Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Dizel'in bakımı gerçekten Benzinli'den pahalı mı?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33604
Tarih: 02 Temmuz 2025 Saat 09:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Dizel'in bakımı gerçekten Benzinli'den pahalı mı?
Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Konu: Dizel'in bakımı gerçekten Benzinli'den pahalı mı?
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2014 Saat 20:22

Merhaba arkadaşlar...

Genel olarak dizel araçların bakımlarının daha pahalı olduğu söylenir ama bence bir fark yok.

Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Dizel daha pahalı diyorsanız örneklerle açıklar mısınız ?

Teşekkür ederim...



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2014 Saat 20:29
Bence de fark yok, mazot filtresi benzin filtresine göre biraz daha pahalı o kadar, benzinde de buji masrafı var üstelik birde lpg varsa her yıl birde lpg bakımı var. Eski dizel 206'ma 4 rutin bakım birde ağır bakım yaptırdım, benzinden daha pahalıya gelmedi.


Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2014 Saat 20:40
bende dizelerde 10 binde bir olan  filtre- yağ bakımını benzinlilerde 15 binde bir diye biliyorum

-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2014 Saat 23:55
periyodik bakımların arasında çok bir fark yok ama o aynı diyen dizel sürücüleri bir 100 bini devirip 200 bine dayansınlar bakalım düşünceleri aynı mı :) bir enjektörlerin tıkandığını düşünün bakalım...

-------------


Mesajı Yazan: reality59
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 02:23
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

periyodik bakımların arasında çok bir fark yok ama o aynı diyen dizel sürücüleri bir 100 bini devirip 200 bine dayansınlar bakalım düşünceleri aynı mı :) bir enjektörlerin tıkandığını düşünün bakalım...
+307 enjertörler tıkanınca onarımı 400 yenisi 600tl ve 4 adet enjektör mevcut adet olarak değil takım olarak değişiyor :)


-------------

Peugeot 307 - 2004 HDI XR
Peugeot 106 - 2002 QuickSilver
Tekirdağ / ÇORLU


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 02:47
Dizelle elde edilen yakit kari duzgun kullanimla bahsi gecen ekstralari goz ardi eder.

130k daki opel corsa periyodik bakimda 150tl harcaniyor sadece.

Enjektor dediginiz benzinde de var. Bozulmasina sebep olan ya fabrika hatasi yada bilinsiz kullanimdir (kirli yakit, kalitesiz yakit, filtre bakimi)

200k deki bir aracla elde edilen kari bir dusunup hesap edin derim.lpg yi karistirmadan bahsediyorum

-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 08:59
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Dizelle elde edilen yakit kari duzgun kullanimla bahsi gecen ekstralari goz ardi eder.

130k daki opel corsa periyodik bakimda 150tl harcaniyor sadece.

Enjektor dediginiz benzinde de var. Bozulmasina sebep olan ya fabrika hatasi yada bilinsiz kullanimdir (kirli yakit, kalitesiz yakit, filtre bakimi)

200k deki bir aracla elde edilen kari bir dusunup hesap edin derim.lpg yi karistirmadan bahsediyorum

Lpg'yi karıştırsak bile ekstra maliyeti var kaliteli bir kit 1500-2000 TL arası, üstelik her yıl bakım maliyeti var ve kesinlikle dizel gibi sorunsuz değil forumu biraz karıştırın lpg ve dizel sorunlarına bakın.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 09:17
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Merhaba arkadaşlar...

Genel olarak dizel araçların bakımlarının daha pahalı olduğu söylenir ama bence bir fark yok.

Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Dizel daha pahalı diyorsanız örneklerle açıklar mısınız ?

Teşekkür ederim...


yok fark hem benzinli araç hem dizel araç 2' şer sene kullandım. Turbona bir zarar gelmedikten enjektörlerinde sorun olmadıktan sonra gerisi aynı


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 10:26
Dağlar kadar fark yok ancak benzinliden dizele geçen biri olarak iki aracada aşşagı yukari ayni bakimlar yaptirdigimda fark illaki oldu ancak bu farkida yakittan kazandigim kar ile kapatmis oluyosun.

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 11:07
bilirkişiler bunun hesabını yapmış zaten yıllık 15000 km üzeri yapılıyorsa dizel araç benzinli araçtan daha avantajlıdır. buna bakım maliyetleride dahil. onun dışında bakım periyodunda 30-40 binde bir mazot filtre değişimi extradır. benzinli araçlarda pek değişilmez ama onda da benzin filtresi var. ayrıca yeni nesil benzinli araçlarda da artık turbo mevcut.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 11:41
Arkadaşlar ben emin olduğum bakım periyodlarını yazayım kimse turbo enjektör demesin onların hepsi ihtimal, benzinlide 400-500 bini sorunsuz görecek diye bir şey yok, arıza ayrı bakım ayrı, konu bakımsa dizel daha avantajlı 4 yıl dizel kullandım, şimdi benzine geçtim.

Yaptığım, gördüğüm bakımlara ve araştırmalarıma göre ikisinde avantajları ve dejavantajları.

Benzinli de benzin filtresi 10-15 TL arası 40.000 KM'de değişir. Dizelde Mazot filtresi 50-60 TL arası 45.000'de değişir.

Benzinlide bujiler 40.000 km'de değişir. Dizelde ısıtma bujisi vardır sadece arıza yaparsa değişir.

Benzinlide triger seti 5 yıl yada 80.000 KM'de değişir. Dizelde triger seti 10 Yıl yada 180.000 KM'de değişir.

Geri kalan bütün herşey yaklaşık kafa kafayadır. İşin arıza boyutu tamamen farklı her ikisinde de arıza ihtimalleri var. Dizelin bakımını aksatma kalitesiz yakıt alma kolay kolay hiç birşey olmaz.

Yukarıda verilen bilgilerde 1.4 dizel 206 ve 1.4 benzinli 206 örnek alınmıştır, marka ve modele göre değişlik gösterebilir.







Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 14:26
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:


Benzinlide triger seti 5 yıl yada 80.000 KM'de değişir. Dizelde triger seti 10 Yıl yada 180.000 KM'de değişir.



Triger kayışının değişimi dizelde de 5 yıl 75,000 km değil miydi?

Dizel veya benzinlide kayışların ömürlerinde bir farklılık olmamalı bence.



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 14:43
peki motorun hassaslığı mevzusu hakkında ne diyeceksiniz? yada 100 bini geçen dizel motorlar tutulmazken 200 bini devirmiş benzinli araçlar hala rağbet görüyor?

-------------


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 14:49
Dizel 


Benzinli


Türkiye için sağ taraftaki veriler geçerli, ayrıca Peugeot Türkiye resmi web sitesinin iletişim bölümünden aracınızın bilgileriyle iletişime geçerseniz iki gün içinde arayıp gerekli bilgiyi veriyorlar.




Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 14:54
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

peki motorun hassaslığı mevzusu hakkında ne diyeceksiniz? yada 100 bini geçen dizel motorlar tutulmazken 200 bini devirmiş benzinli araçlar hala rağbet görüyor?

Birincisi piyasada hor kullanılan filo araçları yüzünden ikincisi de ön yargı, forumu karıştırın bakın kaç kişi enjektör ve turbo sorunu yaşamış, 200 binde turbo sorunu yaşasan bile 1.4 hdi'nin turbosu 700 TL. İstanbul gibi trafiği olan bir şehirde 500 bini gören taksiler var enjektör ve turboya ellenmemiş.

Ekleme: Motor hassaslığı konusunda dizel benzinli gibi yüksek devirde çalışmayı sevmez, asıl amacı ekonomidir zaten, yok ben basayım illa gitsin diye sürekli yüksek devir çevirilirse o zaman ayrı. Onun için dizeli amacına göre kullanmak lazım.


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 15:01
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

peki motorun hassaslığı mevzusu hakkında ne diyeceksiniz? yada 100 bini geçen dizel motorlar tutulmazken 200 bini devirmiş benzinli araçlar hala rağbet görüyor?

Birincisi piyasada hor kullanılan filo araçları yüzünden ikincisi de ön yargı, forumu karıştırın bakın kaç kişi enjektör ve turbo sorunu yaşamış, 200 binde turbo sorunu yaşasan bile 1.4 hdi'nin turbosu 700 TL. İstanbul gibi trafiği olan bir şehirde 500 bini gören taksiler var enjektör ve turboya ellenmemiş.

Ekleme: Motor hassaslığı konusunda dizel benzinli gibi yüksek devirde çalışmayı sevmez, asıl amacı ekonomidir zaten, yok ben basayım illa gitsin diye sürekli yüksek devir çevirilirse o zaman ayrı. Onun için dizeli amacına göre kullanmak lazım.
valla bence ne kadar ayrıntı o kadar fazla sorundur. ben burada hdi motora 6 milyar harcayıp da tamirini yapamamış motor tamircisi gördüm... o paraya benim arabanın motorunun sıfırını alırsın. ben o yüzden dizel araba önermiyor ve sevmiyorum. kullanmıyor muyum? tabikide kullanıyorum babamda 2013 partner var... ve açık konuşayım benim 2000 model aracım 30 krş yakıyorken babamın 2013 model hdi motoru 8.5 litre yakıyor ortalama.(kahramanmaraş bayırın çok olduğu bir şehir)

-------------


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2014 Saat 15:19
Tabi kişiden kişiye değişiyor, bende lpg'li araca binmem diyordum ama şartlar ona mecbur etti bizi, biniyorum ama aklım hâlâ dizelde. Konunun özüne gelirsek de dizelin bakımı benzinliden pahalı değil :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net