![]() |
|
Mini Cooper incelenmesi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:39 |
|||||||||||||||||||||
![]() Mini Cooper, bluejean gibi. Öyle bir otomobil ki, her gün işe giderken kullansanız da, işten eve gelince, yine onunla bir iki tur atmak istersiniz…
Mini için, sınıfının isim babası da diyebiliriz. Ülkemizde kağıt peçeteye, aslında bir marka olan selpak denmesi, veya arazi taşıtlarına cip (Jeep) denmesi gibi, ufak otomobillere de, “süper miniler”, ya da miniler deniliyor. 2007 Mini, bazı “yeni modellerin” aksine, baştan aşağı olgunlaşmış bir otomobil. Yani otomobiller vardır, yeni modeli çıkar, ama temelde aynı arabadır. Yeni Mini Cooper eskisine benzese de, artık çok daha rafine. Gövde, güvenlik nedeniyle 6 santim daha uzun ve artık EuroNCAP’ın zorlu çarpışma testlerinden, 5 yıldız alıyor; sınıfında en güvenlisi. Arka tarafta, biraz daha fazla diz mesafesi sunuyor, ama fark etmek, biraz zaman alıyor. 2001 yılında satışa sunulan “retro” modeli yuvarlak hatlıydı. 2007’de yenilenen modeli yuvarlak hatlı olma konusunda, işi biraz daha ileri götürmüş. Otomobilde köşeli bir şey bulmanız için, biraz çaba sarf etmeniz gerekiyor. Her şey yuvarlak; bu da otomobile “feminen” bir hava veriyor. Aslında, hanımların bayılacağı bir özellik ise, tavanda, emniyet kemerleri üstünde ve kapı kol dayamalarında bulunan ve 5 farklı tonda yanabilen, iç aydınlatma ışıkları. Evet, bu ışıklar tavandaki bir şalter ile, mor, lacivert, amber, turuncu gibi renklerden biri olabiliyor. Sadece bu özelliği nedeniyle, hanımlar tarafında tercih edilebilir… ![]() Otomobili Borusan Otomotivden teslim aldığımda anahtarı bir türlü yuvasına oturtamadım. Sonra ne kadar sıra dışı olduğunu fark ettim. Anahtarı taktığınızda aracın onayladığını ifade eden, mekanik bir ses geliyor ve size “start stop” düğmesine basmak kalıyor. Ancak araç, frene basmazsanız çalışmıyor.
Otomobilin vites topuzu, düğmeleri, direksiyonu, koltukları sıra dışı. Vites topuzu yarım açık kaska benziyor, düğmeleri yarış otomobillerindeki şalterleri andırıyor, direksiyonu çok şişko ve ele çok iyi oturuyor. Koltukları gereğinden fazla yan destek sağlıyor. Diğer yandan test otomobilimizdeki deri koltukların farklı renkteki fitilleri, aracın, sınıfının en lüksü olduğunu vurguluyor. Siyah deri döşemede, krem rengi beyaz fitiller kullanılmış. Öğrencilik yıllarında kara tahtaya tırnak sürtüldüğünde çıkan sesten keyif alanlar, ön göğsünün tırtıklı zemininden de hoşlanacaklar. Test aracımızın ön camında rezistans vardı. Saç teli kadar ince olan bu tellerin, kışın işe çok yarayacağı belli. Havalandırma deliklerinin görüntüsü, eski modeldeki gibi, çok hoş. Ancak klima açıldığında konumu, şoförün ellerini üşütebiliyor. ![]() Aracın uyarı tonları çok sempatik. Örneğin emniyet kemerinizi takmazsanız, kadrandaki dijital gösterge, kocaman bir ünlemle ve rahatsız etmeyen ama ısrarlı bir ses tonu ile sizi uyarıyor. Ancak hız göstergesinin merkezi konumuna biraz alışmak gerekiyor, çünkü gözünüzü yoldan ayırmanıza neden olabiliyor.
Sürüşü, eski Mini’ye kıyasla daha rafine. Araç spor sürüş sunarken, sizi çok daha az sarsıyor. Aracın motor sesi, eski modele göre de, daha anlamlı; daha spor. Eski modeldeki, CVT şanzımanın tepkileri çok yavaştı. Işıklardan süratle kalkmak istediğinizde, o salına salına hareket ediyor, ve ardından da 5500 devir civarında sabitlenip “kükrüyordu”. Yeni model ise daha dinamik. Siz gaza basar basmaz tepki veriyor. Temelde şanzımanı üç farklı şekilde kullanabiliyorsunuz. Normal otomatik, spor otomatik, ya da direksiyondaki kulakçıklar veya vites kolunu kullanıp elle değiştirerek. En beğendiğim konumu, spor otomatik oldu. Motor devrini hep yüksek tutan şanzıman, aracı fırlamaya en yakın noktada tutuyor. Gaza aniden basıp çektiğinizde ise, hemen devri yükselterek, kendini daha da hazırlıyor ve 2-3 saniye içinde bir tepki vermezseniz eski haline geri dönüyor. ![]() Test boyunca gündüz tampon tampona trafikte kalmamıza ve gece saatlerinde boş yollarda motoru sıkıştırmama, rağmen yakıt sarfiyatı 100 kilometrede 10 litrenin üzerine çıkmadı. Şehir içinde yakıt sarfiyatı 9 litre civarında. Cooper’ın fiyatı 24,000 Euro’dan başlıyor.
Otomobillerden “farklı bir deneyim sunanı, iyi otomobildir” düşüncesine katılıyorsanız Mini’yi çok seveceksiniz. Hem spor, hem pratik hem de çok kişilikli bir araç. Test otomobili için Borusan Otomotiv'den Kenan Şengül Bey'e teşekkürler...
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
taylan43 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Temmuz 2008 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
ben sevmiyorum bu arabayi, içinde kendini hapisteymis gibi hissediyorsun...
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Rz@_106 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Temmuz 2008 Konum: KonYa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 133 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
dıştan sevimli görünüyor , yan camlar kısa olduğu için içten kötü bi hava verebilir
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
Mini Cooper 10 numara..
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
araç çok güzel yanlız arkaya oturacaklar ALLAH sabır versin...
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
+++
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
kendi adıma konuşim bayanlar için ideal ben bayılıyorum mini ye paylaşım için teşekkürler |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
elenor ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 323 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
amacına uygun bir araç bayanlar düşünülerek üretilmiş
|
||||||||||||||||||||||
206 HDİ 1,4
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
hangi bayana hangi aracı seviyorsun yada almak istersin dedim de hiç kuşkusuz gelen cevap mini cooper diyorlar anlaşılan onlara hitap eden bir araç
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
ben sıze bısı solıyım arkdaslar eger karı kız muhabbetı ıstıosanız 106 206 fln bos kuzende 106 gti var harbı araba modlu onlada ankara bhclı 7 de gezıorum bıde kıralama sırketı var tanıdık 2008 kırmızı cooper s var onunlada gezıorum emın olun arasındakı fark cok fazla eger ımkanım olsa dusunmeden alırım cogu tek kapı arabaya gore hem konforlu hem arka koltuklar daha rahat ıc hacmi daha buyuk ama parasıda malum buna gore...
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
O KONUDA KENDİ ARACIMIN ÜSTÜNE TANIMAM
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
araç hakkında bilgi verirsen daha saglıklı olur, karı kız muhabbeti dönmüyor burda... |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
karı kız muhabbetı donuo dıe bısı solemedım ztn sadece fıkrımı soledım kı herkese acık bı forum ıstedıgım seyı ıstedıgım dusunceyı yansıtabılırım mını cooper ın ustune arac yok bunu kabul edıceksın
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
aoc ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Eylül 2008 Konum: 06 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
Doğan, Ankara'da 106 gti ile 7.caddeye girmek biraz adrenalin işi.. Plakan ne ????
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
06tıv81 sınan abımın araba ıstedıgınız zmn bulusmalara o aracla gelebılırım seker pembesı belkı bılıosundur
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
arkadaşım üslubun biraz sert ve kırıcı olmadı mı ?
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
pardon ya baskalarına sınırlenıp kıme catıcagımı sasırdım ozur dılerım yasar arkadasım... kusura bakmayın uyarın ıcın tskler melıh
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
önemli degil...
sadece site içinde birbirimize karşı kırıcı olmayalım tatsız olaylar yaşanmasın istedim biz her yönden örnek bir site olmalıyız
![]() |
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
haklısın tkrar ozur dılerım pardon ıı forumlar
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||
aoc ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Eylül 2008 Konum: 06 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||
Yaşını bilmiyorum ama Yaşar Abi 31 yaşında.. Serkan menşeili bi araç daha TIV 81 :) Bende TIV 99'un sahibiyim, Ankara'da buluşmalarda görmek isterim, katılırsan... |
||||||||||||||||||||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |