?BİRAZ MACERACI BİR SORU AMA MERAK İŞTE


Çok macera bir soru ama gitmesi zor bir olay.Turbo timer o kadarda gerekli değil.1 dakika çalıştır kapat kontağı.Git evinde huzurla uyu.LOL


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 15:10
Bu bilgiler lazım olacak bana :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 15:21
Orjinalini yazan: HaSSaN HaSSaN Yazdı:

Bu bilgiler lazım olacak bana :)


Hasan turbomu koyacan CVR yeBig%20smileyoksa varmı


Mesajı Yazan: Çervato
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 01:23
Orjinalini yazan: hasimayaz hasimayaz Yazdı:

+ aracı çok uzun süreli boşta kullanmayın..
Haşim Bey, Bu forumu okuduktan sonra yeni bir şey daha öğrenmiş oldum. Turbo HDI motorum için yeni bir püf daha!..
 
Bu arada arkadaşlar; ömür uzatmak için bana Altunizade AÇI otomotiv servis'ten sabah ilk çalıştırmada özellikle kışın 2 dakikadan fazla ısıtmaya, menzile vardıktan sonra kontak kapatmadan önce global 2 dakika kadar da rölantide bekletmeyi salık verdiler.
 
Sizin bu süreler / mevsim şartları bağlamında yapacağınız fikir jimnastiklerini merak etmekte fikren katkılarınız için hepinizine peşinen teşekkür etmekteyim.
 
Gökhan Çervatoğlu
34 F(iliz) V(içe) 1962 (Doğum yılım)  / 206 Generation HDI 2009
100 lira kazanıp 101 lira harcıyorsan rezil olursun, ancak 100 lira kazanıp 99 lira harcarsan vezir olursun!


-------------
100 lira kazanıp 101 lira harcıyorsan rezil olursun, ancak 100 lira kazanıp 99 lira harcarsan vezir olursun!


Mesajı Yazan: elenor
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 07:30
mert bey 206 hdi kullanıcısı olarak bizi bilinçlendirdiginiz için teşekkürler turbo motorlarda aracı ısıtmanın bu kadar hayati oldugunu sayenizde ögrenmiş bulunuyorum yukarıda bahsetmiş oldugunuz uyarıları bu günden sonra muhakkak yerine getirecegim ilginiz ve paylaşımınız için sizi tebrik ederim.

-------------
206 HDİ 1,4


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 10:47
Orjinalini yazan: elenor elenor Yazdı:

mert bey 206 hdi kullanıcısı olarak bizi bilinçlendirdiginiz için teşekkürler turbo motorlarda aracı ısıtmanın bu kadar hayati oldugunu sayenizde ögrenmiş bulunuyorum yukarıda bahsetmiş oldugunuz uyarıları bu günden sonra muhakkak yerine getirecegim ilginiz ve paylaşımınız için sizi tebrik ederim.


Estafurullah.Bu aileye katılmış olduğunuz için ben sizleri tebrik ederim.Keyifli forumlarClap.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 10:52
Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır


blow off ıcın bazıları turboyu bıtırıyor dıyor deran abı daha detaylı bı acıklama yaparmısn rıja etsem


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 11:06
Orjinalini yazan: EmRaH EmRaH Yazdı:

Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

Artı olarak turbolu araclarda hemen stop etmemek gerekir aracı
Cunku max 6000/7000 devir çevirirken motor
Turbo cok yuksek devırlerde doner
motor stop edılırse yaglama kesılır ve turbonun yavaslaması ıcın gereklı zaman ve yağlama saglanamaz
bunun ıkı cozumu vardır aracı stop etmeden rolantıde en az 1 dakıka beklemek yada turbo timer taktırmak

Ayrıca Blow Off valve taktırmakta turbonun omrunu uzatır


blow off ıcın bazıları turboyu bıtırıyor dıyor deran abı daha detaylı bı acıklama yaparmısn rıja etsem


Emrahcim biraz beklersen resimli anlatım yapacağım


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 12:34


Bak şimdi Emrahcım üstteki şemada Turbonun çalışma prensibini anlatmaya çalıştım

http://imageshack.us">

Bu şemada da montajını

Oncelikle şunu belirtmek istiyorum ülkemizde insanlar BOV u çuff sesi için taktırıyorlar tamam kabul ediyorum çok güzel bir ses fakat BOV un asıl ama Turbo Lag olduğu durumlarda biriken basınçlı havayı tahliye etmesidir ve çok faydalı elzem bir uygulamadır bir nevi  düdüklü tencere gibi düşün eğer o hava tahliye edilmesse ya hortuma yada pallere er geç zarar verecektir o yuzden performanslı kullanımın sürekli olduğu otomobillerde kesinlikle takılmasını tavsiye ederim

O Turboyu bitiriyor diyenlerin ne sebebple dediklerini merak ediyorum...


Mesajı Yazan: uc9096
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2009 Saat 01:46
Bilgiler birer altın gibi.. Çok teşekkürler emek veren arkadaşlara..

-------------
! 34 Uc9096 !


Mesajı Yazan: YKP
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2009 Saat 01:58
gerçcekten teşekkürler bu bilgi bir cok kullanıcıyı ilgilendiriyor güzel bir bilgi olmuş turbonun bitmesi demek bizlerin için yüklü bir maliyet olması demek tir zaten hepimiz tuboların fiyatlarını biliyosunuz onu geçelim motor a zarar vermesi dha da kötü bu nedenlede dizel motorlara pek iyi gözle bakılmıyor bir nedeni de bu motoru bitirmiş diyoruz 70 80 binde deki araca araç alım yaparkende bakmalı ...tekrar teşekkürler



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net