Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

1.4 hdi AŞIRI motor sıcaklıgı ! ACİL YARDIM!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39504
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 09:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 1.4 hdi AŞIRI motor sıcaklıgı ! ACİL YARDIM!
Mesajı Yazan: cihan
Konu: 1.4 hdi AŞIRI motor sıcaklıgı ! ACİL YARDIM!
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 08:21
herkese selamlar ..
aracım 2005 model peugeot 206 1.4 hdi 200 bınde .sorunum motorun aşırı ısınması beni endişelendiriyor . Dün silivri dönüşü istanbula gelirken Tem yolunda biraz hız yaptım devri zorlamadan tabiki tam otoban çıkışı turbonun ısı kalkanı denilen yanmaz keçeden dumanlar yukselmeye başladı anında kenara çekip aracı stop etmeden yangın sondurucu ile mudahale ettım .araç zarar görmedi yanma konusunda yanmaz keçe  eski ve yırtıktı ! ama hararet 90-94 lerde idi 94 te fan açıyor zaten fakat motorun bu yuksek ısısı canımı sıkmaya başladı dün yenisini aldım taktım .. ŞİMDİ MERAK ETTİGİM MOTOR NEDEN BU KADAR ISINIR ? YANMAZ DENİLEN TURBOYU SARAN KECEYİ BİLE YAKACAK KADAR ? DEVRİDAİM /TERMOSTAD/MÜŞÜR /SOGUTMA SUYU HERŞEY TAM YENİ BAKIMDAN ÇIKTI ARAÇ ...su eksilme yok ama kısa mesafede 3000 devre çıkım araba japon sobası gibi oluyor bu normalmi ? yakında anadoluya gidecegim inanın bu aracla korkuyorum yola çıkmaktan körüyü geçmeden infilak edecekmiş hissi var :) 
Aklıma fanı direk çalıştırma geliyor acaba mümkünmüdür kim yapar bunu ustama soruyrum olmaz oyle şey diyor ama Ateş düştügü yeri yakıyor . mangal gibi bir motor al kanatları kızart valla : )az kaldı aracın arkasına  GEZİCİ CIZ-BIZ SERVİSİ yazacagım .....motora el degmicek sıcaklık normallse lafım yok .. bakın aracanın teybi bile taa motordan gelen ısıya mahruz kalınca kendini kapatıyor ... korumaya alıyor ..
ŞİMDİ ÖNERİLERİNİZİ VE TECRÜBELİ ARKADAŞLARIN TAVSİYELERİNİ BEKLİYORUM  SAYGILAR SEVGİLER ...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 10:20
sanırım araçlarla yeni yeni tanışıyorsunuz. çünkü motora zaten el değmez.  motor sıcaklığının sıcak havalarda 90-100 arasında gezinmesi de normaldir. bu anlattıklarınızdan sonra keçeden çıkan duman nasıl ve yangın södürücü tüple müdaheleye gerek var mıydı bunu anlayamadım. dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir ama onun dışındakiler normal.


Mesajı Yazan: cihan
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 10:23
aynen araçla yeni tanışıyorum  bakın bu doğru araç bir senedir brnde şöförlükte yeni fakat kaputtan dumanlar yükselircesine çıkan keçenin yanması yanındaki kabloyu eritmesi söz konusu oldu bildiginişz duman çıktı yoğun bir şekilde ....


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 10:34
turbo dışı arkalı önlü ısı kalkanın eskimişse yenile hararet göstergesi trafikte 90-95 arası değişir uzun yoldada 85 civarında seyreder. fan açıyorsa korkucak birşey yok bendede eskiden 206 1.4 hdi vardı

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: ysf_syfttn
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 10:50
aynı sorunu bende yaşadım 2006 model hdı 206'm var bende döşemeyi değiştirdim,  ilerleyen günlerde aracın performansıda düştü katalizör kirlenmiş onu temizlettim sonra  turboyu motora bağlayan kalın bir boru var o eskimiş onu değiştirdim düzeldi bi bilgisayara bağlatmanı öneririm

-------------
Sıkıntı Yok Herşey İdeal...


Mesajı Yazan: outlaw
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 11:26
PEUGEOTLARIN MOTORLARI SICAK ÇALIŞAN MOTORLAR İLK KULLANANLAR GENELDE HEP BÖYLE PANİK OLURLAR ARABAMI ALALI 5 SENE OLMASINA RAĞMEN BEN BİLE HALA BAZEN PANİK OLURUM ...
SENİN DEDİĞİN ELLE AÇILAN FAN OLAYI BENDE VAR 106 LARDA ÇİFT FAN VAR VE BENDEN ÖNCEKİ SAHİBİ 2. FANI DÜĞMELİ YAPMIŞ BEN GENELDE ÇOK SICAK HAVALARDA Kİ İZMİR ÇOĞUNLUKLA ÇOK SICAK OLUYOR ARABAMI ÇALIŞTIRIR ÇALIŞTIRMAZ 2. FAN DÜĞMESİNİ HEMEN AÇIYORUM SENDE ÖYLE YAP DERİM MADEM UZUN YOLA GİDECEKSİN AKLIN RAHAT OLUR HARARET YÜKSELİNCE 1 FAN DEVREYE GİRİYOR 2. FAN DEVAMLI SOĞUTTUĞU İÇİN HARARET YÜKSELMİYOR...


-------------
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc
Laguna lip
omp kule gergisi
GTI jant
185/50/14 toyo proxes t1r




Mesajı Yazan: cihan
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 14:51

yardımınız için teşekkürler .. fakat benim araç bildiğim kadarıyla tek fanlı .. manuel düğmeli yaptırmak istiyorum uygun olurmu ...



Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 15:46
tek fanlıyı manuel yaptırmak sakıncalıdır bence dalgın anınız olur acmazsınuz unutrsunuz fan devreye gırmez felan  basınıza ıs acarsınız

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: ysf_syfttn
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 16:47
klimayı soğukta açarsanız zaten fan otomatik olarak açılacaktır banada sanayiden usta tavsiye etmişti.

-------------
Sıkıntı Yok Herşey İdeal...


Mesajı Yazan: cihan
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 17:24
sanmıyorum ama deneyeceğim iş çıkışı ... fanı manuel en azından çalıştırabilsem araç rahatlıyacak ... motordaki metal aksam ısınması anormal derecede ! Peugeot ların yüksek ısıda çalıştığını biliyorum zaten ama bendeki normal değil . hararet 95 te fan açıyor genişletme kabındaki su normal düzeyde olduğu halde kapak seviyesine kadar çıkıyor  bende sıcak kaloroferi açıp suyun dolaşımını sağlıyorum mecburen ama bu sıcaklarda hiç çekilmiyor ... ne yapacağımı bilmiyorum böyle devam mı edeyim gittiği yere kadar ? yani gerçekten normal birşeymi bu ?


Mesajı Yazan: cihan
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 17:28
Orjinalini yazan: ysf_syfttn ysf_syfttn Yazdı:

aynı sorunu bende yaşadım 2006 model hdı 206'm var bende döşemeyi değiştirdim,  ilerleyen günlerde aracın performansıda düştü katalizör kirlenmiş onu temizlettim sonra  turboyu motora bağlayan kalın bir boru var o eskimiş onu değiştirdim düzeldi bi bilgisayara bağlatmanı öneririm
 
 ''katalizör kirlenmiş onu temizlettim sonra  turboyu motora bağlayan kalın bir boru var o eskimiş onu değiştirdim''  demişsin bunlar motordaki anormal ısıyı aldımı hareret ne duruma geldi ? maliyet olarak ne kadara maloldu acaba ?


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 21:36
Orjinalini yazan: cihan cihan Yazdı:


sanmıyorum ama deneyeceğim iş çıkışı ... fanı manuel en azından çalıştırabilsem araç rahatlıyacak ... motordaki metal aksam ısınması anormal derecede ! Peugeot ların yüksek ısıda çalıştığını biliyorum zaten ama bendeki normal değil . hararet 95 te fan açıyor genişletme kabındaki su normal düzeyde olduğu halde kapak seviyesine kadar çıkıyor  bende sıcak kaloroferi açıp suyun dolaşımını sağlıyorum mecburen ama bu sıcaklarda hiç çekilmiyor ... ne yapacağımı bilmiyorum böyle devam mı edeyim gittiği yere kadar ? yani gerçekten normal birşeymi bu ?



Kaloriferi sıcak açmanıza gerek yok. Klimayi açarsanız fan otomatik olarak devreye girer.hem motoru hem kendinizi soğutursunuz ben sıcaklık artınca ne olur ne olmaz diye klimayi aciyorum anında düşüyor hararet.Yani bir nevi fani manuel devreye sokmuş oluyorsun


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2015 Saat 23:29
Orjinalini yazan: cihan cihan Yazdı:

sanmıyorum ama deneyeceğim iş çıkışı ... fanı manuel en azından çalıştırabilsem araç rahatlıyacak ... motordaki metal aksam ısınması anormal derecede ! Peugeot ların yüksek ısıda çalıştığını biliyorum zaten ama bendeki normal değil . hararet 95 te fan açıyor genişletme kabındaki su normal düzeyde olduğu halde kapak seviyesine kadar çıkıyor  bende sıcak kaloroferi açıp suyun dolaşımını sağlıyorum mecburen ama bu sıcaklarda hiç çekilmiyor ... ne yapacağımı bilmiyorum böyle devam mı edeyim gittiği yere kadar ? yani gerçekten normal birşeymi bu ?

Hocam aracın normal fan açma sıcaklığı 95 yada 96 olması lazım. Sizin keçe olayı keçenin deforme olmasından kaynaklanıyor ucuz atlatmışsınız. Bende iki yıldır kullanıyorum halen alışamdım tık oldu bende her seferinde fan açacakmı diye bakıyorum ama açıyorBig smile Benim araçtada tek fan var ancak iki kademeli. Sıcaklık 104 yada 106 olunca yüksek devirde çalışıyor fan. Bu sıcaklıklar deneme yanılmayla bulunmadı bizzat teknik veriler bunlar. Yüksek süratte 150/160km hızlarda hararet 95 de asılı kalırsa yine şaşırma Wink


-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: ysf_syfttn
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2015 Saat 08:55
Orjinalini yazan: cihan cihan Yazdı:

Orjinalini yazan: ysf_syfttn ysf_syfttn Yazdı:

aynı sorunu bende yaşadım 2006 model hdı 206'm var bende döşemeyi değiştirdim,  ilerleyen günlerde aracın performansıda düştü katalizör kirlenmiş onu temizlettim sonra  turboyu motora bağlayan kalın bir boru var o eskimiş onu değiştirdim düzeldi bi bilgisayara bağlatmanı öneririm
 
 ''katalizör kirlenmiş onu temizlettim sonra  turboyu motora bağlayan kalın bir boru var o eskimiş onu değiştirdim''  demişsin bunlar motordaki anormal ısıyı aldımı hareret ne duruma geldi ? maliyet olarak ne kadara maloldu acaba ?

evet aldı katalizör temizlenince çekişde arttı ama tabi yakıta biraz etkisi var ..


-------------
Sıkıntı Yok Herşey İdeal...


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2015 Saat 13:27

geçmiş olsun , benim 206 cc de çok ısnıyor hararet normal ,lakin 3 gün önce eksoz manifoldunun üstünde bir çatlak tespit ettim , yokuşta fazlasıyla ısınan eksoz manifoldu yokuş aşağı inerken hızlı  soğuması veya su sıçraması gibi sebeple çatlıyormuş , bu çatlakta oksijen müşürünün verimli bilgiyi gerekli mercihlere göndermemesine sebep oluyormuş ,sıcaklığını daha çok motora veriyormuşShocked ( bunları internetten okudum ) .. 2 gün önce özel servis , sökersek tamamen kırılabilir ,kaynakdan sonra tamamen çatlayabilir dedi böyle devam diye ekledi :) Yetkili serviste yaklaşık 750 tl + sökerken kırılması muhtemele oksijen müşürü gibi bir fiyat verdi .. ben ise o bölgedeki kılcal çatlağa 300 dereceye dayanıklı kırmızı silikon yapmayı düşünüyorum .



Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2015 Saat 21:44
arkadaşlar bilginize eskiyen yırtılan dökülen ısı kalkanı hemen değişin trabzonda bu yüzden bir 206 hdi yandı dikkat edelim ustanın söylemesi üzerine bende hemen değiştim.

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2015 Saat 22:48
merhaba Oğuzhan , ısı kalkanı , bu manifoldun üstündekimi ?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net