|
4. yanma odasında buji yağlama |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
yasin26
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 ROLAND GARROS Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 19 Nisan 2015 Saat 22:44 |
gecen ay araçta çekiş düşüklüğü 90 km hızı geçmemesi geç çalışma 90 dereceyi geçmeyen hararetin yükselmesi gibi sorunlarım vardı.Daha sonra 4. yanma odasındaki bujini elektrodunun eridiğini ve porseleninin patladığını gördük.Neyse sevinerek sadece sorunun buji olduğunu düşünerek bujileri değiştirdik yaklaşık 700 km bindim ama 700 km içinde bana performansının eskiye göre biraz düşük geldi.Ve bujileri söküp baktığımda 4. yanma odasındaki bujinin yağlandığını gördüm yağlandı dediğim basında elektrodun da yağ yok ama çevresinde ve dişlilerinde yağlanma ve kararma vardı. Bujiyi başka bir buji ile de değiştirdim sonuç aynı yine yağlanıyor.Daha sonra ince bir kamera ile buji deliğinden motorun içine baktım tek gördüğüm fark diğer yanma odalarına görü 4. pistonun üstünde kabarık kurum parçaları vardı .Diğer bujinin patlama ve erime sebebi de durup dururken değilmiş demek ki.Onunda dişlileri yağlıydı sizce sorun ne olabilir kimi segman diyor kimi motor rekteviye istiyor diyor ama diğer yanma odalarında hiç bir problem yok.Araçta yağ yakma görünmüyor.Motor ölü olsa Segman yağ kaçırsa eski bujinin patlamaması lazım sadece yağlanması lazım.Yardımlarını bekliyorum arkadaşlar Resimler ilk değiştirdğimiz bujiler patlayan buji 4. sıradaki yolcu tarafındaki Daha sonra taktığımız 700 km yapan bujiler 4. hali buda 4. pistonun üstü 4. buji
Düzenleyen yasin26 - 19 Nisan 2015 Saat 23:19 |
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sorunun iki nedeni aklıma geliyor. Birincisi sekman kırmış olabileceği. İkincisi ise 4. bujideki asıl sorun porselenin kırılıp silindirin içine düşerek silindir yüzeyini çizmiş olması. Her iki durumdada yani sekman kırılmış olsada bujiden kopan parça silindirle piston arasına girmiş olsada silindiri çizer ve yağın içeri girmesine neden olur. Bunu anlamanın en kolay ve kesin yolu kopressör testine girmen diye düşünüyorum
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
emresensoy307
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 11 Temmuz 2013 Konum: lüleburgaz Durum: Aktif Değil Mesajlar: 685 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emresensoy307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bole bir sorun 98 reni 19 da olmustu bujinin biti surekli kaynak oluyou girdigi yerde surekli arac tekliyodu 2 ayda bir bujiyi degistiriyorduk sonra araci sattik bunun gibi bise sanirim yaglanma yoktu galiba bizim bujide..
|
|
206rc
|
yasin26
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 ROLAND GARROS Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bugün kompresyon testine gireceğim sonuçları paylaşırım
|
yasin26
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 ROLAND GARROS Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
kompresyon testinde tüm pistonların kompresyonu eşit çıktı
|
yasin26
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 ROLAND GARROS Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yokmu yardım edecek arkadaşlar böyle problemle karşılaşan ?
|
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yarın arkadaşa (oto tamircisi) sorayım bide bakalım ne tecrübesi var bu konuda
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
slhyldz
1. Vites Yaşı : 45 Aracı : 2006 Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Motor soğuk ilk çalıştırdığınızda eskiye göre seste bir artış varmı? (Subap sesi)
Benim aklıma yaşadığınız hararetten dolayı subap yuvalarındaki contaların deformasyonu geliyor. Daha önce hararet yapan bir peugeotta aynı şeyi görmüştük. Yarım motor yaptırdılar. Eğer öyleyse 750-800 tl civarı bir maliyeti oluyor. |
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
iyi bir tecrübe. zaten yağın girebileceği başka yer klamadı
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
yasin26
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 ROLAND GARROS Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
motoru çok dinledim ama bir ses değişikliği hiç yok hep aynı .bugun yolda giderken motor arıza lambası yandı cihaza bağlayınca 03 yakıt karısım arızasi sürekli arıza olarak görünüyor lpg den kaynaklı dediler.yaglama sorunu icinde atesleme bobinini degistirmeyi düşünüyorum zamansız atesleme yüzunde veya siboblar yuzunden patlayabilecegini soylediler bakalim once atesleme bobinini deneyecez olmadı motor açılacak
Düzenleyen yasin26 - 22 Nisan 2015 Saat 23:28 |
palet
1. Vites Yaşı : 60 Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benzer arıza Reno-scenic te başıma gelmişti. sebebi ise atesleme bobininin ıslanması ve ateşleme yapmaması olarak tespit edildi. motor en üst tarafında olması gereken bobin/buji'leri örten plastik kapak arabamda yoktu. (her bir buji üzerinde kendine ait bir ateşleme bobini vardı) Problemi Ateşleme bobininin o'ringini (contasını) değiştirerek çözdük. silindire yakıt gidiyor ama ara ara ateşleme yapmadığı için de buji yağlanıyordu. Motor açmadan önce bobin civarında ıslaklık pas leke'si vs. varmı kontrol ederseniz iyi olur.
|
|
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
|
murat222
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2013 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 64 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bende subap keçesi kavallar triger ve devirdaim pompası değiştirdim 880tl toplam tutmuştu geçen sene
|
|
yorgun doğdum dinlenmek için yaşıyorum....
|
yasin26
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 ROLAND GARROS Kayıt Tarihi: 11 Eylül 2014 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ateşleme bobinini değiştirdim yeni bobin taktım bakalım 500 600 km sonra söküp yeni bujiye bakacağım.İnşallah ateşleme bobinindendir
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |