Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Bir Bagajın Hikayesi/Havalimanı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Bir Bagajın Hikayesi/Havalimanı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Bir Bagajın Hikayesi/Havalimanı
    Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2014 Saat 20:51


Yolcu ve uçak güvenliği açısından yaşamsal öneme sahip olan bagajlar, bakın nasıl bir süreçten geçerek uçağa alınıyor.

Bir bagajın uçağa gidene kadar ki hikayesi sanılanın aksine çok uzun.

İngiltere'nin başkenti Londra'daki ünlü Heathrow Havaalanı. 5 numaralı terminalde toplam 48 kilometre uzunluğundaki bagaj bantları üzerinden yılda ortalama
53 milyon bavul ve çanta geçiyor.

Daily Mail gazetesi Avrupa'nın en büyük tekli bagaj taşıma sisteminin bulunduğu 5 numaralı terminaline girip, bagajların maceralarını görüntüledi.

Bagajların yolculuğu, check-in masasındaki havalimanı görevlisinin, bagajın varış noktasını ve güzergahını belirten 10 haneli barkod numarasını girmesiyle başlıyor. Bu barkodlar bagaja yapıştırılıyor ve yolculuk başlıyor.

Kontuarda ilerleyen bagajlar daha sonra havalimanı görevlileri tarafından teslim alınıyor ve üzerindeki barkod okutulduktan sonra bir yerde toplanıyor.

X-ray makineleri ve diğer güvenlik kontrollerinden geçirilen bagajların yolculuğu, bir sonraki barkod okuma işlemine kadar devam ediyor. Barkodu okunan  bagajlar, havalimanı görevlileri tarafından uçak yükleme birimine yönlendiriliyor.
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
rizeli_53 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Aralık 2013
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 565
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rizeli_53 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2014 Saat 21:01
mühendislik harikası. rabbim nasıl bir beyinle bunu projelendirmiş. görüm temaşa etmek gerekir.
Yukarı Dön
terzuu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 82
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı terzuu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2014 Saat 23:33
arkadaslar su an saw da bu işin operatoru olarak çalışıyorum. göründüğü gibi karmaşık bir olay dill.
tamamen pnc ve yazılım kaynaklı bir operasyon. şu an türkiyede bu sistemi yapan yok. dünyaca ünlü vanderlende hollanda alman ortaklıgı var yazılımı hindistan fox indian. yazılımda bir numaralar. bagaj üzerindeki etiketleme check-ın de güzel halde yapıldıktan sonra o bagajın karışması nerdeyse imkansız. havayolu ile uçacaksanız bagajınız yuvarlak hatlarda olmamasına dikkat edin normal köşeli bagaj kullanın ve check-ın yaptırırken etiketlemesine dikkat edin. size verilen etiketleride uçuş bitene kadar saklayın. mümkünse bagajınızın fotarafını cekin yanınızda dursun.kaybolması çok düşük ihtimal. o etiket üzerindeki barkodu sistem deki scanner ler okuyarak hangi uçağa gideceği ve saatlerinin yolcu isminin bilgisini alır ve bagaj o uçuşa ait chut denilen bir bagaj havuzuna düşürür. oradan uçağa ramp tarafından alınarak yüklenir. aynı zamanda bu bagajlar bantlarda bulunan güvenlik cihazlarından gecer koku alma bomba dedektörü metal dedektörü gibi vb. bir çok aramadan geçer seri olarak hepsi onaylanırsa uçuşun şutuna düşer. aksi halde güvenlik tarafından bagaj kontrol altına alınarak yolcu ile eşleştirme yapılır veya bomba alalh göstermesin durumunda imha edilir. imha aracında. karmaşık gibi yalnız içine girince basit ve güvenli bir yapıdır. saygılarımla.
bize her yer trabzon
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ocak 2014 Saat 08:20
Yanliz bisey dicem. Sabiha gokcen ile heathrow havaalani arasinda cok fark var. Hacim daha fazla. Kalkis yapan ucak sayisi vs. Olarak saw.a gore daha buyuk o yuzden bu tarz belgesellere konu oluyor surekli.
Yukarı Dön
terzuu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 82
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı terzuu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ocak 2014 Saat 17:03
evet dediğin doğru büyük. bagaj handling sistemi yapısal olarak işleyişi aynı birde orda tepsi tarzı bagaj konveyörü var bagajınızı bir hafta önceden verebiliyor ve bu bagajı bir hafta sistem saklayıp uçuş saati geldiğinde chut a düşürebiliyor. bizde bu yok. konveyör sistemi düz veziyette o kadar uçuş yoğunluğu yok bizde.
bize her yer trabzon
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 101 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6638 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 441 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 651 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6425 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 7456 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2426 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 2626 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 293 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 3293 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 2923 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13682 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3535 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22223 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 3881 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5564 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 3752 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 10504 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17841 2 SerkanPinar
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
heavyburak26 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
tecilla 1
Fero13 1
206cc57 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English