![]() |
|
1.4 hdi AŞIRI motor sıcaklıgı ! ACİL YARDIM! |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
cihan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 26 Mayıs 2015 Saat 08:21 |
|
herkese selamlar ..
aracım 2005 model peugeot 206 1.4 hdi 200 bınde .sorunum motorun aşırı ısınması beni endişelendiriyor . Dün silivri dönüşü istanbula gelirken Tem yolunda biraz hız yaptım devri zorlamadan tabiki tam otoban çıkışı turbonun ısı kalkanı denilen yanmaz keçeden dumanlar yukselmeye başladı anında kenara çekip aracı stop etmeden yangın sondurucu ile mudahale ettım .araç zarar görmedi yanma konusunda yanmaz keçe eski ve yırtıktı ! ama hararet 90-94 lerde idi 94 te fan açıyor zaten fakat motorun bu yuksek ısısı canımı sıkmaya başladı dün yenisini aldım taktım .. ŞİMDİ MERAK ETTİGİM MOTOR NEDEN BU KADAR ISINIR ? YANMAZ DENİLEN TURBOYU SARAN KECEYİ BİLE YAKACAK KADAR ? DEVRİDAİM /TERMOSTAD/MÜŞÜR /SOGUTMA SUYU HERŞEY TAM YENİ BAKIMDAN ÇIKTI ARAÇ ...su eksilme yok ama kısa mesafede 3000 devre çıkım araba japon sobası gibi oluyor bu normalmi ? yakında anadoluya gidecegim inanın bu aracla korkuyorum yola çıkmaktan körüyü geçmeden infilak edecekmiş hissi var :) Aklıma fanı direk çalıştırma geliyor acaba mümkünmüdür kim yapar bunu ustama soruyrum olmaz oyle şey diyor ama Ateş düştügü yeri yakıyor . mangal gibi bir motor al kanatları kızart valla : )az kaldı aracın arkasına GEZİCİ CIZ-BIZ SERVİSİ yazacagım .....motora el degmicek sıcaklık normallse lafım yok .. bakın aracanın teybi bile taa motordan gelen ısıya mahruz kalınca kendini kapatıyor ... korumaya alıyor .. ŞİMDİ ÖNERİLERİNİZİ VE TECRÜBELİ ARKADAŞLARIN TAVSİYELERİNİ BEKLİYORUM SAYGILAR SEVGİLER ...
|
||
![]() |
||
Efe-Pöjo ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sanırım araçlarla yeni yeni tanışıyorsunuz. çünkü motora zaten el değmez. motor sıcaklığının sıcak havalarda 90-100 arasında gezinmesi de normaldir. bu anlattıklarınızdan sonra keçeden çıkan duman nasıl ve yangın södürücü tüple müdaheleye gerek var mıydı bunu anlayamadım. dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir ama onun dışındakiler normal.
|
||
![]() |
||
cihan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aynen araçla yeni tanışıyorum bakın bu doğru araç bir senedir brnde şöförlükte yeni fakat kaputtan dumanlar yükselircesine çıkan keçenin yanması yanındaki kabloyu eritmesi söz konusu oldu bildiginişz duman çıktı yoğun bir şekilde ....
|
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
turbo dışı arkalı önlü ısı kalkanın eskimişse yenile hararet göstergesi trafikte 90-95 arası değişir uzun yoldada 85 civarında seyreder. fan açıyorsa korkucak birşey yok bendede eskiden 206 1.4 hdi vardı
|
||
![]() |
||
ysf_syfttn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Mart 2014 Konum: Burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 98 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ysf_syfttn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aynı sorunu bende yaşadım 2006 model hdı 206'm var bende döşemeyi değiştirdim, ilerleyen günlerde aracın performansıda düştü katalizör kirlenmiş onu temizlettim sonra turboyu motora bağlayan kalın bir boru var o eskimiş onu değiştirdim düzeldi bi bilgisayara bağlatmanı öneririm
|
||
Sıkıntı Yok Herşey İdeal...
|
||
![]() |
||
outlaw ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
PEUGEOTLARIN MOTORLARI SICAK ÇALIŞAN MOTORLAR İLK KULLANANLAR GENELDE HEP BÖYLE PANİK OLURLAR ARABAMI ALALI 5 SENE OLMASINA RAĞMEN BEN BİLE HALA BAZEN PANİK OLURUM ...
SENİN DEDİĞİN ELLE AÇILAN FAN OLAYI BENDE VAR 106 LARDA ÇİFT FAN VAR VE BENDEN ÖNCEKİ SAHİBİ 2. FANI DÜĞMELİ YAPMIŞ BEN GENELDE ÇOK SICAK HAVALARDA Kİ İZMİR ÇOĞUNLUKLA ÇOK SICAK OLUYOR ARABAMI ÇALIŞTIRIR ÇALIŞTIRMAZ 2. FAN DÜĞMESİNİ HEMEN AÇIYORUM SENDE ÖYLE YAP DERİM MADEM UZUN YOLA GİDECEKSİN AKLIN RAHAT OLUR HARARET YÜKSELİNCE 1 FAN DEVREYE GİRİYOR 2. FAN DEVAMLI SOĞUTTUĞU İÇİN HARARET YÜKSELMİYOR...
|
||
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc Laguna lip omp kule gergisi GTI jant 185/50/14 toyo proxes t1r |
||
![]() |
||
cihan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yardımınız için teşekkürler .. fakat benim araç bildiğim kadarıyla tek fanlı .. manuel düğmeli yaptırmak istiyorum uygun olurmu ... |
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
tek fanlıyı manuel yaptırmak sakıncalıdır bence dalgın anınız olur acmazsınuz unutrsunuz fan devreye gırmez felan basınıza ıs acarsınız
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
ysf_syfttn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Mart 2014 Konum: Burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 98 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ysf_syfttn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
klimayı soğukta açarsanız zaten fan otomatik olarak açılacaktır banada sanayiden usta tavsiye etmişti.
|
||
Sıkıntı Yok Herşey İdeal...
|
||
![]() |
||
cihan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sanmıyorum ama deneyeceğim iş çıkışı ... fanı manuel en azından çalıştırabilsem araç rahatlıyacak ... motordaki metal aksam ısınması anormal derecede ! Peugeot ların yüksek ısıda çalıştığını biliyorum zaten ama bendeki normal değil . hararet 95 te fan açıyor genişletme kabındaki su normal düzeyde olduğu halde kapak seviyesine kadar çıkıyor bende sıcak kaloroferi açıp suyun dolaşımını sağlıyorum mecburen ama bu sıcaklarda hiç çekilmiyor ... ne yapacağımı bilmiyorum böyle devam mı edeyim gittiği yere kadar ? yani gerçekten normal birşeymi bu ?
|
||
![]() |
||
cihan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
''katalizör kirlenmiş onu temizlettim sonra turboyu motora bağlayan kalın bir boru var o eskimiş onu değiştirdim'' demişsin bunlar motordaki anormal ısıyı aldımı hareret ne duruma geldi ? maliyet olarak ne kadara maloldu acaba ?
|
||
![]() |
||
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kaloriferi sıcak açmanıza gerek yok. Klimayi açarsanız fan otomatik olarak devreye girer.hem motoru hem kendinizi soğutursunuz ![]() Düzenleyen talip206 - 26 Mayıs 2015 Saat 21:37 |
||
![]() |
||
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hocam aracın normal fan açma sıcaklığı 95 yada 96 olması lazım. Sizin keçe olayı keçenin deforme olmasından kaynaklanıyor ucuz atlatmışsınız. Bende iki yıldır kullanıyorum halen alışamdım tık oldu bende her seferinde fan açacakmı diye bakıyorum ama açıyor
![]() ![]() |
||
206 1.4 HDI Look 2004
|
||
![]() |
||
ysf_syfttn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Mart 2014 Konum: Burdur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 98 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ysf_syfttn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
evet aldı katalizör temizlenince çekişde arttı ama tabi yakıta biraz etkisi var ..
|
||
Sıkıntı Yok Herşey İdeal...
|
||
![]() |
||
206cc57 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 183 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
geçmiş olsun , benim 206 cc de çok ısnıyor hararet normal ,lakin 3 gün önce eksoz manifoldunun üstünde bir çatlak tespit ettim , yokuşta fazlasıyla ısınan eksoz manifoldu yokuş aşağı inerken hızlı soğuması veya su sıçraması gibi sebeple çatlıyormuş , bu çatlakta oksijen müşürünün verimli bilgiyi gerekli mercihlere göndermemesine sebep oluyormuş ,sıcaklığını daha çok motora veriyormuş |
||
![]() |
||
oguzhan29 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010 Konum: GÜMÜŞHANE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2352 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı oguzhan29
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
arkadaşlar bilginize eskiyen yırtılan dökülen ısı kalkanı hemen değişin trabzonda bu yüzden bir 206 hdi yandı dikkat edelim ustanın söylemesi üzerine bende hemen değiştim.
|
||
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
||
![]() |
||
206cc57 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 183 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
merhaba Oğuzhan , ısı kalkanı , bu manifoldun üstündekimi ?
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |