Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 4. yanma odasında buji yağlama
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

4. yanma odasında buji yağlama

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı yasin26 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 206 ROLAND GARROS
Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yasin26 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 4. yanma odasında buji yağlama
    Gönderim Zamanı: 19 Nisan 2015 Saat 22:44
206 2000 model 1.6 8v roland garrosumun  
gecen ay araçta çekiş düşüklüğü 90 km hızı geçmemesi geç çalışma 90 dereceyi geçmeyen hararetin yükselmesi gibi sorunlarım vardı.Daha sonra 4. yanma odasındaki bujini elektrodunun eridiğini ve porseleninin patladığını gördük.Neyse sevinerek sadece sorunun buji olduğunu düşünerek bujileri değiştirdik yaklaşık 700 km bindim ama 700 km içinde bana performansının eskiye göre biraz düşük geldi.Ve bujileri söküp baktığımda 4. yanma odasındaki bujinin yağlandığını gördüm yağlandı dediğim basında elektrodun da yağ yok ama çevresinde ve dişlilerinde yağlanma ve kararma vardı. Bujiyi başka bir buji ile de değiştirdim sonuç aynı yine yağlanıyor.Daha sonra ince bir kamera ile buji deliğinden motorun içine baktım tek gördüğüm fark diğer yanma odalarına görü 4. pistonun üstünde kabarık kurum parçaları vardı .Diğer bujinin patlama ve erime sebebi de durup dururken değilmiş demek ki.Onunda dişlileri yağlıydı sizce sorun ne olabilir kimi segman diyor kimi motor rekteviye istiyor diyor ama diğer yanma odalarında hiç bir problem yok.Araçta yağ yakma görünmüyor.Motor ölü olsa Segman yağ kaçırsa eski bujinin patlamaması lazım sadece yağlanması lazım.Yardımlarını bekliyorum arkadaşlar
Resimler
ilk değiştirdğimiz bujiler patlayan buji 4. sıradaki yolcu tarafındaki
Daha sonra taktığımız 700 km yapan bujiler  4. hali
buda 4. pistonun üstü 

4. buji


Düzenleyen yasin26 - 19 Nisan 2015 Saat 23:19
Çevrimdışı madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 206 1.4 HDI Look
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Nisan 2015 Saat 23:30
Sorunun iki nedeni aklıma geliyor. Birincisi sekman kırmış olabileceği. İkincisi ise 4. bujideki asıl sorun porselenin kırılıp silindirin içine düşerek silindir yüzeyini çizmiş olması. Her iki durumdada yani sekman kırılmış olsada bujiden kopan parça silindirle piston arasına girmiş olsada silindiri çizer ve yağın içeri girmesine neden olur. Bunu anlamanın en kolay ve kesin yolu kopressör testine girmen diye düşünüyorum
206 1.4 HDI Look 2004
Çevrimdışı emresensoy307 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 11 Temmuz 2013
Konum: lüleburgaz
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 685
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emresensoy307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Nisan 2015 Saat 23:36
bole bir sorun 98 reni 19 da olmustu bujinin biti surekli kaynak oluyou girdigi yerde surekli arac tekliyodu 2 ayda bir bujiyi degistiriyorduk sonra araci sattik bunun gibi bise sanirim yaglanma yoktu galiba bizim bujide..
206rc
Çevrimdışı yasin26 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 206 ROLAND GARROS
Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yasin26 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Nisan 2015 Saat 10:13
bugün kompresyon testine gireceğim sonuçları paylaşırım
Çevrimdışı yasin26 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 206 ROLAND GARROS
Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yasin26 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Nisan 2015 Saat 23:17
kompresyon testinde tüm pistonların kompresyonu eşit çıktı
Çevrimdışı yasin26 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 206 ROLAND GARROS
Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yasin26 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2015 Saat 00:18
yokmu yardım edecek arkadaşlar böyle problemle karşılaşan ?

Çevrimdışı madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 206 1.4 HDI Look
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2015 Saat 01:02
Yarın arkadaşa (oto tamircisi) sorayım bide bakalım ne tecrübesi var bu konuda
206 1.4 HDI Look 2004
Çevrimdışı slhyldz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 45
Aracı : 2006
Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı slhyldz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2015 Saat 09:58
Motor soğuk ilk çalıştırdığınızda eskiye göre seste bir artış varmı? (Subap sesi)
Benim aklıma yaşadığınız hararetten dolayı subap yuvalarındaki contaların deformasyonu geliyor.
Daha önce hararet yapan bir peugeotta aynı şeyi görmüştük. Yarım motor yaptırdılar.
Eğer öyleyse 750-800 tl civarı bir maliyeti oluyor.
 
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
Çevrimdışı madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 206 1.4 HDI Look
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2015 Saat 20:35
Orjinalini yazan: slhyldz slhyldz Yazdı:

Motor soğuk ilk çalıştırdığınızda eskiye göre seste bir artış varmı? (Subap sesi)
Benim aklıma yaşadığınız hararetten dolayı subap yuvalarındaki contaların deformasyonu geliyor.
Daha önce hararet yapan bir peugeotta aynı şeyi görmüştük. Yarım motor yaptırdılar.
Eğer öyleyse 750-800 tl civarı bir maliyeti oluyor.
 

iyi bir tecrübe. zaten yağın girebileceği başka yer klamadı 
206 1.4 HDI Look 2004
Çevrimdışı yasin26 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 206 ROLAND GARROS
Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yasin26 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2015 Saat 21:31
motoru çok dinledim ama bir ses değişikliği hiç yok hep aynı .bugun yolda giderken motor arıza lambası yandı cihaza bağlayınca 03 yakıt karısım arızasi sürekli arıza olarak görünüyor lpg den kaynaklı dediler.yaglama sorunu icinde atesleme bobinini degistirmeyi düşünüyorum zamansız atesleme yüzunde veya siboblar yuzunden patlayabilecegini soylediler bakalim once atesleme bobinini deneyecez olmadı motor açılacak


Düzenleyen yasin26 - 22 Nisan 2015 Saat 23:28
Çevrimdışı palet Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 60
Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 292
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı palet Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2015 Saat 22:18
Benzer arıza Reno-scenic te başıma gelmişti. sebebi ise atesleme bobininin ıslanması ve ateşleme yapmaması olarak tespit edildi. motor en üst tarafında olması gereken bobin/buji'leri örten plastik kapak arabamda yoktu. (her bir buji üzerinde kendine ait bir ateşleme bobini vardı) Problemi Ateşleme bobininin o'ringini (contasını) değiştirerek çözdük. silindire yakıt gidiyor ama ara ara ateşleme yapmadığı için de buji yağlanıyordu. Motor açmadan önce bobin civarında ıslaklık pas leke'si vs. varmı kontrol ederseniz iyi olur.
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
Çevrimdışı murat222 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2013
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 64
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı murat222 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2015 Saat 18:30
Bende subap keçesi kavallar triger ve devirdaim pompası değiştirdim 880tl toplam tutmuştu geçen sene
yorgun doğdum dinlenmek için yaşıyorum....
Çevrimdışı yasin26 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 206 ROLAND GARROS
Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yasin26 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2015 Saat 13:14
ateşleme bobinini değiştirdim yeni bobin taktım bakalım 500 600 km sonra söküp yeni bujiye bakacağım.İnşallah ateşleme bobinindendir
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1414 7 jaseen
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 150 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4885 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5984 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25150 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1404 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 104 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1100 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 176 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 363 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 235 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1411 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10817 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 518 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 564 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4123 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3277 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 14 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2044 6 kiziltamu
konu icon Torsiyon nedir,tamiri nasıl yapılır son mesaja git 887 0 Berkay Erdinç
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 6
Emintoprak 4
SametRcz 4
antipollution 3
serdarcan34 3
slckgms 3
a.kaplan 2
Aliturkoglu 2
Hüseyinboztas 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English