|
407 de rölantide aşırı titreme |
Yanıt Yaz | Sayfa 123 5> |
Yazar | |||
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2013 Saat 15:36 |
||
Merhabalar,
Foruma yeni üye oldum. İlk önce merhabalar herkese. Fazla uzatmadan sıkıntımı anlatmak istiyorum . Haziran ayında peugeot 407 executive 2.0 benzinli araba aldım aynı zamanda lpd de mevcut. Havalar soğuyana kadar hiç bir sıkıntı çekmedim. Ancak arada çok nadir her iki yakıttada aracım durduğunda motor stop ediyor çok kafama takmadım açıkcası. Ne zamanki havalr soğudu arabamda sıkıntı çıkmaya başladı. Gerçi sıkıntım soğuk havalarda oluyor. Aracı ilk çalıştırdığımda motor aşırı titremeye başlıyor hatta bazen duracakmış gibi oluyor ve egzosdan pis bir koku geliyor bazen notor arısa ışığınıda yakıyor ancak hararet 70 80 derece civarına geldiğinde herşey normale geliyor motor saat gibi çalışıyor ve gün içersinde sıkıntısız kullanıyorum. Peki bunun için neler mi yaptım. İlk önce kompresini ölçtürdüm 120 civarı çıktı. Motor iyi dediler sontra bilgisayara bağladık silindirlerde ateşleme kesintisi 1. ve 3. bobinde ateşelem sorunu gibi bir hata çıktı. Hemen ateşleme bobinini ve bujilerini değiştirdim orjinalleriyle. Malesef geçmedi.Sonradan tanıdığımız iyi bir ustaya götürdük arabayı. Yaklaşık 2 gün durdu arabam ve iyice kontrol ettikten sonra( hatta egr si dahil kontrol edildi.) lpg tesisatında sıkıntı var dedi. Hatta çok emin konuştu. Neyse bende aracımın lpg tesisatını söktürdüm. Fakat aracımı henüz tam kullanamadım kar yüzünden; ancak sabahları çalıştırdığımda ilk 2 gün aracımda hafif titreme devam etti. fakat 3. gün çalıştırdığım da ısı -5 derece idi gene şiddetli sarsıntı ve egzoztan pis koku geldi .Ustayı aradığımda kendisi derki arabayı 1 2 gün iyice kullanmam gerektiğini böylelikle arabanın ecusunun kendini benzine göre resetleyeceğini ve sıkıntının kalkacağını söyledi sonrada arabayı tekrar kendisine getirmemi istedi. Bu forumda iyi ustaların hatta bu şekilde sorunu olan araçların olabileceğini düşünerekten sizlerden yarım rica ediyorum.. Bu arabanın kesin çözümünü bilen varmıdır.Şimdidençok teşekkür ederim....
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bende 407 1.6 HDI kullanıyorum ancak bundan önce seat toledo 1.6 benzinli vardı. Atiker LPG kiti taktım ve bahsettiğiniz sorunu bende yaşamaya başladım sırf bu sebebten ötürü arabayı sattım. Alan kişi arabayı kayseriyeri götürdü. İstanbulda gördüğüm en düşük derece 9 dereceydi ve arabayı çalıştırmak resmen ızdırap oluyordu 2 dakika uğraşıyordum marşına basıp çalıştırmak için. Bu nedir neyin fesidir diye bir araştırdım. Öncelikle öğrendiğim konu araba kesinlikle muazzam su eksiltmeye başladı. sebebide lpg regülatöründeki gazı buharlaştırmak için sıcak suyu kullanırken eksilmesine sebeb oluyor. Bir diğer durum ise lpgnin beyni aracın beyninin yakıt ayarlarını bozuyor ve araba sürekli zengin karışımda çalışmak için çabalarken bu arada arabayı boğuyor. Hissettiğiniz pis kokunun sebebi arabanın sürekli zengin karışımda çalışıyor olması. Şimdi eğerki lpg sisteminiz Atiker ise benzin gaz değişimini sağlayan kumandanın göbeğine basılı tutarak çalıştırdığınnızda arabanın direk lpg ile çalışmasını sağlayabilirsiniz böylece o bahsettiğiniz titreme yada teklemenin hangi sistem ile ilgili olduğunu anlayabilirsiniz. Boşuna servise veya lpgciye gitmeyin paranızı alırlar yaptık derler ancak 10km sonra ayarlar yeniden bozulur. Çözümü ya satıp dizel alacaksınız yada bu duruma razı olacaksınız yada Volvo alacaksınız çünkü bir tek volvoda bu sorun meydana gelmiyor. :) Yöneticilerin affına sığınıyorum. Daha önce lpgli turbo motor volvom olduğu için biliyorum bu durumu
|
|||
koramiral
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2010 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 108 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı koramiral
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
hocam size tavsiyem aracı düzgün bildik bir ustaya götürün boğaz kelebeğini temizletin yok ondan değildir derse ısrar edin 20-30 verin bitsin gitsin pejoların kronik sorunu bi deneyin benden tavsiye eliniz yatkınsa kendiniz bile temizlersiniz. balata spreyi iş görür
|
|||
206 2000 1.4 lpg
|
|||
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
407 - 2.0 executive aracım - aşağı yukarı aynı sorunlar aracımda vardı, bi enjektör değişimi ile sorunlar çözüldü.
araç 2 yıl kadar yaklaşık 40 bin km atiker lpg sistem ile kullanıldı aldığımda lpg iptal edildi taktırmadım. motor ikaz ışığı bazen arasıra bazende devamlı yanık vaziyette 10 bin km kullandım devamında motorda titreme, rölantide dengesizlik, çekişten düşme ekranda sürekli - egzos emisyon sistemi arızalı uyarısı vardı bikaç yere gösterdim ateşleme bobini - beyin - katalitik konverter vs. ayrı ayrı yerlerden problem olabileceğini söylediler, neticede sadece 1 enjektör değişimi ile bütün problemim çözüldü ne beyin nede katalizör hiçbirini değiştirmek tamir ettirmek zorunda kalmadım. arıza ikaz ışığıda söndü çekiş düzeldi yakıt normal seviyeye döndü motor çalışma durumu olması gerektiği gibi rölanti vs hepsi düzeldi, diğer enjektörleride değiştirsem dahamı iyi olur bilmiyorum çünkü bana göre halen daha azda olsa titreme var ve motor biraz sesli çalışıyor ustalara söylüyorum gösteriyorum normaldir deniliyor pek içime sinmiyor açıkcası, denk gelse başka benzinli 407 ile test edicem aynı ses ve titreme varmı yada normalmi ozaman emin olurum.
Düzenleyen mami202 - 11 Aralık 2013 Saat 20:56 |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Kronik diye birsey yoktur. Lpg her arabada sorun cikaran bir sistemdir. Sebebi ise Arac cift beyin ile calisiyor ve yakit sistemini 2 ayri beyinden yonlendirmeye calisiyor. Veriler cakistiginda ise basliyor teklemeye veya titremeye. Bu arada rolanti motoru diye bir parca varmis. Baktirmakta fayda vardir diye dusunuyorum. 407 dizeli alirkende cok kronikten bahsedildi bu arabada hic bir sikinti yok ama. |
|||
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Çok benzer sorunlarla boğuşuyoruz benim aracada hazirada lpg takıldıi havaların soğumasıyla sabah aşırı sarsıntı şikayeti ve güün içinde çok hafif sallantılar olmaya başladı, çözüm bulabilirsek eğer şütfen karşılıklı paylaşalım...
bu arada benim konum http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32470&title=souk-motor-sallant
|
|||
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|||
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Motorun sarsıntılı çalışması sadece araç ısınana kadar devam ediyor ,yani 5 dakika sonra istediğin gibi kullan arabayı tık yok, çekiş mükemmel. Ayrıca çalıştırmada bir sıkıntıda yok. Araç çalıştıktan 5 saniye sonra titreme başlıyor. Enjektörü değişen arkadaşımıza söylüyorum acaba sorun nasıl anlaşıldı. Ayrıca bende arıza lambası yanmıyor ancak bu sorun devam ediyor. Beyinden olma olasılığı nedir acaba..Usta bu şekilde yorum yapıyor . Lpg tesisatını söktürdüğüm için 1 , 2 gün kullan beyin kendini resetler diyor....Kronik olduğu düşüncesinde değilim açıkcası...Bakalım bu şekilde bir kullanıp tekrar ustaya götüreceğim. Boğaz kelebeği temizliğide yaptıracağım ancak usta kimyasal kullanmak istemiyor ...Nasıl yapar bilmiyorum... Başka fikri olan arkadaşımız varsa bu konuyu netleştirelim yoksa caaanım arabayı satacağım... |
|||
koramiral
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2010 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 108 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı koramiral
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
zaten cevabı soruda vermissiniz çalıştırdıktan 5 dakika sonra hersey normale dönüyor boğaz kelebeğinin önünde ısı sensörü var bu ısı sensörü kirli pis olduğundan hemen ısı algılaması yapamadığı için tekleme yaptırıyor bağaz kelebeği temizlenirken ısı sensörüde temizlenmiş oluyor böylelikle sorun ortadan kalkıyor ( benim görüsüm bu bizzat yaşanmış olay )
|
|||
206 2000 1.4 lpg
|
|||
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bu konuyu dikkate alacağım en kısa sürede....
|
|||
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
benim sorun aracı arıza tespit cihazına bağladık enjeksiyon p202 gibi bir hata ikazı verdi. cihaza takmadan önce usta ateşleme bobini arızalıdır demişti hatayı gördükten sonra bu sefer arıza beyinde olabilir deyince bende tanıdığım bi elektrikçi ustasına gösterdim hem lpg sisteminden arta kalan gereksiz kabloları iptal etti hemde arızalı olan enjektörün yerini doğru tespit ederek olayı çözmüş olduk.
|
|||
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Arabayı ilk çalıtırdığınızda araca ekstradan hava üfleyen bi motor var eğer dikkat ettiyseniz, eğer araç çok soğuk ise ilk çalışmadan itibarek yaklaşık 45sn kadar devrede oluyor, benim araçta bu devrede ise titreme olmuyor bu kesildikten sonra başlıyor titremeye. İnşallah sorunu en kısa zamanda çözeriz
|
|||
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|||
korhy
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Kasım 2013 Konum: nevsehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bende de peugeot 307 var ve bende bu sikintinin aynisini yasiyorum hatta bu sitede bir baslik actim.en son goturdugum usta ilk once tup ustasi bu arada enjektordendir dedi ve arabayi makinaya soktu ve sonuc makinada enjektorlerin sorunsuz oldugunu gosterdi ve akabinde soyledigi kelebektendir dedi(hu arada daha temizletemedim) ama sizin anlatiminiza ters olan nokta benim arabamda bu titreme araba isindiktan sonra oluyor.isindiktan sonra da bunu yapiyor olmasi normal mi?.bu arada araba bu sorunu benzinde iken yapmiyor yapsa bile cok nadir ve cok az hissettiriyor.saygilar
|
|||
peugeot 307
|
|||
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
beklediğim oldu :) motor azda olsa titriyor ve ses biraz fala diye yazmıştım bi önceki mesajımda diğer enjektörleri değiştirmek iyi olurmu düşüncesindeydim zaten
cumartesi sabah kontağı çevirdim 20- 30 saniye bekledim devamında motoru çalıştırdım 1 dakikada öyle bekledim hava soğuk malum ısınsın problem çıkmasın... 100 metre sakin sakin giderken motor sesinde bi değişiklik farkettim bekliyorum ne olacak hangi arızayı vericek çok sürmedi ekranda yine bilindik uyarı ''egzos emisyon sistemi arızalı'' geri döndüm doğru servise usta makineye bağladı arıza kodu çıkmadı enjektörleri kontrol etmesini istedim yine enjektörlerden biri arızalanmış enjektörlerin tümünü yeniledik hazır açmışken bujileride değiştirdik. şuan şikayetim olan ses ve titreme olayı sıfıra inmiş durumda merak ediyorum bu enjektörlere nooluyo lpg yok bilindik yerlerden markalardan benzin alıyorum bunlar niye arızalanıyor inşaalah bundan sonra sapıtmazlar çünkü bi öncekiler lpg li kullanımdan kalan enjektörlerdi ve tahminim bu zamana kadar değişmemiştir hepsini yeniledik bakalım ne kadar süre problem çıkarmadan çalışacaklar.
Düzenleyen mami202 - 16 Aralık 2013 Saat 02:10 |
|||
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Dediğiniz motor benim araçtada var ve soğuk havada üfleme yapıyor ancak 15 bilemediniz 20 saniye kadar sürüyor. Kesildikten sonra titreme başlıyor...Bunun belli bir süresi varmıdır acaba ?
|
|||
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Belli bi süresi elbet var ama hava sıcaklığına bağlı muhtemelen bende de bazen hiç çalışmıor bazen 20 sn en fazlada 40-50 sn kadar çalışıyor bütün sorun o moor sustukan sonra başlıyor. Ben buji bobin değiştirdim, boğaz kelebeği, egr valfi temizlettim, carbon clean yapırdım, hiç bi düzelme olmadı, sabahları bu titreme ile hala uğraşıyorum. Enteresan olan araç hiç arıza vermiyor. Ustalar silindir kapağı açılıp siboplara iticilere ve kurum varsa onun yapılması gerekir diyor. AMA daha 60 bin km dek bi aracın kurum bağlaması bana hiç mantıklı gelmiyor. Ne yapıcağımı şaşıdım.
|
|||
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|||
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bu güne kadar aracım hiç arıza vermemişti bu sabah araç titrerken yaklaşık 2000devide 15-20 sn gaz verdim sonra ekranda egzos işareti çıktı motor arızası tamir ettirin diye hata çıktı. Ekranda agzos işareti yanık şu anda
|
|||
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|||
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
En son götürdüğüm usta bana dediki bu araba 3,5 silindir çalışıyor. Yani enjektörün birinde pislik var . Bu arabayı 1 bilemedin 2 depo benzinle kullan enjektör katkısı koy hiç bir sorunun kalmayacak dedi. Yaklaşık 2 haftadır arabayı benzinde kullanıyorum daha bir depo olmadı ama sabahları titreme biraz daha geç olmaya ve süresinin kısaldığını hissediyorum. Biraz daha böyle kullanacağım. (Bu arada dışarının soğukluğu 1 haftadır - 9 - 15 aralığında ) Normalde çok sarsıntılı bir titreme oluyordu bu havalarda. (Ayrıca bobin, buji değişti, egr , boğaz kelebeği ,ısı müşürü temizlendi )
|
|||
AydoğanT
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Aralık 2013 Konum: Karabük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Arkadaşlar,
Dün başka bir elektrikçi ustaya gittim. Bu dedi ısı müşüründen yapıyor muhtemelen bozuk dedi. Zaten bu temizlenmemiş dedi. Baktıklarında bozuk olduğunu tespit etmişler yenisi ile değiştirmişler. Şu an problem yok diyor. Yanlız ben daha görmedim. Akşama doğru alacağım ve sabah ilk işim test etmek olacak. Sonuçlarını size bildiririm.
|
|||
evooz
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2013 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
ne oldu ısı müşüründen sonra cevabınızı merakla bekliyorum
|
|||
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG |
|||
ismailkaya
3. Vites Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2012 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1389 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ismailkaya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
ALTERNATÖR (ŞARJ DİNOMOSU ) bu işten iyi anlayan elektrikci ustaya baktır derim
|
|||
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
|
|||
Yanıt Yaz | Sayfa 123 5> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |