Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Otomatik sadece 4. vites sorunlu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=33270
Tarih: 23 Haziran 2025 Saat 11:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Otomatik sadece 4. vites sorunlu
Mesajı Yazan: kaangk
Konu: 307 Otomatik sadece 4. vites sorunlu
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2014 Saat 22:47
Merhaba.
Peugeot 307 1.6 technoplus 2004 model benzinli triptronik aracım var, sadece 4. viteste motor kasıntılı gidiyor 1, 2, ve 3 te bu kasılma yok, yokuş aşağı gaz vermesem bile kompresorde dahi kasma durumu devam ediyor, sadece 4. vitesteyken bunu yapıyor sebebi ne olabilir? (aracım lpgli fakat benzindede yapıyor aynı şeyi)(triger değişti, bujiler değişti, yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişti, bunları yazmamın sebebi bazı olası seçenekleri elemek)




Cevaplar:
Mesajı Yazan: kaangk
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 17:57
usta yok herhalde bu kısımda?


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 20:51
Dişli bozuktur belki

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2014 Saat 21:37
öncelikle hoşgeldiniz. sizin le tanışmak isteriz şu linkten kendinizden bahsedebilirsiniz ;

 http://forum.peugeotturkey.com/new_topic_form.asp?FID=22  tanışma

şanzıman probleminizle alakalı bizimde yaşadığımız sorunlar ın çözüm tecrübelerine dayanarak cevap verebilirim.

sorunuzun çözümüne yardımcı olabilmek için  aracınız kasılma durumundan biraz daha açıklayıcı şekilde bahsedermisiniz  aracınızda bahsettiğiniz   sorun oluştuğu esnada ne gibi problemler beliriyor.
aracınızın km durumu ?   bu zamana kadar şanzıman yağı nın değişip değişmediği? 
kasılma esnasında  ekranda  '' automatic gear fault '' uyarısı çıkıyormu ?
4. vitesle rampa inerken aracınız ın hızı kaç km de idi?



Mesajı Yazan: kaangk
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2014 Saat 16:44
Merhaba
aracı alalı 1 ay oldu, izmirde ikamet ediyorum, adım kaan, 101.000 km aracım zannedersem yağı hiç değişmedi, servis dökümünde şanzıman yağı yoktu, kasılma 4. vitese geçtiği anda sanki ayak ucuyla çok hafif frene bas çek gibi sürekli kasılması var, yada vites geçişlerinde çok az sendeleme yapar ya onu sık yaptığı hali düşünün, hızlandıkça bu kasılma hissedilmiyor normal devire tekrar geldiğinde belirginliği artıyor, vites 3 geçtiğinde herşey normale dönüyor. "automatic gear fault" bu uyarıyı aracı sabah çalıştırdıktan 15 dakika sonra otoban yokuşuna girdiğimde ve vites 4 geçtiğinde bu belirttiğim kasılma baş gösterip zorlanıyor ve hata veriyor. Aynı yokuşu aşağı inerken kompresördeykende aynı kasılma oluyor fakat inerken hiç hata almadım. bir kaç gün vites manulde 3 le çıktım yokuşu (4. vitese almadan)  sıkıntı yok. Forumlarda araştırdığımda bunu yaşayan yok. acaba selenoid valflerden biri yada ikisi görevini yapamadığından basınç değeri dengesizliğinden yapabilirmi, valfler sadece 4. viteste sıkıntı çıkarma imkanı yaratırmı yoksa sıkıntıyı 1,2,3 viteslerde yapması gerekirmi? Bilgisayara bağlamıştım, selenoid arızası mevcut.
Teşekkürler.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2014 Saat 20:30
bahsettiğiniz sorunlar neticesinde şanzıman daki problemlerin yağ ve selenoid değişimi ile giderileceği anlaşılıyor  ki bu da sizin için aslında maliyet açısından olumlu bir durum.

aracınızın diğer viteslerde çekişinde sıkıntı yoksa vites değişimleri  kendi aralarında 3 saniyeyi geçmiyorsa ve aracı bilgisayara bağladığınızda  yağ basınç hata uyarısı veriyorsa  selenoid ve yağ değişimi sorununuzu çözeceği kanısındayım.

sizinde belirttiğiniz gibi 4 . viteste kasılma sıkıntı sı yaşayan pek yok sadece benim araçta sizin kine benzer sıkıntı vardı  3 den 4. vitese geçememe problemi  devamında automatic gear fault ikazı ile birlikte otomatik olarak 3. vites koruma modunda kalma olayı yaşıyordum  yalnız bendeki sıkıntı özellikle şanzımanın ısı değeri arttıkça daha sık tekrarlar olmuştu, 

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30534&PN=2&title=307-xt-otomatik-yuksek-devirde-vites-degisiyor

üstteki linke  bi göz atın  son mesajlarda paylaştığım resimlerde zaten göreceksiniz ,  

şanzımanınız için 4 litre mobil LT71141   tahmini  toplam 4 litre fiyatı ( 110 tl )
2 adet  selenoid  -  parça kodu -BORG WARNER ( 2574 16 ) tahmini 2 adet fiyatı ( 230 tl) bunları 

  alıp iyi bi şanzımancıda değişim yaptırabilirsiniz  belki sizden yağ değişiminden sonra biraz km yapıp tekrar yağı değiştirmeyi isteyebilirler bu normaldir çünkü şanzımanın yağ değişimi esnasında içeride yine eski yağ kalabiliyor.
yalnız şanzıman yağına kesinlikle başka bir yağ ve katkı koydurmayın  ve  mutlaka yapacağı işin arkasında duracak  iyi bir şanzıman ustasına gidiniz,
şanzıman yağ filtresi almanıza gerek yok  çünkü filtre şanzıman açılmadan değiştirilemiyor. kolay gelsin. 




Mesajı Yazan: kaangk
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2014 Saat 22:17
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, inşallah durum dediğiniz gibi çözülür, kafamı kurcalayan bi konu daha var, selenoid valf fiyatı pejo servisinde 235 tl fakat
http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-SELENOID-ELEKTROVANA-ORJINAL,PR-1305.html
bu adreste 100 tl, ürünler farklımıdır acaba bu kadar fark olması normalmi, satıcı ile telefon görüşmesi yaptım, ürünün orjinal ve çok alım yaptığı için uygun aldığını söyledi, başka bir şanzımancı  orjinal diye ucuza sattıkları bu ürünün çin malı olduğunu söyledi, eski veya yeni üretim olabilirmi, 2 farklı seleneoid tipi olduğunu duymuştum (50 hz - 100hz gibi) kafam çok karışık aydınlatırsanız sevinirim. Selenoid değişiminden sonra yazılım atan duydum.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2014 Saat 22:47
selenoid lerdeki fiyat farlılık ları için kesin birşey söylemem doğru olmaz 
 yetkili servis sonuçta herzaman fiyatı üst sınırlardadır 

danışdığınız şanzıman cı size orjinal selenoid takacağını belirttiğine göre ortalama 700 -800 tl gibi bi masraf sözkonusu doğrumudur ;   
selenoidleri kendimi alıp takıyormuş o halde size aldığı yerin faturasını göstermesini isteyin sonuçta o da peugeot yetkili servisin den başka bir yerden alamaz eğer orjinal ürün kullanıyorsa ( tabi amacım  ustayı kötülemek değil )

bende selenoid leri pejomarketten almıştım,  ama çin malımıdır yan sanayimidir orasını bilmiyorum orjinal ürün diye satılıyor, 

ama derseniz içim rahat olsun, o zaman  hem yağ değişimini hemde selenoid değişimini yetkili serviste yaptırabilirsiniz  kafanız rahat olur garantili iş yaptırmış olursunuz ,

yazılım olayı ;

 fabrika çıkışın da eski tip 50 hz lik selonoid  takılı şanzımana bu yeni tip 100 hz lik selenoid takıldığı zaman yazılım yüklenmesi gerekiyor   ama  büyük ihtimal sizin selenoidler yeni tip tedir çünkü aracınız 2004 model 
 bunuda şöyle anlayabilirsiniz eski tip olanlarda selenoid in alt tarafında  plastik bi bölüm var orası  beyaz yada krem rengin dedir yeni tip lerde ise  siyah renktedir   eğer selenoidleriniz yeni tip olanlardan ise  sadece  yağ ve selonoid değişiminden sonra aracınızı bilgisayara bağlayıp  her litre başına 2500 gibi bi rakam düşülüyor ( bu rakamı servisteki arkadaşlar daha iyi bilirler )  sökülen ve takılan selonoidler yeni tipse yazılım yüklenmesi gerekmiyor ,  


Mesajı Yazan: kaangk
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2014 Saat 22:03
Selenoid valfler değişti, yağ değişti, güncel yazılım atıldı fakat 4. vitesteki kasmalar gitmedi, otomatik vites arızası vermedi henüz, başka ne olabilir?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net