![]() |
|
Dizel'in bakımı gerçekten Benzinli'den pahalı mı? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 14 Şubat 2014 Saat 20:22 |
|
Merhaba arkadaşlar... Genel olarak dizel araçların bakımlarının daha pahalı olduğu söylenir ama bence bir fark yok. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Dizel daha pahalı diyorsanız örneklerle açıklar mısınız ? Teşekkür ederim... Düzenleyen ahmet_bjk - 14 Şubat 2014 Saat 20:22 |
||
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence de fark yok, mazot filtresi benzin filtresine göre biraz daha pahalı o kadar, benzinde de buji masrafı var üstelik birde lpg varsa her yıl birde lpg bakımı var. Eski dizel 206'ma 4 rutin bakım birde ağır bakım yaptırdım, benzinden daha pahalıya gelmedi.
|
||
![]() |
||
Buğra ![]() 3. Vites ![]() ![]() TRAKYA BÖLGE TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011 Konum: Tekirdağ/Merkez Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2325 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende dizelerde 10 binde bir olan filtre- yağ bakımını benzinlilerde 15 binde bir diye biliyorum
|
||
2005 model
206 1.4 hdi panoramic |
||
![]() |
||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
periyodik bakımların arasında çok bir fark yok ama o aynı diyen dizel sürücüleri bir 100 bini devirip 200 bine dayansınlar bakalım düşünceleri aynı mı :) bir enjektörlerin tıkandığını düşünün bakalım...
|
||
![]() |
||
![]() |
||
reality59 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1030 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı reality59
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
+307 enjertörler tıkanınca onarımı 400 yenisi 600tl ve 4 adet enjektör mevcut adet olarak değil takım olarak değişiyor :)
|
||
Peugeot 307 - 2004 HDI XR Peugeot 106 - 2002 QuickSilver Tekirdağ / ÇORLU |
||
![]() |
||
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dizelle elde edilen yakit kari duzgun kullanimla bahsi gecen ekstralari goz ardi eder.
130k daki opel corsa periyodik bakimda 150tl harcaniyor sadece. Enjektor dediginiz benzinde de var. Bozulmasina sebep olan ya fabrika hatasi yada bilinsiz kullanimdir (kirli yakit, kalitesiz yakit, filtre bakimi) 200k deki bir aracla elde edilen kari bir dusunup hesap edin derim.lpg yi karistirmadan bahsediyorum |
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Lpg'yi karıştırsak bile ekstra maliyeti var kaliteli bir kit 1500-2000 TL arası, üstelik her yıl bakım maliyeti var ve kesinlikle dizel gibi sorunsuz değil forumu biraz karıştırın lpg ve dizel sorunlarına bakın.
|
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yok fark hem benzinli araç hem dizel araç 2' şer sene kullandım. Turbona bir zarar gelmedikten enjektörlerinde sorun olmadıktan sonra gerisi aynı
|
||
![]() |
||
Burak ![]() MODERATOR ![]() ![]() P.T FORUM MODERATOR Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012 Konum: İstanbul Eyüp Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dağlar kadar fark yok ancak benzinliden dizele geçen biri olarak iki aracada aşşagı yukari ayni bakimlar yaptirdigimda fark illaki oldu ancak bu farkida yakittan kazandigim kar ile kapatmis oluyosun.
|
||
Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
||
![]() |
||
qqyyxx ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bilirkişiler bunun hesabını yapmış zaten yıllık 15000 km üzeri yapılıyorsa dizel araç benzinli araçtan daha avantajlıdır. buna bakım maliyetleride dahil. onun dışında bakım periyodunda 30-40 binde bir mazot filtre değişimi extradır. benzinli araçlarda pek değişilmez ama onda da benzin filtresi var. ayrıca yeni nesil benzinli araçlarda da artık turbo mevcut.
|
||
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg |
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadaşlar ben emin olduğum bakım periyodlarını yazayım kimse turbo enjektör demesin onların hepsi ihtimal, benzinlide 400-500 bini sorunsuz görecek diye bir şey yok, arıza ayrı bakım ayrı, konu bakımsa dizel daha avantajlı 4 yıl dizel kullandım, şimdi benzine geçtim.
Yaptığım, gördüğüm bakımlara ve araştırmalarıma göre ikisinde avantajları ve dejavantajları. Benzinli de benzin filtresi 10-15 TL arası 40.000 KM'de değişir. Dizelde Mazot filtresi 50-60 TL arası 45.000'de değişir. Benzinlide bujiler 40.000 km'de değişir. Dizelde ısıtma bujisi vardır sadece arıza yaparsa değişir. Benzinlide triger seti 5 yıl yada 80.000 KM'de değişir. Dizelde triger seti 10 Yıl yada 180.000 KM'de değişir. Geri kalan bütün herşey yaklaşık kafa kafayadır. İşin arıza boyutu tamamen farklı her ikisinde de arıza ihtimalleri var. Dizelin bakımını aksatma kalitesiz yakıt alma kolay kolay hiç birşey olmaz. Yukarıda verilen bilgilerde 1.4 dizel 206 ve 1.4 benzinli 206 örnek alınmıştır, marka ve modele göre değişlik gösterebilir. Düzenleyen Serkan - 15 Şubat 2014 Saat 11:43 |
||
![]() |
||
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Triger kayışının değişimi dizelde de 5 yıl 75,000 km değil miydi? Dizel veya benzinlide kayışların ömürlerinde bir farklılık olmamalı bence. |
||
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
||
![]() |
||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
peki motorun hassaslığı mevzusu hakkında ne diyeceksiniz? yada 100 bini geçen dizel motorlar tutulmazken 200 bini devirmiş benzinli araçlar hala rağbet görüyor?
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dizel ![]() Benzinli ![]() Türkiye için sağ taraftaki veriler geçerli, ayrıca Peugeot Türkiye resmi web sitesinin iletişim bölümünden aracınızın bilgileriyle iletişime geçerseniz iki gün içinde arayıp gerekli bilgiyi veriyorlar.
|
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Birincisi piyasada hor kullanılan filo araçları yüzünden ikincisi de ön yargı, forumu karıştırın bakın kaç kişi enjektör ve turbo sorunu yaşamış, 200 binde turbo sorunu yaşasan bile 1.4 hdi'nin turbosu 700 TL. İstanbul gibi trafiği olan bir şehirde 500 bini gören taksiler var enjektör ve turboya ellenmemiş. Ekleme: Motor hassaslığı konusunda dizel benzinli gibi yüksek devirde çalışmayı sevmez, asıl amacı ekonomidir zaten, yok ben basayım illa gitsin diye sürekli yüksek devir çevirilirse o zaman ayrı. Onun için dizeli amacına göre kullanmak lazım.
Düzenleyen Serkan - 15 Şubat 2014 Saat 14:57 |
||
![]() |
||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tabi kişiden kişiye değişiyor, bende lpg'li araca binmem diyordum ama şartlar ona mecbur etti bizi, biniyorum ama aklım hâlâ dizelde. Konunun özüne gelirsek de dizelin bakımı benzinliden pahalı değil :)
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |