![]() |
|
Sert debriyaj. |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
R.CaVuS ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2015 Konum: Van Durum: Aktif Değil Mesajlar: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 31 Mayıs 2015 Saat 19:06 |
Arkadaşlar merhaba 2004 model 307 1.4 hdi aracımın debriyajı çok sert ve yukarıdan kavrıyor. Ayrıca 1. Vites de kalkarken araç zor kalkıyor. Sebebi nedir baskı balata mı. Başına gelen var mı.
|
|
2004-307-1.6 xt Alp Beyaz
|
|
![]() |
|
Cyrus35 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Temmuz 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 532 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İyi günler geçmiş olsun İlk olarak aracı boşta çalıştırıp vitesi 3 yada 5 e takın akabinde vites 1 deymiş gibi kalkarcasına gaza basıp debriyajı biraz daha hızlı bırakın eğerki kaydırma yaparsa zaten anlarsınız. Araç olduğu yerde hareketsizken devir saatiniz yükselicektir.
Normalde yaptıgımız işlemde olması gereken vites 3 yada 5 de bu işlemi yaptıgımızda araç kafa atıp stop etmesi lazım aksi durumda baskı balatanız bitmiş demektir. Bu durumun yakıtınızada çok etkisi vardır bilginize.
|
|
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design 206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof 206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel 307 Technoplus 1.6 110bg 307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel) |
|
![]() |
|
muro_60 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2012 Konum: Tokat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 929 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşın dedigi dogru ama 3- 5 viteste anlayamassın 1 viteste yapman lazım daha güclü oldugu için kaydırmayı anlayabilirsin
zaten sertlıkten ve yukarda kavramadan dolayı degişim zamanı gelmiştir kalkarken tıtremede varsa direk degiştir
|
|
peugeot 307 xt premium
|
|
![]() |
|
qqyyxx ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sabit volanlı araçların debriyajı genelde serttir. baskı balata değişimiyle aşılacak bir sorun. çok nadir debriyaş üst merkeziylede alakalı olabilir.
|
|
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg |
|
![]() |
|
Cyrus35 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Temmuz 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 532 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. viteste kaydırma olasılığı= %20
2. viteste kaydırma olasılığı= %40 3. viteste kaydırma olasılığı=%60 bu böyle gidiyor.. 1. viteste baskı balata bittiğini anlıyamazsınız vites kuvvetli oldugu için pati çekerek bile kalkar araç :) ama 5 taktıgınızda kafa atar stop ederse baskı balata saglamdır. olaki gaz verdiniz debriyajı bıraktınız. araç stop etmiyor yada boşa bagırıyorsa baskı bitiktir.
|
|
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design 206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof 206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel 307 Technoplus 1.6 110bg 307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel) |
|
![]() |
|
R.CaVuS ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2015 Konum: Van Durum: Aktif Değil Mesajlar: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Araç 1. Viteste kalkarken çok zorlanıyor. Dediklerinizi deneyeceğim.
|
|
2004-307-1.6 xt Alp Beyaz
|
|
![]() |
|
muro_60 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2012 Konum: Tokat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 929 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
araç 1 vıtese takılır el fırenı ne frene basılır kalkış yapılır hemn stop ediyorsa balatada bişey yoktur bagırmaya devam ediyorsa kacırıyodur 5 vıteste anlaşılmazzz
|
|
peugeot 307 xt premium
|
|
![]() |
|
kafkef ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2015 Konum: çorum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yüksek olasıkla baskı balatanın değişmesi lazım
|
|
![]() |
|
R.CaVuS ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Mart 2015 Konum: Van Durum: Aktif Değil Mesajlar: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hava debimetresi diyende var. Baskı mı hava debimetre mi karar veremedim.
|
|
2004-307-1.6 xt Alp Beyaz
|
|
![]() |
|
pekmez006 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2013 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 328 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı pekmez006
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
baskı hocam sen önce baskıyı kontrol ettir
|
|
2008 wv golf 1.6 midline
2002 toyota corolla 1.6 sol h.b 307 xr 2003 gri 110 hp. |
|
![]() |
|
rebel_43 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2015 Konum: balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
3- Debriyajın Aşırı Sert Olması ;Aynı marka model başka arabanın debriyajı sizinkine oranla daha yumuşak geldiğinde bu arıza farkedilir genelde. Veya debriyajın aşırı sert olduğunu farkedebilirsiniz. A- Debriyaj Çatalı aşındığında debriyaj sertleşir. Bu da çataldan kaynaklanır. Çatalın bilyaya basan kısmı aşındığında bilyaya zorlanarak basar bu da debriyajın sert olmasına sebep olur. B- Baskı şemsiyeleri aşındığında debriyaj yine sertleşir ve pedal da tabandan kavrar. Baskı balata değişimi gerektirir. C- Debriyaj Halatı paslandığında veya içinde tel kopuğu olması durmunda debriyaj sertleşir. Bunun için halatı yağlamak ÇÖZÜM DEĞİL, değiştirmeniz gerekir. D- Debriyaj pedalının hareket ettiği mil üzerinde paslanmış olabilir. Bu durumda yağlanması bu arızayı giderecektir. |
|
2001 XR - 206
|
|
![]() |
|
rebel_43 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2015 Konum: balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1- Debriyajın Üstten KavramasıDebriyaj pedalının ideal kavraması noktası debriyajı bırakırken orta kısımlarda kavramasıdır. ( Ancak bazı araç markalarında örneğin genelde fransız araç markalarında üstten kavrar )Balata seviyesi düştükçe debriyaj yukarıdan kavramaya başlar ve en sonunda debriyajı bıraktığınız zaman neredeyse yarım debriyaj yapıyormuş gibi araba yerinden zor kalkar debriyaj kaçırır. Bu durumda balata bitmiş demektir ve debriyaj seti (baskı, balata, bilya) değişmesi gerekir. Bazı araçlarda debriyaj kavrama noktası , pedal veya halatta bulunan ayar vidasının gevşetilip sıkılarak ayarlanabiliyor. Ancak balatası bitmiş bir arabaya ne kadar da ayar yaptırsanız faydası olmaz. |
|
2001 XR - 206
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |