Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sert debriyaj.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39543
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 08:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sert debriyaj.
Mesajı Yazan: R.CaVuS
Konu: Sert debriyaj.
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 19:06
Arkadaşlar merhaba 2004 model 307 1.4 hdi aracımın debriyajı çok sert ve yukarıdan kavrıyor. Ayrıca 1. Vites de kalkarken araç zor kalkıyor. Sebebi nedir baskı balata mı. Başına gelen var mı.

-------------
2004-307-1.6 xt Alp Beyaz



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Cyrus35
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 09:33
İyi günler geçmiş olsun İlk olarak aracı boşta çalıştırıp vitesi 3 yada 5 e takın akabinde vites 1 deymiş gibi kalkarcasına gaza basıp debriyajı biraz daha hızlı bırakın eğerki kaydırma yaparsa zaten anlarsınız. Araç olduğu yerde hareketsizken devir saatiniz yükselicektir.

Normalde yaptıgımız işlemde olması gereken vites 3 yada 5 de bu işlemi yaptıgımızda araç kafa atıp stop etmesi lazım aksi durumda baskı balatanız bitmiş demektir. Bu durumun yakıtınızada çok etkisi vardır bilginize.


-------------
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)


Mesajı Yazan: muro_60
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 10:27
arkadaşın dedigi dogru ama 3- 5 viteste anlayamassın 1 viteste yapman lazım daha güclü oldugu için kaydırmayı anlayabilirsin 
zaten sertlıkten ve yukarda kavramadan dolayı degişim zamanı gelmiştir kalkarken tıtremede varsa direk degiştir


-------------
peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 11:15
sabit volanlı araçların debriyajı genelde serttir.  baskı balata değişimiyle aşılacak bir sorun.  çok nadir debriyaş üst merkeziylede alakalı olabilir.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: Cyrus35
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 16:03
1. viteste kaydırma olasılığı= %20
2. viteste kaydırma olasılığı= %40
3. viteste kaydırma olasılığı=%60
 bu böyle gidiyor.. 1. viteste baskı balata bittiğini anlıyamazsınız vites kuvvetli oldugu için pati çekerek bile kalkar araç :) ama 5 taktıgınızda kafa atar stop ederse baskı balata saglamdır. olaki gaz verdiniz debriyajı bıraktınız. araç stop etmiyor yada boşa bagırıyorsa baskı bitiktir.


-------------
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)


Mesajı Yazan: R.CaVuS
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 18:39
Araç 1. Viteste kalkarken çok zorlanıyor. Dediklerinizi deneyeceğim.

-------------
2004-307-1.6 xt Alp Beyaz


Mesajı Yazan: muro_60
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2015 Saat 13:57
araç 1 vıtese takılır el fırenı ne frene basılır kalkış yapılır hemn stop ediyorsa balatada bişey yoktur bagırmaya devam ediyorsa kacırıyodur 5 vıteste anlaşılmazzz 

-------------
peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: kafkef
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2015 Saat 15:08
Yüksek olasıkla baskı balatanın değişmesi lazım


Mesajı Yazan: R.CaVuS
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2015 Saat 18:09
Hava debimetresi diyende var. Baskı mı hava debimetre mi karar veremedim.

-------------
2004-307-1.6 xt Alp Beyaz


Mesajı Yazan: pekmez006
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2015 Saat 21:59
baskı hocam sen önce baskıyı kontrol ettir

-------------
2008 wv golf 1.6 midline
2002 toyota corolla 1.6 sol h.b
307 xr 2003 gri 110 hp.


Mesajı Yazan: rebel_43
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 01:38

3- Debriyajın Aşırı Sert Olması ;


Aynı marka model başka arabanın debriyajı sizinkine oranla daha yumuşak geldiğinde bu arıza farkedilir genelde. Veya debriyajın aşırı sert olduğunu farkedebilirsiniz.

A- Debriyaj Çatalı aşındığında debriyaj sertleşir. Bu da çataldan kaynaklanır. Çatalın bilyaya basan kısmı aşındığında bilyaya zorlanarak basar bu da debriyajın sert olmasına sebep olur.

B- Baskı şemsiyeleri aşındığında debriyaj yine sertleşir ve pedal da tabandan kavrar. Baskı balata değişimi gerektirir.

C- Debriyaj Halatı paslandığında veya içinde tel kopuğu olması durmunda debriyaj sertleşir. Bunun için halatı yağlamak ÇÖZÜM DEĞİL, değiştirmeniz gerekir.

D- Debriyaj pedalının hareket ettiği mil üzerinde paslanmış olabilir. Bu durumda yağlanması bu arızayı giderecektir.


-------------
2001 XR - 206


Mesajı Yazan: rebel_43
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 01:38

1- Debriyajın Üstten Kavraması

Debriyaj pedalının ideal kavraması noktası debriyajı bırakırken orta kısımlarda kavramasıdır. ( Ancak bazı araç markalarında örneğin genelde fransız araç markalarında üstten kavrar )

Balata seviyesi düştükçe debriyaj yukarıdan kavramaya başlar ve en sonunda debriyajı bıraktığınız zaman neredeyse yarım debriyaj yapıyormuş gibi araba yerinden zor kalkar debriyaj kaçırır. Bu durumda balata bitmiş demektir ve debriyaj seti (baskı, balata, bilya) değişmesi gerekir.

Bazı araçlarda debriyaj kavrama noktası
, pedal veya halatta bulunan ayar vidasının gevşetilip sıkılarak ayarlanabiliyor. Ancak balatası bitmiş bir arabaya ne kadar da ayar yaptırsanız faydası olmaz.



-------------
2001 XR - 206



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net