![]() |
|
307 Otomatik sadece 4. vites sorunlu |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
kaangk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2014 Saat 22:47 |
Merhaba.
Peugeot 307 1.6 technoplus 2004 model benzinli triptronik aracım var, sadece 4. viteste motor kasıntılı gidiyor 1, 2, ve 3 te bu kasılma yok, yokuş aşağı gaz vermesem bile kompresorde dahi kasma durumu devam ediyor, sadece 4. vitesteyken bunu yapıyor sebebi ne olabilir? (aracım lpgli fakat benzindede yapıyor aynı şeyi)(triger değişti, bujiler değişti, yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişti, bunları yazmamın sebebi bazı olası seçenekleri elemek) |
|
![]() |
|
kaangk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
usta yok herhalde bu kısımda?
|
|
![]() |
|
ahmed206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dişli bozuktur belki
|
|
![]() |
|
mami202 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
öncelikle hoşgeldiniz. sizin le tanışmak isteriz şu linkten kendinizden bahsedebilirsiniz ;
http://forum.peugeotturkey.com/new_topic_form.asp?FID=22 tanışma şanzıman probleminizle alakalı bizimde yaşadığımız sorunlar ın çözüm tecrübelerine dayanarak cevap verebilirim. sorunuzun çözümüne yardımcı olabilmek için aracınız kasılma durumundan biraz daha açıklayıcı şekilde bahsedermisiniz aracınızda bahsettiğiniz sorun oluştuğu esnada ne gibi problemler beliriyor. aracınızın km durumu ? bu zamana kadar şanzıman yağı nın değişip değişmediği? kasılma esnasında ekranda '' automatic gear fault '' uyarısı çıkıyormu ? 4. vitesle rampa inerken aracınız ın hızı kaç km de idi? Düzenleyen mami202 - 29 Ocak 2014 Saat 21:39 |
|
![]() |
|
kaangk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Merhaba
aracı alalı 1 ay oldu, izmirde ikamet ediyorum, adım kaan, 101.000 km aracım zannedersem yağı hiç değişmedi, servis dökümünde şanzıman yağı yoktu, kasılma 4. vitese geçtiği anda sanki ayak ucuyla çok hafif frene bas çek gibi sürekli kasılması var, yada vites geçişlerinde çok az sendeleme yapar ya onu sık yaptığı hali düşünün, hızlandıkça bu kasılma hissedilmiyor normal devire tekrar geldiğinde belirginliği artıyor, vites 3 geçtiğinde herşey normale dönüyor. "automatic gear fault" bu uyarıyı aracı sabah çalıştırdıktan 15 dakika sonra otoban yokuşuna girdiğimde ve vites 4 geçtiğinde bu belirttiğim kasılma baş gösterip zorlanıyor ve hata veriyor. Aynı yokuşu aşağı inerken kompresördeykende aynı kasılma oluyor fakat inerken hiç hata almadım. bir kaç gün vites manulde 3 le çıktım yokuşu (4. vitese almadan) sıkıntı yok. Forumlarda araştırdığımda bunu yaşayan yok. acaba selenoid valflerden biri yada ikisi görevini yapamadığından basınç değeri dengesizliğinden yapabilirmi, valfler sadece 4. viteste sıkıntı çıkarma imkanı yaratırmı yoksa sıkıntıyı 1,2,3 viteslerde yapması gerekirmi? Bilgisayara bağlamıştım, selenoid arızası mevcut. Teşekkürler. Düzenleyen kaangk - 31 Ocak 2014 Saat 16:45 |
|
![]() |
|
mami202 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bahsettiğiniz sorunlar neticesinde şanzıman daki problemlerin yağ ve selenoid değişimi ile giderileceği anlaşılıyor ki bu da sizin için aslında maliyet açısından olumlu bir durum.
aracınızın diğer viteslerde çekişinde sıkıntı yoksa vites değişimleri kendi aralarında 3 saniyeyi geçmiyorsa ve aracı bilgisayara bağladığınızda yağ basınç hata uyarısı veriyorsa selenoid ve yağ değişimi sorununuzu çözeceği kanısındayım. sizinde belirttiğiniz gibi 4 . viteste kasılma sıkıntı sı yaşayan pek yok sadece benim araçta sizin kine benzer sıkıntı vardı 3 den 4. vitese geçememe problemi devamında automatic gear fault ikazı ile birlikte otomatik olarak 3. vites koruma modunda kalma olayı yaşıyordum yalnız bendeki sıkıntı özellikle şanzımanın ısı değeri arttıkça daha sık tekrarlar olmuştu, http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30534&PN=2&title=307-xt-otomatik-yuksek-devirde-vites-degisiyor üstteki linke bi göz atın son mesajlarda paylaştığım resimlerde zaten göreceksiniz , şanzımanınız için 4 litre mobil LT71141 tahmini toplam 4 litre fiyatı ( 110 tl ) 2 adet selenoid - parça kodu -BORG WARNER ( 2574 16 ) tahmini 2 adet fiyatı ( 230 tl) bunları alıp iyi bi şanzımancıda değişim yaptırabilirsiniz belki sizden yağ değişiminden sonra biraz km yapıp tekrar yağı değiştirmeyi isteyebilirler bu normaldir çünkü şanzımanın yağ değişimi esnasında içeride yine eski yağ kalabiliyor. yalnız şanzıman yağına kesinlikle başka bir yağ ve katkı koydurmayın ve mutlaka yapacağı işin arkasında duracak iyi bir şanzıman ustasına gidiniz, şanzıman yağ filtresi almanıza gerek yok çünkü filtre şanzıman açılmadan değiştirilemiyor. kolay gelsin. |
|
![]() |
|
kaangk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, inşallah durum dediğiniz gibi çözülür, kafamı kurcalayan bi konu daha var, selenoid valf fiyatı pejo servisinde 235 tl fakat
http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-SELENOID-ELEKTROVANA-ORJINAL,PR-1305.html bu adreste 100 tl, ürünler farklımıdır acaba bu kadar fark olması normalmi, satıcı ile telefon görüşmesi yaptım, ürünün orjinal ve çok alım yaptığı için uygun aldığını söyledi, başka bir şanzımancı orjinal diye ucuza sattıkları bu ürünün çin malı olduğunu söyledi, eski veya yeni üretim olabilirmi, 2 farklı seleneoid tipi olduğunu duymuştum (50 hz - 100hz gibi) kafam çok karışık aydınlatırsanız sevinirim. Selenoid değişiminden sonra yazılım atan duydum. |
|
![]() |
|
mami202 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
selenoid lerdeki fiyat farlılık ları için kesin birşey söylemem doğru olmaz
yetkili servis sonuçta herzaman fiyatı üst sınırlardadır danışdığınız şanzıman cı size orjinal selenoid takacağını belirttiğine göre ortalama 700 -800 tl gibi bi masraf sözkonusu doğrumudur ; selenoidleri kendimi alıp takıyormuş o halde size aldığı yerin faturasını göstermesini isteyin sonuçta o da peugeot yetkili servisin den başka bir yerden alamaz eğer orjinal ürün kullanıyorsa ( tabi amacım ustayı kötülemek değil ) bende selenoid leri pejomarketten almıştım, ama çin malımıdır yan sanayimidir orasını bilmiyorum orjinal ürün diye satılıyor, ama derseniz içim rahat olsun, o zaman hem yağ değişimini hemde selenoid değişimini yetkili serviste yaptırabilirsiniz kafanız rahat olur garantili iş yaptırmış olursunuz , yazılım olayı ; fabrika çıkışın da eski tip 50 hz lik selonoid takılı şanzımana bu yeni tip 100 hz lik selenoid takıldığı zaman yazılım yüklenmesi gerekiyor ama büyük ihtimal sizin selenoidler yeni tip tedir çünkü aracınız 2004 model bunuda şöyle anlayabilirsiniz eski tip olanlarda selenoid in alt tarafında plastik bi bölüm var orası beyaz yada krem rengin dedir yeni tip lerde ise siyah renktedir eğer selenoidleriniz yeni tip olanlardan ise sadece yağ ve selonoid değişiminden sonra aracınızı bilgisayara bağlayıp her litre başına 2500 gibi bi rakam düşülüyor ( bu rakamı servisteki arkadaşlar daha iyi bilirler ) sökülen ve takılan selonoidler yeni tipse yazılım yüklenmesi gerekmiyor ,
|
|
![]() |
|
kaangk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selenoid valfler değişti, yağ değişti, güncel yazılım atıldı fakat 4. vitesteki kasmalar gitmedi, otomatik vites arızası vermedi henüz, başka ne olabilir?
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |