407 de rölantide aşırı titreme
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32493
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 05:00 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 407 de rölantide aşırı titreme
Mesajı Yazan: AydoğanT
Konu: 407 de rölantide aşırı titreme
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2013 Saat 15:36
Merhabalar, Foruma yeni üye oldum. İlk önce merhabalar herkese. Fazla uzatmadan sıkıntımı anlatmak istiyorum . Haziran ayında peugeot 407 executive 2.0 benzinli araba aldım aynı zamanda lpd de mevcut. Havalar soğuyana kadar hiç bir sıkıntı çekmedim. Ancak arada çok nadir her iki yakıttada aracım durduğunda motor stop ediyor çok kafama takmadım açıkcası. Ne zamanki havalr soğudu arabamda sıkıntı çıkmaya başladı. Gerçi sıkıntım soğuk havalarda oluyor. Aracı ilk çalıştırdığımda motor aşırı titremeye başlıyor hatta bazen duracakmış gibi oluyor ve egzosdan pis bir koku geliyor bazen notor arısa ışığınıda yakıyor ancak hararet 70 80 derece civarına geldiğinde herşey normale geliyor motor saat gibi çalışıyor ve gün içersinde sıkıntısız kullanıyorum. Peki bunun için neler mi yaptım. İlk önce kompresini ölçtürdüm 120 civarı çıktı. Motor iyi dediler sontra bilgisayara bağladık silindirlerde ateşleme kesintisi 1. ve 3. bobinde ateşelem sorunu gibi bir hata çıktı. Hemen ateşleme bobinini ve bujilerini değiştirdim orjinalleriyle. Malesef geçmedi.Sonradan tanıdığımız iyi bir ustaya götürdük arabayı. Yaklaşık 2 gün durdu arabam ve iyice kontrol ettikten sonra( hatta egr si dahil kontrol edildi.) lpg tesisatında sıkıntı var dedi. Hatta çok emin konuştu. Neyse bende aracımın lpg tesisatını söktürdüm. Fakat aracımı henüz tam kullanamadım kar yüzünden; ancak sabahları çalıştırdığımda ilk 2 gün aracımda hafif titreme devam etti. fakat 3. gün çalıştırdığım da ısı -5 derece idi gene şiddetli sarsıntı ve egzoztan pis koku geldi .Ustayı aradığımda kendisi derki arabayı 1 2 gün iyice kullanmam gerektiğini böylelikle arabanın ecusunun kendini benzine göre resetleyeceğini ve sıkıntının kalkacağını söyledi sonrada arabayı tekrar kendisine getirmemi istedi. Bu forumda iyi ustaların hatta bu şekilde sorunu olan araçların olabileceğini düşünerekten sizlerden yarım rica ediyorum.. Bu arabanın kesin çözümünü bilen varmıdır.Şimdidençok teşekkür ederim....
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2013 Saat 17:11
Bende 407 1.6 HDI kullanıyorum ancak bundan önce seat toledo 1.6 benzinli vardı. Atiker LPG kiti taktım ve bahsettiğiniz sorunu bende yaşamaya başladım sırf bu sebebten ötürü arabayı sattım. Alan kişi arabayı kayseriyeri götürdü. İstanbulda gördüğüm en düşük derece 9 dereceydi ve arabayı çalıştırmak resmen ızdırap oluyordu 2 dakika uğraşıyordum marşına basıp çalıştırmak için. Bu nedir neyin fesidir diye bir araştırdım. Öncelikle öğrendiğim konu araba kesinlikle muazzam su eksiltmeye başladı. sebebide lpg regülatöründeki gazı buharlaştırmak için sıcak suyu kullanırken eksilmesine sebeb oluyor. Bir diğer durum ise lpgnin beyni aracın beyninin yakıt ayarlarını bozuyor ve araba sürekli zengin karışımda çalışmak için çabalarken bu arada arabayı boğuyor. Hissettiğiniz pis kokunun sebebi arabanın sürekli zengin karışımda çalışıyor olması. Şimdi eğerki lpg sisteminiz Atiker ise benzin gaz değişimini sağlayan kumandanın göbeğine basılı tutarak çalıştırdığınnızda arabanın direk lpg ile çalışmasını sağlayabilirsiniz böylece o bahsettiğiniz titreme yada teklemenin hangi sistem ile ilgili olduğunu anlayabilirsiniz. Boşuna servise veya lpgciye gitmeyin paranızı alırlar yaptık derler ancak 10km sonra ayarlar yeniden bozulur. Çözümü ya satıp dizel alacaksınız yada bu duruma razı olacaksınız yada Volvo alacaksınız çünkü bir tek volvoda bu sorun meydana gelmiyor. :) Yöneticilerin affına sığınıyorum. Daha önce lpgli turbo motor volvom olduğu için biliyorum bu durumu
|
Mesajı Yazan: koramiral
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2013 Saat 19:30
hocam size tavsiyem aracı düzgün bildik bir ustaya götürün boğaz kelebeğini temizletin yok ondan değildir derse ısrar edin 20-30 verin bitsin gitsin pejoların kronik sorunu bi deneyin benden tavsiye eliniz yatkınsa kendiniz bile temizlersiniz. balata spreyi iş görür
------------- 206 2000 1.4 lpg
|
Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2013 Saat 20:51
407 - 2.0 executive aracım - aşağı yukarı aynı sorunlar aracımda vardı, bi enjektör değişimi ile sorunlar çözüldü.araç 2 yıl kadar yaklaşık 40 bin km atiker lpg sistem ile kullanıldı aldığımda lpg iptal edildi taktırmadım. motor ikaz ışığı bazen arasıra bazende devamlı yanık vaziyette 10 bin km kullandım devamında motorda titreme, rölantide dengesizlik, çekişten düşme ekranda sürekli - egzos emisyon sistemi arızalı uyarısı vardı bikaç yere gösterdim ateşleme bobini - beyin - katalitik konverter vs. ayrı ayrı yerlerden problem olabileceğini söylediler,
neticede sadece 1 enjektör değişimi ile bütün problemim çözüldü ne beyin nede katalizör hiçbirini değiştirmek tamir ettirmek zorunda kalmadım. arıza ikaz ışığıda söndü çekiş düzeldi yakıt normal seviyeye döndü motor çalışma durumu olması gerektiği gibi rölanti vs hepsi düzeldi, diğer enjektörleride değiştirsem dahamı iyi olur bilmiyorum çünkü bana göre halen daha azda olsa titreme var ve motor biraz sesli çalışıyor ustalara söylüyorum gösteriyorum normaldir deniliyor pek içime sinmiyor açıkcası, denk gelse başka benzinli 407 ile test edicem aynı ses ve titreme varmı yada normalmi ozaman emin olurum.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2013 Saat 21:19
koramiral Yazdı:
hocam size tavsiyem aracı düzgün bildik bir ustaya götürün boğaz kelebeğini temizletin yok ondan değildir derse ısrar edin 20-30 verin bitsin gitsin pejoların kronik sorunu bi deneyin benden tavsiye eliniz yatkınsa kendiniz bile temizlersiniz. balata spreyi iş görür |
Kronik diye birsey yoktur. Lpg her arabada sorun cikaran bir sistemdir. Sebebi ise Arac cift beyin ile calisiyor ve yakit sistemini 2 ayri beyinden yonlendirmeye calisiyor. Veriler cakistiginda ise basliyor teklemeye veya titremeye. Bu arada rolanti motoru diye bir parca varmis. Baktirmakta fayda vardir diye dusunuyorum. 407 dizeli alirkende cok kronikten bahsedildi bu arabada hic bir sikinti yok ama.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 11 Aralık 2013 Saat 21:59
Çok benzer sorunlarla boğuşuyoruz benim aracada hazirada lpg takıldıi havaların soğumasıyla sabah aşırı sarsıntı şikayeti ve güün içinde çok hafif sallantılar olmaya başladı, çözüm bulabilirsek eğer şütfen karşılıklı paylaşalım... bu arada benim konum http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32470&title=souk-motor-sallant
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 08:35
Motorun sarsıntılı çalışması sadece araç ısınana kadar devam ediyor ,yani 5 dakika sonra istediğin gibi kullan arabayı tık yok, çekiş mükemmel. Ayrıca çalıştırmada bir sıkıntıda yok. Araç çalıştıktan 5 saniye sonra titreme başlıyor. Enjektörü değişen arkadaşımıza söylüyorum acaba sorun nasıl anlaşıldı. Ayrıca bende arıza lambası yanmıyor ancak bu sorun devam ediyor. Beyinden olma olasılığı nedir acaba..Usta bu şekilde yorum yapıyor . Lpg tesisatını söktürdüğüm için 1 , 2 gün kullan beyin kendini resetler diyor....Kronik olduğu düşüncesinde değilim açıkcası...Bakalım bu şekilde bir kullanıp tekrar ustaya götüreceğim. Boğaz kelebeği temizliğide yaptıracağım ancak usta kimyasal kullanmak istemiyor ...Nasıl yapar bilmiyorum... Başka fikri olan arkadaşımız varsa bu konuyu netleştirelim yoksa caaanım arabayı satacağım... 
|
Mesajı Yazan: koramiral
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 15:33
zaten cevabı soruda vermissiniz çalıştırdıktan 5 dakika sonra hersey normale dönüyor boğaz kelebeğinin önünde ısı sensörü var bu ısı sensörü kirli pis olduğundan hemen ısı algılaması yapamadığı için tekleme yaptırıyor bağaz kelebeği temizlenirken ısı sensörüde temizlenmiş oluyor böylelikle sorun ortadan kalkıyor ( benim görüsüm bu bizzat yaşanmış olay )
------------- 206 2000 1.4 lpg
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 16:51
koramiral Yazdı:
zaten cevabı soruda vermissiniz çalıştırdıktan 5 dakika sonra hersey normale dönüyor boğaz kelebeğinin önünde ısı sensörü var bu ısı sensörü kirli pis olduğundan hemen ısı algılaması yapamadığı için tekleme yaptırıyor bağaz kelebeği temizlenirken ısı sensörüde temizlenmiş oluyor böylelikle sorun ortadan kalkıyor ( benim görüsüm bu bizzat yaşanmış olay ) |
Bu konuyu dikkate alacağım en kısa sürede....
|
Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 12 Aralık 2013 Saat 19:12
AydoğanT Yazdı:
Enjektörü değişen arkadaşımıza söylüyorum acaba sorun nasıl anlaşıldı.
|
benim sorun aracı arıza tespit cihazına bağladık enjeksiyon p202 gibi bir hata ikazı verdi. cihaza takmadan önce usta ateşleme bobini arızalıdır demişti hatayı gördükten sonra bu sefer arıza beyinde olabilir deyince bende tanıdığım bi elektrikçi ustasına gösterdim hem lpg sisteminden arta kalan gereksiz kabloları iptal etti hemde arızalı olan enjektörün yerini doğru tespit ederek olayı çözmüş olduk.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2013 Saat 11:48
Arabayı ilk çalıtırdığınızda araca ekstradan hava üfleyen bi motor var eğer dikkat ettiyseniz, eğer araç çok soğuk ise ilk çalışmadan itibarek yaklaşık 45sn kadar devrede oluyor, benim araçta bu devrede ise titreme olmuyor bu kesildikten sonra başlıyor titremeye. İnşallah sorunu en kısa zamanda çözeriz
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: korhy
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2013 Saat 19:25
Bende de peugeot 307 var ve bende bu sikintinin aynisini yasiyorum hatta bu sitede bir baslik actim.en son goturdugum usta ilk once tup ustasi bu arada enjektordendir dedi ve arabayi makinaya soktu ve sonuc makinada enjektorlerin sorunsuz oldugunu gosterdi ve akabinde soyledigi kelebektendir dedi(hu arada daha temizletemedim) ama sizin anlatiminiza ters olan nokta benim arabamda bu titreme araba isindiktan sonra oluyor.isindiktan sonra da bunu yapiyor olmasi normal mi?.bu arada araba bu sorunu benzinde iken yapmiyor yapsa bile cok nadir ve cok az hissettiriyor.saygilar
------------- peugeot 307
|
Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2013 Saat 02:09
beklediğim oldu :) motor azda olsa titriyor ve ses biraz fala diye yazmıştım bi önceki mesajımda diğer enjektörleri değiştirmek iyi olurmu düşüncesindeydim zaten cumartesi sabah kontağı çevirdim 20- 30 saniye bekledim devamında motoru çalıştırdım 1 dakikada öyle bekledim hava soğuk malum ısınsın problem çıkmasın... 100 metre sakin sakin giderken motor sesinde bi değişiklik farkettim bekliyorum ne olacak hangi arızayı vericek çok sürmedi ekranda yine bilindik uyarı ''egzos emisyon sistemi arızalı'' geri döndüm doğru servise usta makineye bağladı arıza kodu çıkmadı enjektörleri kontrol etmesini istedim yine enjektörlerden biri arızalanmış enjektörlerin tümünü yeniledik hazır açmışken bujileride değiştirdik. şuan şikayetim olan ses ve titreme olayı sıfıra inmiş durumda merak ediyorum bu enjektörlere nooluyo lpg yok bilindik yerlerden markalardan benzin alıyorum bunlar niye arızalanıyor inşaalah bundan sonra sapıtmazlar çünkü bi öncekiler lpg li kullanımdan kalan enjektörlerdi ve tahminim bu zamana kadar değişmemiştir hepsini yeniledik bakalım ne kadar süre problem çıkarmadan çalışacaklar.
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2013 Saat 16:09
evooz Yazdı:
Arabayı ilk çalıtırdığınızda araca ekstradan hava üfleyen bi motor var eğer dikkat ettiyseniz, eğer araç çok soğuk ise ilk çalışmadan itibarek yaklaşık 45sn kadar devrede oluyor, benim araçta bu devrede ise titreme olmuyor bu kesildikten sonra başlıyor titremeye. İnşallah sorunu en kısa zamanda çözeriz |
Dediğiniz motor benim araçtada var ve soğuk havada üfleme yapıyor ancak 15 bilemediniz 20 saniye kadar sürüyor. Kesildikten sonra titreme başlıyor...Bunun belli bir süresi varmıdır acaba ?
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2013 Saat 10:56
AydoğanT Yazdı:
evooz Yazdı:
Arabayı ilk çalıtırdığınızda araca ekstradan hava üfleyen bi motor var eğer dikkat ettiyseniz, eğer araç çok soğuk ise ilk çalışmadan itibarek yaklaşık 45sn kadar devrede oluyor, benim araçta bu devrede ise titreme olmuyor bu kesildikten sonra başlıyor titremeye. İnşallah sorunu en kısa zamanda çözeriz |
Dediğiniz motor benim araçtada var ve soğuk havada üfleme yapıyor ancak 15 bilemediniz 20 saniye kadar sürüyor. Kesildikten sonra titreme başlıyor...Bunun belli bir süresi varmıdır acaba ? |
Belli bi süresi elbet var ama hava sıcaklığına bağlı muhtemelen bende de bazen hiç çalışmıor bazen 20 sn en fazlada 40-50 sn kadar çalışıyor bütün sorun o moor sustukan sonra başlıyor. Ben buji bobin değiştirdim, boğaz kelebeği, egr valfi temizlettim, carbon clean yapırdım, hiç bi düzelme olmadı, sabahları bu titreme ile hala uğraşıyorum. Enteresan olan araç hiç arıza vermiyor. Ustalar silindir kapağı açılıp siboplara iticilere ve kurum varsa onun yapılması gerekir diyor. AMA daha 60 bin km dek bi aracın kurum bağlaması bana hiç mantıklı gelmiyor. Ne yapıcağımı şaşıdım.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 16:07
Bu güne kadar aracım hiç arıza vermemişti bu sabah araç titrerken yaklaşık 2000devide 15-20 sn gaz verdim sonra ekranda egzos işareti çıktı motor arızası tamir ettirin diye hata çıktı. Ekranda agzos işareti yanık şu anda
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2013 Saat 10:23
evooz Yazdı:
AydoğanT Yazdı:
evooz Yazdı:
Arabayı ilk çalıtırdığınızda araca ekstradan hava üfleyen bi motor var eğer dikkat ettiyseniz, eğer araç çok soğuk ise ilk çalışmadan itibarek yaklaşık 45sn kadar devrede oluyor, benim araçta bu devrede ise titreme olmuyor bu kesildikten sonra başlıyor titremeye. İnşallah sorunu en kısa zamanda çözeriz |
Dediğiniz motor benim araçtada var ve soğuk havada üfleme yapıyor ancak 15 bilemediniz 20 saniye kadar sürüyor. Kesildikten sonra titreme başlıyor...Bunun belli bir süresi varmıdır acaba ? |
Belli bi süresi elbet var ama hava sıcaklığına bağlı muhtemelen bende de bazen hiç çalışmıor bazen 20 sn en fazlada 40-50 sn kadar çalışıyor bütün sorun o moor sustukan sonra başlıyor. Ben buji bobin değiştirdim, boğaz kelebeği, egr valfi temizlettim, carbon clean yapırdım, hiç bi düzelme olmadı, sabahları bu titreme ile hala uğraşıyorum. Enteresan olan araç hiç arıza vermiyor. Ustalar silindir kapağı açılıp siboplara iticilere ve kurum varsa onun yapılması gerekir diyor. AMA daha 60 bin km dek bi aracın kurum bağlaması bana hiç mantıklı gelmiyor. Ne yapıcağımı şaşıdım. |
En son götürdüğüm usta bana dediki bu araba 3,5 silindir çalışıyor. Yani enjektörün birinde pislik var . Bu arabayı 1 bilemedin 2 depo benzinle kullan enjektör katkısı koy hiç bir sorunun kalmayacak dedi. Yaklaşık 2 haftadır arabayı benzinde kullanıyorum daha bir depo olmadı ama sabahları titreme biraz daha geç olmaya ve süresinin kısaldığını hissediyorum. Biraz daha böyle kullanacağım. (Bu arada dışarının soğukluğu 1 haftadır - 9 - 15 aralığında ) Normalde çok sarsıntılı bir titreme oluyordu bu havalarda. (Ayrıca bobin, buji değişti, egr , boğaz kelebeği ,ısı müşürü temizlendi )
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2013 Saat 14:38
Arkadaşlar, Dün başka bir elektrikçi ustaya gittim. Bu dedi ısı müşüründen yapıyor muhtemelen bozuk dedi. Zaten bu temizlenmemiş dedi. Baktıklarında bozuk olduğunu tespit etmişler yenisi ile değiştirmişler. Şu an problem yok diyor. Yanlız ben daha görmedim. Akşama doğru alacağım ve sabah ilk işim test etmek olacak. Sonuçlarını size bildiririm.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2013 Saat 23:08
ne oldu ısı müşüründen sonra cevabınızı merakla bekliyorum
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2013 Saat 10:15
ALTERNATÖR (ŞARJ DİNOMOSU ) bu işten iyi anlayan elektrikci ustaya baktır derim
------------- KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2014 Saat 08:17
ismailkaya Yazdı:
ALTERNATÖR (ŞARJ DİNOMOSU ) bu işten iyi anlayan elektrikci ustaya baktır derim
|
Arabanın çalışmasında bir sııntı yok ,şarj dinomosuyla ne alakası olabilir... Bu arada ısı müşürü orjinal olmadığından değiştiremedik. Sipariş verdik gelince takılacak....
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2014 Saat 11:53
ısı müşüü dediğiniz haraet müşürümü? spariş verdiğiniz parçanın motordaki lokasyonunu söyleyebilrmsiniz
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2014 Saat 00:48
Merhaba, 2005 407 sw 2.0 benzinli aracimda da ayni problem var. Acaba degisen parca problemi cozdu mu? Cozduyse parcanin numarasi vs. var midir? Tsk.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2014 Saat 14:13
Anladığım kadarı ile bu sonla boğuşan yığınla insan va ama henüz çözüm bulabilen yok. Naı bi sorunmuş ki bu yetkili servisler bile bulamıyor.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2014 Saat 21:42
Arkadaşlar slm arabam şu an ankarada özel bir peugeot servisinde yarın durumu hakkı nda bilgi vereceğim. Ustalar ısrarla ısı müşüründen kaynaklandığını otomatik jiklenin görev yapamadığını söylüyor. Benim umudum yok ama inşallah çözülür de size iyi haber verebilirim.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2014 Saat 22:11
hadi bakalım inşallah düzelir
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2014 Saat 16:11
Arkadaşlar merhaba, Malesef üzücü haber veriyorum. Aracımın ısı müşürü değişti ,hava akışmetresi değişti tekrardan adaptasyonu yapıldı ama malesef titreme hala geçmedi. Ustalar ısrarla arabanın mekaniğinde bir sıkıntı olmadığını compitestinin çok iyi olduğunu söylediler. Şimdide aracın benzin motorunu ve boğaz kelebeğinin yedeğinden bulup testini yapacaklar. Artık bi kaç gün daha bekleyeceğiz..
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2014 Saat 16:24
AydoğanT Yazdı:
Arkadaşlar merhaba, Malesef üzücü haber veriyorum. Aracımın ısı müşürü değişti ,hava akışmetresi değişti tekrardan adaptasyonu yapıldı ama malesef titreme hala geçmedi. Ustalar ısrarla arabanın mekaniğinde bir sıkıntı olmadığını compitestinin çok iyi olduğunu söylediler. Şimdide aracın benzin motorunu ve boğaz kelebeğinin yedeğinden bulup testini yapacaklar. Artık bi kaç gün daha bekleyeceğiz.. |
:) Tükiyenin iç sorunları düzelir bizim arıza düzelmez.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2014 Saat 23:54
Ben epey bi ustaya ve servise gosterdim, cozum bulamadilar. En son subaplarda bir problem olabilecegini ve 1000 tl'den asagi cikmayacagini soylediklerinde artik ugrasmaktan vazgectim acikcasi. Zaten anladiklarindan degil, sanslarini deniyorlar bi noktadan sonra:)
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 09:31
Sübap olayını banada söylediler ata bende b adım ier gidip üs kapağın açılıp korumların temizlenmesi gerektiğini söylediler
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 10:29
Merhaba . 2005 Peugeot 407 Executive Premium 2.0 Benzin Otomatik vites aracım var...
yaklaşık 1.5 aydır ben bu sorunla uğraşıyorum. Sizin yaşadığınız sorun ile aynı , sabahları ilk çalıştırdığında tekleme yapıyor. Ancak araç ısındıktan sonra titreme geçiyor. Ben size bugüne kadar yaptıklarımı yazayım.
1- Araçta ki tüm filtreler değişti.
2- Motor yağı değişti. (hatta iki defa , sebebini aşağıda yazıcam)
3- Motor yerinden söküldü , çıkarıldı. Silindirler , siboplar ve motorun içinde ki herşey temizlendi. Arızalı sibop/sübap lar değiştirildi.
4- Bobinler değiştirildi , bujiler değiştirildi.
5- Alakası olmamasına rağmen triger kayışı ve ona bağlı olan devirdaim pompası değişti.
6- Şanzıman yağı değiştirildi.
daha yazmadığım değişen şeyler de vardır.
Bu aşamada yapılanların fotoğraflarını çektim. Yakında sizinle paylaşırım... Ben gelişmeleri sizinle paylaşıcam. İnada bindi artık bu iş... Ya çözülecek yada benzin döküp yakacam bu arabayı :)
----------------
Motor Yağının iki defa değişmesinin sebebi şu : Yağ soğuk havada akışkanlığını kaybedebiliyor. Bu herzaman olmayabilir. Ben Eskişehir'de yaşıyorum. Burası malum soğuk memleket.... Biz olayı çözmeye başlamadan önce dedik bi yağını değiştirelim motoru rahatlatalım... 5/40 yağ koyduk... Bu biraz kalın bir yağ...
Motor ilk çalıştığı anda pistonlara yağ pompalayan tappet adında bir parça var. bu parça yağ çok akışkan olmadığı zaman (yani soğukta) yağı pompalayamıyor olabilir diye düşündük. Ve daha ince bir yağ koymaya karar verdik. yani 5/30
Ancak yine değişen birşey olmadı. Yine tekliyor titriyor...
----------------
Az önce ustayı aradım. Tappetlardan şüphelendiğini söyledi. (Yağ iticiler) değiştirmek gerekebilir. Ancak 1000 TL nin üzerinde bir masrafı olabilir dedi...
Saygılar.
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 10:33
(iki mesaj yazmışım onu düzelttim kusura bakmayın)
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 11:59
Umarım çözüm bulabilirsiniz. Siz baya bi işlem yapmışşınız sonuçları merakla beklioruz...
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 13:48
Biraz önce ustanın yanından geldim. Çözüm bulamadık maalesef...
Şöyle bir konuşmamız oldu: Ustaya aldığım benzin ile alakalı olabilir mi? dedim... Nerden alıyorsun? dedi. Shell 97 oktan dedim... Sürekli aynı yerden ve 97 oktan alıyorum...
Bunu başta niye söylemedin dedi. Bu araçlar 95 oktan benzine göre dizayn edilmiştir dedi. 95 al kullan bi dene bakalım dedi. Ne kadar ilgisi vardır bilmiyorum ama birde böyle deneyecez bakalım...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 14:04
:( ben hep 95 aırım. Bence bi alakası yok
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 14:46
Şöyle bir mantık var sanırım ; Türkiye'de kullanılan 97 oktan benzin aslında 95 oktan benzine katkı maddesi eklenerek elde edilen benzin. Sanırım o katıkı maddeleri zarar veriyor olabilir diye düşünüyor. Zaten hep düşünüyoruz bu aralar. Acaba ondan mı acaba bundan mı diye.. Paranoyak olduk iyice...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 22:24
Benim aracimda da once yap pompasindan suphelenmistik, arac ilk calistiginda basinc cok yukseliyordu. Pompada bi miktar sizinti da vardi, bahane oldu degistirdik ama bi faydasi olmadi. Sigorta tablasi yapar dediler, onu da degistirdik, o da fayda etmedi. Yazilim guncelleme yapildi, gaz kelebegi kalibre edildi, arabanin cekisine ciddi faydasi oldu ama motor soguk calistiginda titreme olayi aynen devam. Y.disi forumlarda da benzer sikayetler var ama direkt bir cozum goremedim. Gayet gizemli ancak yaygin bi hastalik:) Aracimdan bunun disinda gayetmemnunum ama cidden bu yuzden satip kurtulmayi dusunuyorum!
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2014 Saat 22:28
Bu arada y.disi forumlarda benzin kalitesi ile ilgili bu problemi yasayan birkac kisi gormustum. 97 oktan yapabilir cidden, o yuzden genelde iyi oldugunu dusundugum istasyonlardan ve 95 oktan almaya dikkat ediyorum.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 19:03
Ne yaptınız arkadaşlar hafta sonu bi gelişme varmı titrek araçlarımızda
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2014 Saat 19:13
alternatör kayışı ve gergi rulmanının durumu nasıl araçlarınızda hiç dikkat eden göz gezdiren varmı alakası olur-veya olmaz merak ettiğiğm için soruyorum?
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 15:51
Okan Tekin arkadaşımızın yazısından sonra motoru açtırmama kararı aldım. Sonuçta düzeleceğine cebe ziyanı oluyor. Valla enjektörtörlerde değişti ancak nafile , şimdi usta arabayı orjinal servisine götürüp oradaki program ile resetleme yapacak. Yarın belli olur sonuç.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 16:36
Ben aracı servise götürdüğümde yeni versiyon var atalımmı dediler bene ecu yu günceletmiştim. Ancak hatayı güncellemeden sonra bi süre benzin ilekullanmamak oldu ben direk lpg ile başladım, şu an resetleme yaptıramıorum çünki serviste cihaza bağlanınca güncellenecek yazılım bulunamadı diyor son vesiyonu da tekrar atmak mümkün olmuyormuş, size tavsem güncellemeden sonra b süre benzin ile kullanmanız olacak, sonuçları merakla bekliorum
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 16:44
Ben lpg tesisatını zaten söktürmüştüm dolayısıla mecburen benzin ile kullanacağım. İnş düzelir ...Umudum yok ama...
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 16:57
Peki servise sordunuzmu acaba resetlenirse bu sorun çözülürmü diye...
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 22:27
H.sonu internette biraz arastirma yaptim, ozellikle bu tur yani sadece motor sogukken tekleme yapip isindiginda yapmadigi durum icin su tavsiyeleri gordum. Ilk firsatta yapmayi dusunuyorum. Birincisi egr'nin temizlenmesi/degistirilmesi, ikincisi de motor yagini degistirip subaplarla ilgili problemler icin tavsiye edilen bir yag katkisinin eklenmesi. Bu arada 10 dk aku kutup basini sokmeniz resetlemeyi saglar bildigim kadariyla ancak sonra ilk calismanin motor soguk yapilmasi ve fan calisana kadar motorun rolantide calistirilmasi yeterli. Birde eger araciniza daha once lpg montaji yapilmissa, manifoldda lpg enjektorlerini baglamak icin acilmis delikleri kontrol ettirin. Genelde bu delikler civata sabitleyici ile doldurulup civata atiliyor, ama bazen buralardan hava alma durumu olabiliyor.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 22:52
Açıkcası servisler genelde lpg li araçlara bakmadımları için lpg tecrübeleri pek yok benim gittiğim servis daha öncede dediğim gibi üst kapağı açıp kurum bağlayan yerleri temizlemek istiyor. Ben bügüne kadar: - buji değiştirdim, - bobin değiştirdim, - Yağı boşaltıp motorun içini bi cihazla yıkatıp yağ değişikliği, - Gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu, - Egr valfi temizliği, - map sensörü temizliği yaptırdım. Sonuç malesef hala hüsran, denemek için veren bi parçacı bulabilirsem gaz kelebeğini komple alıp denemek istiyorum, bide oksijen sensörü değişikliği ile bu sorunu çözen bi yazı okumuştum. Ama mantıken düşünürsek ilk çalıştırmada motora hava üfleyen kompresör çalışırken bi problem yok o durdukdan sonra titremey başlıyor demekki araç yeteri kadar hava almıyor, motora giren havayıda ayarlayan gaz kelebeği. Ama olay burada başlıyor, gaz kelebeği arızalı olduğu içinmi kelebeği yeteri kadar açmıyor, yoksa arızalı bi sensörden aldığı yanlış bilgi içinmi açmıyor.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: saruhan
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 23:34
Arkadaşlar yazılanların tamamını okudum.Bir arkadaşımın aracı vardı audi a4 1.6 sıcak soğuk tekleme mevcuttu cihaza bağlandıgında arıza vermiyordu.Araca her türlü bakım yapıldı çözüm olmadı.Ancak son olarak oksijen sensörünü değiştirdik.Ve boşuna masraf yaptığımızı keşke en basta değiştirseydik dedik.Şuan araçta hiç bir şekilde tekleme mevcut değil.İnşallah sorununuz çözüme kavuşur.
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 23:53
Oksijen sensoru bir miktar isindiktan sonra devreye girer bildigim kadariyla, bizim bu problem sadece motor sogukken oluyor, o yuzden ben pek ihtimal vermiyorum. Benim sasirdigim yetkili servislerin bu problemi cozemiyor olmasi. Serviste cihaza bagladiginizda aslinda hemen hemen tum sensor degerleri okunabiliyor, oradan anlasilabiliyor olmali bence. Galiba yetkili yerine bilgili bi servis bulmak lazim:) Neyse irtibati kesmeyelim, cozumunu bulan insaniyet namina digerleriyle paylassin:)
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2014 Saat 23:54
Peki hangi oksijen sensörü, araçlarda genelde katalitikten önce ve sonra iki adet oksijen sensörü bulunuyor.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 10:45
Merhabalar. Benim aracım da herhangi bir değişiklik yok. Halen aynı sorun devam ediyor. Araç soğukken 3. silindir de hareket yok. denemek için ilk çalışma anında o silindire giden ateşlemeyi de kestik , aynı çalışıyor. yani 3. silindir yok... İnternette okuduğum kadarıyla zaten hep 3. silindir de oluyor bu. Anlamadım gitti. Arabayı çalıştırır çalıştırmaz 2000 devir de 1-2 dakika bekliyorum. Hareket etmiyorum. 100 - 150 metre ilerledikten sonra düzeliyor.
Kışı soğuk geçmeyen bi şehirde yaşasam sıkıntı olmayacak ama... :)
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 11:09
[QUOTE=OkanTekin]Merhabalar. Benim aracım da herhangi bir değişiklik yok. Halen aynı sorun devam ediyor. Araç soğukken 3. silindir de hareket yok. denemek için ilk çalışma anında o silindire giden ateşlemeyi de kestik , aynı çalışıyor. yani 3. silindir yok... İnternette okuduğum kadarıyla zaten hep 3. silindir de oluyor bu. Anlamadım gitti. Arabayı çalıştırır çalıştırmaz 2000 devir de 1-2 dakika bekliyorum. Hareket etmiyorum. 100 - 150 metre ilerledikten sonra düzeliyor.
Kışı soğuk geçmeyen bi şehirde yaşasam sıkıntı olmayacak ama... :)[/QUO
Peki sizde de ilk çalıştırmada hava kompresörü çalışırken soun olmaıp, o durdukan sonra mı başlıyor sallantı
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 11:17
Evet aynen öyle. O da sanırım 25 saniye kadar çalışıyordu...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 11:41
Aynı sorun bende de devam ediyor yani ustalar çözemedi.
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 11:42
Peki 3. silindir ısındıktan sonra normale dönüyormu...
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 11:52
Evet ısındıktan sonra ( benim tespit ettiğim hararet göstergesi 60-70 arasında bir yere gelince) düzeliyor. Saat gibi , hiçbir sıkıntı yok. Hatta benim önceden yaptırdığım işlemler (kapağın açılması ve temizlenmesi , yeni sübaplar vs) den dolayı hem performans arttı hemde daha sessiz çalışıyor. Yazın 10 numara aslan olcak bizimki ama kışın titrek bir kedi resmen :)
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 12:25
Hakikaten enteresan bir sorun.. Artık böyle takılacağız kışları ... Eğer herhangi bir çözümünü bulursanız lütfen bizimle paylaşın....Teşekkürler...
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 14:09
Evet gerçekten garip bir durum. Herhangi biri çözerde buraya yazarsa çok iyi olur. Ben uğraşıyorum bakalım... İnşallah çözeriz...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2014 Saat 19:58
Arkadaşlar bulabilen, tanıdık parçacı arkadaşı olan bi arkadaş oksijen sensörünü deneyebilirmi, bende sordurmaya devam ediyorum eğer bulabilirsem deneyeceğim
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2014 Saat 10:07
Merhaba arkadaşlar
Bu sabah arabayı çalıştırdım.Hava kompresörü yine 25 saniye çalıştı ve durdu. Motor teklemeye başladı sonrasında. Hemen 2000 devire getirdim... Bekledim...
Sonra 4000 devir civarına çıkardım deviri ayağımı gaz pedalından çektim ve araç stop etti...Peugeot mühendislerine sövdüm... (Ama çok sağlam)
Çocukluk yıllarım aklıma geldi. Babamın bir arabası vardı. Araba soğukken jikleyi çeker sonra ısındıktan sora jikleyi kapatırdı.(hey gidi günler) (çocuk yaşta aklımda kalan şey de enteresanmış :) )
407 de manuel jikle yok. Ama otomatik jikle vardır diye düşünüyorum... Jiklenin görevide soğuk havalarda (yani motor soğukken) motora zengin hava ve benzin karışımını göndermek diye biliyorum.
Bu jikle devresi varsa ve arızalıysa , ve sadece soğukken çalışan bir parça ise bu arızalı olabilir diye düşünüyorum. Bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim. Yani bu devre varmı ? Varsa nerede ?
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2014 Saat 23:15
Bugüne kadar hiç arıza ışığı akmaan aracım senn dedğin olayı deneyinde arızaq ışığı yakmıştı, sonra söndü ama :)stop etmemişti benimki
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2014 Saat 17:00
Okan bey merhaba, Aracın EGR sini çıkma hurdadan bulup değiştirip test edebildinizmi hiç ? Yani ustların dediği temizlenmesi yeterli olmayabilirmiş.....Bundan olma ihtimali üzerinde duruyorlar..
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2014 Saat 17:46
Ben egr yi emzletip denedim parça zaten elektronik bişey değil içinde bi röle var kalem ucu kadar bi değili açık yada kapalı tutuyor. Bide sizin araçlarda motor sıcakken lpg de yada benznde boşta iken sürekli dip yaz yapığınızda egzosta patlamalar oluyormu
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2014 Saat 19:21
[QUOTE=evooz]Ben egr yi emzletip denedim parça zaten elektronik bişey değil içinde bi röle var kalem ucu kadar bi değili açık yada kapalı tutuyor. Bide sizin araçlarda motor sıcakken lpg de yada benznde boşta iken sürekli dip yaz yapığınızda egzosta patlamalar oluyormu [/QUOT yok benimkinde olmadı hiç....
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 00:40
Kimsede sanırım hala bi çözüm yok :(
Arkadaşlar bize ustalardan fayda yok bunu anladım, bende bu iş üstünde biraz mantık yürüttüm. Bence soğuk motordaki sallantı tamamen benzin hava karışımının düzensizliğinden kaynaklanıyor;
Çünkü burada bu iş için iticiden siboplara kadar bir çok parçayı değiştirip çözüm bulamayan arkadaşların yazdıklarından ve araç ilk çalıştığında hava üfleyen kompresör çalışırken hiç bi sorun olmamasından yola çıkarak bunu söylüyorum, eğer iticilerde, siboplarda yada başka bir mekanik parçada sorun olsa bu kompresör çalışırken de araç en soğuk halinde sallanması lazım.
Şimdi araç soğukta ilk çalıştığında rölanti düzenleyici denilen bi kompresör gaz kelebeğine giren havanın bir kısmını çekiyor (yani düzenliyor). Bu motor 30-45 sn kadar çalışıyor ama araç 30 sn yede ısınmıyor, peki aracın benzin hava karışımını ayarlayan sensör oksijen sensörü değilmi, benim bildiğim oksijen sensörü 300 C den itibaren egzozdaki oksijen miktarını ölçüp ecu ya gönderir ve aracın hava benzin karışımı buna göre yönetilir. Muhtemelen de ilk baştaki 30-45 sn ye bu sensörün 300 C ye gelmesi için yeterli ve bu kompresörün çalışma nedeni bu sensör ısınana kadar rölantiyi düzenlemek, ama bu sensör arızzalı ise yada tam ölçüm yapamıyor ise işte bizim araçlardaki sorun oluyor, TABİ BENCE.
bide forumlarda okuduğum kadarı ile bu sensörü değiştiren hiç kimse yok. ancak bu sensörden araçta iki tane var bi tanesi 300 diğeride 200 tl civarında hangisi aceba arızalı derseniz bence motora yakın olan yani egzos manifoltunda takılı olan.
Arkadaşlar ben kafaya koydum bunu değiştirip deneyeceğim, siden ricam tecrübelerinize dayanarak yazdıklarımda kafanıza yatmayan, yanlış söylediğim, yanlış bildiğim bişey varsa lütfen yazın.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 10:17
Merhaba
EGR yi denemedim.Ama bende aynı şeyi düşünüyorum. Yani hava kompresörü çalışırken motor düzgün çalışıyor. Tekleme yok herhangi bir sıkıntı yok. Ama kompresör devreden çıkınca titremeye başlıyor(du).Demek ki hava alamıyor ve silindire giden yakıt yanmakta zorlanıyor. (Oksijen yoksa yanma da yok)
Birde şöyle bir durum var. Daha önce de yazmıştım. 97 oktan dan 95 oktana geçmemiz gerektiğini. Açıkcası 95 oktan kullanmaya başladığımdan beri tekleme azaldı. Bitmedi ama azaldı.
Bu süre zarfında az da olsa fransızcam da gelişti. Malum peugeot fransız malı. En sağlam bilgiler fransaya ait forumlardadır diyerek o forumlara da baktım. Onlarda da kesin çözüm bulabilene rastlamadım. Belki vardır ama ben bulamadım...
Kim çözerse ilk önce yazsın buraya. Birçok kişinin işi çözülecek... Bende halen uğraşıyorum ama bir gelişme yok...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 14:47
Bence oksijen sensorunu degistirmeden yapabilirsen sunu dene; aracini peugeot planet ya da bi obd test cihazina baglat, oradan sensor degerlerinde bi anormallik var mi anlayan usta cikabilir. Aslinda yapabilirsen ayni anda eksozdan da olcum yapan bir cihaza baglatabilirsen, ikisinin degerlerini karsilastirabilirsin. Ben daha once denemistim, sensorde problem olmadigini soylemislerdi.
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2014 Saat 16:41
Ben daha geçen hafta bağlattım komple reset te attırdım. Güvenmedim birde orjinal servisine gidip kontrol ettirdim. ancak hiçbir anormallik vermedi. Ancak bu tür sensörlerin illa arıza verecek diye bir durumu yok. Kirlenmiş de olabilir görevini tam yerine getiremeyabilir. Dolayısıyla oks sensörünü değiştirmeden çıkma bulup test ettirmeni öneririm. Ben bunu yapmayı atlamışım... Evooz arkadaşımızdan hayırlı haberler bekliyoruz...
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2014 Saat 01:27
Bu okijen sensörü hakkında yerli yabancı forumlarda 3 gündür kafa patlatıyorum. Edindiğim bilgiler şu şekilde; Bizim araçlarda kullanılan 5 kablolu o2 sensörü ısıtma özellikli, yani egzos gazı ısınana kadar sensör kendi kendiniısıtıyor, bu tiplere (5 kablolu) geniş bant diyorlar. Araç ısınınca düzgün çalışıp soğukken çalışmması bu ısınma özelliğinin kaybolmasından da kaynaklanıyor olabilir, ben en kısa sürede bu o2 sensörünü deneyip sizleri bilgilendireceğim
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2014 Saat 13:28
Tamamdır. Merakla bekliyoruz...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2014 Saat 15:02
Valla bende merak tavan yaptı şu an...
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2014 Saat 22:58
Malesef :(((( Bugün vatan peugeot'a gittim. Sahibi ile çok eskiden tesadüfen tanışmıştık. Sensörün fiyatının 350 tl olduğunu duyunca direk değiştirmek istemedim. Daha öncede bahsetmiştim sensörün ısıtıcısından şüpheleiyordum, motoru karşınıza alınca sağ arkasında 2 oksijen sensöründen gelen kabloların soketleri var biriyeşil (katalitikten önceki diğeri mavi sonraki) bunların siyah-mavi uçları sensör valtajı 2 adet beyaz uç ise ısıtıcı kabloları ohm meter ile ölçtük yeşil soketlininki 12 ohm mavi soketlininki 8 ohm çıktı değerlernrmal yani. Bilgisayarı bağlayıp diagbox tan 2 sensörün voltaj değerlerinide izledik oda normal çıktı. Fakat ecu dan gelen kablodan ısıtıcı için voltaj gelip gelmediğini ölçmeyi unuttum. Yani sensör sağlam ama ısıtmak için voltaj gelmiyor olabilirmi. Moralim çok bozuldu, bu kadar kişinin hala bi çözüm bulamaması esteresan. Gelişmeler hakkında mutlaka haberleşelim arkadaşlar.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2014 Saat 13:49
Arkadaslar soyle bir yazi buldum internette, bizim problemle ilgili olabilir. http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=96595 Aslinda bana bi usta bu ihtimalden bahsetmisti, iticileri degistirmek cok masrafli olacagindan yaomamistim. Ama motor yagini 5 30'la degistirip fark olacak mi denemeyi dusunuyorum. Su an motorda en son arabayi goturdugum usta sagolsun 10 40 yag var, ben 5 30 yag koy dememe ragmen pahali diye 10 40 koymustu!
|
Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2014 Saat 15:23
irfansdemir Yazdı:
Arkadaslar soyle bir yazi buldum internette, bizim problemle ilgili olabilir. http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=96595 Aslinda bana bi usta bu ihtimalden bahsetmisti, iticileri degistirmek cok masrafli olacagindan yaomamistim. Ama motor yagini 5 30'la degistirip fark olacak mi denemeyi dusunuyorum. Su an motorda en son arabayi goturdugum usta sagolsun 10 40 yag var, ben 5 30 yag koy dememe ragmen pahali diye 10 40 koymustu! |
2 hafta önce yağ değişimi yaptım yağ bayisinden normalde total quartz serisi alacaktım ellerinde kalmadığı için
5/30 mobil1 esp formula tam sentetik aldım 4 litre 100 tl + 15 tl filtre filtre değişimi ile yağ ı da değiştirdim motor sesinde hissedilir derecede azalma oldu şirketteki arkadaşlar bile sesin azaldığını farkettiler,
yalnız bu yağ sıcak havalarda nasıl bir performans sergiler onu bilemiyorum.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2014 Saat 23:21
Bez zaten yağı 530 ile değiştirmiştim bi faydası olmadı. Banada bi usta iticilerden olduğunu söylemiştim bende tamam dedim aç üst kapağı ama aracı aldığımda titreme geçmezse 5 kuruş vermem diyince tahmin edeceğiniz üzere yapmadılar. Of of of kafayı yemek üzereyim...
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2014 Saat 11:32
Merhaba , iticilerden kastınız yağ iticiler değil mi ?
Eğer öyleyse ben onları değiştirmeyi düşündüm. toplam 16 tane yağ itici var. 70 TL birtanesi. Yani 70 * 16 = 1120 TL yapıyor...
Bizim problemimiz 3. silindir de oluyor. Genelde herkesin 3. silindirde...
Silindir başına 4 adet itici gerekiyor. Yani 16 tane değiştirmek yerine sadece 3. silindire bağlı çalışan 4 iticiyi değiştirebiliriz. 4*70 = 280 TL yapar.
Denemediğim bi o kaldı açıkcası , birde ECU yu değiştirmek. iyice soğudum artık peugeottan...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2014 Saat 11:49
Arkadaşlar slm, Yaklaşık bir 10 gün önce arabanın şanzıman yağı ile motor yağını değiştirdim. Motor yağını 5x30 koydum. Bilmiyorum tam emin değilim ama sabahları olan titreme 1 haftadır olmuyor. Yağla ilgilimidir bilmiyorum ama yaklaşık 1 hafta daha deneyip size bilgi vereceğim...
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2014 Saat 12:02
Aynı şeyi ben yaklaşık 1 ay önce yaptım :) Titreme devam ediyor...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2014 Saat 13:40
ince yağ ie dzeecekse 5*30 değil 0*30 yada 0*40 filan kolayıl eğer düzelecekse
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2014 Saat 19:47
Evet, bahsettigim subap iticileri, galiba subap pistonlari diye de geciyor. Sizin aracinizdaki problem de sadece sogukken isinana kadar oluyor degil mi? Eger sicakken de duzensiz calisma ve bir silindiri kapatip ariza yakmasi gibi bir durum varsa, sigorta tablasini kontrol ettirin derim. Benim basima o problem de gelmisti 3 sene once, y.disindan cikma tabla getirttim, burada cok pahaliydi, cozuldu.
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 09:26
Sigorta ablasımı, ne demek o nedek sigora ablası, arıza kaıtlarında hatırlıyorum böle b arıza ama önemsemedim çok
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2014 Saat 10:11
Abla diil tabla, eskiler oyle derdi:) sigorta kutusu anlayacagin. Akunun arkasindaki kapagin altinda olan bu arada, icerdeki diil.
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2014 Saat 07:32
Arkadaşlar , Havalar soğuk olmasına rağmen aracım hala titremiyor. Sanki yağ olayı çözmüş gibi görünüyor. Ama sorunun asıl sebebi yağ iticilerinden kaynaklanıyor Muhtemelen benimkiler ince yağ ile şu an işi götürüyor. İlerde durum değişebilir tabiki.
|
Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2014 Saat 07:55
Şarj dinomosuna baktır git bir elektrikciye kömürlerini değiştirttir motor iyi şarj edemiyor ateşlemeyi bujilerle iyi yapamıyor buda motoru titretiyor sanırım
------------- KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 08:51
Merhaba, Benim problemim buyuk olcude cozuldu, belli belirsiz hafif bir titresim kaldi:) C.tesi gunu once motordaki yag kalintilarini temizledik, engine flush koyduk, 20 dk rolanti, sonrasinda eski yagi bosalttik. Sonra 5w40 total quartz yag koyduk. 407 2.0 benzinli icin 2009 oncesi modellerde uygun yag 5w40, 2009 sonrasi 5w30'mus, bunu da bu vesileyle ogrendik. Sonra yaga subap iticileri icin ozel bi katki ekledik.2 sabahtir deniyorum, eski durumuna gore inanilmaz iyi durumda. Ayrica motor hissedilir sekilde sessiz calismaya basladi. Ileri asama problemlerde belki cozum olamayabilir ama iticileri degistirme oncesi son care deneyebilirsiniz. Bu arada benim ekledigim katkilar wynn's marka ama eminim baska markalar da isi gorur.
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 10:19
Bugün titremeyi bırak , 2 kere stop etti araba... Ne yapacağım bilmiyorum...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 13:48
irfansdemir Yazdı:
Merhaba, Benim problemim buyuk olcude cozuldu, belli belirsiz hafif bir titresim kaldi:) C.tesi gunu once motordaki yag kalintilarini temizledik, engine flush koyduk, 20 dk rolanti, sonrasinda eski yagi bosalttik. Sonra 5w40 total quartz yag koyduk. 407 2.0 benzinli icin 2009 oncesi modellerde uygun yag 5w40, 2009 sonrasi 5w30'mus, bunu da bu vesileyle ogrendik. Sonra yaga subap iticileri icin ozel bi katki ekledik.2 sabahtir deniyorum, eski durumuna gore inanilmaz iyi durumda. Ayrica motor hissedilir sekilde sessiz calismaya basladi. Ileri asama problemlerde belki cozum olamayabilir ama iticileri degistirme oncesi son care deneyebilirsiniz. Bu arada benim ekledigim katkilar wynn's marka ama eminim baska markalar da isi gorur. |
iticiler için koulan katkı nedir
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 15:53
O da wynns marka, linki su http://www.starklips.com.tr/index.asp?gorev=detay&id=3897&4712.html
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 16:12
peki nerden nekadara aldınız.
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 17:17
Verdigim linkteki magazadan, istanbul bostanci sanayide. Engine flush arti buna 30 verdim.
|
Mesajı Yazan: AydoğanT
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2014 Saat 15:32
Arkadaşlar arabam hala titremiyor....
|
Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2014 Saat 17:56
AydoğanT Yazdı:
Arkadaşlar arabam hala titremiyor.... |
Bi ricam olabilimi; Aracınızı sabah çalıştıdıktan sonra önden gelen kmpresör durunca yaklaşık 5-10 sn kadar 2000-3000 devir aralığında hiç ayağınızı gazdan çekmeden gaza basıp bıraktıktan sonra titreme olayına tekrar bakablirmisiniz. Benim aracımda bu olayı yapıktan sonra titreme aşırı derecede artıyor
------------- 2006 407SW 2.0 Otomatik Romano LPG
|
Mesajı Yazan: OkanTekin
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2014 Saat 10:13
Benim aracımda ki sorun halen devam ediyor...
------------- Okan Tekin
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2014 Saat 19:11
Benim aracimda da problem cozuldu, cok hafif bi titreme oluyor o kadar. Dediginiz seyi de denedim, rolantide bi sapitma olmadi. Aracin eskisine gore belirgin sekilde yakit sarfiyati da dustu ayrica. Motorun icini temizleyip yagi dogru yagla daha once degistirmedigime uzuldum cidden, 3 aydir bikmistim arabadan. Bu arada teknik aciklamasi da su sekildeymis; 407lerde hidrolik itici oldugu icin, itici pistonlarinin ici yag ile dolana kadar tam fonksiyon gostermezmis, temizleme ve ince yag soguk havada bunu cozermis ama bu nihai cozum olmazmis, en fazla 40-50 bin km icinde ititcileri komple degistirmek gerekecek demekmis.
|
Mesajı Yazan: Cihhans
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2015 Saat 01:29
iyi gunler 407 model aracim icin ariza tespit cihazi siparis verdim. yalniz arabada soket nerede yani neresinden bagliyacami bulamadim yardimci olursaniz sevinirim
|
Mesajı Yazan: irfansdemir
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2015 Saat 11:50
Soket kol dayamanin altindaki gozde, uzerinde bir kapak vardir. Onu cikartip takin. Kontak kapaliyken takip sokmenizi tavsiye ederim.
|
Mesajı Yazan: Ahmet b
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2019 Saat 07:59
selamin aleyküm Merhaba Usta 407 sw aldım 6 ay oluyor Fakat titreme ve sirkeleme benim aracdada var Bir sonuca vardınız,mı ? Lütfen yardım
|
Mesajı Yazan: Kry48
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2020 Saat 20:52
Merhaba sabah olan sarsıntıyı çözen oldu mu
|
|