Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 Otomatik sadece 4. vites sorunlu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 Otomatik sadece 4. vites sorunlu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kaangk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaangk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 Otomatik sadece 4. vites sorunlu
    Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2014 Saat 22:47
Merhaba.
Peugeot 307 1.6 technoplus 2004 model benzinli triptronik aracım var, sadece 4. viteste motor kasıntılı gidiyor 1, 2, ve 3 te bu kasılma yok, yokuş aşağı gaz vermesem bile kompresorde dahi kasma durumu devam ediyor, sadece 4. vitesteyken bunu yapıyor sebebi ne olabilir? (aracım lpgli fakat benzindede yapıyor aynı şeyi)(triger değişti, bujiler değişti, yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişti, bunları yazmamın sebebi bazı olası seçenekleri elemek)

Yukarı Dön
kaangk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaangk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ocak 2014 Saat 17:57
usta yok herhalde bu kısımda?
Yukarı Dön
ahmed206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013
Konum: Mugla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1920
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmed206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ocak 2014 Saat 20:51
Dişli bozuktur belki
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ocak 2014 Saat 21:37
öncelikle hoşgeldiniz. sizin le tanışmak isteriz şu linkten kendinizden bahsedebilirsiniz ;

 http://forum.peugeotturkey.com/new_topic_form.asp?FID=22  tanışma

şanzıman probleminizle alakalı bizimde yaşadığımız sorunlar ın çözüm tecrübelerine dayanarak cevap verebilirim.

sorunuzun çözümüne yardımcı olabilmek için  aracınız kasılma durumundan biraz daha açıklayıcı şekilde bahsedermisiniz  aracınızda bahsettiğiniz   sorun oluştuğu esnada ne gibi problemler beliriyor.
aracınızın km durumu ?   bu zamana kadar şanzıman yağı nın değişip değişmediği? 
kasılma esnasında  ekranda  '' automatic gear fault '' uyarısı çıkıyormu ?
4. vitesle rampa inerken aracınız ın hızı kaç km de idi?



Düzenleyen mami202 - 29 Ocak 2014 Saat 21:39
Yukarı Dön
kaangk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaangk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2014 Saat 16:44
Merhaba
aracı alalı 1 ay oldu, izmirde ikamet ediyorum, adım kaan, 101.000 km aracım zannedersem yağı hiç değişmedi, servis dökümünde şanzıman yağı yoktu, kasılma 4. vitese geçtiği anda sanki ayak ucuyla çok hafif frene bas çek gibi sürekli kasılması var, yada vites geçişlerinde çok az sendeleme yapar ya onu sık yaptığı hali düşünün, hızlandıkça bu kasılma hissedilmiyor normal devire tekrar geldiğinde belirginliği artıyor, vites 3 geçtiğinde herşey normale dönüyor. "automatic gear fault" bu uyarıyı aracı sabah çalıştırdıktan 15 dakika sonra otoban yokuşuna girdiğimde ve vites 4 geçtiğinde bu belirttiğim kasılma baş gösterip zorlanıyor ve hata veriyor. Aynı yokuşu aşağı inerken kompresördeykende aynı kasılma oluyor fakat inerken hiç hata almadım. bir kaç gün vites manulde 3 le çıktım yokuşu (4. vitese almadan)  sıkıntı yok. Forumlarda araştırdığımda bunu yaşayan yok. acaba selenoid valflerden biri yada ikisi görevini yapamadığından basınç değeri dengesizliğinden yapabilirmi, valfler sadece 4. viteste sıkıntı çıkarma imkanı yaratırmı yoksa sıkıntıyı 1,2,3 viteslerde yapması gerekirmi? Bilgisayara bağlamıştım, selenoid arızası mevcut.
Teşekkürler.


Düzenleyen kaangk - 31 Ocak 2014 Saat 16:45
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2014 Saat 20:30
bahsettiğiniz sorunlar neticesinde şanzıman daki problemlerin yağ ve selenoid değişimi ile giderileceği anlaşılıyor  ki bu da sizin için aslında maliyet açısından olumlu bir durum.

aracınızın diğer viteslerde çekişinde sıkıntı yoksa vites değişimleri  kendi aralarında 3 saniyeyi geçmiyorsa ve aracı bilgisayara bağladığınızda  yağ basınç hata uyarısı veriyorsa  selenoid ve yağ değişimi sorununuzu çözeceği kanısındayım.

sizinde belirttiğiniz gibi 4 . viteste kasılma sıkıntı sı yaşayan pek yok sadece benim araçta sizin kine benzer sıkıntı vardı  3 den 4. vitese geçememe problemi  devamında automatic gear fault ikazı ile birlikte otomatik olarak 3. vites koruma modunda kalma olayı yaşıyordum  yalnız bendeki sıkıntı özellikle şanzımanın ısı değeri arttıkça daha sık tekrarlar olmuştu, 

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30534&PN=2&title=307-xt-otomatik-yuksek-devirde-vites-degisiyor

üstteki linke  bi göz atın  son mesajlarda paylaştığım resimlerde zaten göreceksiniz ,  

şanzımanınız için 4 litre mobil LT71141   tahmini  toplam 4 litre fiyatı ( 110 tl )
2 adet  selenoid  -  parça kodu -BORG WARNER ( 2574 16 ) tahmini 2 adet fiyatı ( 230 tl) bunları 

  alıp iyi bi şanzımancıda değişim yaptırabilirsiniz  belki sizden yağ değişiminden sonra biraz km yapıp tekrar yağı değiştirmeyi isteyebilirler bu normaldir çünkü şanzımanın yağ değişimi esnasında içeride yine eski yağ kalabiliyor.
yalnız şanzıman yağına kesinlikle başka bir yağ ve katkı koydurmayın  ve  mutlaka yapacağı işin arkasında duracak  iyi bir şanzıman ustasına gidiniz,
şanzıman yağ filtresi almanıza gerek yok  çünkü filtre şanzıman açılmadan değiştirilemiyor. kolay gelsin. 


Yukarı Dön
kaangk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaangk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2014 Saat 22:17
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, inşallah durum dediğiniz gibi çözülür, kafamı kurcalayan bi konu daha var, selenoid valf fiyatı pejo servisinde 235 tl fakat
http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-SELENOID-ELEKTROVANA-ORJINAL,PR-1305.html
bu adreste 100 tl, ürünler farklımıdır acaba bu kadar fark olması normalmi, satıcı ile telefon görüşmesi yaptım, ürünün orjinal ve çok alım yaptığı için uygun aldığını söyledi, başka bir şanzımancı  orjinal diye ucuza sattıkları bu ürünün çin malı olduğunu söyledi, eski veya yeni üretim olabilirmi, 2 farklı seleneoid tipi olduğunu duymuştum (50 hz - 100hz gibi) kafam çok karışık aydınlatırsanız sevinirim. Selenoid değişiminden sonra yazılım atan duydum.
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2014 Saat 22:47
selenoid lerdeki fiyat farlılık ları için kesin birşey söylemem doğru olmaz 
 yetkili servis sonuçta herzaman fiyatı üst sınırlardadır 

danışdığınız şanzıman cı size orjinal selenoid takacağını belirttiğine göre ortalama 700 -800 tl gibi bi masraf sözkonusu doğrumudur ;   
selenoidleri kendimi alıp takıyormuş o halde size aldığı yerin faturasını göstermesini isteyin sonuçta o da peugeot yetkili servisin den başka bir yerden alamaz eğer orjinal ürün kullanıyorsa ( tabi amacım  ustayı kötülemek değil )

bende selenoid leri pejomarketten almıştım,  ama çin malımıdır yan sanayimidir orasını bilmiyorum orjinal ürün diye satılıyor, 

ama derseniz içim rahat olsun, o zaman  hem yağ değişimini hemde selenoid değişimini yetkili serviste yaptırabilirsiniz  kafanız rahat olur garantili iş yaptırmış olursunuz ,

yazılım olayı ;

 fabrika çıkışın da eski tip 50 hz lik selonoid  takılı şanzımana bu yeni tip 100 hz lik selenoid takıldığı zaman yazılım yüklenmesi gerekiyor   ama  büyük ihtimal sizin selenoidler yeni tip tedir çünkü aracınız 2004 model 
 bunuda şöyle anlayabilirsiniz eski tip olanlarda selenoid in alt tarafında  plastik bi bölüm var orası  beyaz yada krem rengin dedir yeni tip lerde ise  siyah renktedir   eğer selenoidleriniz yeni tip olanlardan ise  sadece  yağ ve selonoid değişiminden sonra aracınızı bilgisayara bağlayıp  her litre başına 2500 gibi bi rakam düşülüyor ( bu rakamı servisteki arkadaşlar daha iyi bilirler )  sökülen ve takılan selonoidler yeni tipse yazılım yüklenmesi gerekmiyor ,  
Yukarı Dön
kaangk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaangk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2014 Saat 22:03
Selenoid valfler değişti, yağ değişti, güncel yazılım atıldı fakat 4. vitesteki kasmalar gitmedi, otomatik vites arızası vermedi henüz, başka ne olabilir?
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6966 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 445 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 581 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 335 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5123 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 595 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 388 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 655 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 242 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 554 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 756 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2264 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1020 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5599 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4834 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2047 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 512 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2200 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37347 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English