Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bir Bagajın Hikayesi/Havalimanı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32828
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 22:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Bir Bagajın Hikayesi/Havalimanı
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Bir Bagajın Hikayesi/Havalimanı
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2014 Saat 20:51

http://img14.imageshack.us/i/lp7q.jpg/" rel="nofollow">

http://img17.imageshack.us/i/pwel.jpg/" rel="nofollow">

http://img21.imageshack.us/i/mi11.jpg/" rel="nofollow">

http://img59.imageshack.us/i/ujpf.jpg/" rel="nofollow">

http://img543.imageshack.us/i/c2nx.jpg/" rel="nofollow">

http://img833.imageshack.us/i/fnmp.jpg/" rel="nofollow">

http://img585.imageshack.us/i/5lyh.jpg/" rel="nofollow">

http://img69.imageshack.us/i/ut17.jpg/" rel="nofollow">

http://img690.imageshack.us/i/0mnk.jpg/" rel="nofollow">

http://img132.imageshack.us/i/hami.jpg/" rel="nofollow">

http://img7.imageshack.us/i/ko0f.jpg/" rel="nofollow">

http://img4.imageshack.us/i/i7q1.jpg/" rel="nofollow">

http://img14.imageshack.us/i/6zvj.jpg/" rel="nofollow">

http://img59.imageshack.us/i/8r7a.jpg/" rel="nofollow">

http://img819.imageshack.us/i/ynvk.jpg/" rel="nofollow">

http://img835.imageshack.us/i/7geq.jpg/" rel="nofollow">

http://img34.imageshack.us/i/3rwk.jpg/" rel="nofollow">

http://img812.imageshack.us/i/e3mf.jpg/" rel="nofollow">

http://img196.imageshack.us/i/rmtu.jpg/" rel="nofollow">


Yolcu ve uçak güvenliği açısından yaşamsal öneme sahip olan bagajlar, bakın nasıl bir süreçten geçerek uçağa alınıyor.

Bir bagajın uçağa gidene kadar ki hikayesi sanılanın aksine çok uzun.

İngiltere'nin başkenti Londra'daki ünlü Heathrow Havaalanı. 5 numaralı terminalde toplam 48 kilometre uzunluğundaki bagaj bantları üzerinden yılda ortalama
53 milyon bavul ve çanta geçiyor.

Daily Mail gazetesi Avrupa'nın en büyük tekli bagaj taşıma sisteminin bulunduğu 5 numaralı terminaline girip, bagajların maceralarını görüntüledi.

Bagajların yolculuğu, check-in masasındaki havalimanı görevlisinin, bagajın varış noktasını ve güzergahını belirten 10 haneli barkod numarasını girmesiyle başlıyor. Bu barkodlar bagaja yapıştırılıyor ve yolculuk başlıyor.

Kontuarda ilerleyen bagajlar daha sonra havalimanı görevlileri tarafından teslim alınıyor ve üzerindeki barkod okutulduktan sonra bir yerde toplanıyor.

X-ray makineleri ve diğer güvenlik kontrollerinden geçirilen bagajların yolculuğu, bir sonraki barkod okuma işlemine kadar devam ediyor. Barkodu okunan  bagajlar, havalimanı görevlileri tarafından uçak yükleme birimine yönlendiriliyor.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: rizeli_53
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2014 Saat 21:01
mühendislik harikası. rabbim nasıl bir beyinle bunu projelendirmiş. görüm temaşa etmek gerekir.


Mesajı Yazan: terzuu
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2014 Saat 23:33
arkadaslar su an saw da bu işin operatoru olarak çalışıyorum. göründüğü gibi karmaşık bir olay dill.
tamamen pnc ve yazılım kaynaklı bir operasyon. şu an türkiyede bu sistemi yapan yok. dünyaca ünlü vanderlende hollanda alman ortaklıgı var yazılımı hindistan fox indian. yazılımda bir numaralar. bagaj üzerindeki etiketleme check-ın de güzel halde yapıldıktan sonra o bagajın karışması nerdeyse imkansız. havayolu ile uçacaksanız bagajınız yuvarlak hatlarda olmamasına dikkat edin normal köşeli bagaj kullanın ve check-ın yaptırırken etiketlemesine dikkat edin. size verilen etiketleride uçuş bitene kadar saklayın. mümkünse bagajınızın fotarafını cekin yanınızda dursun.kaybolması çok düşük ihtimal. o etiket üzerindeki barkodu sistem deki scanner ler okuyarak hangi uçağa gideceği ve saatlerinin yolcu isminin bilgisini alır ve bagaj o uçuşa ait chut denilen bir bagaj havuzuna düşürür. oradan uçağa ramp tarafından alınarak yüklenir. aynı zamanda bu bagajlar bantlarda bulunan güvenlik cihazlarından gecer koku alma bomba dedektörü metal dedektörü gibi vb. bir çok aramadan geçer seri olarak hepsi onaylanırsa uçuşun şutuna düşer. aksi halde güvenlik tarafından bagaj kontrol altına alınarak yolcu ile eşleştirme yapılır veya bomba alalh göstermesin durumunda imha edilir. imha aracında. karmaşık gibi yalnız içine girince basit ve güvenli bir yapıdır. saygılarımla.


-------------
bize her yer trabzon


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2014 Saat 08:20
Yanliz bisey dicem. Sabiha gokcen ile heathrow havaalani arasinda cok fark var. Hacim daha fazla. Kalkis yapan ucak sayisi vs. Olarak saw.a gore daha buyuk o yuzden bu tarz belgesellere konu oluyor surekli.


Mesajı Yazan: terzuu
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2014 Saat 17:03
evet dediğin doğru büyük. bagaj handling sistemi yapısal olarak işleyişi aynı birde orda tepsi tarzı bagaj konveyörü var bagajınızı bir hafta önceden verebiliyor ve bu bagajı bir hafta sistem saklayıp uçuş saati geldiğinde chut a düşürebiliyor. bizde bu yok. konveyör sistemi düz veziyette o kadar uçuş yoğunluğu yok bizde.

-------------
bize her yer trabzon



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net