Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Dizel'in bakımı gerçekten Benzinli'den pahalı mı?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Dizel'in bakımı gerçekten Benzinli'den pahalı mı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Dizel'in bakımı gerçekten Benzinli'den pahalı mı?
    Gönderim Zamanı: 14 Şubat 2014 Saat 20:22

Merhaba arkadaşlar...

Genel olarak dizel araçların bakımlarının daha pahalı olduğu söylenir ama bence bir fark yok.

Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Dizel daha pahalı diyorsanız örneklerle açıklar mısınız ?

Teşekkür ederim...



Düzenleyen ahmet_bjk - 14 Şubat 2014 Saat 20:22
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Şubat 2014 Saat 20:29
Bence de fark yok, mazot filtresi benzin filtresine göre biraz daha pahalı o kadar, benzinde de buji masrafı var üstelik birde lpg varsa her yıl birde lpg bakımı var. Eski dizel 206'ma 4 rutin bakım birde ağır bakım yaptırdım, benzinden daha pahalıya gelmedi.
Yukarı Dön
Buğra Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
TRAKYA BÖLGE TEMSİLCİSİ

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011
Konum: Tekirdağ/Merkez
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2325
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Buğra Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Şubat 2014 Saat 20:40
bende dizelerde 10 binde bir olan  filtre- yağ bakımını benzinlilerde 15 binde bir diye biliyorum
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic
Yukarı Dön
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Şubat 2014 Saat 23:55
periyodik bakımların arasında çok bir fark yok ama o aynı diyen dizel sürücüleri bir 100 bini devirip 200 bine dayansınlar bakalım düşünceleri aynı mı :) bir enjektörlerin tıkandığını düşünün bakalım...
Yukarı Dön
reality59 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012
Konum: Tekirdağ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1030
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı reality59 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 02:23
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

periyodik bakımların arasında çok bir fark yok ama o aynı diyen dizel sürücüleri bir 100 bini devirip 200 bine dayansınlar bakalım düşünceleri aynı mı :) bir enjektörlerin tıkandığını düşünün bakalım...
+307 enjertörler tıkanınca onarımı 400 yenisi 600tl ve 4 adet enjektör mevcut adet olarak değil takım olarak değişiyor :)

Peugeot 307 - 2004 HDI XR
Peugeot 106 - 2002 QuickSilver
Tekirdağ / ÇORLU
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 02:47
Dizelle elde edilen yakit kari duzgun kullanimla bahsi gecen ekstralari goz ardi eder.

130k daki opel corsa periyodik bakimda 150tl harcaniyor sadece.

Enjektor dediginiz benzinde de var. Bozulmasina sebep olan ya fabrika hatasi yada bilinsiz kullanimdir (kirli yakit, kalitesiz yakit, filtre bakimi)

200k deki bir aracla elde edilen kari bir dusunup hesap edin derim.lpg yi karistirmadan bahsediyorum
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 08:59
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Dizelle elde edilen yakit kari duzgun kullanimla bahsi gecen ekstralari goz ardi eder.

130k daki opel corsa periyodik bakimda 150tl harcaniyor sadece.

Enjektor dediginiz benzinde de var. Bozulmasina sebep olan ya fabrika hatasi yada bilinsiz kullanimdir (kirli yakit, kalitesiz yakit, filtre bakimi)

200k deki bir aracla elde edilen kari bir dusunup hesap edin derim.lpg yi karistirmadan bahsediyorum

Lpg'yi karıştırsak bile ekstra maliyeti var kaliteli bir kit 1500-2000 TL arası, üstelik her yıl bakım maliyeti var ve kesinlikle dizel gibi sorunsuz değil forumu biraz karıştırın lpg ve dizel sorunlarına bakın.
Yukarı Dön
GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11676
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 09:17
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Merhaba arkadaşlar...

Genel olarak dizel araçların bakımlarının daha pahalı olduğu söylenir ama bence bir fark yok.

Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Dizel daha pahalı diyorsanız örneklerle açıklar mısınız ?

Teşekkür ederim...


yok fark hem benzinli araç hem dizel araç 2' şer sene kullandım. Turbona bir zarar gelmedikten enjektörlerinde sorun olmadıktan sonra gerisi aynı
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> www.pejo.com.tr
Yukarı Dön
Burak Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge
P.T FORUM MODERATOR

Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012
Konum: İstanbul Eyüp
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5330
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Burak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 10:26
Dağlar kadar fark yok ancak benzinliden dizele geçen biri olarak iki aracada aşşagı yukari ayni bakimlar yaptirdigimda fark illaki oldu ancak bu farkida yakittan kazandigim kar ile kapatmis oluyosun.
Zalım Quik Oyun Bozan ...
Yukarı Dön
qqyyxx Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011
Konum: trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 910
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı qqyyxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 11:07
bilirkişiler bunun hesabını yapmış zaten yıllık 15000 km üzeri yapılıyorsa dizel araç benzinli araçtan daha avantajlıdır. buna bakım maliyetleride dahil. onun dışında bakım periyodunda 30-40 binde bir mazot filtre değişimi extradır. benzinli araçlarda pek değişilmez ama onda da benzin filtresi var. ayrıca yeni nesil benzinli araçlarda da artık turbo mevcut.
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 11:41
Arkadaşlar ben emin olduğum bakım periyodlarını yazayım kimse turbo enjektör demesin onların hepsi ihtimal, benzinlide 400-500 bini sorunsuz görecek diye bir şey yok, arıza ayrı bakım ayrı, konu bakımsa dizel daha avantajlı 4 yıl dizel kullandım, şimdi benzine geçtim.

Yaptığım, gördüğüm bakımlara ve araştırmalarıma göre ikisinde avantajları ve dejavantajları.

Benzinli de benzin filtresi 10-15 TL arası 40.000 KM'de değişir. Dizelde Mazot filtresi 50-60 TL arası 45.000'de değişir.

Benzinlide bujiler 40.000 km'de değişir. Dizelde ısıtma bujisi vardır sadece arıza yaparsa değişir.

Benzinlide triger seti 5 yıl yada 80.000 KM'de değişir. Dizelde triger seti 10 Yıl yada 180.000 KM'de değişir.

Geri kalan bütün herşey yaklaşık kafa kafayadır. İşin arıza boyutu tamamen farklı her ikisinde de arıza ihtimalleri var. Dizelin bakımını aksatma kalitesiz yakıt alma kolay kolay hiç birşey olmaz.

Yukarıda verilen bilgilerde 1.4 dizel 206 ve 1.4 benzinli 206 örnek alınmıştır, marka ve modele göre değişlik gösterebilir.







Düzenleyen Serkan - 15 Şubat 2014 Saat 11:43
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 14:26
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:


Benzinlide triger seti 5 yıl yada 80.000 KM'de değişir. Dizelde triger seti 10 Yıl yada 180.000 KM'de değişir.



Triger kayışının değişimi dizelde de 5 yıl 75,000 km değil miydi?

Dizel veya benzinlide kayışların ömürlerinde bir farklılık olmamalı bence.

308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
Yukarı Dön
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 14:43
peki motorun hassaslığı mevzusu hakkında ne diyeceksiniz? yada 100 bini geçen dizel motorlar tutulmazken 200 bini devirmiş benzinli araçlar hala rağbet görüyor?
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 14:49
Dizel 


Benzinli


Türkiye için sağ taraftaki veriler geçerli, ayrıca Peugeot Türkiye resmi web sitesinin iletişim bölümünden aracınızın bilgileriyle iletişime geçerseniz iki gün içinde arayıp gerekli bilgiyi veriyorlar.


Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 14:54
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

peki motorun hassaslığı mevzusu hakkında ne diyeceksiniz? yada 100 bini geçen dizel motorlar tutulmazken 200 bini devirmiş benzinli araçlar hala rağbet görüyor?

Birincisi piyasada hor kullanılan filo araçları yüzünden ikincisi de ön yargı, forumu karıştırın bakın kaç kişi enjektör ve turbo sorunu yaşamış, 200 binde turbo sorunu yaşasan bile 1.4 hdi'nin turbosu 700 TL. İstanbul gibi trafiği olan bir şehirde 500 bini gören taksiler var enjektör ve turboya ellenmemiş.

Ekleme: Motor hassaslığı konusunda dizel benzinli gibi yüksek devirde çalışmayı sevmez, asıl amacı ekonomidir zaten, yok ben basayım illa gitsin diye sürekli yüksek devir çevirilirse o zaman ayrı. Onun için dizeli amacına göre kullanmak lazım.


Düzenleyen Serkan - 15 Şubat 2014 Saat 14:57
Yukarı Dön
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 15:01
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

peki motorun hassaslığı mevzusu hakkında ne diyeceksiniz? yada 100 bini geçen dizel motorlar tutulmazken 200 bini devirmiş benzinli araçlar hala rağbet görüyor?

Birincisi piyasada hor kullanılan filo araçları yüzünden ikincisi de ön yargı, forumu karıştırın bakın kaç kişi enjektör ve turbo sorunu yaşamış, 200 binde turbo sorunu yaşasan bile 1.4 hdi'nin turbosu 700 TL. İstanbul gibi trafiği olan bir şehirde 500 bini gören taksiler var enjektör ve turboya ellenmemiş.

Ekleme: Motor hassaslığı konusunda dizel benzinli gibi yüksek devirde çalışmayı sevmez, asıl amacı ekonomidir zaten, yok ben basayım illa gitsin diye sürekli yüksek devir çevirilirse o zaman ayrı. Onun için dizeli amacına göre kullanmak lazım.
valla bence ne kadar ayrıntı o kadar fazla sorundur. ben burada hdi motora 6 milyar harcayıp da tamirini yapamamış motor tamircisi gördüm... o paraya benim arabanın motorunun sıfırını alırsın. ben o yüzden dizel araba önermiyor ve sevmiyorum. kullanmıyor muyum? tabikide kullanıyorum babamda 2013 partner var... ve açık konuşayım benim 2000 model aracım 30 krş yakıyorken babamın 2013 model hdi motoru 8.5 litre yakıyor ortalama.(kahramanmaraş bayırın çok olduğu bir şehir)
Yukarı Dön
Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2014 Saat 15:19
Tabi kişiden kişiye değişiyor, bende lpg'li araca binmem diyordum ama şartlar ona mecbur etti bizi, biniyorum ama aklım hâlâ dizelde. Konunun özüne gelirsek de dizelin bakımı benzinliden pahalı değil :)
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 849 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 452 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 356 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 14708 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17321 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 550 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 922 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5359 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 3139 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4893 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 582 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 8437 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 1220 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 1432 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 766 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 6062 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 765 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 537 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 1269 0 Xbulut46
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kayıt bulunamadı.
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English